Jak najbardziej, duże korekcje i znacząco odbiegające od siebie mogą być przyczyna padniętej hydrauliki lub zużytych wtryskiwaczy. Ja u siebie mam podobny problem i na 6 cylindrze. Korekcję tam mam cały czas w okolicach 0.60-0.70 mg/r gdzie pozostałe korekcje nie przekraczają 0.20 mg/r a nawet 0.10 mg/r. U mnie przy porannym rozruchu właśnie w prawej głowicy słychać hydraulikę po rozgrzaniu auta objaw znika.oli80 pisze:Wczoraj sprawdzałem na Vagu korekty wtryskiwaczy i wtrysk na 5 cyl przykół moją
uwagę bo mial korektę ok 0,83 a reszta mniej więcej 0,32 i nagle zaczoł klepać jagby
1 popychacz i korekta tego podejrzanego wtrysku skoczyła do 1,32 pochwili samo przestało
i korekta się zmieniła spowrotem do 0,83.Ta przypadłość powtarzała się parę razy w nie
równych ostępach czasowych.Pytanie,czy objawy zdychającej chydrauliki można wypatrzyć
po korektach wtryskiwaczy,czy to może stukać wtryskiwacz :?: Który to jest 5 cylinder?
[a6c5 2,5tdi]hydraulika zaworowa
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Udało mi się zrobić parę zdjęć nieszczęsnych wałków
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Dżwigienki były jeszcze na swoich miejscach.
Wczoraj dzwonił gość od ÂŚwiątka,stare wałki są już na maszynie.
Oferuje mi popychacze,dzwigienki i pestki ponoć INA-na wszystko rabat.
Szczerze powiedziawszy to nie wiem czy po złożeniu wszystkiego nie wystawię tego NAJWIEKSZEGO BÂŁEDU MOJEGO ÂŻYCIA na sprzedaż .
Dżwigienki były jeszcze na swoich miejscach.
Wczoraj dzwonił gość od ÂŚwiątka,stare wałki są już na maszynie.
Oferuje mi popychacze,dzwigienki i pestki ponoć INA-na wszystko rabat.
Szczerze powiedziawszy to nie wiem czy po złożeniu wszystkiego nie wystawię tego NAJWIEKSZEGO BÂŁEDU MOJEGO ÂŻYCIA na sprzedaż .
Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 10:19 przez falco, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy można określić maksymalne dopuszczalne zużycie wałków?
Zaglądnąłem do wałków w głowicy po stronie kierowcy no i maksymalnie na krzywce mam 0,4 mm zużycia (nie wiem w jakim stanie dźwigienka i popychacz...). Myślę że takie zużycie ma już spory wpływ na odczuwalną "słabość" mojego silnika w dolnym zakresie obrotów. W niedalekiej przyszłości prawdopodobnie wałki pójdą do ÂŚwiątka.
Zaglądnąłem do wałków w głowicy po stronie kierowcy no i maksymalnie na krzywce mam 0,4 mm zużycia (nie wiem w jakim stanie dźwigienka i popychacz...). Myślę że takie zużycie ma już spory wpływ na odczuwalną "słabość" mojego silnika w dolnym zakresie obrotów. W niedalekiej przyszłości prawdopodobnie wałki pójdą do ÂŚwiątka.
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Piotruś a powiedz mi jak czytać na Vagu te korekcje ,tzn jeżeli jest nowy wtrysk to ma 0,00 ,a jak ma w "plusie" korekcje to co podlewa ,a jak w "minusie" to jest korekta ,kurde jakoś nie pojmuję tego .... bo ja mam np tak
http://img195.imageshack.us/i/logi013.jpg/
http://img12.imageshack.us/i/logi014.jpg/
http://img195.imageshack.us/i/logi013.jpg/
http://img12.imageshack.us/i/logi014.jpg/
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Panowie teraz mam małą zagadkę. Po nocnym postoju odpalam auto. Przez pierwsze 7-8 sekund pracy silnika nie słychać nic niepokojącego. Dopiero w okolicy 10sekund po odpalaniu z głowicy od strony pasażera słychać takie metaliczne klepanie. Czy jest to hydraulika czy wtryskiwacz?. Trochę to dziwne, bo silnik po zapłonie za nim dostarczy olej do głowicy mija troszkę czasu (typuję ze 3 sekundy) więc przez ten czas wałki pracują jakby na sucho?. Jeśli mam rację to nienasmarowana hydraulika nie klepie a kiedy zacznie oblewać ją olej zaczyna się odzywać?. Czy to na pewno hydraulika? a może jednak wtryskiwacz?. Chociaż wydaje mi się, że jeśli byłby to wtryskiwacz to klepałby cały czas niezależnie od czasu po zapłonie.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Panowie jak czytam wasze posty to chce mi się płakać , bo nie wiem co mnie jeszcze czeka z tym silnikiem
??
Kupiłem mojego he...... w marcu i przejechałem 8,5 tys km rozleciała się jedna z rolek napinających :-? więc wiadomo co jak pęknie pasek itp trudno rozebrali głowice wałki do wymiany dźwigienki itp głowice wyglądały ok ale poszły do przeglądu i znów wtopa 12 tulei i zaworów do wymiany
!!! i kolejne ponad 1600 pln . Panowie tragedia nie wiem czy zamknie się w 10 tys
A czytając dodatkowe problemy innych userów to mam dość tych moich pierścieni .ÂŻyczę innym więcej szczęścia

Kupiłem mojego he...... w marcu i przejechałem 8,5 tys km rozleciała się jedna z rolek napinających :-? więc wiadomo co jak pęknie pasek itp trudno rozebrali głowice wałki do wymiany dźwigienki itp głowice wyglądały ok ale poszły do przeglądu i znów wtopa 12 tulei i zaworów do wymiany

oooo Roman A6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Piotrusiu ja na sile nie bede namawial kolegi do dalszych prac zwiazanych z rozbiorka tego AYM .sam mu to przeciez wyjasniles podczas twojej wizyty
, a on sie poprostu go boi rozgrzebywac. :roll:
autko jest juz poskladane ,sa nowe swiece "beru" zalozone :lol: i kat dzis jeszcze sprawdzilem na cieplym silniku i ma na late -1,6-1,8 ,a silnik zapala teraz na dotyk :mrgreen:
jednym slowem Zbychu jest szczesliwy :lol: a co bedzie dalej robil to jego decyzja i pewnie nasze sugestie musi jeszcze przemyslec :roll:
Piotrusiu chcialbym ci jeszcze raz podziekowac za mile spedzony czas
jak zawsze bylo wesolo :mrgreen: (fajnie sie twoim autkiem jezdzilo <quattro> )
pozdrawiam Mariusz

autko jest juz poskladane ,sa nowe swiece "beru" zalozone :lol: i kat dzis jeszcze sprawdzilem na cieplym silniku i ma na late -1,6-1,8 ,a silnik zapala teraz na dotyk :mrgreen:
jednym slowem Zbychu jest szczesliwy :lol: a co bedzie dalej robil to jego decyzja i pewnie nasze sugestie musi jeszcze przemyslec :roll:
Piotrusiu chcialbym ci jeszcze raz podziekowac za mile spedzony czas

pozdrawiam Mariusz