Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.8] Jaka instalacja i jakie spalanie LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: [a6 C5 2.8] jaka instalacja do tego silnika

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 wrz 2009, 22:45

william ( usunięty ) pisze:Witam koledzy mam do was taka sprawe;)
Kupiłem jakięs 2 miesiace temu Audi A6 z silnikiem AMX 2.8 seryjnie ma 193 konie,ale był sprawdzany na hamowni i wychodzi 198 zastanawiam się nad założeniem do niej instalacji gazowej co byście mogli polecic do tego silnika i po ilu taka instalacja się przewaznie zwraca jakich powinienem spodziewać się kosztów założenia instalacji ? .
Uzyj opcji szukaj. Taki sam zestaw jak do 2.4. Co do elektroniki polecam nowy sterownik na rynku Stag 300 premium.
Wedlug zapewnien producenta STAG-300 premium za pomocą STAG-OBD ADAPTER-a komunikuje sie z kazdym samochodowym systemem OBD II i EOBD (nie tylko CAN), co poza standardowymi parametrami umozliwia rowniez odczytywanie korekcji ECU silnika.
Czyzby pierwszy inteligentny sterownik LPG? To na co czekamy.

BUBMEN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:46
Lokalizacja: SEDZISZÓW

Post autor: BUBMEN » 07 wrz 2009, 09:45

Polecam BRC ja miałem rok w AUDI 2,8.Zrobiłem 36 000 km.Zero problemów .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez BUBMEN, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 07 wrz 2009, 12:20

a ja napiszę to co już raz napisałem w innym temacie:

graty proponuję :

komp - Stag 300 plus jak się nie mylę około 650zł,
reduktory :Scorpion ST koszt okolo 240zł chociaż nie wiem czy nie lepiej wstawić od razu Scorpion GT ~ 320zł, dobrą alternatywą jest EG 200kw .
wtryski: Matrix HD344 ~ 400zł
Magic jet ~ 220zł

zestaw sprawdzony na pewno da radę. Jednak najważniejsze jest to aby osoba która montuje zdawała sobie sprawę z tego co robi, bo nawet najlepszy zestaw można założyć do bani i będą cuda się działy. widziałem samochody na takich gratach jak wyżej które na tej samej hamowni miały na gazie o około 2KM więcej niż na PB jak masz czas http://lpg-forum.pl/ i czytaj, nie jeden taki silnik został zagazowany

Odnośnie BRC, sam mam to pod maską (tak już kupiłem auto) i jak jeździ się spokojnie to benzyny nie ubywa, jak pokręci się po obrotach to jednak łyka trochę. Wynika to ze spadków ciśnienia w reduktorze. producent wyszedł z założenia, że lepiej niech silnik łyknie trochę PB a niżeli ma jechać na ubogiej mieszance. Jest dużo reduktorów, które niby obsługują dużą moc, jednak przy raptownych otwarciach przepustnicy albo przy wkręcaniu do odcinki nie trzymają odpowiedniego ciśnienia, co za tym idzie skład mieszanki jest bardzo ubogi a konsekwencją tego są np wypalające się gniazda zaworowe (za duża temperatura)

Gdybym kupił auto bez gazu to na pewno poszedł bym w to co wymieniłem wyżej.

Alternatywa dla markowych instalacji to Landi Renzo Omegas albo instalacje PRINSa z tym, że to już inna kasa.

Zrobisz jak uważasz, każdy chwali swoje, najważniejsze, abyś nie wkładał najtańszych gratów u pana Kazika w garażu :-D Załóż coś markowego (czy cały zestaw czy na różnych gratach) i koniecznie u porządnego gazownika który ładnie wszystko wystroi.

powodzenia <ok>
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 07 wrz 2009, 15:27

Widzę, że mi ubywa PB po szybszej jeździe, to samo wyczytałem na forum LPG, ludzie piszą, że ten typ tak ma... nie będę sie wykłócał, bo "za rękę" nie złapałem jak pociąga PB przy wkręcaniu na czerwone :mrgreen:

Swoją droga, muszę znaleźć jakiegoś dobrego magika od instalke BRC aby spojrzał pod maskę i z laptopem wszystko na nowo dobrze ustawił, bo to co mogłem już sam poprawiłem, teraz kolej na kogoś kto ma wiedzę.
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 07 wrz 2009, 19:08

sebos17 pisze:mi ubywa PB po szybszej jeździe, to samo wyczytałem na forum LPG, ludzie piszą, że ten typ tak ma
to nie polecajmy tego typu
nie powinna łykać Pb z LPG

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 wrz 2009, 19:17

ÂŁyka bo tak sobie producent wymyślił i to w BRC w podbramkowych sytuacjach jest normalne.
Jak komuś to odpowiada to to wybiera i jest zadowolony. Jak komuś nie pasuje to są inne alternatywy. <ok>

Do 2.8 scorpiona ST bym nie zakładał.

lamer99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lamer99 » 07 wrz 2009, 20:15

większość sterowników można ustawić na przełączenie z powrotem na benzynę gdy jest za małe ciśnienie, jak również gdy mamy jakieś obroty(wysokie) - jest to spowodowane tym że spaliny z gazu mają wyższą temp. co jest ważne przy turbo, pewnie też są inne kwestie

i nie "łyka Pb z LPG" tylko samą benzynę :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 wrz 2009, 20:26

lamer99 pisze:większość sterowników można ustawić na przełączenie z powrotem na benzynę gdy jest za małe ciśnienie, jak również gdy mamy jakieś obroty(wysokie) - jest to spowodowane tym że spaliny z gazu mają wyższą temp. co jest ważne przy turbo, pewnie też są inne kwestie

i nie "łyka Pb z LPG" tylko samą benzynę :)
Wiadomo że nie łyka obu, tak się tylko mówi że łyka PB bo jedziesz na gazie i bez twojej ingerencji przełącza się na benzynę. BRC jest sterownikiem plug & play więc możliwości konfiguracyjnych nie ma tak wiele jak w przypadku innych sterowników.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 wrz 2009, 14:55

STAG również pozwala na wyłączanie niektórych wtryskiwaczy gazowych i przejście na nich na benzynę, ale jest to wyłączalna opcja. Akurat chwilowo muszę z niej korzystać, bo poprzednik założył za słaby reduktor.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 wrz 2009, 20:34

krisker pisze:Akurat chwilowo muszę z niej korzystać, bo poprzednik założył za słaby reduktor.
Tacy są właśnie u nas fachowcy od gazu, włosy się jeżą. Przez takich ludzie tylko dorabiają się problemów. Ja pojechałem nie dawno do swojego magika dlaczego takie badziewne graty mi założył (niewydajny reduktor i czerwone walteki), a on na każde pytanie, że nie wie. Myślałem że wyjdę z siebie.

Zakładaj konkretny reduktor i z głowy <ok> i nic nie będzie musiało się przełączać.

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 wrz 2009, 23:31

Panowie, ale to wszytko po części spowodowane jest przez nas samych. Ile jest tak naprawdę osób które wiedzą co mają pod maską? Co dziesiąty zagazowany samochodu może i ma dobre bebechy, reszta to najtańsza budżetówka, bo przysłowiowy pan kowalski chciał jak najtaniej i zakłady jeden przed drugim schodzą z ceny kosztem elementów zakładanych pod maskę jak i jakością świadczonej usługi. Później efekt tego jest taki, że nawet jak dobre auto przyjedzie do gazownika to on nie wie co tam włożyć lepszego, boi się strojenia bo nigdy tego nie robił, nie chce straszyć ceną bo za rogiem i tak zaproponowali już bardzo tanio, więc znowu zakłada jakiś szmelc.... Tak ja to widzę, może nie sprawdza się w 100% ale coś w tym jest na pewno
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

karis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:24
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: karis » 10 wrz 2009, 14:59

Ja mam silnik 2.4 benzyna więc prawie identyczny co 2.8. Po zgłębieniu tematu wybrałem instalację BRC P&D i również ją polecam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 wrz 2009, 22:00

sebos17 pisze:Panowie, ale to wszytko po części spowodowane jest przez nas samych. Ile jest tak naprawdę osób które wiedzą co mają pod maską? Co dziesiąty zagazowany samochodu może i ma dobre bebechy, reszta to najtańsza budżetówka, bo przysłowiowy pan kowalski chciał jak najtaniej i zakłady jeden przed drugim schodzą z ceny kosztem elementów zakładanych pod maskę jak i jakością świadczonej usługi. Później efekt tego jest taki, że nawet jak dobre auto przyjedzie do gazownika to on nie wie co tam włożyć lepszego, boi się strojenia bo nigdy tego nie robił, nie chce straszyć ceną bo za rogiem i tak zaproponowali już bardzo tanio, więc znowu zakłada jakiś szmelc.... Tak ja to widzę, może nie sprawdza się w 100% ale coś w tym jest na pewno
Ja bym ludzi nie obwinial a raczej niedouczonych albo rzadnych kasy gazownikow.
Jak zakladalem gazownie to nie mialem o tym takiego pojecia i chcialem zalozyc dobre graty i nie zamierzalem oszczedzac 200 - 300 zl. Gazownik polecil mi czerwone walteki a reduktor mnialem do fiata punto o elektronice Zenit nie wspomne. Wielu jest takich jak ja, ktorym montuja gowno i kasuja konkretnie.
Powtorze co juz raz napisalem na tym forum:
Niechec ludzi do LPG nie jest spowodowane negatywnym jego wplywem na silnik i inne podzespoly jak to wiekszosc niechetnych twierdzi, a niedouczonymi, rzadnymi zysku, niekompetentnymi i naciagajacymi na koszty gazownikami.
To jest cala prawda o naszym rynku monterow LPG po za malym procentem facowcow i chobbistow.

Awatar użytkownika
exkita
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: WLKP

Post autor: exkita » 14 gru 2010, 15:51

WItam serdecznie.
Odswieze troche ten temat... gdyz mozliwe ze bede myslal o zalozeniu instalacji... a ze temat jest w FAQ to pomocny bedzie i innym.
Moj silnik to 2.8 Q...

Czytalem juz wiele psotow odnosnie instalacji. Czym mam sie keirowac wczesniejszymi tutaj wpisami czy moze od 2009 roku nic sie nie zmienilo ? :)

Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-12-22, 15:13 ]
Rozumiem ze nic sie nei zmienilo przez rok od wpisu kolegi fassiego...

Dziekuje
Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-01-04, 12:09 ]
Witam. Otoz coraz bardziej nie wiem co sie dzieje w moim portfelu :) Za 290 zlotych przejechalem 444 kilometrow... (duza czesc miasta, trasy takie sobie) totez mysle coraz bardziej o gazie.
Napisalem do jednego z "dobrych" instalatorow i dostalem oto taka propozycje i kompozycje :D

- AC Stag 300 PLUS
- Scorpion ST
- Hana H2000

Czy moze ktos sie wyrazic co zmienic i o co zapytac jeszcze dodatkowo Pana gazownika?

Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 sty 2011, 22:21

Scorpion ST za słaby. Jak już to nowy GT ale zanim pójdzie pod maskę to potrzebuje lekkiej modyfikacji (na pewno zastosowanie osobnego elektrozaworu i wywalenie tłoczka z wbudowanego elektrozaworu w reduktorze). Może też być KME Gold ale on też będzie potrzebował zewnętrznego elektrozaworu jak scorpio GT. Może też być magicIII.
Reszta jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja