Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5 1.9 130] multitronic czy tiptronic?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
robii2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Poznań

[a6 c5 1.9 130] multitronic czy tiptronic?

Post autor: robii2 » 18 sie 2009, 22:30

moze ktos podac jak rozpoznac czy taka lub taka skrzynia?

jakie ma oznaczenia multi a jaki tip ?

audi a6 silnik 1.9 rok 2001-2004

robii2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robii2 » 18 sie 2009, 23:06

czyli tiptronik tylko wystepował w Q?
a taka kazda inna to multi ?


mozesz mi tylko powiedziec co oznacza S na automacie? (jest P , R N D i to S)
jakas wersja sport?

robii2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robii2 » 18 sie 2009, 23:40

Przemcio pisze:robii2, multitronik FWD tipronik z Quattro

a na allegro jak patrze to modele z Q , maja automaty bez 4,3,2 tylko P R N D

[ Dodano: 2009-08-18, 23:41 ]
pawelk600 pisze:robii2, Sa dwa najbardziej charakterystyczne sposoby na rozpoznanie czy to Tip czy Multi:

1.W Multi nie ma połozeń dźwigni zmiany biegów 4,3,2 a w Tipie są
2.W Multi nie ma wyraźnej/odczuwalnej zmiany przełożeń gdyż jest to bezstopniowa skrzynia biegów.


a roznica nie polega na tym , ze multi ma 6 przełozen a tip 5 ? :-)

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 19 sie 2009, 11:14

robii2 pisze:a roznica nie polega na tym , ze multi ma 6 przełozen a tip 5 ?
Też, z tym, że te 6 przełożeń w Multitronicu jest "wirtualne", bo tam nie ma biegów jako takich. Jest tak jak pisał pawelk600 - Multitronic jest skrzynią bezstopniową, poczytaj sobie tutaj.

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 21 sie 2009, 13:09

Przemcio pisze:A moze inaczej na 100% niema multi w Quattro (C5 )
Zgadzam się.
Ale do przednionapędowych też montowali Tipa. Multi to super skrzynka, miałem okazję przejechać sie autem z tą skrzynią. Ale wszyscy "opowiadają" ( być może to legenda) o jej wczesnym zużyciu około 250 - 300 tys. przebiegu i regeneracja. Więc szukałem typowo Tiptronika.
Pozdrawiam
Darnok

robii2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robii2 » 22 sie 2009, 14:07

darnok pisze:Zgadzam się.
Ale do przednionapędowych też montowali Tipa. Multi to super skrzynka, miałem okazję przejechać sie autem z tą skrzynią. Ale wszyscy "opowiadają" ( być może to legenda) o jej wczesnym zużyciu około 250 - 300 tys. przebiegu i regeneracja. Więc szukałem typowo Tiptronika.

cos w tym jest , bo dwie sztuki takie sprowadzilem , jedna i druga skrzynie przy 250-280 miały robione

przy jednej jest p r n d , a przy drugiej p r n d s czyli jak s to jest tip? to S to sportowy tryb?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 sie 2009, 18:46

pawelk600 pisze:
Przemcio pisze:pawelk600, tiptronik w polifotowej ma tylko P R N D i S i wyglada po lewarku jak multitronik Tipronik w C5 wychodził tylko z Quattro z tego co ja sie orientuje moge naturalnie sie mylic ale we wszystkich 2.5TDi jakie ogladałem przedlifowe oski miały multi a Quattrówki miały tiptroniki. A moze inaczej na 100% niema multi w Quattro :!: :!: :!: (C5 )
W związku z tym odwołuje to że prz braku położeń 4,3,2 udrazu musi być Multi ale niestety nie mogę się zgodzić z tym że Tiptronic był łączony tylko z Quattro.

A Multi owszem tylko FWD.

Co do przełożeń w Multi to słyszałem gdzieś (chyba na forum) że były wersje skrzyń z 12-ma pzełożeniami.
Są tylko 2 rodzaje multi, 6 biegowe w C5 z PRND i najprawdopodobniej z 7 biegami w C6 z PRNDS (te multi w C6 przeszły przebudowę i mają wersję sport i są one już siedmio lamelkowe dlatego domyślam się że 7 biegów bo w C5 są sześcio lamelkowe i mają 6 biegów). Jeśli C5 ma PRNDS to na pewno jest to TIP. No i w QUATTRO nie montowali multi.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 22 sie 2009, 20:42

fassi1 pisze:
pawelk600 pisze:
Przemcio pisze:pawelk600, tiptronik w polifotowej ma tylko P R N D i S i wyglada po lewarku jak multitronik Tipronik w C5 wychodził tylko z Quattro z tego co ja sie orientuje moge naturalnie sie mylic ale we wszystkich 2.5TDi jakie ogladałem przedlifowe oski miały multi a Quattrówki miały tiptroniki. A moze inaczej na 100% niema multi w Quattro :!: :!: :!: (C5 )
W związku z tym odwołuje to że prz braku położeń 4,3,2 udrazu musi być Multi ale niestety nie mogę się zgodzić z tym że Tiptronic był łączony tylko z Quattro.

A Multi owszem tylko FWD.

Co do przełożeń w Multi to słyszałem gdzieś (chyba na forum) że były wersje skrzyń z 12-ma pzełożeniami.
Są tylko 2 rodzaje multi, 6 biegowe w C5 z PRND i najprawdopodobniej z 7 biegami w C6 z PRNDS (te multi w C6 przeszły przebudowę i mają wersję sport i są one już siedmio lamelkowe dlatego domyślam się że 7 biegów bo w C5 są sześcio lamelkowe i mają 6 biegów). Jeśli C5 ma PRNDS to na pewno jest to TIP. No i w QUATTRO nie montowali multi.
Nie chciałbym pojawiać się w każdym temacie związanym z multi na forach Audi w PL ;-) , ale muszę sprostować. W C5 występowały dwa typy multitroników - obydwa 6-cio biegowe, ale od 2001-2002/2003 występowały z PRND, natomiast od 2003-2004 występowały PRNDS. Zwróćcie uwagę, że multitroniki z S wyglądem przypominają Tiptronika, który ma identyczny układ PRNDS oraz funkcję Tip umieszczoną na podobnej wysokości co multi z S. ÂŁatwo można odróżnić po załączeniu na TIP - ilość biegów prawdę powie - Tiptronik miał ich 5 (nie zagłębiając się w inne różnice pomiędzy skrzyniami i napędami).
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 23 sie 2009, 23:39

a ja mam P R N D i jeszcze w bok gura i dul +i - to jest tiptronic czy multitronic aha jak dam na + lub minusy to mam 1 2 3 4 5 6

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 24 sie 2009, 00:22

pinio pisze:a ja mam P R N D i jeszcze w bok gura i dul +i - to jest tiptronic czy multitronic aha jak dam na + lub minusy to mam 1 2 3 4 5 6
Multitronik ;-) . W multitroniku ręczna funkcja zmiany biegów nazywa się Tiptronik.
pozdr
2.5 TDI AYM 2002

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 24 sie 2009, 00:27

dzięki :-D za odpowiedz pozdro

robii2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robii2 » 25 sie 2009, 00:34

co to za skrzynia o oznaczeniu GHQ a co to za skrzynia o oznaczeniu FWL ??

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 25 sie 2009, 00:43

robii2 pisze:FWL
To jest Multitronic, ja mam taką.

robii2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robii2 » 25 sie 2009, 00:50

MrBorrows pisze:
robii2 pisze:FWL
To jest Multitronic, ja mam taką.

ok , wielkie dzieki

a ta druga jaka to skrzynia o oznaczeniu GHQ?

robii2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 18 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: robii2 » 26 sie 2009, 10:09

pawelk600 pisze:GHQ to również multitronic. W tabelce są dane techniczne obu, i wynika z nich że niczym się nie różnią (po za kodem oczywiście )

GHQ rozni sie tym , ze ma P R N D i S a FWL P R N D , mowie tylko to co widze po autach :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl