Witam,
Po dłuższej trasie zauważyłem w moim autu dziwną przypadłość, a mianowicie codziennie rano gdy odpale silnik, pracuje on na obrotach około 1100 aż do rozgrzania sie do jakiś 45 stopni po czym obroty wracaja do standardowego połozenia .... Stąd moje pytanie, co może być problemem i dlaczego tak drogo
Pozdrawiam
ÂŁ
[A6 C5 2.5 TDI AKE Tip] Zbyt duże obroty na zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Moge podac tylko swoje przemyslenia - ale czy tak jest to juz niech Piotrus potwierdzi (lub zaprzeczy)Netes pisze:Jak moge sprawdzić to ustrojstwo ? i jaki to ma wpływ na prace silnika, podejrzewam że będzie miał temperature otoczenia bo przeciez sam sie chyba nie nagrzewa
ten czujnik to 'zwykly' rezystor termiczny (jak mniemam) a na podstawie jego wskazan (zapewne nie tylko) ECU dobiera sobie obroty biegu jalowego. Jak bedzie wskazywal -80 C to silnik bedzie mial wlasnie okolo 1100 rpm, moze nawet wiecej. Odpiecie czujnika symuluje 'awarie' i prawdopodobnie jest dobierana 'jakas' temperatura z innego czujnika (srednia , nie wiem, albo po prostu zakladane ze jest np: 10 C). Jezeli mam racje to nawet 'zwykle' zawilgocenie, zwarcie, lub cos w tym stylu wskaze temperature 'z kosmosu' - do granicy wyskalowania przetwornika AC (pewnie gdzies w ECU takowy sobie jest). Efektem moze byc albo problem z uruchomieniem silnika w ogole, albo wysokie obroty na jalowym zaraz po odpaleniu (zalezy jak sobie czujnik wskaze, wysoko czy nisko)
Tylko prosze potraktowac to w kategorii 'do potwierdzenia', ja tylko sobie tak rozwazam koncepcje 'jak to jest zrobione'
Sprawdzic mozna VAG'iem. (i z tego co sie orientuje chyba tylko ...)
Re: [A6 C5 2.5 TDI AKE Tip] Zbyt duże obroty na zimnym silni
zobacz czujnik temperatury silnika koło pompy u mnie pokazywał -22 c po wymianie czujnika było oki . teraz mnie tylko wkurz brak mocy nie mogę zlokalizować co to jest obawiam sie ze turbo chodz było wymieniane .pozdr.Netes pisze:Witam,
Po dłuższej trasie zauważyłem w moim autu dziwną przypadłość, a mianowicie codziennie rano gdy odpale silnik, pracuje on na obrotach około 1100 aż do rozgrzania sie do jakiś 45 stopni po czym obroty wracaja do standardowego połozenia .... Stąd moje pytanie, co może być problemem i dlaczego tak drogo
Pozdrawiam
ÂŁ
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga