Witam wszystkich ,mam nie mały problem ze swoja a6 2.4 benzyna 2000 rok multitronic mianowicie kupiłem autko z uszkodzona skrzynia miał być triptonic jak się okazało jest multitronic podłączyłem autko do kompa i jednym z błędów jest czujnik prędkości a drugim brak ciśnienia w sprzęgle na tablicy prnd mruga i zapala się kontrolka wody wiec dolałem wody i odpaliłem autko pochodziło trochę i chciałem sprawdzić poziom jak otworzyłem korek na zbiorniczku wyrównawczym to pokazał mi się olej z tym ze zapach jego nie przypomina mi oleju silnikowego a kolor przypomina mi brązowy, zapach pod olej przekładniowy teraz pytanie czy wie ktoś co może być przyczyna ze skrzynka nie pracuje ? czy olej ze skrzyni jest chłodzony woda albo w jaki sposób i gdzie się znajduje chłodnica oleju w następnym tygodniu chce spuścić olej ze skrzyni i sprawdzić ile jego tam jest.
Ps: objawy skrzyni są takie jak włączę na d to takie wrażenie mam jak by się ślizgało w środku coś.
[A6 C5 avant 2.4 benzyna 00' problem z multitronic]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 21:57
- Lokalizacja: ramsgate
[A6 C5 avant 2.4 benzyna 00' problem z multitronic]
Ostatnio zmieniony 01 paź 2009, 01:31 przez malyjohn11, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Wybacz, że się czepiam, ale żeby kupić Multitronic-a jako Tiptronic-a... Wystarczyło popytać na forum, koledzy na pewno pomogliby Ci rozpoznać typ skrzyni.
A tak w ogóle, to poczytaj to: http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm . Piszą tu o tych skrzyniach.
Generalnie skrzynia Multitronic po pewnym przebiegu ulega uszkodzeniu i wymaga naprawy - tak po prostu ma, nie jesteś tu wyjątkiem. Nie pomaga tu wymiana oleju ani inne doraźne metody "garażowe" - możesz tylko doprowadzić ją do jeszcze gorszego stanu.
Druga sprawa - oddaj skrzynię do firmy, która zna się na automatach. Naprawa "u znajomego kolegi w garażu" raczej zakończy się fatalnie. Po naprawie skrzynia pewnie zrobi następne 150 tys. km. Ja w googlach znalazłem np. taką firmę: http://www.autojozefow.pl/ (namiary podaje tylko informacyjnie - nie znam ich, nie mam z nimi nic wspólnego, mam skrzynię manualną
).
Współczuję Ci takiego pecha i życzę udanej naprawy!
A tak w ogóle, to poczytaj to: http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm . Piszą tu o tych skrzyniach.
Generalnie skrzynia Multitronic po pewnym przebiegu ulega uszkodzeniu i wymaga naprawy - tak po prostu ma, nie jesteś tu wyjątkiem. Nie pomaga tu wymiana oleju ani inne doraźne metody "garażowe" - możesz tylko doprowadzić ją do jeszcze gorszego stanu.
Druga sprawa - oddaj skrzynię do firmy, która zna się na automatach. Naprawa "u znajomego kolegi w garażu" raczej zakończy się fatalnie. Po naprawie skrzynia pewnie zrobi następne 150 tys. km. Ja w googlach znalazłem np. taką firmę: http://www.autojozefow.pl/ (namiary podaje tylko informacyjnie - nie znam ich, nie mam z nimi nic wspólnego, mam skrzynię manualną

Współczuję Ci takiego pecha i życzę udanej naprawy!
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 21:57
- Lokalizacja: ramsgate
dzis podpielem jeszcze raz kompa do auta i sprawdzilem bledy i wystepuja 4
-4719 output-shaft speed sensor no signal
-42EE switch solenoid valve 1 malfuction
-46E5 clutch pressure adaption .adaption out of range
-42D2 speed sensor output shaft no signal
miał już ktoś takie błędy albo kody ?
dzięki kolego arekjask wyjście jest super ale puki co na własna rękę nie będę nic grzebał w skrzyni tylko sprawdzę poziom oleju ile jest i chciałbym wiedzieć czy w chłodnicy wody jest zamontowana jakaś rurka chłodzenia oleju z automatu i czy mogła powstać korozja to autko ma dopiero przejechane 77 tys mil to jest mało jeszcze chyba ze by padła skrzynia co ?
-4719 output-shaft speed sensor no signal
-42EE switch solenoid valve 1 malfuction
-46E5 clutch pressure adaption .adaption out of range
-42D2 speed sensor output shaft no signal
miał już ktoś takie błędy albo kody ?
dzięki kolego arekjask wyjście jest super ale puki co na własna rękę nie będę nic grzebał w skrzyni tylko sprawdzę poziom oleju ile jest i chciałbym wiedzieć czy w chłodnicy wody jest zamontowana jakaś rurka chłodzenia oleju z automatu i czy mogła powstać korozja to autko ma dopiero przejechane 77 tys mil to jest mało jeszcze chyba ze by padła skrzynia co ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 21:57
- Lokalizacja: ramsgate
jestem pewien w anglii bardzo cieżko jest przerobić mile, chodzi oto ze na każdym przeglądzie czyli MOT jest sprawdzany przebieg auta jeśli było by cofnięte na mniej niż na ostatnim certyfikacie to DVLA to wykryje i są poważne problemy po drugie angole się w to nie bawią tu przebieg 77 tys mil to jest nic to jest młody samochód który się dopiero dotarł w Polsce 120 tys km to już przeraża kilka miesięcy temu kupowałem dziewczynie 206 z przebiegiem 120 tys mil perfekcyjny silnik suchutki po drugie jak leżałem pod moja A6 to wszystkie cześci silnika miska wyglądają jak by autko dopiero wyjechało z fabryki jestem drugim właścicelem jakaś babka była pierwszym wlaścicielm trochę się rozpisałem wracając do mojego problemu jak myślicie jeśli w układzie chłodzenia jest olej i nie jest to silnikowy błędy pokazały ze brak ciśnienia jest na sprzęgle i olej jest chłodzony w tej samej chłodnicy co płyn chłodzący i nastąpił przeciek czy to może być wina ? ze sprzęgło się ślizga ? muszę wiedzieć bo jeśli jest to komputer skrzyni to koszt naprawy jest 1500zł jeśli chłodnica to dziś dostałem odp.z firmy koszt 300 funtów za chłodnice firmy nissenss jak widać koszta nie małe możecie coś zasugerować ?' na razie mam tylko jeden pomysły korek spustowy skrzynie zobaczyć ile oleju wyleci zalać nowym olejem rurki jakoś spróbować połączyć ze soba te które wychodzą ze skrzyni do chłodnicy wyczyścić układ chłodzenia zalać i probować autko? co o tym mysla szanowni koledzy ?