![<ok> <ok>](https://a6klub.pl/images/smilies/ok.gif)
Normą jak dla mnie jest słowo "grzechot", zarówno przed wymiana wałków i hydrauliki jak i po wymianie. Wymiana nie wpłyneła na zmianę odgłosów wydawanych przez silnik 9choć miałem taką nadzieję :roll: )
Hmmm... jest to kwestia co najmniej filozoficzna ("normalne-nienormalne")jay_zzA6 pisze:U mnie np jest na odwrot, kiedy jest zimny to chodzi glosniej a kiedy cieply to cichutko, ale to akurat jest normalne...
Zgadzam się w 100% u mnie jest dokładnie tak samo, że po nagrzaniu AKE to"grzechotnik"RomanS pisze:Hmmm... jest to kwestia co najmniej filozoficzna ("normalne-nienormalne")jay_zzA6 pisze:U mnie np jest na odwrot, kiedy jest zimny to chodzi glosniej a kiedy cieply to cichutko, ale to akurat jest normalne...![]()
Jakby przyjąć jako normalne to, co prezentuje większość AKE to jest to "grzechotnik" po nagrzaniu. Takich aut spotkałe bardzo dużo.
Natomiast takiego który by cichł w miare rozgrzewania nie spotkałem ani jednego. Więc chyba nie masz racji twierdząc, że to normalne, że AKE cichnie w miarę rozgrzewania.
U mnie wymiana także nie wpłynęła na dźwięk silnika tylko tyle, że nie było stukaniaRomanS pisze:SCORPI,![]()
Normą jak dla mnie jest słowo "grzechot", zarówno przed wymiana wałków i hydrauliki jak i po wymianie. Wymiana nie wpłyneła na zmianę odgłosów wydawanych przez silnik 9choć miałem taką nadzieję :roll: )
SCORPI, dzięki za priva, co do dżwięku to generalnie trudno to jednoznacznie ocenić na podstawie takich nagrań. Należałoby to uzupełnic o temperaturę silnika, obroty i obraz video pokazujący z której strony silnika łapiesz dźwięk, czy przy otwartej masce ? Pokrywa była czy zdjąłeś ?SCORPI pisze:Wrzucam poniżej 2 linki (filmiki mojego stukania), co to może być
Proszę o poradę
To mnie cieszy:-) Jestem już przewrażliwiony chyba:-)Piotruś pisze: Ja miałem na myśli sprawdzanie popychaczy zabudowanych w silniku, bez demontażu - poprostu bezpośrednio po kontrolnym zdjęciu dekla zaworowego. Wówczas, aby prawidłowo zbadać wszystkie hydrauliki zachodzi potrzeba obrócenia wałem korbowym aby zwolnić spod nacisku krzywek niektóre dźwigienki. Inaczej cała robota nie ma sensu ... .Ja niczego złego nie słyszęSCORPI pisze:W 47s oraz 56s filmu słychać takie stukanie.
Czy to stukanie pochodzi od wtryskiwacza sterującego???
Sądzę że gdybym miał oceniać popychacze hydrauliczne to te "miękkie" uważałbym za pewniejsze.Dlaczego ? postaram się to krótko uzasadnić na podstawie usterki jaka zdażyła mi się w silniku Audi 80 . Własnie w tamtym silniku poznałem dokładnie pracę popychaczy hydraulicznych. Taki popychacz to nic innego jak cylinderek z tłoczkiem napełniany olejem pod cisnieniem i ściskany pomiedzy spręzyną zaworu a wałkiem rozrządu .W chwili gdy krzywka zamyka zawór do popychacza jest tłoczony olej i powoduje jego rozpieranie a tym samym kasowanie luzów pomiędzy krzywką a zaworem . Max cisnienie oleju pod jakim jest on tłoczony do zaworu jest ograniczone przez zawór cisnieniowy w pompie olejowej . Z chwilą gdy zawór jest wciskany na olej z zaworu jest wyciskany z popychacza poprzez zaworek zwrotny siłą spręzyny zaworowej . Siła spręzyny zaworowej jest tak dobrana że bardzo nieznacznie przewyższa ciśnienie oleju tłoczonego z pompy olejowej . Dzięki temu w kazdym cyklu przy otwieraniu zaworu z popychacza jest usuwana część oleju a przy jego zamykaniu pompa olejowa wtłacza do niego znowu niezbędną ilość do zlikwidowania luzu .Piotruś pisze:1. Zawsze będzie kilka "miększych" popychaczy. Są to te sztuki, na które po zgaszeniu motora naciskały krzywki wałków rozrządu. Zjawisko jest naturalne/neutralne/normalne(moim osobistym zdaniem). Ważne jest, żeby hydrosztosy usztywniły się natychmiast po odpaleniu silnika i żeby "na pusto" nie utraciły "sprężystości" poniżej granicy, .
Akurat domyslam sie co to za wałki. Mianowicie obecnie nie kupisz juz w ASO wałków takich jak były do AKE montowane pierwotnie. Nie wystepują już. Wg ETKI sprzedadzą Ci jako zamiennik-wałki, które pierwotnie miał tylko AYM. Sam tak kupowałem.martinshadow pisze:Scorpi - czy Ty na pewno masz silnik AKE ? bo jak na filmikach patrzę na wałki to są od BAU lub DCZ ?