Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5TDI AKN 150km] Zapowietrzanie układu paliwowego?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 26 wrz 2009, 14:41

wlasnie jezeli miedzy pompa a filtrem zalorzysz zaworek na powrocie i paliwo ci zejdzie z wezyka to bedziesz mial pewnosc ze pompa jest nieszczelna i wymaga regeneracji
pozdro VALDI

Awatar użytkownika
roborobo73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:45
Lokalizacja: Świecie

Post autor: roborobo73 » 26 wrz 2009, 15:31

Witam kolegów. Mam dokładnie to samo co Wy. Od około miesiąca zapowietrza mi się układ paliwowy. Wymieniłem filtr, zaworek zwrotny na pompie wtryskowej i wąż zasilający między filtrem a VP na przeźroczysty żeby widzieć czy paliwo schodzi. Podłączyłem przewodem z akumulatora (+) do prawego zacisku bezpiecznika nr 28 (pompa wspomagająca w zbiorniku). Słychać że pompka pracuje ale paliwa nie podaje. Czy to normalne i czy to może być przyczyną zapowietrzania się.
robert

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 26 wrz 2009, 18:31

roborobo73 oczywscie ze jezeli pompka w zbiorniku nie ma sily podac paliwa do filtra to bedzie ci sie zapowietrzal uklad gdyz pompa wtryskowa nie ma tyle sily aby sobie zaciagnac paliwo.
pozdro VALDI

Awatar użytkownika
roborobo73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:45
Lokalizacja: Świecie

Post autor: roborobo73 » 27 wrz 2009, 13:06

Dziękuję za szybką odpowiedz. Tak więc jeżeli mam zdjęty wężyk zasilający z filtra i załączoną pompę wspomagającą to paliwo nie musi lecieć z węża. A gdzie znajduje się kosz i jak można dostać się do pompki z zbiorniku w wersji kombi?
robert

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 27 wrz 2009, 19:59

piotrus moze i masz racje ze pompa sama sobie zaciagnie paliwo ale tyczy to sie chyba silnikow 1.9 gdzie przewody paliwowe sa cienkie a w silnikach 2.5 przewody sa dwa razy grubsze i pompa nie da rady. na wolnych obrotach to sobie pociagnie ale przy wyrzszych juz nie nadaza.sam osobiscie przerabialem te temat kilka miesiecy temu ;-) gdzie nawalila mi pompka w zbiorniku
pozdro VALDI

Awatar użytkownika
roborobo73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2009, 14:45
Lokalizacja: Świecie

Post autor: roborobo73 » 27 wrz 2009, 20:43

Jak miałeś walniętą pompkę w zbiorniku to Ci się bryka zapowietrzała? Mi się zapowietrza jak postoi parę godzin. Nieraz chodzi kilka dni a jak ją walnie to zapowietrza się dwa razy dziennie. Jak odpowietrzę i odpali to chodzi bardzo dobrze.
robert

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 27 wrz 2009, 23:07

roborobo73 wiec w twoim przypadku istnieje mozliwosc ze pompka w zbiorniku zaczyna nie domagac :lol:
pozdro VALDI

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 28 wrz 2009, 08:43

No dobra panowie; jeżeli miałaby być to VP wadliwa to myśle ze przy odpalania ani drgnie. W moim przypadku nawet jezeli autko zdechnie to zawsze odpali na kilka sekund, równiutka praca przez ten czas i stop. Mysle ze odpala na tym paliwie co jest między VP a filtrem a pózniej zaciągnie powietrza i stop. Jeszcze opowiem wam o jednym ciekawym zjawisku, mianowicie: jezeli po odpaleniu zgaśnie to dłużej nie męcząc aku,VP i rozrusznika , podłączam pompkę od Hondy do zasilania i wpycham paliwo do filtra i wtedy moja audiczka od strzała odpala [cieszę sie chociaż z tego faktu ze nie musze na placka męczyć auta]. W przypadku kiedy nerwy mi puszczaja (nie podłączając dodatkowej pompy) kręce po ok 8 sekund z przerwami kilka razy i tak sie zapowietrzy ze musze wtryski popuszczać. Nie mam juz siły - ja sobie jakoś radze ale moja zona ..... . Pewien gościu ze 2 m-ce temu wyciągną mi pompke z baku i powiedział ze ładnie przepompowuje paliwo - ja tego nie widziałem. Puki co słychać ze coś tam się dzieje w baku. Narazie własnymi sposobami musze dojść do tego co jest i ewentualnie naprawić bo na mechaniorów juz nic nie wydam. No chyba ze to ostatecznie bedzie VP. Dlatego mysle ze POMOÂŻECIE ???

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 28 wrz 2009, 14:25

Ja mialem podobny problem. Tez mi sie zapowietrzal silnik, Czasem w trasie, jechalem i moglem wyczuc ze zaraz stanie i sie zapowietrzy obojetnie czy bylo pol baku paliwa czy przed rezerwa. Pojechalem do dobrego specjalisty od Audi i VW i on mi powiedzial ze bedzie walniety czujnik poziomu paliwa w zbiorniku, ale ze ten czujnik jest drogi i chyba o ile dobrze pamietam to nie jest jeden w baku, to powiedzial mi zebym kupil caly bak uzywany z wszystkimi czujnikami, kupilem uzywany zbiornik, na tym zbiorniku jest chyba ze 6 roznych czujnikow, zalozyli mi go i od tamtego czasu jest dobrze. Wydaje mi sie ze jezeli ten czujnik jest walniety, dostaje jakiegos zwarcia czy cos, to ta pompka, w baku, ktora sluzy tylko do napelnienia kosza w zbiorniku przestaje dzialac zeby sie nie zatrzec....Wiec kolego moze masz to samo co ja mialem..... Aaa i jeszcze jedno, ja w mojej dojscie do pompki i kosza w zbiorniku mam pod tylna kanapa, ale mam quattro, wiec nie wiem jak u Ciebie bedzie...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 28 wrz 2009, 19:12

citrin nie napisales nic na temat czy sprawdziles dokladnie zaworek na filtrze paliwa bo moze faktycznie tam nalezy szukac przyczyny
pozdro VALDI

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 29 wrz 2009, 09:08

Nie wiem jak Wy ale ja na filtrze paliwa nie mam zadnego zaworku, ale poprzedni wlasciciel na przewody zalozyl zaworki zwrotne, nie wiedzial na poczatku po co one, i je sciaglem bo orginalnie na przewodach paliwowych nic nie ma, i zaczal sie zapowietrzac, wiec wymienilem zbiornik. Gdzie tu jest jakis zaworek ??

[ Dodano: 2009-09-29, 09:31 ]
Az teraz normlanie jestem ciekawe co to sie tam dzieje w tym Twoim aucie :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 wrz 2009, 09:34

Ten czarny to zaworek.


Ja sprawdzalem ten czarny zaworek i taki jakiś luźnawy jest i on takze moze być przyczyną- kosztował 50 zeta jakaś podróba. Czekam na wyplatke i kupuję orginał (ok 150 zeta) i wtedy zobaczy sie. Jak to nie pomoże to atakuję w pompke paliwa. A .. i jeszcze zaloze za filtrem zaworek zwrotny na powrocie przed VP.
Apropo- kiedys miałem na zasilaniu i powrocie zalozone zaworki przed vp ale wtedy na pompie był wytary simmering i i tak sie zapowietrzał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 29 wrz 2009, 10:19

ja nie wiem co Wy macie z tymi zaworkami zwrotnymi, z tego co piszecie to za niedlugo na kazdym przewodzie bedziecie mieli zwrotny zaworek, a chyba nie oto chodzi, chodzi o wyeliminowanie problemu do konca, a zaworki do tego napewno nie prowadza... ja tez mialem zalozone przez poprzednie wlasciciela jakies zaworki zwrotne, ale i tak sie silnik zapowietrzal.... obojetnie gdzie by go nie dac to za nim i tak paliwa nie bedzie, wiec trzeba by go zalozyc zaraz przy zbiorniku paliwa albo w nim, bez sensu wedlug mnie... Podpinales pod vaga auto czy nie wychodzi jakis blad z czujnikow poziomu paliwa ??
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 29 wrz 2009, 10:40

ok masz racje co do tych zaworków zwrotnych i ich wstawiania.One poprostu maja pomóc w eliminacji któregokolwiek z podzespołów bo po co robić VP za 3000kola lub pompkę np używke za 600pln jeżeli którykolwiek jest w 100% sprawny.
Co do pompki paliwa w zbiorniku to faktycznie tak jak w twoim przypadku moze ona być przyczyną. Teraz czekam na weekend to sie wezmę za tą sprawę ostro.
Co do vag to nic specjalnego nie pokazuje ,ale dla pewności biore dziś laptopa z pracy i wieczorkiem podłącze pod swojego vag-a i sie zobaczy. Apropo VAG są to dopiero moje początki - no ale kiedyś trza zacząć. O wynikach poinformuje jutro

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 29 wrz 2009, 10:46

No dobrze ale tak jak bylo w moim przypadku nie pompka byla przyczyna....tez mowili mi ze bede mial ta pompke w baku walnieta, ale pojechalem do tego znajmego, a mianowicie Auto Danecki, pisza o nim w polecam, i on mi powiedzial zebym wymienil ten czujnik poziomu paliwa, a taniej mnie wyjdzie kupic uzywany zbiornik z wszystkimi czujnikami...

[ Dodano: 2009-09-29, 10:47 ]
A jakby byla walnieta VP to pewnie wogole by nie odpalil... albo ta pompka w baku, tez nie by nie odpalil, a nawet jesli by odpalil, to nie chodzilby rowno, wyczulbys ze nie podaje paliwa tyle co ma podawac, bo by przerywal....
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga