Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2,5TDI 180KM AKE] Smarowanie wałków rozrządu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2009, 23:17

SCORPI, jezeli odgłos ten ("cykanie") jest adekwatny w swej delikatności do określenia które uzyłeś aby go nazwać to tylko pozazdrościć <ok>
Normą jak dla mnie jest słowo "grzechot", zarówno przed wymiana wałków i hydrauliki jak i po wymianie. Wymiana nie wpłyneła na zmianę odgłosów wydawanych przez silnik 9choć miałem taką nadzieję :roll: )
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 28 wrz 2009, 00:01

Panowie ja mam podobne objawy dotyczące zmiany charakterystyki akustycznej jednostki napędowej. Mój silnik to AFB i jak rano go odpalam to normalnie jestem w szoku bo silnik pracuje cichutko, mięciutko natomiast im bardziej się rozgrzewa staje się głośniejszy. W okolicach 80st słychać już inną bardziej twardą i głośniejszą pracę jednostki. Kiedyś kontaktowałem się w tej sprawie z mistrzem Piotrem i chciałbym przytoczyć tutaj jego słowa " ja wolałbym mieć głośniejsze auto niż cichą trumnę" ;-) więc wygląda to na normalny objaw w V6 Tdi.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 29 wrz 2009, 10:51

Mnie sie wydaje ze tyle ile jest silnikow V6 TDI tyle jest roznych dziwnych objawow, mozna by o tym pisac i pisac, niby te same silniki, a kazdy pisze tutaj o czyms inny, rownie dziwnym co poprzedni. U mnie np jest na odwrot, kiedy jest zimny to chodzi glosniej a kiedy cieply to cichutko, ale to akurat jest normalne...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 wrz 2009, 15:44

jay_zzA6 pisze:U mnie np jest na odwrot, kiedy jest zimny to chodzi glosniej a kiedy cieply to cichutko, ale to akurat jest normalne...
Hmmm... jest to kwestia co najmniej filozoficzna ("normalne-nienormalne") ;-)

Jakby przyjąć jako normalne to, co prezentuje większość AKE to jest to "grzechotnik" po nagrzaniu. Takich aut spotkałe bardzo dużo.
Natomiast takiego który by cichł w miare rozgrzewania nie spotkałem ani jednego. Więc chyba nie masz racji twierdząc, że to normalne, że AKE cichnie w miarę rozgrzewania.
Chyba, żeby zakłądać, że masz duże luzy w silniku i w miarę rozgrzewania zanikają, ale nie chciałbym Cie urazić ani nic imputować <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 29 wrz 2009, 16:48

No byc moze tak jest ja mowie akurat o moim samochodzie, a luzow napewno nie ma zadnych, poprostu chodzi mi oto ze kiedy jest zimny a sie go troszke przegazuje to glosniej chodzi niz kiedy jest juz zagrzany... moj znajomy na 2,0 TDI naprawde zdrowy silnik, i wedlug niego moj chodzi ciszej od niego, slyszalem tez pare razy 1,9 TDI i tez mi sie wydawalo ze bardziej klekocza, ale jak to mowia to jest klekot wiec klekotac musi :P
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 01 paź 2009, 00:18

RomanS pisze:
jay_zzA6 pisze:U mnie np jest na odwrot, kiedy jest zimny to chodzi glosniej a kiedy cieply to cichutko, ale to akurat jest normalne...
Hmmm... jest to kwestia co najmniej filozoficzna ("normalne-nienormalne") ;-)

Jakby przyjąć jako normalne to, co prezentuje większość AKE to jest to "grzechotnik" po nagrzaniu. Takich aut spotkałe bardzo dużo.
Natomiast takiego który by cichł w miare rozgrzewania nie spotkałem ani jednego. Więc chyba nie masz racji twierdząc, że to normalne, że AKE cichnie w miarę rozgrzewania.
Zgadzam się w 100% u mnie jest dokładnie tak samo, że po nagrzaniu AKE to"grzechotnik"

A więc większość z nas użytkowników AKE by chciała, aby było odwrotnie i po nagrzaniu był by cichy a tu przy temp cieczy około 90st robi się "grzechotnik"

[ Dodano: 2009-10-02, 00:48 ]
RomanS pisze:SCORPI, <ok>
Normą jak dla mnie jest słowo "grzechot", zarówno przed wymiana wałków i hydrauliki jak i po wymianie. Wymiana nie wpłyneła na zmianę odgłosów wydawanych przez silnik 9choć miałem taką nadzieję :roll: )
U mnie wymiana także nie wpłynęła na dźwięk silnika tylko tyle, że nie było stukania
Proszę o poradę
Ostatnio zmieniony 31 paź 2009, 01:45 przez SCORPI, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 paź 2009, 16:59

SCORPI pisze:Wrzucam poniżej 2 linki (filmiki mojego stukania), co to może być





Proszę o poradę
SCORPI, dzięki za priva, co do dżwięku to generalnie trudno to jednoznacznie ocenić na podstawie takich nagrań. Należałoby to uzupełnic o temperaturę silnika, obroty i obraz video pokazujący z której strony silnika łapiesz dźwięk, czy przy otwartej masce ? Pokrywa była czy zdjąłeś ?

Generalnie nie podoba mi się ten metaliczny podźwięk :-/
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 04 paź 2009, 21:39

W związku z moimi, 2 filmikami stukanie było słyszalne wyrażanie wewnątrz auta szczególnie przy zimnym silniku, przy ciepłym silniku także, ale z momentem osiągnięcia temp 90st to ten dźwięk był trochę zagłuszony przez ten tradycyjny grzechot, który zawsze się objawia wraz z osiągnięciem temp 90st płynu chłodniczego.

A więc kontrolnie zdjąłem dekiel prawej głowicy i poprzez drewniany trzonek próbowałem naciskać na dźwigienki, aby wyczuć czy któryś popychacz nie jest uszkodzony.
Sprawdziłem wszystkie były sztywne jeden podawał się podczas próby nacisku około 1mm., dlaczego nie wiem ????

Poskładałem wszystko i dźwięk, który był słyszalny wewnątrz na tych 2 filmikach znikł, więc nie wiem, co było przyczyną, ale zapewne coś było luźnego i powodowało taki dziwny dźwięk, który był głownie słyszalny wewnątrz auta.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 04 paź 2009, 22:40

A6 2,5 TDI AKE 2000r Smarowanie wałków rozrządu

Nakręciłem krótkie 2 filmiki jak wygląda smarowanie wałków rozrządu i na filmie jest odpowiedz na moje 1),2),3) pytanie z 1 postu tego tematu.

A co do pyt 4) według mnie nie powinno się ściskać popychaczy przed montażem.
Podczas próby nacisku na przez dźwigienkę na popychacz wszystkie były sztywne tylko 1 poddał się przy próbie nacisku około 1mm.


Filmik Nr1
Akurat układ się zapowietrzył, dlatego nie odpalił za 1 razem, ale za to widać dokładnie prace poszczególnych części oraz gdzie jest podawane smarowanie.

Cały komplet oryginalnych części z ASO wałki rozrządu + popychacze + dźwigienki + pestki podobno poprawionych, (czyli dobrze utwardzonych) po 15tyś km nie wykazały żadnego zużycia.

W 47s oraz 56s filmu słychać takie stukanie.
Czy to stukanie pochodzi od wtryskiwacza sterującego???



Filmik Nr2
Na filmiku pokazane jest smarowanie wałków rozrządu z różnymi obrotami silnika.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 04 paź 2009, 23:28

Piotruś pisze: Ja miałem na myśli sprawdzanie popychaczy zabudowanych w silniku, bez demontażu - poprostu bezpośrednio po kontrolnym zdjęciu dekla zaworowego. Wówczas, aby prawidłowo zbadać wszystkie hydrauliki zachodzi potrzeba obrócenia wałem korbowym aby zwolnić spod nacisku krzywek niektóre dźwigienki. Inaczej cała robota nie ma sensu ... .
SCORPI pisze:W 47s oraz 56s filmu słychać takie stukanie.
Czy to stukanie pochodzi od wtryskiwacza sterującego???
Ja niczego złego nie słyszę
To mnie cieszy:-) Jestem już przewrażliwiony chyba:-)

Faktycznie lekkie nie zrozumienie, ale ja sprawdziłem dokładnie jak napisałeś kręcąc wałem korbowym tylko, że akurat tym razem nie miałem klucza żeby pokręcić wałem, więc kręciłem rozrusznikiem po trochu chyba nie ma to większej różnicy??;-)
Wydaje mi się że efekt jest podobny:)

Pamiętaj, że twoje wypociny nie są na marne, dlatego nagradzam klikając POMÓGÂŁ
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 29 paź 2009, 08:50

Piotruś pisze:1. Zawsze będzie kilka "miększych" popychaczy. Są to te sztuki, na które po zgaszeniu motora naciskały krzywki wałków rozrządu. Zjawisko jest naturalne/neutralne/normalne ;-) (moim osobistym zdaniem). Ważne jest, żeby hydrosztosy usztywniły się natychmiast po odpaleniu silnika i żeby "na pusto" nie utraciły "sprężystości" poniżej granicy, .
Sądzę że gdybym miał oceniać popychacze hydrauliczne to te "miękkie" uważałbym za pewniejsze.Dlaczego ? postaram się to krótko uzasadnić na podstawie usterki jaka zdażyła mi się w silniku Audi 80 . Własnie w tamtym silniku poznałem dokładnie pracę popychaczy hydraulicznych. Taki popychacz to nic innego jak cylinderek z tłoczkiem napełniany olejem pod cisnieniem i ściskany pomiedzy spręzyną zaworu a wałkiem rozrządu .W chwili gdy krzywka zamyka zawór do popychacza jest tłoczony olej i powoduje jego rozpieranie a tym samym kasowanie luzów pomiędzy krzywką a zaworem . Max cisnienie oleju pod jakim jest on tłoczony do zaworu jest ograniczone przez zawór cisnieniowy w pompie olejowej . Z chwilą gdy zawór jest wciskany na olej z zaworu jest wyciskany z popychacza poprzez zaworek zwrotny siłą spręzyny zaworowej . Siła spręzyny zaworowej jest tak dobrana że bardzo nieznacznie przewyższa ciśnienie oleju tłoczonego z pompy olejowej . Dzięki temu w kazdym cyklu przy otwieraniu zaworu z popychacza jest usuwana część oleju a przy jego zamykaniu pompa olejowa wtłacza do niego znowu niezbędną ilość do zlikwidowania luzu .
Oglądając więc popychacz który wykazuje luz oznacza to tyle że nie ma w nim oleju bo został z niego wypchnięty - mało prawdopodobne aby nie pozwolił się napełnić pod ciśnieniem - mozna to zręsztą sprawdzić spręzonym powietrzem . Popychacze sztywne ja sprawdzałem nieznacznie "ściskając" choć tu czytam że tego nie powinno się robić - pojawienie się luzu ok 1mm świadczy że popychacz nie jest zatarty. Taki popychacz po założeniu szybko się napełni ale silnik powinien chwilę spokojnie popracować .
W przypadku usterki z która ja walczyłem niesprawna okaząła sie pompa oleju w której zaciął się zaworek ograniczający ciśnienie pompy .W efekcie zimny silnik po prawidłowym uruchomieniu zachowywał się jakby "zalewał" . Początkowo aby go uruchomić musiałem go męczyć z pół godziny . Potem nauczyłem się że wystarczyło uruchomić , gdy zgasł odczekać 2 minuty i ponowić probę a potem czekać bez dodawania gazu aż olej złapie temperatury .Po rozgrzaniu oleju silnik wkrecany nawet na max obroty pracował juz normalnie . Nie znam sie na mechanice ale w przypadku wycierania wałków w silnikach to ja nie szukałbym przyczyny w popychaczach chyba że byłyby zatarte w gniazdach . Stawiałbym na zbyt słabe smarowanie wałków .

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 31 paź 2009, 01:34

Bardzo ciekawe spostrzeżenia.
Choć co do wałków u mnie wydaje mi się, że jest poprawne smarowanie
(Link-filmik wcześniej)

Miałem taki przypadek, że wymieniłem na nie oryginalne wałki rozrządu firmy AMC i zużyły się już po 4 tyś km. W pierwszym momencie też myślałem, że jest zbyt słabe smarowanie.

Po czym zmieniłem na wałki oryginalne i po 14tyś km podniosłem pokrywy zaworów w celu kontroli wałków. Zużycie nie wystąpiło ani trochę.
A więc wniosek mój jest taki, że materiał wałków rozrządu był nieutwardzony, dlatego zużyły się po 4 tyś km.

A te oryginalne zostały poprawione tak mówili w ASO, (czyli poprawnie utwardzone)
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 26 lut 2010, 12:39

Scorpi - czy Ty na pewno masz silnik AKE ? bo jak na filmikach patrzę na wałki to są od BAU lub DCZ ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 lut 2010, 13:22

martinshadow pisze:Scorpi - czy Ty na pewno masz silnik AKE ? bo jak na filmikach patrzę na wałki to są od BAU lub DCZ ?
Akurat domyslam sie co to za wałki. Mianowicie obecnie nie kupisz juz w ASO wałków takich jak były do AKE montowane pierwotnie. Nie wystepują już. Wg ETKI sprzedadzą Ci jako zamiennik-wałki, które pierwotnie miał tylko AYM. Sam tak kupowałem.

A opowieść, że obecnie sa one lepiej (bardziej) utwardzone, swiadczy o tym, że osoba która tak twierdzi nie widziała tego na oczy :mrgreen:
Są one po prostu INNE. Konstrukcyjnie i technologicznie, co widać gołym okiem.
Miejmy nadzieję, ze INNE=LEPSZE <ok>

Zresztą tak naprawde, z kim w ASO koledzy rozmawiamy ?
Albo z doradcą technicznym, który nigdy niczego sam nie rozbierał, albo z mechanikiem, który rozbierał ale nie ma zielonego pojęcia o konstruowaniu i technologii <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 01 mar 2010, 09:00

Dzięki za odpowiedź :-) .
A jak Kolego jest z resztą - czyli hydrauliką ?
Czy są potocznie koniki , pestki i hydropopychacze takie jak w modelach z A czy już wymyślili jakieś podobne na rolkach jak BAU ?
:?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga