[A6 4B 2.5TDI AKN] Logi do sprawdzenia
[A6 4B 2.5TDI AKN] Logi do sprawdzenia
Witam,
Nowy nabytek lekko nie domaga, tzn leci 210kmh ale do setki ma chyba z 18 sek.
Zrobiłem logi i poproszę o opinie.
:shock:
Logowałem po trzy grupy jednocześnie, więc danych jest mało
Wg.mnie słaba przepływka, jednak wydaje mi się że nie tylko ona tak niesamowicie muli mi karete :-D
Proszę o wszelkie komentarze, wskazówki interesuje mnie:
-przepływka
-rozrzad
-pompa
-turbo
Logi są poprawnie zrobione ?
Nowy nabytek lekko nie domaga, tzn leci 210kmh ale do setki ma chyba z 18 sek.
Zrobiłem logi i poproszę o opinie.
:shock:
Logowałem po trzy grupy jednocześnie, więc danych jest mało
Wg.mnie słaba przepływka, jednak wydaje mi się że nie tylko ona tak niesamowicie muli mi karete :-D
Proszę o wszelkie komentarze, wskazówki interesuje mnie:
-przepływka
-rozrzad
-pompa
-turbo
Logi są poprawnie zrobione ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
mozliwosci przeplywomierza w 'muleniu karety' sa naprawde bardzo duze - a u Ciebie pokazuje wyraznie za malo, wiec dawke paliwa masz mocno przycieta. Ale czy to wina samego przeplywomierza to juz lepiej niech sie fachowcy wypowiedza, moze byc totalnie zabrudzony filtr powietrza, dziura na odcinku filtr - turbina... i pewnie jeszcze kilka innych przyczyn. Niewatpliwie warto przygladnac sie termostatowi (cos mala ta temperatura). Turbo bym zostawil na koniec - czy jego wskazania (nienajlepsze) nie sa przypadkiem wynikiem takich pomiarow powietrza.OLIX pisze: Wg.mnie słaba przepływka, jednak wydaje mi się że nie tylko ona tak niesamowicie muli mi karete :-D
Proszę o wszelkie komentarze, wskazówki interesuje mnie:
-przepływka
-rozrzad
-pompa
-turbo
Logi są poprawnie zrobione ?
Czy AKN w modelu a6 ma obroty biegu jalowego 766 rpm?
Dziękuje wam za błyskawiczne odpowiedzi
1.Przepływka jest z 03 roku więc ma swoje lata i przebieg(musze sprawdzić, ale około 120k km) Była myta isopropanolem i wg. mnie pomaga to na dwa dni - subiektywnie lepiej ciągnie. Chciał bym mieć pewność niż zanim bede miał dwie przepływki
Nie wiem czy obcina mi paliwo bo 9 w miescie to tak leciutko wchłania
CZY warto kupić taką przepływke
http://www.allegro.pl/item722826175_prz ... loski.html
http://www.allegro.pl/item722826175_przeplywomierz_2_5tdi_passat_audi_wloski.html
2.Rozrząd ma już najechane 122tys od poprzedniej wymiany więc wymienie jak tylko znajde coś korzystnego cena/jakość.
3.dolot sprawdzałem w ten sposób że przy przegazowaniu na postoju sprawdzałem "twardość rury" gumowej przed EGR-em ale nie mam porównania.
Rura nie była Bardzo twarda twardniała co prawda przy 2tyś rpm ale nadal uginała się pod naciskiem ręki
Rury dolotów i EGR wyczyszcze jak tylko dowiem się jak (link lub opis mile widziany)
4.termostat- może troszke za wczesnie rozpoczołem pomiary wrzucam jeszcze jeden log dynamiczny 4bieg i but...gr003 & 011
Temperature mam czasami w okolicach 90-101 wg VAGa więc wydaje mi się ok silnik szybko łapie temp(lepiej niż poprzednie 1.9 ATD)
1.Przepływka jest z 03 roku więc ma swoje lata i przebieg(musze sprawdzić, ale około 120k km) Była myta isopropanolem i wg. mnie pomaga to na dwa dni - subiektywnie lepiej ciągnie. Chciał bym mieć pewność niż zanim bede miał dwie przepływki
Nie wiem czy obcina mi paliwo bo 9 w miescie to tak leciutko wchłania
CZY warto kupić taką przepływke
http://www.allegro.pl/item722826175_prz ... loski.html
http://www.allegro.pl/item722826175_przeplywomierz_2_5tdi_passat_audi_wloski.html
2.Rozrząd ma już najechane 122tys od poprzedniej wymiany więc wymienie jak tylko znajde coś korzystnego cena/jakość.
3.dolot sprawdzałem w ten sposób że przy przegazowaniu na postoju sprawdzałem "twardość rury" gumowej przed EGR-em ale nie mam porównania.
Rura nie była Bardzo twarda twardniała co prawda przy 2tyś rpm ale nadal uginała się pod naciskiem ręki
Rury dolotów i EGR wyczyszcze jak tylko dowiem się jak (link lub opis mile widziany)
4.termostat- może troszke za wczesnie rozpoczołem pomiary wrzucam jeszcze jeden log dynamiczny 4bieg i but...gr003 & 011
Temperature mam czasami w okolicach 90-101 wg VAGa więc wydaje mi się ok silnik szybko łapie temp(lepiej niż poprzednie 1.9 ATD)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Podziwiam Cie - ja bym sie nie odwazyl - jedyna podroz jaka bym zrobil (bez butow, logow dynamicznych, itp) to do warsztatu.OLIX pisze: 2.Rozrząd ma już najechane 122tys od poprzedniej wymiany więc wymienie jak tylko znajde coś korzystnego cena/jakość.
Powaznie - mozesz niechcacy narazic sie na duzo powazniejsze koszty.
Oczywiscie w ramach naszej wspolnej wiedzy mozesz poswiecic swoj silnik i zobaczyc co sie stanie jak peknie pasek rozrzadu w trakcie robienia logow dynamicznych, kiedy masz > 4000 rpm na liczniku .... warto ?
Witam,
Wymieniłem przepływke na taką jak w linku wyżej, poproszę aby ktoś rzucił okiem na LOGI dynamiczne.
Auto odzyskało część brakującej mocy, natomiast nadal ma 13sek do 100, więc jest o 4 sek lepiej.
Mam pewne obawy co do wskazań przepływomierza prze niskich obrotach za słaby sygnał? - nie mam pewności.
Wydaje mi się że turbo słabo pompuje, jaka może być przyczyna i na co powiniennem zwrócić uwage?
Co do Temp. to nie miałem czasu zagrzać auta, choć wydaje mi się że termostat nie domaga.
Gdy klima jest WÂŁ. działa wentylator który wydatnie studzi mi wode-więc chyba termostat albo się zacina albo jest do bani - choć jak było ciepło miałem 90-95 jak jechałem w korku.
Z góry dziękuje za pomoc
Wymieniłem przepływke na taką jak w linku wyżej, poproszę aby ktoś rzucił okiem na LOGI dynamiczne.
Auto odzyskało część brakującej mocy, natomiast nadal ma 13sek do 100, więc jest o 4 sek lepiej.
Mam pewne obawy co do wskazań przepływomierza prze niskich obrotach za słaby sygnał? - nie mam pewności.
Wydaje mi się że turbo słabo pompuje, jaka może być przyczyna i na co powiniennem zwrócić uwage?
Co do Temp. to nie miałem czasu zagrzać auta, choć wydaje mi się że termostat nie domaga.
Gdy klima jest WÂŁ. działa wentylator który wydatnie studzi mi wode-więc chyba termostat albo się zacina albo jest do bani - choć jak było ciepło miałem 90-95 jak jechałem w korku.
Z góry dziękuje za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
trochę za krótko kręcisz auto na dynamicznym logowaniu. dokręcaj choć do 4 tys.
jeśli nie łapiesz temperatury to nie bardzo można wróżyć z logów - poniżej 80 stopni silnik pracuje na innych parametrach niż prawidłowo zagrzany... Turbiny bym się nie czepiał, wstaje w okolicy 2 tys obrotów.. Przepływka - nie wiem co sądzić.. czy to jest oryginał?
jeśli nie łapiesz temperatury to nie bardzo można wróżyć z logów - poniżej 80 stopni silnik pracuje na innych parametrach niż prawidłowo zagrzany... Turbiny bym się nie czepiał, wstaje w okolicy 2 tys obrotów.. Przepływka - nie wiem co sądzić.. czy to jest oryginał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
tak sie zastanawiam - czy wskazania kata wyprzedzenia wtrysku tak powinny wygladac przy rozpedzaniu sie ?. Wydawalo mi sie ze kat powinien stopniowo rosnac (na plus) wraz ze wzrostem obrotow - to wydaje sie logicznie - musimy coraz bardziej przespieszac moment rozpoczecia wtryskiwania paliwa, natomiast u Ciebie jakos dziwnie to wyglada pomiedzy 1100 - 1400 rpm, maksymalne wysterowany kat, aby potem opadnac i znowu stopniowo rosnac ...
Olix - nie sugeruj sie tym, niestety nie mam pojecia czy tak ma byc czy nie - mam nadzieje ze forumowi fachowcy skomentuja powyzsze.
Olix - nie sugeruj sie tym, niestety nie mam pojecia czy tak ma byc czy nie - mam nadzieje ze forumowi fachowcy skomentuja powyzsze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
w związku ze wszystkim co napisałeś - wymień jak najszybciej rozrząd wraz z termostatem. NIe ma sensu oceniać cyferek zrobionych na zbyt niskiej temperaturze, do tego nie ma sensu logowanie jak i tak musisz rozebrać auto na tyle, że po tej robocie logi mogą być całkiem inne Przypilnuj żeby wymiana rozrządu przebiegła zgodnie ze sztuką, na blokadach.
Najciekawsze jest to, że takie dziwne wartości są też zadane... Nie znam się aż tak dobrze na tym, lecz łączyłbym to ze zbyt niską temperaturą podczas badania.tx-didi pisze:tak sie zastanawiam - czy wskazania kata wyprzedzenia wtrysku tak powinny wygladac przy rozpedzaniu sie ?. Wydawalo mi sie ze kat powinien stopniowo rosnac (na plus) wraz ze wzrostem obrotow - to wydaje sie logicznie - musimy coraz bardziej przespieszac moment rozpoczecia wtryskiwania paliwa, natomiast u Ciebie jakos dziwnie to wyglada pomiedzy 1100 - 1400 rpm, maksymalne wysterowany kat, aby potem opadnac i znowu stopniowo rosnac ...
Olix - nie sugeruj sie tym, niestety nie mam pojecia czy tak ma byc czy nie - mam nadzieje ze forumowi fachowcy skomentuja powyzsze.
Moim zdaniem również nie ma co dalej rzeźbić - rozrząd (ze wszystkim, co jest wokół niego, czyli termostat, pompa wody etc), a potem dalsze próby.
Witam po "sesji garażowej"
W zeszły weekend zobaczyłem w trzewia :lol:
Jak pisałem wcześniej auto choć ładne i mega wygodne, brakuje mu pazura.
Jest mało dynamiczne ok13-14 sek do 100.
wcześniej miałem seata i fajnie kiwało główkami przy zmianie biegów
Zastanawiam się czy się z nim wiązać (czyli robić rozrząd) czy zmienić na coś nowszego.
Więc jeśli nie wróci MOC to bye bye.....Jeśli wróci zainwestuje.
Ale po kolei:
+ Wyjąłem cały dolot wraz z kolektorami klapą gaszącą itp. wszystko wyczyściłem (było 'średnio' sadzy za to mega brudzącej)
+ Wyczyściłem EGR wraz z rurami do niego - robota do D*py z wyjęciem
+ Wyjąłem turbo i skontrolowałem - na miare mojej wiedzy :shock:
+ Sprawdziłem czy odma była zmieniona zgodnie z tym co mam w fakturach z ASO w D
:idea: + Zajrzałem na wałki i już sam nie wiem - widać miejsce pracy ale nie są zryte
Podsumowując; trafi mnie bo nic nie znalazłem.
ÂŻadnej różnicy nie mam mocy :oops: jeździłem też chwile z zaślepionym EGRem i
nie wiem kto wpada na takie pomysy zaślepiania - czułem się jak w zetorze bez mocy i puszczałem czarne bąki przy butowaniu.
Zrobiłem logi po czyszczeniu ale nie wszystko dla mnie jest jasne.
Szanowni Klubowicze powróżcie z tych trzech kart
Z góry dziękuje za pomoc
W zeszły weekend zobaczyłem w trzewia :lol:
Jak pisałem wcześniej auto choć ładne i mega wygodne, brakuje mu pazura.
Jest mało dynamiczne ok13-14 sek do 100.
wcześniej miałem seata i fajnie kiwało główkami przy zmianie biegów
Zastanawiam się czy się z nim wiązać (czyli robić rozrząd) czy zmienić na coś nowszego.
Więc jeśli nie wróci MOC to bye bye.....Jeśli wróci zainwestuje.
Ale po kolei:
+ Wyjąłem cały dolot wraz z kolektorami klapą gaszącą itp. wszystko wyczyściłem (było 'średnio' sadzy za to mega brudzącej)
+ Wyczyściłem EGR wraz z rurami do niego - robota do D*py z wyjęciem
+ Wyjąłem turbo i skontrolowałem - na miare mojej wiedzy :shock:
+ Sprawdziłem czy odma była zmieniona zgodnie z tym co mam w fakturach z ASO w D
:idea: + Zajrzałem na wałki i już sam nie wiem - widać miejsce pracy ale nie są zryte
Podsumowując; trafi mnie bo nic nie znalazłem.
ÂŻadnej różnicy nie mam mocy :oops: jeździłem też chwile z zaślepionym EGRem i
nie wiem kto wpada na takie pomysy zaślepiania - czułem się jak w zetorze bez mocy i puszczałem czarne bąki przy butowaniu.
Zrobiłem logi po czyszczeniu ale nie wszystko dla mnie jest jasne.
Szanowni Klubowicze powróżcie z tych trzech kart
Z góry dziękuje za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dziękuje za błyskawiczną odpowiedź
Sprawdziłem i pompa wtryskowa jest nowa ma około roku i zrobione 40k km kosztowała 1480€ a z wymianą i dichtungami 2477€ :mrgreen: masakra z tymi cenami w aso.
Próbuje porównać moje logi do logów falco które są wg ciebie wzorowe.
Czy turbina nie daje za późno ciśnienia? 2500rpm?
Przepławka jest nowa [Magneti-wiem ze bosch jest OK] ale jakoś też poźno podaje zadaną wartość > 2000rpm?
Czy zapłon w grupie 004 powiniennem doregulować i może to mieć związek z brakiem dynamiki?
Skończyły mi się już pomysły co może być przyczyną, nie dymi więc domniemywam że wtryski są OK.
CZy moge mieć zatkane katy lub nie pialić na któreś gary- wydaje mi się że by szarpało silnikiem.
NIe wiem co mam myśleć, wyczerpałem już wszystkie możliwości jakie znam.
Sprawdziłem i pompa wtryskowa jest nowa ma około roku i zrobione 40k km kosztowała 1480€ a z wymianą i dichtungami 2477€ :mrgreen: masakra z tymi cenami w aso.
Próbuje porównać moje logi do logów falco które są wg ciebie wzorowe.
Czy turbina nie daje za późno ciśnienia? 2500rpm?
Przepławka jest nowa [Magneti-wiem ze bosch jest OK] ale jakoś też poźno podaje zadaną wartość > 2000rpm?
Czy zapłon w grupie 004 powiniennem doregulować i może to mieć związek z brakiem dynamiki?
Skończyły mi się już pomysły co może być przyczyną, nie dymi więc domniemywam że wtryski są OK.
CZy moge mieć zatkane katy lub nie pialić na któreś gary- wydaje mi się że by szarpało silnikiem.
NIe wiem co mam myśleć, wyczerpałem już wszystkie możliwości jakie znam.