
[A6 C5 2,4 quat] Toptronik nie przechodzi w trym ręczny...
[A6 C5 2,4 quat] Toptronik nie przechodzi w trym ręczny...
Jak się przełączy dźwignie w tryb ręczny to skrzynia nie reaguje na to, czego się czepić w takim przypadku?? Poza tym Vag pokazuje błąd połączenia skrzynia silnik... Gdzie tytaj można szukać usterki 

Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 11:03 przez Tytus_K, łącznie zmieniany 1 raz.
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Hej,
Rozumiem, że ten błąd pojawił się nagle i towarzyszy mu niemożliwość przełączenia się na ręczną zmianę biegów? Stało się naraz? Czy może kupiłeś już tak auto?
Co do samego problemu to błąd jest czysto komunikacyjny pomiędzy kompem głównym i kompem z tipa, natomiast niemożliwość zmiany biegów jest wynikiem nierozpoznania ruchu gałą na bok. To trochę dwie różne rzeczy. Jeśli stało się to w tym samym czasie to pierwsze co powinieneś sprawdzić to w jakim stanie jest komp od tiptronica, bo tam zbiegają się wszystkie sygnały. W naszych autach jest on dość niefortunnie umieszczony w zagłębieniu po nogami pasażera. Zerknij pod dywani, czy czasami nie ma tam zalegającej wilgoci. To nic nie kosztuje, a zdarza się dosć czesto w C5... jak komp jest suchy będziemy kombinować dalej.
Pozdrawiam
Rozumiem, że ten błąd pojawił się nagle i towarzyszy mu niemożliwość przełączenia się na ręczną zmianę biegów? Stało się naraz? Czy może kupiłeś już tak auto?
Co do samego problemu to błąd jest czysto komunikacyjny pomiędzy kompem głównym i kompem z tipa, natomiast niemożliwość zmiany biegów jest wynikiem nierozpoznania ruchu gałą na bok. To trochę dwie różne rzeczy. Jeśli stało się to w tym samym czasie to pierwsze co powinieneś sprawdzić to w jakim stanie jest komp od tiptronica, bo tam zbiegają się wszystkie sygnały. W naszych autach jest on dość niefortunnie umieszczony w zagłębieniu po nogami pasażera. Zerknij pod dywani, czy czasami nie ma tam zalegającej wilgoci. To nic nie kosztuje, a zdarza się dosć czesto w C5... jak komp jest suchy będziemy kombinować dalej.
Pozdrawiam
Pierwsza sprawa, samochód kupiłem w takim stanie jak dzisiaj. Błąd sie pokazuje cały czas od początku. Sprawdzę zaraz co się dzieje z kompem...
Druga sprawa: dźwignia zmiany biegów ma wyłamane kilka elementów z przesuwnej roletki od dźwigni zmiany biegów. Jak to rozebrałem i zrobiłem mały eksperyment: odłączyłem płytkę elektroniczną tą co jest tuż pod chromowanym elementem i o dziwo skrzynia przełączała się tak samo jak z podłączoną płytką... Na wyświetlaczu zmieniły się biegi tak jak ustawiałem dźwignie.. Czy może w inny sposób jest przekazywana informacja o wybranym biegu do skrzyni??
Druga sprawa: dźwignia zmiany biegów ma wyłamane kilka elementów z przesuwnej roletki od dźwigni zmiany biegów. Jak to rozebrałem i zrobiłem mały eksperyment: odłączyłem płytkę elektroniczną tą co jest tuż pod chromowanym elementem i o dziwo skrzynia przełączała się tak samo jak z podłączoną płytką... Na wyświetlaczu zmieniły się biegi tak jak ustawiałem dźwignie.. Czy może w inny sposób jest przekazywana informacja o wybranym biegu do skrzyni??
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Odpiąłeś płytkę która jest odpowiedzialna za podświetlanie koło gały który bieg jest wbity. Skrzynię przełącza się cięgnem podpiętym do gały, więc to norma.
Natomiast samo wykrycie trybu ręcznego przełączania i potem + i - następuje też przez tą płytkę. Więc poszukaj dobrze na internecie (jak będę miał chwilę to też poszukam) jak się to sprawdza. Niepowiedziane jednak, że przyczyna jest właśnie tutaj.
Jak z kompem było kombinowane to zawsze jest problem. Tak naprawdę wie co jest grane ten co to robił. Każdy następny spec tylko pogorszy sprawę. Nie wiem kto w tym grzebał, ale mi się wydaje , ze coś tam jest nieźle namieszane (być może była nawet wymieniana skrzynia) - to jest najczęściej powod przeróbek kompa...
Moja rada. Olej to i nie grzeb!
Pozdrawiam
Natomiast samo wykrycie trybu ręcznego przełączania i potem + i - następuje też przez tą płytkę. Więc poszukaj dobrze na internecie (jak będę miał chwilę to też poszukam) jak się to sprawdza. Niepowiedziane jednak, że przyczyna jest właśnie tutaj.
Jak z kompem było kombinowane to zawsze jest problem. Tak naprawdę wie co jest grane ten co to robił. Każdy następny spec tylko pogorszy sprawę. Nie wiem kto w tym grzebał, ale mi się wydaje , ze coś tam jest nieźle namieszane (być może była nawet wymieniana skrzynia) - to jest najczęściej powod przeróbek kompa...
Moja rada. Olej to i nie grzeb!
Pozdrawiam