Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 2,5 TDI]czy to uszczelka pod głowicą???

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
psx666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

[Audi A6 2,5 TDI]czy to uszczelka pod głowicą???

Post autor: psx666 » 16 wrz 2009, 15:41

Witam,

Mam problem z Audi A6 TDI ' 98(150KM)Mianowicie:
Jakiś czas temu grzał sie płyn układu chłodniczego. Wraz z wymianą rozrządu został wymieniony termostat. Po zrobieniu ok 150km cały nowo wymieniony płyn gdzieś uciekł. zbiornik wyrównawczy był pusty wiec został uzupełniony juz niestety wodą. W układzie chłodzenia nadal temp. dochodziła do 100*C - 105*C.
W serwisie ponownie wyminili termostat - i powtórka z rozrywki(ubytek płynu i nadal zbyt wysoka temperatura) dodam ze woda grzała sie tylko w korkach, przy szybkiej jezdzie temperatura spadała do 90*C. Odwiedziłam więc poraz kolejny serwisz AUDI (W-wa ul.Prymasa 1000-lecia) tam przeczyszczona została chłodnica.

Auto nie grzeje sie ale nadal płyn ubywa. Na jakies 200km ubywa cały zbiorniczek wyrównawczy(zauwazyłam plame wody pod autem). Po kolejnej wizycie w serwisie AUDI na Pymasa 1000-lecia powiedziano mi ze to USZCZELKA POD GÂŁOWICÂĄ.
Czy to możliwe???
Nie widać by płyn z układu chłodzenia był w zbirniku z olejem, na korku wlewu oleju brak jakiegokolwiek nalotu, jak również brak białego dymy z rury wydechowej.
Bardzo proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 17:14 przez psx666, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 16 wrz 2009, 16:13

skoro widzisz plamy po postoju to poprostu plyn gdzies ucieka
zlokalizu sam gdzie kup uszczelke i podjedz do kumatych ludzi

pozdro

jesli oleju nie ubywa ani nie przybywa
to nie jest to uszczelka pod glowica

Awatar użytkownika
psx666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: psx666 » 16 wrz 2009, 17:31

wielkie dzięki...:):)

(Piotruś )Pompa to raczej nie jest- wymieniana była wraz z rozrządem.
A o prawidłowym odpowietrzaniu układu chłodzenia czytałam, ale chyba w serwisie AUDI to powinni o tym wiedzieć- ale biorąc pod uwagę że chcą wymieniać uszczelkę to w sumie wszystko jest możliwe...
(alukard) jak widać kumatych ludzi to szukać na forach albo z wielką świecą...

jeszcze raz wielkie DZIEKI :-)
Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
robert1x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2008, 08:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robert1x » 16 wrz 2009, 18:34

Woda bulgocze po uzupełnieniu płynu(wody) w zbiorniczku wyrównawczym ???
A tym szpecom w serwisie to brak kanałów żeby sprawdzić gdzie jest wyciek ale cóż komputer im tego nie pokaze :oops:

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 16 wrz 2009, 19:23

psx666,

sorki ze zwracalem sie do ciebie jak do kolesia :oops:
<ok> :mrgreen:

nie oddawaj juz nigdy samochodu do tego ASO
poszukaj zakladu na ulicy mineralna 26
tam sa dosc kumaci kolesie

Awatar użytkownika
psx666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: psx666 » 17 wrz 2009, 17:49

witam,

No i mam kolejny objaw.
Mianowicie klima działa mi tylko na obiegu powietrza i jak jej pasuje to sie sama przełącza na tryb ECON. Z żadnej innej opcji skorzystać juz nie moge tylko te dwie: obieg wewnątrz albo ECON.

Może to mieć coś wspólnego z tym ubytkiem płynu??:?: . Dodam ze klima została nabita i nie jest to objaw kończącego się w niej :mrgreen: "siuwaksu"...
Oprócz tego (co gorsze)zauważyłam tez spadek mocy - nie zawsze nawet w sumie bardzo żadko ale niestety jest to odczuwalne:-( wymieniony został przepływomierz ale to jednak czasem jeszcze sie zdarza - jeśli bedzie to jednak głowica i dojdzie do tego jeszcze turbina to :cry: to kupie se bilet miesięczny :-x

[ Dodano: 2009-09-17, 17:56 ]
robert1x pisze:Woda bulgocze po uzupełnieniu płynu(wody) w zbiorniczku wyrównawczym ???
Po uzupełnienie nie bulgocze. Ale znajomy podsunał mi pomysł na sprawdzenie czy to uszczelka - podobno w hondzie w taki sposob mu sprawdzali :mrgreen:

Miałam otworzyć korek ze zbiorniczka wyrównawczego dolać płyn, odpalić autko i zagrzać do temp 90*C. Pojawiły się bąbelki powietrza - które podobno są objawami pękniętej uszczelki. Ale ile w tym prawdy nie wiem.
Pozdrawiam:)

asmn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2009, 17:48
Lokalizacja: pol

Post autor: asmn » 17 wrz 2009, 18:06

Jezeli te problemy zaczely sie po wymianie pompy to odp nasowa sie sama. Zle zamontowana pompa juz to przerabialem ;-)

Awatar użytkownika
psx666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: psx666 » 17 wrz 2009, 18:31

W jednym ASO już byłam to mi kity wciskają ze to uszczelka... Więc wolałabym nabyć choć trochę wiedzy teoretycznej zanim wcisną mi kolejny kit zbędnych wymian czegoś co nie jest zepsute. A jak juz kobieta ma problem z autem to juz jest to WIELKI PROBLEM :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Pozdrawiam:)

roman a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 11 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Zabrze/śląsk

Post autor: roman a6 » 17 wrz 2009, 20:12

Miałem podobny problem w tym silniku płyn uciekał nie było widać z jakiego miejsca okazało się że to małe oringi 2 zł /szt najpierw 1 rozebrane pół silnika potem drugi ale koleś sobie z tym poradził .Teraz ma większy problem ale mam nadzieję że dam radzę .Powodzenia !!! Jak będę na warsztacie to spytam o fachowe określenie miejsca wymienionych oringów może akurat to ??
oooo Roman A6

Tasior5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)

Post autor: Tasior5 » 17 wrz 2009, 22:40

roman a6, te oringi to właśnie to o czym pisał Piotruś ;-)
Pozdrawiam Patryk ;-)

Awatar użytkownika
psx666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: psx666 » 18 wrz 2009, 19:57

Mowisz
roman a6 pisze:najpierw 1 rozebrane pół silnika potem drugi ale koleś sobie z tym poradził
Oringi... spoko wiem tyle że są to pierścienie uszczelniające. A ty piszesz ze pół silnika rozebrałeś - to gdzie mam niby tych oringów szukać :shock: Logika podpowiada mi ze gdzies na wężykach ale żeby odrazy pół silnika rozbierać - na to to chyba się nie zgodzę :mrgreen: :-P
Pozdrawiam:)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 18 wrz 2009, 20:26

psx666 pisze:Mowisz
roman a6 pisze:najpierw 1 rozebrane pół silnika potem drugi ale koleś sobie z tym poradził
Oringi... spoko wiem tyle że są to pierścienie uszczelniające. A ty piszesz ze pół silnika rozebrałeś - to gdzie mam niby tych oringów szukać :shock: Logika podpowiada mi ze gdzies na wężykach ale żeby odrazy pół silnika rozbierać - na to to chyba się nie zgodzę :mrgreen: :-P
te oringi, ktore sa na koncowkach rury opisanej przez Piotrusia w punkcie 2, sa faktycznie trudno dostepne. Wlasciwie aby wyjac rure nalezy conajmniej wyrwac turbo i podstawe filtra oleju (nie wiem czy uda sie to bez demontazu pompy wtryskowej, jedna ze srub jest niemal dokladnie pod nia). Mozna przesunac nieco rure 'do tylu' i wymienic oringi, ale dostep do nich jest po prostu fatalny... chyba nie ma mechanika, ktory bez specyficznych przyrzadow (lub sposobow) wymieni ten oring bez wytargania calej rury (chyba ze ma bardzo szczuple dlonie , ze zwinnymi paluszkami, najlepiej z gumy...) jakos nie pasuje mi ta wizja. psx666 podnies oslone silnika, zerknij na pompe wtryskowa, po lewej stronie (zakladam ze bedziesz stac przed maska ) od pompy masz czujnik temperatury wody (G2/G62) on jest wlasnie na tej rurze i teraz sie zorientujesz gdzie dokladnie sie ta rurka konczy (zeby bylo ciekawiej ma trzy konce....) i tylko jeden z nich jest trudny...

Awatar użytkownika
psx666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: psx666 » 18 wrz 2009, 20:55

wielkie dzieki za wyjaśnienia z tymi oringami sprawdze może to to...
Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 19 wrz 2009, 01:58

ehh zobaczyli kobiete z problemowym "wezem" i zobaczcie jak odzyli <ok>

Awatar użytkownika
psx666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 31 sie 2009, 13:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: psx666 » 19 wrz 2009, 09:10

hmm wąż weżem a oringi oringami...W temacie węzy to Panowie tutaj maja dużo do powiedzenia :mrgreen: :mrgreen: ;-)

[ Dodano: 2009-09-22, 20:36 ]
No i okaże się jutro wieczorem co w trawie piszczy. Autko pojechało do ASO.

Chyba błędem było zakupienie pięknego w sumie jak dla mnie auta jakim jest A6 ale założenie moje było takie ze bedzie jeździć a nie lśnić swoim blaskiem na parkingu...A kilka dni temu miałam już ochote go sprzedać i kupić sobie MALUCHA :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: Sama wszystko bym w nim zrobiła :-P
Pozdrawiam:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja