Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 avant 2.4 benzyna 00' problem z multitronic]

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
malyjohn11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2009, 21:57
Lokalizacja: ramsgate

[A6 C5 avant 2.4 benzyna 00' problem z multitronic]

Post autor: malyjohn11 » 30 wrz 2009, 21:24

Witam wszystkich ,mam nie mały problem ze swoja a6 2.4 benzyna 2000 rok multitronic mianowicie kupiłem autko z uszkodzona skrzynia miał być triptonic jak się okazało jest multitronic podłączyłem autko do kompa i jednym z błędów jest czujnik prędkości a drugim brak ciśnienia w sprzęgle na tablicy prnd mruga i zapala się kontrolka wody wiec dolałem wody i odpaliłem autko pochodziło trochę i chciałem sprawdzić poziom jak otworzyłem korek na zbiorniczku wyrównawczym to pokazał mi się olej z tym ze zapach jego nie przypomina mi oleju silnikowego a kolor przypomina mi brązowy, zapach pod olej przekładniowy teraz pytanie czy wie ktoś co może być przyczyna ze skrzynka nie pracuje ? czy olej ze skrzyni jest chłodzony woda albo w jaki sposób i gdzie się znajduje chłodnica oleju w następnym tygodniu chce spuścić olej ze skrzyni i sprawdzić ile jego tam jest.
Ps: objawy skrzyni są takie jak włączę na d to takie wrażenie mam jak by się ślizgało w środku coś.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2009, 01:31 przez malyjohn11, łącznie zmieniany 2 razy.

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 01 paź 2009, 14:16

Wybacz, że się czepiam, ale żeby kupić Multitronic-a jako Tiptronic-a... Wystarczyło popytać na forum, koledzy na pewno pomogliby Ci rozpoznać typ skrzyni.

A tak w ogóle, to poczytaj to: http://www.prnd.pl/porady/multitronic.htm . Piszą tu o tych skrzyniach.

Generalnie skrzynia Multitronic po pewnym przebiegu ulega uszkodzeniu i wymaga naprawy - tak po prostu ma, nie jesteś tu wyjątkiem. Nie pomaga tu wymiana oleju ani inne doraźne metody "garażowe" - możesz tylko doprowadzić ją do jeszcze gorszego stanu.

Druga sprawa - oddaj skrzynię do firmy, która zna się na automatach. Naprawa "u znajomego kolegi w garażu" raczej zakończy się fatalnie. Po naprawie skrzynia pewnie zrobi następne 150 tys. km. Ja w googlach znalazłem np. taką firmę: http://www.autojozefow.pl/ (namiary podaje tylko informacyjnie - nie znam ich, nie mam z nimi nic wspólnego, mam skrzynię manualną :-) ).

Współczuję Ci takiego pecha i życzę udanej naprawy!
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

malyjohn11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2009, 21:57
Lokalizacja: ramsgate

Post autor: malyjohn11 » 04 paź 2009, 01:50

dzis podpielem jeszcze raz kompa do auta i sprawdzilem bledy i wystepuja 4
-4719 output-shaft speed sensor no signal
-42EE switch solenoid valve 1 malfuction
-46E5 clutch pressure adaption .adaption out of range
-42D2 speed sensor output shaft no signal
miał już ktoś takie błędy albo kody ?
dzięki kolego arekjask wyjście jest super ale puki co na własna rękę nie będę nic grzebał w skrzyni tylko sprawdzę poziom oleju ile jest i chciałbym wiedzieć czy w chłodnicy wody jest zamontowana jakaś rurka chłodzenia oleju z automatu i czy mogła powstać korozja to autko ma dopiero przejechane 77 tys mil to jest mało jeszcze chyba ze by padła skrzynia co ?

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 05 paź 2009, 09:35

malyjohn11 pisze:to autko ma dopiero przejechane 77 tys mil to jest mało jeszcze chyba ze by padła skrzynia co ?
Czyli jakieś 120 tys. km. Według ludzi, którzy naprawiają takie skrzynie, mogą one paść już przy 140 tys. km. A jesteś pewny swojego przebiegu?
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

malyjohn11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 wrz 2009, 21:57
Lokalizacja: ramsgate

Post autor: malyjohn11 » 06 paź 2009, 02:51

jestem pewien w anglii bardzo cieżko jest przerobić mile, chodzi oto ze na każdym przeglądzie czyli MOT jest sprawdzany przebieg auta jeśli było by cofnięte na mniej niż na ostatnim certyfikacie to DVLA to wykryje i są poważne problemy po drugie angole się w to nie bawią tu przebieg 77 tys mil to jest nic to jest młody samochód który się dopiero dotarł w Polsce 120 tys km to już przeraża kilka miesięcy temu kupowałem dziewczynie 206 z przebiegiem 120 tys mil perfekcyjny silnik suchutki po drugie jak leżałem pod moja A6 to wszystkie cześci silnika miska wyglądają jak by autko dopiero wyjechało z fabryki jestem drugim właścicelem jakaś babka była pierwszym wlaścicielm trochę się rozpisałem wracając do mojego problemu jak myślicie jeśli w układzie chłodzenia jest olej i nie jest to silnikowy błędy pokazały ze brak ciśnienia jest na sprzęgle i olej jest chłodzony w tej samej chłodnicy co płyn chłodzący i nastąpił przeciek czy to może być wina ? ze sprzęgło się ślizga ? muszę wiedzieć bo jeśli jest to komputer skrzyni to koszt naprawy jest 1500zł jeśli chłodnica to dziś dostałem odp.z firmy koszt 300 funtów za chłodnice firmy nissenss jak widać koszta nie małe możecie coś zasugerować ?' na razie mam tylko jeden pomysły korek spustowy skrzynie zobaczyć ile oleju wyleci zalać nowym olejem rurki jakoś spróbować połączyć ze soba te które wychodzą ze skrzyni do chłodnicy wyczyścić układ chłodzenia zalać i probować autko? co o tym mysla szanowni koledzy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja