Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 ACK 193KM] Jak wymienić uszczelki nastawnika wałka roz.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[2.8 ACK 193KM] Jak wymienić uszczelki nastawnika wałka roz.

Post autor: fishmanr11 » 08 paź 2009, 16:06

Mam problem z wyciekiem z pod nastawnikow. Obu. Czy ktos ma pojęcie w jaki sposob wymienic ten połksiężyc i uszczelkę plaska , zeby nie rozpinać rozrządu. Albo moze ktos wie w jakis sposob sa tam zorbione znaczniki zeby wiedzieć jak to zlozyć . Mile widziane zdjecia i schematy. Cieknie juz strasznie a ja nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi. :-x
Smród jest nie miłosierny jak sie tak pali ten olej na wydechu.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 16:27 przez fishmanr11, łącznie zmieniany 1 raz.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 08 paź 2009, 16:24

Witam jesli chodzi ci o uszczelniacze na napinaczu łańcuszka to masz do tego taki sprecjalny kluczyk vag3366 na ebay mozna go kupic i nie trzeba rozpinac rorządu. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 16:43 przez Cin, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 08 paź 2009, 16:41

Dzieki wielkie taka odpowiedz mnie satysfakcjonuje :) pkt poleciał

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 08 paź 2009, 16:54

Wielkie thx Masz dwie aukcje:

http://cgi.ebay.com.my/ws/eBayISAPI.dll ... 0450783427

http://cgi.ebay.de/VW-AUDI-Werkzeug-Hal ... 286.c0.m14

Jedynie znalazłem ze pasują do wiekszości aut z grupy VW/Audi jedyna trzeba sprawdzić czy do ACK napewno podejdzie.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 paź 2009, 15:16

Kolego, zapewniam Cię, że do wymiany tych uszczelek nie trzeba nawet napinać napinacza. Należy jedynie go odkręcić (cztery śruby) i lekko podnieść (max 1cm). Robiłem to po lewej stronie, gdzie napinacz jest bliżej przodu, ale z drugiej też powinno dać radę. Oczywiście jak kupisz ww. przyrząd, to będziesz miał łatwiej <ok> Uszczelkę półokrągłą wkładasz na wcisk, a płaską normalnie (w głowicy jest mały wypust, na którym powinna się trzymać, przynajmniej podczas montażu). Ogólnie jakaś godzina roboty na jedną stronę. Z lewej jest gorzej, bo do zdjęcia pokrywy zaworów trzeba zrzucić zbiornik wyrównawczy i płyn.

A co do znaczników - masz je na wałkach, zaraz przy kołach zębatych łańcucha, choć jak będziesz ostrożny to nic się nie przestawi. Jak nie będziesz używał przyrządu, to nie ma nawet takiej możliwości.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 11 paź 2009, 16:07

Nom i o to chodziło temat uważam za zamknięty wymieniłem bez przyrządu i jak zauważył kolega da się to zrobić bez lecz jest trochę trudniej . Dzieki za odpowiedzi punkty poleciały. V6 30v uszczelniony :)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 11 paź 2009, 19:40

U mnie też po zrobieniu tych uszczelek wreszcie jest sucho i nie wali palonym olejem <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 01 lis 2009, 16:28

Mam pytanie do tych wszsytkich ktorzy uszczelnili juz silnik ACK . Wymieniłem półksieżyce oba i uszczelki pod pokrywami zaworow i rzeczywiscie sprawdzam palcami czy nie ma wyciekow i wogole nie ma cih nie widac silnik podczas jazdy nie dymi rozgrzany . ALE :

Ale dymi ramo po postoju gdy stoi dziobem w gorę troszeczkę . Po tym jak przeciągnąlem ręką nizej pod pokrywą zaworow na rakim rancie tam zbiera się olej po nocy . Nie mam pojęcia bo dopiero 3 razy odpalalem silnik po nocy po wymianie uszczelek czy moze pozostałosci po tym jak ciekł ale nie moze tak chyba byc skoro po tym jak wysmarzy sie wszsystko po 10 minutach na goracym kolektorze to nie czuc juz oleju palonego . Tak jakby wycioek nastepował w nocy :/ Prosze o jakies podpowiedzi .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga