Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C4 2.5TDI AEL] Dymi i ciężko pali po wymianie rozrządu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Imię: Mariusz
Rocznik: 2010
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel

[C4 2.5TDI AEL] Dymi i ciężko pali po wymianie rozrządu

Post autor: mariusz_wierz » 13 sie 2009, 14:47

Witajcie!

podejrzewam, że na pewno nieobędzie się bez wizyty u mechanika-elektryka, ale postanowiłem zapytać o zdanie znawców tematu.

Po wymianie rozrządu moja bryczka rano lub po dłuższym postoju ciężko odpala - czyli mówiąc krótko "na zimno" (muszę pokręcić 4-6, a może i więcej sek.), a dodatkowo zbyt mocno dymi - ruszając z miejsca w lusterku widzę niezłą chmurkę ciemnego dymu. Zapewne problem tkwi w ustawieniu zapłonu/kąta wtrysku, ale konkretnie nie wiem, bo jakoś szczególnie nie znam się na tym.
Podczas ustawiania rozrządu widziałem, jak znajomy mechanik ustawiał wszystko na znaki czyli: "OT" na kole pasowym (z przodu silnika na wale korbowym)/"0" na kole zamachowym w "okienku"/naciącie w wałku rozrządu równolegle do powierzchni głowicy (poprzez włożenie suwmiarki). I teraz pytanie - pozostaje znak na pompie wtryskowej. Zauważyłem, że przy "zgraniu" wszystkich tych znaków nie zgrywa się nacięcie znajdujące się na kole pompy wtryskowej ze znakiem na obudowie pompy - stojąc przodem do silnika znak na kole pompy jest przesunięty o jakiś centymetr (no, może nie cały). Dodam, że tak było też wcześniej czyli przed wymianą rozrządu - mechanior ustawił to w ten sam (czy raczej mniej więcej ten sam) sposób jak było wcześniej.
Czy to jest normalne, czy nacięcie na kole pompy wtryskowej powinno zgrywać się ze znakiem na obudowie pompy?

Pytanie czysto teoretyczne, bo na pewno i tak udam się jednak do innego mechanika.

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7

Post autor: Peran7 » 13 sie 2009, 18:53