Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,4 quat] Toptronik nie przechodzi w trym ręczny...

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Tytus_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2009, 09:24
Lokalizacja: Lublin

[A6 C5 2,4 quat] Toptronik nie przechodzi w trym ręczny...

Post autor: Tytus_K » 14 wrz 2009, 09:39

Jak się przełączy dźwignie w tryb ręczny to skrzynia nie reaguje na to, czego się czepić w takim przypadku?? Poza tym Vag pokazuje błąd połączenia skrzynia silnik... Gdzie tytaj można szukać usterki ??
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 11:03 przez Tytus_K, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 14 wrz 2009, 09:59

Podaj numer tego błędu, będzie można się zastanowić nad przyczyną, sprawdź po skasowaniu jak szybko pojawi się znowu... tyle donośnie błędu.

Co do przechodzenia w tryb ręczny chyba masz problem z przełącznikami przy gałce tiptronica. Poszukaj na forum, gdzieś już ten temat widziałem.

Pozdrawiam

Tytus_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2009, 09:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tytus_K » 14 wrz 2009, 12:13

Kod błędu 2314 545 P1780 0221 Brak połączenia elektrycznego silnik - skrzynia / sygnał AT


Przy sczytaniu komputera skrzyni podaje programowanie kodowe jest puste i nr warsztatu jest też pusty?? Może ktoś ma dane jakie ono powinno być??

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 14 wrz 2009, 15:55

Hej,

Rozumiem, że ten błąd pojawił się nagle i towarzyszy mu niemożliwość przełączenia się na ręczną zmianę biegów? Stało się naraz? Czy może kupiłeś już tak auto?

Co do samego problemu to błąd jest czysto komunikacyjny pomiędzy kompem głównym i kompem z tipa, natomiast niemożliwość zmiany biegów jest wynikiem nierozpoznania ruchu gałą na bok. To trochę dwie różne rzeczy. Jeśli stało się to w tym samym czasie to pierwsze co powinieneś sprawdzić to w jakim stanie jest komp od tiptronica, bo tam zbiegają się wszystkie sygnały. W naszych autach jest on dość niefortunnie umieszczony w zagłębieniu po nogami pasażera. Zerknij pod dywani, czy czasami nie ma tam zalegającej wilgoci. To nic nie kosztuje, a zdarza się dosć czesto w C5... jak komp jest suchy będziemy kombinować dalej.

Pozdrawiam

Tytus_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2009, 09:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tytus_K » 14 wrz 2009, 16:30

Pierwsza sprawa, samochód kupiłem w takim stanie jak dzisiaj. Błąd sie pokazuje cały czas od początku. Sprawdzę zaraz co się dzieje z kompem...
Druga sprawa: dźwignia zmiany biegów ma wyłamane kilka elementów z przesuwnej roletki od dźwigni zmiany biegów. Jak to rozebrałem i zrobiłem mały eksperyment: odłączyłem płytkę elektroniczną tą co jest tuż pod chromowanym elementem i o dziwo skrzynia przełączała się tak samo jak z podłączoną płytką... Na wyświetlaczu zmieniły się biegi tak jak ustawiałem dźwignie.. Czy może w inny sposób jest przekazywana informacja o wybranym biegu do skrzyni??

Tytus_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2009, 09:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tytus_K » 14 wrz 2009, 20:44

Komputer sprawdzony ... jest mu suchutko ale się okazało że był naprawiany 2 tranzystory ma nowe i kilka elementów typu rezystor ....

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 15 wrz 2009, 11:44

Odpiąłeś płytkę która jest odpowiedzialna za podświetlanie koło gały który bieg jest wbity. Skrzynię przełącza się cięgnem podpiętym do gały, więc to norma.
Natomiast samo wykrycie trybu ręcznego przełączania i potem + i - następuje też przez tą płytkę. Więc poszukaj dobrze na internecie (jak będę miał chwilę to też poszukam) jak się to sprawdza. Niepowiedziane jednak, że przyczyna jest właśnie tutaj.
Jak z kompem było kombinowane to zawsze jest problem. Tak naprawdę wie co jest grane ten co to robił. Każdy następny spec tylko pogorszy sprawę. Nie wiem kto w tym grzebał, ale mi się wydaje , ze coś tam jest nieźle namieszane (być może była nawet wymieniana skrzynia) - to jest najczęściej powod przeróbek kompa...

Moja rada. Olej to i nie grzeb!

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja