[All TDI] Jaki olej do TDi
PZRECIEZ JUZ NAPISAÂŁEM a mowa o pełnym syntetyku wróc pare postów wczesniej tam masz linki i je oblukaj 10w60 to full syntetyk
raz jeszcze
""To jest tak. Okreslenie klasy lepkosci jest mozna powiedziec "punktowe".
To znaczy nie bierze pod uwage zmieniajacych sie wrunkow temperatury
pracy oleju i obciazenia pod jakim pracuje oraz utraty jego wlasciwosci
w zwiazku ze iloscia godzin przepracowanych w silniku. Czynniki te
wplywaja na wiele wlasnosci oleju, ale przede wszystkim na zdolnosc do
utrzymania stalego cisnienia oleju wraz ze wzrostem temperatury,
obciazenia i przebiegu. Obserwacje czynilem na dwoch samochodach (oba
wyposarzone w analogowe mierniki temepratury i cisnienia oleju). Oleje,
ktore testowalem to Mobil 1 5W50, Castrol RS 0W40, Castrol RS 10W60 i
Castrol SLX 0W30.
Samochód Porsche 928S (4.7i V8 310KM):
1. Mobil 1 5W50 - na zimno duże ciśnienie przy wzroście obciążenia i
temperatury (do ca. 140C) znacznie spada. Wyraźne pogorszenie po 10tys
km.
2. Castrol RS 0W40 - podobnie jak Mobil tylko spadek ciśnienia nieco
wolniejszy i mniejszy. Wyraźne pogorszenie po 12tys km.
3. Castrol RS 10W60 - spadek ciśnienia nieznaczny. Widoczne, pogorszenie
zaczyna sie po 12tys km.
Samochód Mistubishi Lancer Evo V (2.0i turbo 300KM):
1. Castrol RS 10W60 - patrz wyzej
2. Castrol SLX 10W30 - cisnienie na zimno nieznacznie (0,5kg/cm2) nizsze
niz w RS 10W60 ale nie spada, nawet przy temperaturze oleju powyzej
160C.
Kwestia przebiegu nie miała tu wpływu bo zmiany oleju co 5-7,5tyskm."
raz jeszcze
""To jest tak. Okreslenie klasy lepkosci jest mozna powiedziec "punktowe".
To znaczy nie bierze pod uwage zmieniajacych sie wrunkow temperatury
pracy oleju i obciazenia pod jakim pracuje oraz utraty jego wlasciwosci
w zwiazku ze iloscia godzin przepracowanych w silniku. Czynniki te
wplywaja na wiele wlasnosci oleju, ale przede wszystkim na zdolnosc do
utrzymania stalego cisnienia oleju wraz ze wzrostem temperatury,
obciazenia i przebiegu. Obserwacje czynilem na dwoch samochodach (oba
wyposarzone w analogowe mierniki temepratury i cisnienia oleju). Oleje,
ktore testowalem to Mobil 1 5W50, Castrol RS 0W40, Castrol RS 10W60 i
Castrol SLX 0W30.
Samochód Porsche 928S (4.7i V8 310KM):
1. Mobil 1 5W50 - na zimno duże ciśnienie przy wzroście obciążenia i
temperatury (do ca. 140C) znacznie spada. Wyraźne pogorszenie po 10tys
km.
2. Castrol RS 0W40 - podobnie jak Mobil tylko spadek ciśnienia nieco
wolniejszy i mniejszy. Wyraźne pogorszenie po 12tys km.
3. Castrol RS 10W60 - spadek ciśnienia nieznaczny. Widoczne, pogorszenie
zaczyna sie po 12tys km.
Samochód Mistubishi Lancer Evo V (2.0i turbo 300KM):
1. Castrol RS 10W60 - patrz wyzej
2. Castrol SLX 10W30 - cisnienie na zimno nieznacznie (0,5kg/cm2) nizsze
niz w RS 10W60 ale nie spada, nawet przy temperaturze oleju powyzej
160C.
Kwestia przebiegu nie miała tu wpływu bo zmiany oleju co 5-7,5tyskm."
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Nie jestem znawcą olei(nie produkuje, nie testuje itp)i do swoich samochodów leje tylko te oliwy które sprawdziłem, na których zrobiłem parę tys km...
Od ok 2lat moja cała rodzinka śmiga na oliwach Motul...
Na początku roku sprzedałem Octavie(98r 1.9tdi AGR 90KM) z przebiegiem 270tyś km w tym 100tyś(w 2lata - dosyć intensywnie eksploatowane auto) na modach na 160KM/350NM....aut latało z dużymi prędkościami, obciążeniem, eksperymentowałem na nim itd. lałem motula synergii10W40 zmieniałam co 8-10tyś po tych ok 9tys km olej jeszcze dawał rade i trzymał ciśnienie...w passacie b6 mam motula 5W30longlive i daje rade a zmieniam go co ok 25tyś km samochód na ostrym programie, altea to samo, corolla na 10W40 juz 80tys zrobiła i ma sie dobrze mazda3 to samo na 5W40 wszystkie auta żyją, silniki chodzą jak należy więc ja już nie szukam tylko leje jedna markę do wszystkiego dodatkowo cena nie powala na kolana więc jak dla mnie jest git...
Od ok 2lat moja cała rodzinka śmiga na oliwach Motul...
Na początku roku sprzedałem Octavie(98r 1.9tdi AGR 90KM) z przebiegiem 270tyś km w tym 100tyś(w 2lata - dosyć intensywnie eksploatowane auto) na modach na 160KM/350NM....aut latało z dużymi prędkościami, obciążeniem, eksperymentowałem na nim itd. lałem motula synergii10W40 zmieniałam co 8-10tyś po tych ok 9tys km olej jeszcze dawał rade i trzymał ciśnienie...w passacie b6 mam motula 5W30longlive i daje rade a zmieniam go co ok 25tyś km samochód na ostrym programie, altea to samo, corolla na 10W40 juz 80tys zrobiła i ma sie dobrze mazda3 to samo na 5W40 wszystkie auta żyją, silniki chodzą jak należy więc ja już nie szukam tylko leje jedna markę do wszystkiego dodatkowo cena nie powala na kolana więc jak dla mnie jest git...
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
Takie posty mnie troche smieszą , bowiem w roku 1982 jak zaczolem jezdzić polonezem to lałem do niego to co na rynku bylo dostepne, a było wiadomo tylko polskie oleje i terż katowałem poldka z reszta nie tylko ja a zrobił biedny do remontu 270 tys km na tych ze olejach .JAK MIALEM POTEM BMW 7 z 1990 riku z 3000 motorem to lalaem do niego polski pół syntetyk przejechane miala 350 tys... ja nią dojezdzilem na polskim oleju do 410 kkm a na autostradach niemieckoch szła z pedałem w podłodze - nic sie nie działo sprzedalem do dzis lata w Chorzowie.
Wiadomo ! dzisiejsze konstrukcje są przewidziane pod odpowiednie oleje ale nie słyszałem by w wiekszosci pzrypadków ktos z producentów zalecał Motula ....
jezdzijcie jednak na czym chcecie
Wiadomo ! dzisiejsze konstrukcje są przewidziane pod odpowiednie oleje ale nie słyszałem by w wiekszosci pzrypadków ktos z producentów zalecał Motula ....
jezdzijcie jednak na czym chcecie
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
a mnie kolego śmieszą texty jak przez 2lata producent/ASO poleca jeden olej a potem inny :lol:
mi podpasował motul bo silnik chodzi OK, olej nie starzeje się szybko i jest tani
mi podpasował motul bo silnik chodzi OK, olej nie starzeje się szybko i jest tani
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE-1093 ... ne/?ref=hl
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
www.serwisdpf.pl
czy ten olej http://www.opieoils.co.uk/p-878-motul-8 ... gines.aspx bedzie dobry do mojego silnika? z gory dzieki za odpowiedz
taki sam bedzie jak i ten
http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... Y4&lang=pl
jeli ktos uwaza inaczej prosze to udowodnic , chetnie sie pzrekonam , ze jest inaczej
http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... Y4&lang=pl
jeli ktos uwaza inaczej prosze to udowodnic , chetnie sie pzrekonam , ze jest inaczej
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .
