Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDI AKE Tip] Zbyt duże obroty na zimnym silniku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

[A6 C5 2.5 TDI AKE Tip] Zbyt duże obroty na zimnym silniku

Post autor: Netes » 08 wrz 2009, 09:58

Witam,


Po dłuższej trasie zauważyłem w moim autu dziwną przypadłość, a mianowicie codziennie rano gdy odpale silnik, pracuje on na obrotach około 1100 aż do rozgrzania sie do jakiś 45 stopni po czym obroty wracaja do standardowego połozenia .... Stąd moje pytanie, co może być problemem i dlaczego tak drogo


Pozdrawiam
ÂŁ

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 08 wrz 2009, 10:06

Zaczalbym od sprawdzenia temperatury plynu (w sterowniku silnika) przy porannym odpalaniu.

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 08 wrz 2009, 10:12

Jak moge sprawdzić to ustrojstwo ? i jaki to ma wpływ na prace silnika, podejrzewam że będzie miał temperature otoczenia bo przeciez sam sie chyba nie nagrzewa

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 08 wrz 2009, 13:30

Netes pisze:Jak moge sprawdzić to ustrojstwo ? i jaki to ma wpływ na prace silnika, podejrzewam że będzie miał temperature otoczenia bo przeciez sam sie chyba nie nagrzewa
Moge podac tylko swoje przemyslenia - ale czy tak jest to juz niech Piotrus potwierdzi (lub zaprzeczy) :)
ten czujnik to 'zwykly' rezystor termiczny (jak mniemam) a na podstawie jego wskazan (zapewne nie tylko) ECU dobiera sobie obroty biegu jalowego. Jak bedzie wskazywal -80 C to silnik bedzie mial wlasnie okolo 1100 rpm, moze nawet wiecej. Odpiecie czujnika symuluje 'awarie' i prawdopodobnie jest dobierana 'jakas' temperatura z innego czujnika (srednia , nie wiem, albo po prostu zakladane ze jest np: 10 C). Jezeli mam racje to nawet 'zwykle' zawilgocenie, zwarcie, lub cos w tym stylu wskaze temperature 'z kosmosu' - do granicy wyskalowania przetwornika AC (pewnie gdzies w ECU takowy sobie jest). Efektem moze byc albo problem z uruchomieniem silnika w ogole, albo wysokie obroty na jalowym zaraz po odpaleniu (zalezy jak sobie czujnik wskaze, wysoko czy nisko)

Tylko prosze potraktowac to w kategorii 'do potwierdzenia', ja tylko sobie tak rozwazam koncepcje 'jak to jest zrobione' :)

Sprawdzic mozna VAG'iem. (i z tego co sie orientuje chyba tylko ...)

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 08 wrz 2009, 16:05

ok jeśli vag to wykaże to super... dam rade sprawdzić ale bardzo możliwe ze bierze z innego czujnika, po robocie jak próbuje odpalić po nasłonecznieniu to nie ma tego problemu, tylko rano a rano=wilgoć

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 08 wrz 2009, 19:01

sterownik silnika
grupa 1 poz 4 (miedzy innymi) temperatura plynu chlodzacego
grupa 18 poz 2 (bodajze) prad alternatora - chyba o tym wlasnie napisal kolega Piotrus (Piotrze - na pewno o tym ??)

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 11 wrz 2009, 15:41

G2/G62 to jest jedna część czy dwie ?

Netes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 cze 2009, 09:12
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Netes » 11 wrz 2009, 15:48

Dzięki, już zamówiłem będzie w środe 109 zł z wyminą, gdzie przed wymianą podłączą gada pod Vag'a, więc może co innego wyjdzie... w ÂŚrode będe wiedział co i jak więc napewno się podziele

zbych a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2009, 18:26
Lokalizacja: Giżycko

Re: [A6 C5 2.5 TDI AKE Tip] Zbyt duże obroty na zimnym silni

Post autor: zbych a6 » 13 wrz 2009, 08:48

Netes pisze:Witam,


Po dłuższej trasie zauważyłem w moim autu dziwną przypadłość, a mianowicie codziennie rano gdy odpale silnik, pracuje on na obrotach około 1100 aż do rozgrzania sie do jakiś 45 stopni po czym obroty wracaja do standardowego połozenia .... Stąd moje pytanie, co może być problemem i dlaczego tak drogo


Pozdrawiam
ÂŁ
zobacz czujnik temperatury silnika koło pompy u mnie pokazywał -22 c po wymianie czujnika było oki . teraz mnie tylko wkurz brak mocy nie mogę zlokalizować co to jest obawiam sie ze turbo chodz było wymieniane .pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga