Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9 AJM] Wibracje, przebieg, kilka pytan od 'nowego'

Układ napędowy i skrzynie biegów
pysniakm

[A6 C5 1.9 AJM] Wibracje, przebieg, kilka pytan od 'nowego'

Post autor: pysniakm » 13 paź 2009, 00:53

Jestem swiezym uzytkownikiem A6 '01 i witam serdecznie! Przesiadlem sie ze slicznego Galanta VR4 by miec cisze i komfort limuzyny. Jak na razie jestem zadowolony.;)

Dwa wieczory spedzilem czytajac forum, mam jednak kilka pytan jesli ktos chcialby pomoc.

Samochod kupiony ledwie pare dni temu, na razie zajmuje sie drobiazgami: naprawilem zamek, termostat (temp. nie dochodzi do 90 stopni, dolny przewod lekko cieply juz przy 65 stopniach + przegub do wymiany z racji uszkodzonej oslony) - za miesiac dosc szczegolowy przeglad NCT wiec staram sie by samochod byl w idealnym stanie, tym bardziej iz samochod zasluguje na to.


1. Przebieg na wyswietlaczu 102 000 mil - zamowilem juz interfejs do VAG, czy jest mozliwosc sprawdzenia samemu czy przebieg jest prawdziwy? Teoretycznie zmiana przebiegu jest tutaj przestepstwem ale nigdy nie wiadomo;

2. Wibracje na biegu jalowym widoczne na pokrywie silnika, wyczuwalne na drazku zmiany biegow (manual), kierownicy (nieco mniej). Wibracje wystepuja w calym zakresie obrotow, nie sa jakies straszne; jednak porownujac do sluzbowego VW Caddy gdzie nie ma absolutnie zadnych wibracji a silnik tez 1.9tdi... Sa to raczej poduszki czy sprzeglo dwumasowe?

3. Sprzeglo bierze dosc wysoko. Czy zamawiac sprzeglo i wozic je ze soba? A moze odpowietrzenie pomoze?

Generalnie nie znam samochodu i wole zapytac.:)) Zawsze mialem rozne Mitsubishi, przekonuje sie jednak do Audi.

FIS do naprawy, jednak widze jeszcze OK po uruchomieniu silnika, oraz Service. Kody bledow odczytam za ~tydzien.

Pozdrowienia z Dublina

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 13 paź 2009, 13:55

1.nie sprawdzisz (ale znam kogos kto sprawdzi szczegoly na pw)
2. jak gasisz silnik slyszysz jakis metaliczny dzwiek ?? jakies nasilone wibracje ??
obejrzyj dokladnie poduszki pod silnikiem i skrzynia
3.u mnie tez dosc wysoko od samego poczatku tak bylo dalej smigam i nic sie nie dzieje

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 13 paź 2009, 14:08

pysniakm pisze:1. Przebieg na wyswietlaczu 102 000 mil - zamowilem juz interfejs do VAG, czy jest mozliwosc sprawdzenia samemu czy przebieg jest prawdziwy? Teoretycznie zmiana przebiegu jest tutaj przestepstwem ale nigdy nie wiadomo;
oczywiscie, ze sie da! ale musi byc do tego odpowiedni fejs... i oprogramowanie (o ile ktos zmienil tylko przebieg w liczniku)
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 13 paź 2009, 14:56

od 2001 mialy juz CAN ??
czy dopiero poczatkiem 2002 ??

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 13 paź 2009, 18:45

od połowy 99 roku magistrala CAN
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Oscar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 05 paź 2009, 16:47
Lokalizacja: Elblag-PL/Tipperary-IR

Post autor: Oscar » 13 paź 2009, 21:41

mam takie audi pierwsza rejstracja 2000 30 listopad z tym silnikiem ,wymienialem sprzeglo ,bo moj mechanik powiedzial ze dwumasowe jest dobre ,dwumasowe sprawdzal w taki sposob ;wylacz radio odpal silnik i zgas jak uslyszysz metaliczne dzwieki to dwumasowe jak wiecej info to wysylam ci nr na priw
Oscar-Mario
usunieto pkt 29 regulaminu
Obrazek

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 13 paź 2009, 23:52

elmi_k pisze:od połowy 99 roku magistrala CAN
no od 99 to w S6 i 4,2
ale w zwyklych to dopiero chyba koncem 2001

<piwo>

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 14 paź 2009, 00:40

alukard pisze:ale w zwyklych to dopiero chyba koncem 2001
poszukaj, poczytaj...

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ght=canbus

chyba ze A6 bylo tak zacofane! ale nie wydaje mi sie... tak samo i w VW wprowadzona w '99

ostatnio przebieg sczytany w Passacie '99
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

pysniakm

Post autor: pysniakm » 14 paź 2009, 14:52

A wiec tak, po zgaszeniu silnika nie slychac zadnych metalicznych i nienaturalnych halasow. Nadwozie wpada na pol sekundy w lekkie wibracje gdy silnik zatrzymuje sie. Podczas pracy na jalowym i w calym zakresie obrotow odczuwalne sa wibracje na drazku zmiany biegow i lzejsze, na kierownicy. Poduszki? Za tydzien samochod idzie do znajomego mechanika na wymiane paru rzeczy jak przegub, termostat, plyny. Przy okazji zajrzy do poduszek silnika, wydechu itp. Wtedy tez podepne drania pod interfejs vag.

Awatar użytkownika
Oscar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 05 paź 2009, 16:47
Lokalizacja: Elblag-PL/Tipperary-IR

Post autor: Oscar » 14 paź 2009, 14:58

Jesli masz kartke A4 od NCT z ktorej wyrywa sie mala karteczke do wkladki pod szybe to na tej duzej jest ostatni stan licznika na NCT
Oscar-Mario
usunieto pkt 29 regulaminu
Obrazek

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 paź 2009, 13:23

elmi_k pisze:poszukaj, poczytaj...
hmmm z tego co czytałem to CAN po lifcie
czyli połowa 2001, było o tym na forum

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 15 paź 2009, 14:02

http://www.audiklub.org/p...ighlight=canbus

wiking1 napisal:

"Wszystkie Audi A2,A3,A4... po sierpniu 1999 maja CAN-BUS"

jezeli bylo dopiero w 2001(ok wtedy byl lifting - ale nie oznacza ze wczesniej nie robili CAN-a) oznacza, ze A6 bylo zacofane! Skoro w innych juz hulalo jakies ~2 lata.

Np. VW Passat w '99 nie bylo liftingu a jednak wkladali CAN do takiego samego modelu jaki byl produkowany od 97roku.


Zwracam honory...jednak A6 C5 jest zacofane w tej kwestii... czyli dopiero po liftingu otrzymalo komunikacje po CAN-ie <smuty> czyli jednym slowem KICHA!!
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

pysniakm

Post autor: pysniakm » 15 paź 2009, 17:37

Za Wikipedia: CAN is used in the OBD-II vehicle diagnostics standard, mandatory for all cars and light trucks sold in the United States since 1996, and the EOBD standard, mandatory for all petrol vehicles sold in the European Union since 2001 and all diesel vehicles since 2004.[2]

Pogrubiony fragment sugeruje, iz CAN wprowadzono ze wzgledu na normy unijne.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 15 paź 2009, 17:56

tylko ze tak jak pisalem w innych pojawil sie duzo wczesniej niz w A6. W Toyocie Avensis bodajze w 98r.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 paź 2009, 21:45

tylko ze tak jak pisalem w innych pojawil sie duzo wczesniej niz w A6. W Toyocie Avensis bodajze w 98r.
a co tak naciskasz na ten CAN
co to jakiś wypas :?: czy jak :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja