Witam,
Kilka dni temu odebrałem samochód z warsztatu. Odstawiłem go ze względu na "ukręconą" śrubę mocującą kolektor do komory turbiny (część szpilki została w środku).
Czyli musieli wyjąć turbo, wykręcić urwaną część i zamontować z powrotem.
Przy okazji został wymieniony olej w silniku wraz z filtrem, zbiornik na chłodziwo (walnięty sensor), a woda została wymieniona na płyn chłodniczy.
Po wyjeździe z warsztatu zauważyłem pewne zmiany. tj. podczas przyśpieszania słychać chrobotanie, wręcz nieprzyjemne rzężenie, szczególnie na niskich biegach, ustaje ono po ustabilizowaniu prędkości. Hałas przenosi się na pedały i czuć drgania z podłogi.
Jakoś nie miałem czasu wrócić do warsztatu, a musiałem zrobić dłuższą trasę w efekcie czego w zbiorniku chłodziwa pojawił się kożuch oleju o grubości około 3-4mm.
Moje pytanie, skąd olej w zbiorniku (opcje) i czy ww. hałas/drgania to źle zamontowana turbina?
Pozdrawiam.
[A6 C5 1.8T] olej w zbiorniku chłodzenia
Kolego chyba moge cie zasmucic. A mianowicie jezeli pokazuja sie oznaki oleju w zbiorniczku wyrównawczym to masz na 99% do wymiany uszczelke pod głowica. Ale moze sie mysle i niech inni sie wypowiedza na ten temat. A co do tych drgan to po patrz dokldnie w kolo silnika czy wszystko jest dokrecone . Poruszaj reka turbina może akurat za słabo ja dokrecili tak czasami bywa w EURO warsztatach. heheh
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Trzeba sprawdzić czy w oleju nie ma wody, wtedy robi się taka emulsja połączenie płynu chłodniczego z olejem- jeśli tak to nie ma żartów zarżniesz silnik jak będziesz jeździł. Choć nie zawsze dostaje się odrazu do oleju, może początkowo dostawać się na tłoki powodując nierówną pracę w pierwszych momentach dodawania gazu, ale to postępuje szybko i za chwilę i tak wywali uszczelkę bardziej i dostanie się do miski olejowej.
Nie mam pewności czy to uszczelka opisuję tylko jak to wygląda jak walnie.
Pozdrawiam
Nie mam pewności czy to uszczelka opisuję tylko jak to wygląda jak walnie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Darnok
Darnok
olej w ukladzie chlodzenia
Niestety mam ten sam problem. w zbiorniczku wyrownawczym byl olej i tak jak u kolegi bylo slychac jak turbina chrobocze
wie ktos moze jaka jest tego przyczyna i co trzeba zrobic???

chłodnica oleju - uwierzę jeśli ją uszkodzili przy naprawie turbiny
uszczelka pod głowicą - to stukanie to nie ten temat jeśli mówisz o stukach. Gdy wywali uszczelka po odpaleniu na garnuszkach w których jest nieszczelność auto bedzie nie równo chodzić. po wciśnięciu gazu objaw znika.
Jarek teraz do Ciebie
W zbiorniczku nie ma oleju a jest mazia:-) Druga sprawa skąd wiesz że to turbina? Silnik chodzi nie równo?
uszczelka pod głowicą - to stukanie to nie ten temat jeśli mówisz o stukach. Gdy wywali uszczelka po odpaleniu na garnuszkach w których jest nieszczelność auto bedzie nie równo chodzić. po wciśnięciu gazu objaw znika.
Jarek teraz do Ciebie
W zbiorniczku nie ma oleju a jest mazia:-) Druga sprawa skąd wiesz że to turbina? Silnik chodzi nie równo?
za pierwszym razem jak odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego u góry byl normalny olej tak jakby ktos go tam wlal wiec wyczyscilem zbiorniczek i dolalem plynu i dopiero po przejechaniu okolo 1000km pojawila sie maz. malo tego okazalo sie ze nie ma termostatu a gotuje wode:( a czy to turbina to ja tylko tak przypuszczam z tego co slyszalem. A podobno tez padaja te korpusy nad filtrem oleju ale sprawdzalem go pod cisnieniem i raczej nic sie tam nie dzieje.