Podwójne oznaczenie z lit. W w środku wskazuje, że jest to olej wielosezonowy. Pierwsza liczba zakończona literą W oznacza zakres temperatur pracy w zimie (Winter). Liczba po literze W oznacza zakres temperatur pracy w lecie.Lechu pisze:Jak dobrze kojarzę pierwsze cyfry oznaczają lepkość a drugie wytrzymałość na temperature.
Ja np leje Mobil-a 5w50 to jest full syntetyk.
Oba zakresy mają swoje tabele, w których dokładnie jest określona temperatura pracy.
Pozdrawiam
Panowie i Panie to może ktoś ma jakieś opinie na temat Quake state lub Petro canada Duron - bo co do klas jest chyba wciąż najlepszym olejem na rynku i ja lałem go do hondy, toyoty a teraz zamierzam nalac do oooo.
A żeby nie zakładać nowego tematu - jaki filtr polecacie (wyżej była uwaga żeby nie stosować filtrona tylki knechta) czy wszyscy podzielają to zdanie?
A żeby nie zakładać nowego tematu - jaki filtr polecacie (wyżej była uwaga żeby nie stosować filtrona tylki knechta) czy wszyscy podzielają to zdanie?
Jedynym sposobem pozbycia się pokusy jest uleganie jej, wiec aby nie oszaleć, nieraz musimy udawać szaleńców
Moze rozwiejecie moje watpliwosci . Mam wymienic olej w 3.0 TDI z filtrem czastek stałych . Przy odpaleniu przez chwile słychac hydropopychacze . Zalecili mi w punkcie wymiany ,żeby zastosowac olej o wiekszej lepkosci ( przebieg 160 tys. km) czyli 5W40 . Mam zagwózdke bo normy spelniajace 507.00 mają tylko oleje 5W30 . Sprzedawca ( po przeszkoleniu w Castrol) twierdzi ,ze castrol EDGE 5W40 ma norme C3 spelniajace te kryteria ( do filtrow czastek stalych) ale ja nigdzie nie moge tego potwierdzic . Roznica ponoc jest tylko taka ,że ten 5W30 jest na 30 tys . km a 5W40 na 15 tys.
Zarówno ja jak i poprzedni użytkownik mojej Audi stosowaliśmy olej Shell 5 W 30.
Silnik pracuje idealnie.
Według mnie większe znaczenie ma czas wymiany oleju, trzymanie się terminów.
W mojej Audi był wymieniany co 10 000 km i mam przebieg 215 000 km, jak na razie jedynym remontem silnika był rozrząd.
Poza tym jak kupujemy Castrol-a to tak a prawdę nie wiadomo co tam jest.
Niby Shell ma własne oleje więc to zawsze będzie Shell
Silnik pracuje idealnie.
Według mnie większe znaczenie ma czas wymiany oleju, trzymanie się terminów.
W mojej Audi był wymieniany co 10 000 km i mam przebieg 215 000 km, jak na razie jedynym remontem silnika był rozrząd.
Poza tym jak kupujemy Castrol-a to tak a prawdę nie wiadomo co tam jest.
Niby Shell ma własne oleje więc to zawsze będzie Shell
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
kograman, co do tego catrola, to znow nie przesadzajmy, jak kupisz w dobrym sklepie, czy hurtowni, chocby np Inter Cars, to napewno bedzie to castrol, a jak kupisz go na gieldzie czy na allegro to wtedy mozna gadac ze nie wiadomo co jest w srodku, ale to chybaz z wszystkim tak jak kiedy kupuje sie nie wiadomo gdzie bo chce sie zaoszczedzic 15 zl...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga