[A6 2,5 TDI V6 150KM]Problem z wiskozą???
[A6 2,5 TDI V6 150KM]Problem z wiskozą???
Wymieniałem ostatnio w swoim audi pasek rozrządu dodatkowo mechanik stwierdził,że do wymiany jest wiskoza.I stąd moje pytanie dlaczego wiskoza po załączeniu zimnego silnika kręci wiatrakiem w taki sposób że nie da się go zatrzymać ręką.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To pytanie to do wiskozy :mrgreen:ptaku79 pisze:I stąd moje pytanie dlaczego wiskoza po załączeniu zimnego silnika kręci wiatrakiem w taki sposób że nie da się go zatrzymać ręką.
A odpowiedź ? Kręci bo jest zepsuta

A poważnie to na zimno się kręci, jednak można to zatrzymać (reką nie polecam, ale można np zwiniętą gazetą). Jezeli u Ciebie nie mozna zatrzymać to niedobrze, trudniej bedzie dogrzać Ci silnik.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Mechanik jest dobry,ale ręki za niego uciąć nie dam i mógł o tym nie wiedzieć a wiskoza jest na 100% nowa.Czyli taki objaw jak opisałem to generalnie wskazuje na usterkę wiskozy???JARGUT pisze:jakiego masz tego mechanika może on popełnił błąd
bo przed mątarzem wiskozy trzeba ją postawić w pionie na jkieś 5-6 godzin i nie mozna jej kłasć na leżaco po tym zabiegu przed założeniem to tyle z mojej strobny
a tak wogule sprawdz czy ona jest nowa powodzenia
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Panowie w żaden sposób nie miałem zamiaru kogoś urazić ponieważ zdaję sobie sprawę że przyczyn może być kilka.Chciałem tylko uzyskać informację czy działanie nowej wiskozy jest w moim przypadku sprawą normalną.Mechanik zalecił wymianę ponieważ stwierdził luzy i dziwne odgłosy dlatego i Ja postanowiłem,że trzeba zamienić ją na nową.
Ps.Z opcji szukaj korzystałem niestety jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem.
Ps.Z opcji szukaj korzystałem niestety jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem.
Sprzęgło już wymieniłem tak jak pisałem wcześniej tylko wydaje mi się że nie działa prawidłowo tzn załącza wiatrak przy zimnym silniku co jeszcze powiedzmy jest normalne jednak siła z jaką się ten wiatrak kręci już wydaje mi się rzeczą nie naturalną.Piotruś pisze:Kolego Ptaku, myślę że nikt nie poczuł się urażony/ew. różnica zdań to nie jest żaden konflikt ...
/.
Ze spraw istotnych wydaje mi się, że objawy dostrzeżone przez Twojego mechanika w pełni :roll:potwierdzają/uzasadniają potrzebę wymiany sprzęgiłeka wiskotycznego ... .
Oczywiscie postąpisz jak zechcesz
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Kolego Piotrusiu, myslę, że tu nawet różnicy zdan nie było :lol:Piotruś pisze:Kolego Ptaku, myślę że nikt nie poczuł się urażony /ew. różnica zdań to nie jest żaden konflikt .../.
Ja w swej wypowiedzi po prostu nie brałem pod uwagę, że w nowej wiskozie moze wystapić anomalia, którą opisałeś

Natomiast:
Z powyższym oczywiście nie sposób polemizowac, jednak osobiście wolalbym aby na zimnym silniku wiatrak nie chodził.Piotruś pisze:A zachowanie się sprzęgła wiskotycznego na zimnym silniku pozostaje bez większego znaczenia, gdyz rolą termostatu jest nie otwierać duzego obiegu zanim temperatura "wody" nie przekroczy minimum. 87*C ... .
Z powodu:
- wiatrak dmucha zimnym powietrzem na silnik, opóźnia jego rozgrzewanie (poprzez wychładzanie komory silnika),
- wiatrak pracuje niepotrzebnie, a zabiera jakąś tam cząstkę mocy (lub inaczej patrząc jego napęd zużywa bez sensu cząstkę paliwa),
- wiatrak hałasuje, a mnie akurat każdy hałas drażni, ten niepotrzebny zwłaszcza,
być może coś tam jeszcze, wiem, że sa to wielkości drugiego, trzeciego a moze dla kogos n-tego rzędu, co ja moge poradzić, że jestem perfekcjonista :mrgreen: :mrgreen: :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie mam tak samo jak dodam gazu to świst jakby samolot startował.Generalnie pewnie bym się tym nie przejmował gdyby nie ta temperatura.Jeżeli chodzi natomiast o termostat to dziś zrobiłem domowe sprawdzeni tzn odpaliłem rano zimny silnik i chodził on około 10min po czym sprawdziłem obie rury i górna była ciepła a dolna zimna następnie zrobiłem rundkę po okolicy postawiłem samochód do czasu kiedy osiągnie temp. +85oC i ponownie sprawdziłem obie rury,które były ciepłem.Nie wiem czy dobrze główkuję ale wydaje mi się,że termostat dobrze działa tj otwiera duży obieg dopiero przy osiągnięciu temperatury powyżej 80oC tylko generalnie silnik ma problem z osiągnięciem jej.
Oczywiście,że dolny wąż nie jest tak ciepły jak górny.W całej próbie chodziło o to że w przypadku gdy temperatura jest w okolicach 70oC duży obieg jest zamknięty ponieważ dolny wąż jest zimny a gdy temperatura wzrośnie do +85oC dolny wąż nagrzewa się.Piotruś pisze:Kiedy temperatura otoczenia oscyluje w granicach ok. 20*C to jeżdżąc osiedlowymi uliczkami nigdy nie rozgrzejesz silnika tak bardzo, żeby dolny wąż zrobił się podobnie ciepły do górnego ... .ptaku79 pisze:Nie wiem czy dobrze główkuję ale wydaje mi się,że termostat dobrze działa tj otwiera duży obieg dopiero przy osiągnięciu temperatury powyżej 80oC tylko generalnie silnik ma problem z osiągnięciem jej.