[ A6 C5 ] Temperatura silnika
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
[ Dodano: 2009-07-27, 09:30 ]
To sprawdź domowym sposobem,czyli odpal rano ,lub po długim postoju auto,niech pochodzi z 10min,otwórz maskę i złap górny i dolny wąż od chłodnicy,jeżeli górny będzie ciepły a dolny zimny-termostat jest ok,a jak dwa węże masz ciepłe,to lipa,termo do wymianyMaślana pisze:Dzisiaj wymieniłem czujnik i dalej to samo :evil: Ale zauważyłem kolejna rzecz, chłodnica u dołu jest zimna, a czym wyżej cieplejsza. Ktoś ma jakiś pomysł ?
Dzisiaj sprawdziłem : górny przewód gorący a dolny taki letni. Co jeszcze mi pozostało Poproszę o kolejne propozycje.MR.A6 pisze:[ Dodano: 2009-07-27, 09:30 ]To sprawdź domowym sposobem,czyli odpal rano ,lub po długim postoju auto,niech pochodzi z 10min,otwórz maskę i złap górny i dolny wąż od chłodnicy,jeżeli górny będzie ciepły a dolny zimny-termostat jest ok,a jak dwa węże masz ciepłe,to lipa,termo do wymianyMaślana pisze:Dzisiaj wymieniłem czujnik i dalej to samo :evil: Ale zauważyłem kolejna rzecz, chłodnica u dołu jest zimna, a czym wyżej cieplejsza. Ktoś ma jakiś pomysł ?
p.s. MR.A6 - zajeb.... skarpeta z mordką :mrgreen:
- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
Za skarpetę dzięki A teraz poczytaj tu:(cyt.) Płyn napływa do chłodnicy dolnym węzem, więc ciepło na górze a zimno na dole to oznaka braku krążenia płynu. Porządnie odpowietrzyć i dolać do poziomu, pilnować "wzrostów" temperatury.A może to wszystko przez 'korek powietrzny? (tak na początek, nieinwazyjnie w aucie)."Porządnie",mam na myśli dokładnie i przez odpowiednie miejsca (w zależności od typu silnika),tak,aby wyeliminować pozostawienie powietrza w układzie.Zdarzają się trudne do usunięcia korki powietrze w układzie, które należy zruszyć i "spowodować" ich wypłynięcie.Maślana pisze:
Dzisiaj sprawdziłem : górny przewód gorący a dolny taki letni. Co jeszcze mi pozostało Poproszę o kolejne propozycje.
p.s. MR.A6 - zajeb.... skarpeta z mordką :mrgreen:
Odpowietrzamy na ciepłym silniku aby płyn krążył po dużym obiegu i powietrze miało możliwość ucieczki do chłodnicy, razem z płynem a potem przelewem do zbiorniczka.
Poczytaj jeszcze tu np. http://www.audi80.pl/-80-b4-26-abc-lpg- ... t23272.htm
Witam,
ja też mam problemy z układem chłodzenia może ktoś ma jakiś pomysł bo mechanicy niebardzo.
objawy:
- ucieka płyn chłodniczy po intensywnej jeździe bez oznak na wskaźniku o grzaniu się silnika, temperatura idealnie na 90 stopniach,
- lub gdy jest bardzo gorąco na zewnątrz i jadę w korku- temperatura przekracza 90 stopni, i ucieka płyn
- widoczny pod autem wyciek, ścieka na ziemię
- nechanicy twierdzą że w zbiorniczku jest zbyt wysokie ciśnienie i to albo uszczelka pod głowicą albo pęknięty blok silnika,
- nie ma żadnych oznak oleju w zbiorniczku, nie dymi na biało przy odpalaniu,
- nie zauważalny brak mocy silnika, pracuje równo,
- pojechałem do ASO myślałem że oni będą mieli lepsze rozeznanie ale też mówią o uszczelce albo pękniętym bloku,
Może ktoś miał podobne doświadczenia , jakie są objawy pękniętego bloku silnika?
Ratunku, bo auto nie wykazuje żadnych innych niedomagań i bym pośmigał a tu strach przez ten wyciek.
ja też mam problemy z układem chłodzenia może ktoś ma jakiś pomysł bo mechanicy niebardzo.
objawy:
- ucieka płyn chłodniczy po intensywnej jeździe bez oznak na wskaźniku o grzaniu się silnika, temperatura idealnie na 90 stopniach,
- lub gdy jest bardzo gorąco na zewnątrz i jadę w korku- temperatura przekracza 90 stopni, i ucieka płyn
- widoczny pod autem wyciek, ścieka na ziemię
- nechanicy twierdzą że w zbiorniczku jest zbyt wysokie ciśnienie i to albo uszczelka pod głowicą albo pęknięty blok silnika,
- nie ma żadnych oznak oleju w zbiorniczku, nie dymi na biało przy odpalaniu,
- nie zauważalny brak mocy silnika, pracuje równo,
- pojechałem do ASO myślałem że oni będą mieli lepsze rozeznanie ale też mówią o uszczelce albo pękniętym bloku,
Może ktoś miał podobne doświadczenia , jakie są objawy pękniętego bloku silnika?
Ratunku, bo auto nie wykazuje żadnych innych niedomagań i bym pośmigał a tu strach przez ten wyciek.
AUDI99
Witam. Miałem podobne objawy, co u Ciebie, tzn. temp. powyżej 90st., z tym, że także na trasie, przy większych obrotach silnika. Termostat i wskaźnik (czujnik) były OK. ale okazało się, że uszkodzona była pompa podająca płyn. Po rozebraniu okazało się, że pracowała tam nieoryginalna, o krótszych łopatkach, co mogło powodować jej przeciążenie i w efekcie szybsze "zejście". Po wymianie na oryginał temp. wróciła do normy.
Dodam, ze impreza ta w ASO kosztowała ok. 1200,- zł (około rok temu) a zanim pojechałem do naprawy, w trakcie jazdy grzałem kabinę na maksa aby choć trochę ochłodzić płyn w obiegu. No i jeździłem b. miękko.
Dodam, ze impreza ta w ASO kosztowała ok. 1200,- zł (około rok temu) a zanim pojechałem do naprawy, w trakcie jazdy grzałem kabinę na maksa aby choć trochę ochłodzić płyn w obiegu. No i jeździłem b. miękko.
W końcu znaleziony fachowiec, w 3 godzinki rozebrał co trzeba i postawił diagnozę - płyn ucieka między głowicami. Dzisiaj się za niego zabiera mam nadzieję że jutro auto będzie sprawne.
[ Dodano: 2009-08-11, 10:39 ]
Usterka naprawiona okazało się że uszkodzona była pompa wody - niewielkie pęknięcie przez które lał się płyn.
Pompa wymieniona mam nadzieję ,że już teraz będzie się można cieszyć z jazdy.
[ Dodano: 2009-08-11, 10:39 ]
Usterka naprawiona okazało się że uszkodzona była pompa wody - niewielkie pęknięcie przez które lał się płyn.
Pompa wymieniona mam nadzieję ,że już teraz będzie się można cieszyć z jazdy.
AUDI99
Witam. Podepne sie pod temat.
Posiadam audi a6 c5 2003 2.0 benzyna (nie fsi). Od pewnego czasu zdarza sie ze pokazuje mi na wyswietlaczu ze plyn na minimum (po dluzszej jezdzie). Jak podjezdzam pod dom i odkrecam korek od zbiorniczka z plyne to podnosi mi sie poziom plynu w tymze zbiorniczku - czasem tak ze az sie wylewadodam ze temperatura jest taka jak ma byc czyli 90. Weze miekkie, gorny goracy a dolny zimny. Jak wczoraj probowalem go zagrzac na postoju z odkreconym zbiorniczkem gorny waz i dolny cieply (wiatrak sie zalacza i poziom plynu pomiedzy min a max czyli tyle co mialem). Co to moze byc? Na poczatek chce wymienic termostat i mam nadzieje ze to pomoze. Z gory dziekuje za pomoc
Posiadam audi a6 c5 2003 2.0 benzyna (nie fsi). Od pewnego czasu zdarza sie ze pokazuje mi na wyswietlaczu ze plyn na minimum (po dluzszej jezdzie). Jak podjezdzam pod dom i odkrecam korek od zbiorniczka z plyne to podnosi mi sie poziom plynu w tymze zbiorniczku - czasem tak ze az sie wylewadodam ze temperatura jest taka jak ma byc czyli 90. Weze miekkie, gorny goracy a dolny zimny. Jak wczoraj probowalem go zagrzac na postoju z odkreconym zbiorniczkem gorny waz i dolny cieply (wiatrak sie zalacza i poziom plynu pomiedzy min a max czyli tyle co mialem). Co to moze byc? Na poczatek chce wymienic termostat i mam nadzieje ze to pomoze. Z gory dziekuje za pomoc
E270 CDI
Czytalem to ale po dluzszej jezdzie dolny waz jest zimny a gorny goracy i jak odkrece korek to nawet potrafi cofnac plyn do tego stopnia ze wylewa. Jak mialem zagrzany na postoju ponad 20minut na odkreconym zbiorniczku to termostat otwieral bo dolny waz robil sie ciepl i wntylator sie zalacza. Temperatura twardo stoi na 90. Wyglada to troche jakby przycinal sie termostat, ale ja sie nie znam . Zamowilem na razie termostat i wymienie- na pewno to sprawy nie pogorszy. A czy jest mozliwosc zeby cisnienie sie zbieralo w zbiorniczku z winy korka? Moj znajomy mowil ze moze to byc wina korka
E270 CDI
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga