Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6c5 2,5tdi]hydraulika zaworowa

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 29 sie 2009, 09:04

oli80 pisze:Wczoraj sprawdzałem na Vagu korekty wtryskiwaczy i wtrysk na 5 cyl przykół moją
uwagę bo mial korektę ok 0,83 a reszta mniej więcej 0,32 i nagle zaczoł klepać jagby
1 popychacz i korekta tego podejrzanego wtrysku skoczyła do 1,32 pochwili samo przestało
i korekta się zmieniła spowrotem do 0,83.Ta przypadłość powtarzała się parę razy w nie
równych ostępach czasowych.Pytanie,czy objawy zdychającej chydrauliki można wypatrzyć
po korektach wtryskiwaczy,czy to może stukać wtryskiwacz :?: Który to jest 5 cylinder? :-/
Jak najbardziej, duże korekcje i znacząco odbiegające od siebie mogą być przyczyna padniętej hydrauliki lub zużytych wtryskiwaczy. Ja u siebie mam podobny problem i na 6 cylindrze. Korekcję tam mam cały czas w okolicach 0.60-0.70 mg/r gdzie pozostałe korekcje nie przekraczają 0.20 mg/r a nawet 0.10 mg/r. U mnie przy porannym rozruchu właśnie w prawej głowicy słychać hydraulikę po rozgrzaniu auta objaw znika.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 29 sie 2009, 09:42

Udało mi się zrobić parę zdjęć nieszczęsnych wałków
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dżwigienki były jeszcze na swoich miejscach.
Wczoraj dzwonił gość od ÂŚwiątka,stare wałki są już na maszynie.
Oferuje mi popychacze,dzwigienki i pestki ponoć INA-na wszystko rabat.
Szczerze powiedziawszy to nie wiem czy po złożeniu wszystkiego nie wystawię tego NAJWIEKSZEGO BÂŁEDU MOJEGO ÂŻYCIA na sprzedaż .
Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 10:19 przez falco, łącznie zmieniany 1 raz.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 29 sie 2009, 10:24

Witaj Piotruś
Te wałki widoczne na zdjęciach to niby FEBI zakupione na allegro(tkwią one jeszcze w moim aucie)
Natomiast ori zużyte,których nie mam niestety zdjęć pojechały do ÂŚwiątka

roman a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 11 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Zabrze/śląsk

Post autor: roman a6 » 29 sie 2009, 20:53

falco pisze:
Natomiast ori zużyte,których nie mam niestety zdjęć pojechały do ÂŚwiątka
Daj znać jak poszła regeneracja i koszty ostateczne ,czas
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Piotrek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek79 » 01 wrz 2009, 23:16

Czy można określić maksymalne dopuszczalne zużycie wałków?

Zaglądnąłem do wałków w głowicy po stronie kierowcy no i maksymalnie na krzywce mam 0,4 mm zużycia (nie wiem w jakim stanie dźwigienka i popychacz...). Myślę że takie zużycie ma już spory wpływ na odczuwalną "słabość" mojego silnika w dolnym zakresie obrotów. W niedalekiej przyszłości prawdopodobnie wałki pójdą do ÂŚwiątka.

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 02 wrz 2009, 09:29

0,4mm na wałku to dźwigienka może być już dobrze "zryta",trzeba uważać bo jak spadnie ta dźwigienka i wleci w "złe miejsce"to może narobić b.dużych strat ,chodzą słuchy ze najwięcej dostaje głowica prawa (po stronie pasażera) ,ogólnie rzecz biorąc kompletuj części

Awatar użytkownika
Piotrek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 lip 2009, 18:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Piotrek79 » 03 wrz 2009, 16:58

Dzięki krzycho0110 za odpowiedź.
Zrobię jeszcze kpl. logów, to się pochwalę. Zobaczymy jaki ma to wpływ na parametry pracy silnika.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 03 wrz 2009, 19:19

Tylko nie rób czasem logów dynamicznych,bo może być zonk,gdy przy wysokich obrotach silnika pospadają dżwigienki.

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 05 wrz 2009, 11:54

Piotruś a powiedz mi jak czytać na Vagu te korekcje ,tzn jeżeli jest nowy wtrysk to ma 0,00 ,a jak ma w "plusie" korekcje to co podlewa ,a jak w "minusie" to jest korekta ,kurde jakoś nie pojmuję tego .... bo ja mam np tak

http://img195.imageshack.us/i/logi013.jpg/
http://img12.imageshack.us/i/logi014.jpg/

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 05 wrz 2009, 12:34

Dziękuje serdecznie Piotruś ,ja zwykle Twoja wiedza to kosmos <ok>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 05 wrz 2009, 21:12

Piotrusiu ,a jak tam korekcje w moim czarnym allroadzie :lol: :mrgreen: :-o :-P :-D :-> ;-) :-)
ps. u Zbycha porobione wszystkao a dalej trzesie kat na -1,2 jak mowiles :-?
pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 06 wrz 2009, 15:09

Panowie teraz mam małą zagadkę. Po nocnym postoju odpalam auto. Przez pierwsze 7-8 sekund pracy silnika nie słychać nic niepokojącego. Dopiero w okolicy 10sekund po odpalaniu z głowicy od strony pasażera słychać takie metaliczne klepanie. Czy jest to hydraulika czy wtryskiwacz?. Trochę to dziwne, bo silnik po zapłonie za nim dostarczy olej do głowicy mija troszkę czasu (typuję ze 3 sekundy) więc przez ten czas wałki pracują jakby na sucho?. Jeśli mam rację to nienasmarowana hydraulika nie klepie a kiedy zacznie oblewać ją olej zaczyna się odzywać?. Czy to na pewno hydraulika? a może jednak wtryskiwacz?. Chociaż wydaje mi się, że jeśli byłby to wtryskiwacz to klepałby cały czas niezależnie od czasu po zapłonie.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

roman a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 11 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Zabrze/śląsk

Post autor: roman a6 » 06 wrz 2009, 21:27

Panowie jak czytam wasze posty to chce mi się płakać , bo nie wiem co mnie jeszcze czeka z tym silnikiem ????
Kupiłem mojego he...... w marcu i przejechałem 8,5 tys km rozleciała się jedna z rolek napinających :-? więc wiadomo co jak pęknie pasek itp trudno rozebrali głowice wałki do wymiany dźwigienki itp głowice wyglądały ok ale poszły do przeglądu i znów wtopa 12 tulei i zaworów do wymiany !!!!! i kolejne ponad 1600 pln . Panowie tragedia nie wiem czy zamknie się w 10 tys :cry: A czytając dodatkowe problemy innych userów to mam dość tych moich pierścieni .ÂŻyczę innym więcej szczęścia
oooo Roman A6

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 06 wrz 2009, 21:53

Roman spoko bo tak zle nie jest z tymi autkami :-/
ty masz poprostu pecha ktory sie skonczy i bedziesz szczesliwym posiadaczen audi(ciezko kupic dobra A6 w naszym kraju :-( )
ja przejechalem 200 tys. i nic sie nie posypalo.
pozd.mariusz <ok>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 07 wrz 2009, 22:56

Piotrusiu ja na sile nie bede namawial kolegi do dalszych prac zwiazanych z rozbiorka tego AYM .sam mu to przeciez wyjasniles podczas twojej wizyty <ok> , a on sie poprostu go boi rozgrzebywac. :roll:
autko jest juz poskladane ,sa nowe swiece "beru" zalozone :lol: i kat dzis jeszcze sprawdzilem na cieplym silniku i ma na late -1,6-1,8 ,a silnik zapala teraz na dotyk :mrgreen:
jednym slowem Zbychu jest szczesliwy :lol: a co bedzie dalej robil to jego decyzja i pewnie nasze sugestie musi jeszcze przemyslec :roll:
Piotrusiu chcialbym ci jeszcze raz podziekowac za mile spedzony czas <ok> jak zawsze bylo wesolo :mrgreen: (fajnie sie twoim autkiem jezdzilo <quattro> )
pozdrawiam Mariusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja