Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,8Q] Problem z półosią... POMOCY

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

[A6 C5 2,8Q] Problem z półosią... POMOCY

Post autor: xpbit » 03 paź 2009, 15:49

Witam.


Ostatnio zmieniałem kolko w samochodzie bo złapałem gumę... i patrze ze cale uje* jest w oleju.... :O i dojrzałem ze cala ta guma na półośce przy tarczy hamulcowej pękła....

Panowie pomocy... co teraz z tym zrobić ?:O można jakoś wymienić tą gumę czy coś...? można z tym tak jeździć czy lepiej już nie użytkować auta do czasu naprawy...???


Z góry dzięki za pomoc :D


Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 paź 2009, 16:41

Wymienic osłonę jak najszybciej. Byc może juz masz piasek w przegubie (jesli guma ma duzy otwór). Jeśli tylko pękła to raczej wywala tylko smar na zewnątrz.
Jesli byś wymieniał sam to w przypadku piasku mozesz przegub rozebrać, wymyc i złozyć i bedzie OK. Jesli ktoś (mechanik) będzie to robił to nie wierz, że rozbiorą przegub :evil: , najwyzej przetra brudną szmatą :mrgreen: ).

Ale im prędzej to zrobisz tym wieksza szansa, że tylko wymiana osłony się skończy.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 03 paź 2009, 16:49

RomanS pisze:Wymienic osłonę jak najszybciej. Byc może juz masz piasek w przegubie (jesli guma ma duzy otwór). Jeśli tylko pękła to raczej wywala tylko smar na zewnątrz.
Jesli byś wymieniał sam to w przypadku piasku mozesz przegub rozebrać, wymyc i złozyć i bedzie OK. Jesli ktoś (mechanik) będzie to robił to nie wierz, że rozbiorą przegub :evil: , najwyzej przetra brudną szmatą :mrgreen: ).

Ale im prędzej to zrobisz tym wieksza szansa, że tylko wymiana osłony się skończy.
aha... no ok...;/ bo właśnie dopiero teraz to zauważyłem;/ a pewnie już trochę czasu na takim czymś jeżdżę;/ no tzn guma pękła w połowie.... możliwe ze tam się mogło coś wjeb* bo padało i w ogóle;/ od chu* smaru poszło na felgę.... no nic będę kombinował jak najszybciej żeby to naprawić....;/

no jeśli się takiemu mechanikowi przypomni o rozebraniu przegubu :D i będzie się nad nim stało to powinien go raczej rozebrać :D

dzięki za info :D

Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 paź 2009, 17:00

xpbit pisze:no jeśli się takiemu mechanikowi przypomni o rozebraniu przegubu i będzie się nad nim stało to powinien go raczej rozebrać
Niby fakt, ale to jest czasowo nie takie 5 minut, tzn. jak by policzyć wg stawki godzinowej to moze bardziej się opłacać kupić nowy przegub (nie myslę o ori ASO ale dobrym zamienniku) <ok>

Jesli guma tylko pękła, to nawet jak wywala smar to może nie byc jeszcze katastrofy, bo to wywala siłą odśrodkową i w tym momencie do srodka piasek raczej nie wpadnie.
Gorzej gdy taka guma jest w strzepach (zdarza się, że sie ją rozedrze np na jakimś drucie itp) wtedy nałapie syfu.

Generalnie: rób to jak najszybciej <ok> nie jest to nic niezwykłego, każdy normalny mechanik poradzi sobie.
Poza tym warto co jakiś czas luknąć na felgi, czy nie ma śladów smaru, wtedy wyłapuje się takie coś najszybciej ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 03 paź 2009, 17:22

RomanS pisze:
xpbit pisze:no jeśli się takiemu mechanikowi przypomni o rozebraniu przegubu i będzie się nad nim stało to powinien go raczej rozebrać
Niby fakt, ale to jest czasowo nie takie 5 minut, tzn. jak by policzyć wg stawki godzinowej to moze bardziej się opłacać kupić nowy przegub (nie myslę o ori ASO ale dobrym zamienniku) <ok>

Jesli guma tylko pękła, to nawet jak wywala smar to może nie byc jeszcze katastrofy, bo to wywala siłą odśrodkową i w tym momencie do srodka piasek raczej nie wpadnie.
Gorzej gdy taka guma jest w strzepach (zdarza się, że sie ją rozedrze np na jakimś drucie itp) wtedy nałapie syfu.

Generalnie: rób to jak najszybciej <ok> nie jest to nic niezwykłego, każdy normalny mechanik poradzi sobie.
Poza tym warto co jakiś czas luknąć na felgi, czy nie ma śladów smaru, wtedy wyłapuje się takie coś najszybciej ;-)
no jak patrze na allegro po cenach używek bo nowych nie ma to chyba trzeba będzie to jakoś naprawić :D no ale mechanik za dużo chyba nie weźmie wiec jakoś się da :D
no faktycznie bo guma jest w całości tylko ze po prostu w połowie urwana wiec chyba nic tam nie naleci :)
w poniedziałek wpadnę do mechanika żeby to naprawić :D


Pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 03 paź 2009, 17:32

Dwa wyjścia:

Zakup osłony 31zł spidan w intercarsie od razu z śrubą nową i z 2-3h wymiany polecam dokupić smaru grafitowego i dodać do tego co jest w komplecie

Zakup nowego przeguby polecam spian cena w intercarsie detal 380zł i taka sama robota.

Najlepiej ściągnąć przegub i zobaczyć czy nie ma luzow wtedy decyzja czy reanimacja czy nowy. Z każdym dniem bliżej do nowego.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 03 paź 2009, 20:00

Przegub jeśli nie trzaskał przy skręcaniu nie kwalifikuje się do wymiany.Warto go wyczyścić naładować 2 tubki smaru grafitowego, nowa guma,śruba oczywiście jedyna słuszna firma czyli Lobro.
Cin pisze:31zł spidan
Cin pisze:spian cena w intercarsie detal 380zł
Cin, skąd Ty wziąłeś te ceny??Strasznie drogo.Ja mam Lobro za przynajmniej 120 zł mniej.Pozdro
usunieto !!

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 03 paź 2009, 20:13

Przecież napisałem intercars detal nie będę pisał cen po żniszkach dla mnie albo szukał najtańszych na rynku.
Dla jasności Spidan=Lobro to tego samego producenta

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 paź 2009, 21:12

Fakt, w InterCars nie ma ostatnio czego szukać. Porypało ich czy co z tymi cenami ??? Jakoś nigdy nie widzę, żeby jakieś kolejki tam się ustawiały, obsługa... (bez komentarza, chyba nie ma ich kto przeszkolić :mrgreen: ) a ceny jak na Batorym :lol:

Jednym słowem ceny dobrych zamienników w IC są w zasadzie prawie równe cenom oryginałów w ASO (no nie akurat w przypadku przegubów ale 380 zł za przegub to bandytyzm).
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 04 paź 2009, 02:03

Więc mówicie Panowie że takie coś by pomogło....?

http://www.allegro.pl/item755569435_osl ... ontaz.html


pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 paź 2009, 09:46

xpbit pisze:Więc mówicie Panowie że takie coś by pomogło....?

http://www.allegro.pl/ite...awa_montaz.html
tak
ale jest jedno małe ale
wiem, że Q ma grubsze półosie, nie pamiętam dokładnie gdzie się osłona gumowa kończy, sprawdz to przed zakupem, możliwe że nie ma to znaczenia, ale lepiej sprawdzić

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 04 paź 2009, 12:39

zmieniaj gume, myj przegub i zapominaj o problemie.
Ja tych gum zmieniłem chyba z 5. Nie kupuj jakiejś taniej podróby bo za rok będziesz zmienieł znowu. Ogólnie dobry mechanik robie to w 1.5 godziny( ja nie mechanik i na piątej gumie jaką robiłem to było 1.5 godziny po ciemku, wieczorem, na podjeździe w deszcz :mrgreen: )
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 04 paź 2009, 12:50

Ogólnie to wymiana gumy jak i samego przegubu jest bardzo prosta i można to zrobić samemu.Guma 100 mm średnicy na przegub, z tego co pamiętam nie ma chyba wielkich różnic w wymiarach, a może nawet wogóle nie ma, ale nie jestem pewien więc nie wprowadzam w błąd.Zdjęcie przegubu to żaden problem, wkręcamy śrubę w piastę a przegub sam zeskakuje.Ostatnio Lobro wprowadziło gumy które idzie zakładać bez ściągania przegubu,zakłada się je przez taki stożek.Robiłem tak w moim 2 aucie(francuz)gdzie przegub trzeba było zbijać, a nie byłem pewien czy dam radę.Mechanik akurat miał na stanie taką gumę, fajnie się to robi, a ta guma jest o wiele bardziej rozciągliwa jak zwykła guma.Jest troszkę droższa, ale niewiele.
usunieto !!

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 04 paź 2009, 12:55

Ja dalej pozostaje przy "swoim". Przegub trzeba wymyć. Bo za rok, za dwa poleci, bo "jakiś" tam syf się dostał do srodka.
A różnica w wymiarach jest(diesle mają grubsze półośki)...
Pozdrawiam
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 04 paź 2009, 13:31

ÂŁawa pisze:Ja dalej pozostaje przy "swoim". Przegub trzeba wymyć. Bo za rok, za dwa poleci, bo "jakiś" tam syf się dostał do srodka.
Zgoda, tylko że czasem samo wymycie nic nie da i pozostaje tylko wymiana na nowy!
usunieto !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja