Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 silnik AFN] Wiatrak klimatyzacji wogóle się nie kręci

Elektryka
ODPOWIEDZ
MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 24 sie 2009, 11:18

maweriq pisze:Wiatrak jest elektryczny i czasami jak jest goraco do od razu zalacza sie na max. Zaobserwuj jak jest w chlodniejszy dzien na zimnym silniku.
Niestety cały czas kręci na max obrotach. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
A może coś się stać jak tak kręci na max na dłuższą metę.

trelik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2009, 19:16
Lokalizacja: wawa

Post autor: trelik » 25 sie 2009, 16:19

U mnie w 2,5tdi da sie zmienic pasek bez zdejmowania przodu, troche malo miejsca i trzeba sie pogimnastykowac ale da rade...

Awatar użytkownika
maweriq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 11 sie 2009, 23:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: maweriq » 26 sie 2009, 17:54

MONIKAAA, Jak sie tak caly czas kreci to lepiej niz mialby sie wogole nie krecic, nic sie nie stanie a jak bedzie chlodniej to nie bedziesz uzywac klimatyzacji (przy wylaczonej wiatrak nie chodzi). A w wolnej chwili wizyta u elektryka zeby bylo wszystko na tip top. ;-)
AUDI ponad wszystko ;)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 27 sie 2009, 10:38

RomanS pisze:MONIKAAA, sprawny wentylator pracuje na 2 prędkościach.
nie wiem jak w innych silnikach, ale z tego co widziałem to wiatrak klimy na dwa kable więc jeden bieg, było już o tym na forum
MONIKAAA pisze:Niestety cały czas kręci na max obrotach. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
jeżeli wiatrak kręci się cały czas po załączeniu klimy to wina czujnika przy dolnym wylocie z chłodnicy, taki niebieski, było już na forum

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 sie 2009, 19:38

trelik pisze:U mnie w 2,5tdi da sie zmienic pasek bez zdejmowania przodu, troche malo miejsca i trzeba sie pogimnastykowac ale da rade...
No ja tez miałem na mysli, że bez zdejmowania przodu 8-) .

Chodziło mi tylko o odsunięcie o te 10-15 cm na śrubach serwisowych. Być może da się i bez tego, ale to położenie serwisowe głównie do tego jest. Poza tym skóra na łapskach pewnie będzie mniej poobcierana <ok> .
goly191 pisze:RomanS napisał/a:
MONIKAAA, sprawny wentylator pracuje na 2 prędkościach.

nie wiem jak w innych silnikach, ale z tego co widziałem to wiatrak klimy na dwa kable więc jeden bieg, było już o tym na forum
Też tak sądzilem mając doświadczenia m.in. z Passata B4. Tu są dwa kable ale wcześniej pod lewa podłużnicą jest coś nazywane przetwornica lub opornica która redukuje napięcie. jak dla mnie rozwiązanie do d... (energetycznie przynajmniej) no ale tak jest.
maweriq pisze:MONIKAAA, Jak sie tak caly czas kreci to lepiej niz mialby sie wogole nie krecic, nic sie nie stanie a jak bedzie chlodniej to nie bedziesz uzywac klimatyzacji (przy wylaczonej wiatrak nie chodzi).
No właśnie nie tak, przy wyłączonej klimie ten wiatrak też czasem chodzi gdy wisko nie daje rady i on je wspomaga. To dla ścisłości tylko oczywiście bo tu mamy odwrotny przypadek i krzywda się nie stanie.

Natomiast szum na drugim biegu jest jakby to delikatnie powiedzieć ... dokuczliwy :lol: i bez powodu mogłoby go nie byc, nieprawda :?:
Części samochodowe online - Motostacja pl

MONIKAAA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 15 sie 2009, 21:35
Lokalizacja: c-c

Post autor: MONIKAAA » 28 sie 2009, 19:58

Witam i dziękuje wszystkim za podpowiedzi. W takim razie skupie się na tym czujniku.pozdrawiam

Awatar użytkownika
stuwacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:24
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: stuwacz » 02 wrz 2009, 15:22

Pozwolę z moim pytaniem przyłączyć się do tematu. Jako, że mój wiatrak od klimy też najlepsze lata ma już za sobą nadeszła pora by go wymienić. I teraz moje pytanie, czy w A6 C5 1.9TDI 2002 ten wiatrak ma wtyczkę typu VALEO czy typu GATE? A może to zależy od indywidualnego modelu i po roczniku, typie itd nie da się ustalić? Może w ETKA można by po VIN coś znaleźć konkretnego? A jeśli powyższe zawiodą, to czy dostanie się do tej wtyczki i ewentualna wymiana wiatraka jest trudna (kluczem i śrubokrętem umiem się posługiwać, o prądzie też coś wiem ;) ) ? Od razu mówię, że dojście do auta od spodu odpada ze względu na brak możliwości skorzystania z kanału. Szczególnie chodzi mi o ta wtyczkę bo jak bym wiedział to najwyżej zamówię wentylatorek a na wymianę z nim pojadę do warsztatu. Z góry dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 02 wrz 2009, 17:23

stuwacz pisze:A jeśli powyższe zawiodą, to czy dostanie się do tej wtyczki i ewentualna wymiana wiatraka jest trudna (kluczem i śrubokrętem umiem się posługiwać, o prądzie też coś wiem ;) )
u mnie wtyczka jest na samej górze, po podniesieniu maski już ją prawie widać, więc pewnie i u Ciebie tak jest
śledź jak leci kabel i namierzysz ja bez problemu
nie mam kanału i sam wymieniłem wiatrak, ale osłona pod silnikiem musi być zdjęta
jeżeli ja dałem radę w V6, to Tobie nie powinno to sprawić większego problemu w V4, no chyba że jakoś kosmicznie go tam wsadzono, ale wątpię, bo V4 nie jest jakiś duży więc miejsca powinno być sporo
wejście pod auto o tyle potrzebne, bo kabel leci po wzmocnieniu czołowym dołem od wiska, nie wiem jak to opisać, już raz to robiłem na forum, w praktyce lepiej to widać

Awatar użytkownika
stuwacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 22 sie 2009, 15:24
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: stuwacz » 03 wrz 2009, 18:55

Dzięki za pomoc. Zlokalizowałem wtyczkę, okazało się, że posiadam typ Gate czyli wtyczkę prostokątno-owalną. Wentylatorek już zamówiony, jednak nie pokuszę się o samodzielną jego wymianę, wolę zlecić fachowcowi, tym bardziej ze za wymianę zażyczył sobie 50zł więc dość niewygórowana kwota ;)

Gulian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lis 2008, 12:26
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Gulian » 02 lip 2010, 10:09

[A6 C5] Panowie miałem ten sam problem co wy czyli nie chodził wentylator. Zrobiłem jak koledzy poprostu młotek w ręce i cheja. Po uderzeniu w wentylator ruszył i nadal chodzi <ok>

Awatar użytkownika
ziuta94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:21
Lokalizacja: Mikołajewo

Post autor: ziuta94 » 02 lip 2010, 11:59

carlos pisze:Czyli powiedzenie jest nadal aktulane

"Bez młota to nie robota"
Pewnie tak :-P



Zawsze jak czegoś nie szło zrobić to mówili "podaj Ruski klucz" czyli młot i przecinak :mrgreen:

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 07 lip 2010, 20:05

Gulian pisze:Panowie miałem ten sam problem co wy czyli nie chodził wentylator. Zrobiłem jak koledzy poprostu młotek w ręce i cheja. Po uderzeniu w wentylator ruszył i nadal chodzi
Też tak zrobiłem i się ucieszyłem jak zadziałał, ale następnego dnia już stał w miejscu. Jak go rozebrałem to się okazało że nie ma już szczotek. Koszt 40zł i hula aż miło. ;-)
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 02 wrz 2010, 21:44

Koledzy podepnę się pod temat , u mnie jest problem taki że jak przekręcę kluczyk nawet nie odpalając fury włącza się wentylator klimy nie ma znaczenia czy jest upał czy temperatura minusowa , proszę o podpowiedz co może być nie tak , na eco jak przełączę też się nie wyłącza.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 03 wrz 2010, 08:03

Może ktoś "na krótko" podłączył, żeby cały czas działał. A jak wyłączysz całkiem na Off to też działa?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 03 wrz 2010, 15:15

też działa wiatrak , w zeszłym roku wymieniałem wiatrak i nie widać żeby było podłączone na krótko .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja