Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.8T] olej w zbiorniku chłodzenia

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
filak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2008, 03:15
Lokalizacja: Plymouth

[A6 C5 1.8T] olej w zbiorniku chłodzenia

Post autor: filak » 21 gru 2008, 22:00

Witam,

Kilka dni temu odebrałem samochód z warsztatu. Odstawiłem go ze względu na "ukręconą" śrubę mocującą kolektor do komory turbiny (część szpilki została w środku).
Czyli musieli wyjąć turbo, wykręcić urwaną część i zamontować z powrotem.
Przy okazji został wymieniony olej w silniku wraz z filtrem, zbiornik na chłodziwo (walnięty sensor), a woda została wymieniona na płyn chłodniczy.


Po wyjeździe z warsztatu zauważyłem pewne zmiany. tj. podczas przyśpieszania słychać chrobotanie, wręcz nieprzyjemne rzężenie, szczególnie na niskich biegach, ustaje ono po ustabilizowaniu prędkości. Hałas przenosi się na pedały i czuć drgania z podłogi.
Jakoś nie miałem czasu wrócić do warsztatu, a musiałem zrobić dłuższą trasę w efekcie czego w zbiorniku chłodziwa pojawił się kożuch oleju o grubości około 3-4mm.

Moje pytanie, skąd olej w zbiorniku (opcje) i czy ww. hałas/drgania to źle zamontowana turbina?

Pozdrawiam.

grzyb85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:05
Lokalizacja: Krzepice

Post autor: grzyb85 » 21 gru 2008, 23:34

Kolego chyba moge cie zasmucic. A mianowicie jezeli pokazuja sie oznaki oleju w zbiorniczku wyrównawczym to masz na 99% do wymiany uszczelke pod głowica. Ale moze sie mysle i niech inni sie wypowiedza na ten temat. A co do tych drgan to po patrz dokldnie w kolo silnika czy wszystko jest dokrecone . Poruszaj reka turbina może akurat za słabo ja dokrecili tak czasami bywa w EURO warsztatach. heheh

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 22 gru 2008, 09:30

Ale masz prezent pod choinkę!!!

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 22 gru 2008, 09:39

Trzeba sprawdzić czy w oleju nie ma wody, wtedy robi się taka emulsja połączenie płynu chłodniczego z olejem- jeśli tak to nie ma żartów zarżniesz silnik jak będziesz jeździł. Choć nie zawsze dostaje się odrazu do oleju, może początkowo dostawać się na tłoki powodując nierówną pracę w pierwszych momentach dodawania gazu, ale to postępuje szybko i za chwilę i tak wywali uszczelkę bardziej i dostanie się do miski olejowej.
Nie mam pewności czy to uszczelka opisuję tylko jak to wygląda jak walnie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Darnok

filak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2008, 03:15
Lokalizacja: Plymouth

Post autor: filak » 22 gru 2008, 18:50

olej na bagnecie czysty, pod korkiem również, cały dzień próbowałem znaleźć warsztat, ale wiadomo-okres przedświąteczny=nikłe szanse. Jutro mam umówionego jednego na rano.
Zastanawiam się też czy to nie chłodniczka do oleju.
pozdr

89jarek89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 sie 2009, 19:25
Lokalizacja: Staszów

olej w ukladzie chlodzenia

Post autor: 89jarek89 » 04 sie 2009, 20:19

Niestety mam ten sam problem. w zbiorniczku wyrownawczym byl olej i tak jak u kolegi bylo slychac jak turbina chrobocze :-( wie ktos moze jaka jest tego przyczyna i co trzeba zrobic???

Qris

Post autor: Qris » 05 sie 2009, 02:34

chłodnica oleju - uwierzę jeśli ją uszkodzili przy naprawie turbiny
uszczelka pod głowicą - to stukanie to nie ten temat jeśli mówisz o stukach. Gdy wywali uszczelka po odpaleniu na garnuszkach w których jest nieszczelność auto bedzie nie równo chodzić. po wciśnięciu gazu objaw znika.

Jarek teraz do Ciebie
W zbiorniczku nie ma oleju a jest mazia:-) Druga sprawa skąd wiesz że to turbina? Silnik chodzi nie równo?

89jarek89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 04 sie 2009, 19:25
Lokalizacja: Staszów

Post autor: 89jarek89 » 05 sie 2009, 19:37

za pierwszym razem jak odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego u góry byl normalny olej tak jakby ktos go tam wlal wiec wyczyscilem zbiorniczek i dolalem plynu i dopiero po przejechaniu okolo 1000km pojawila sie maz. malo tego okazalo sie ze nie ma termostatu a gotuje wode:( a czy to turbina to ja tylko tak przypuszczam z tego co slyszalem. A podobno tez padaja te korpusy nad filtrem oleju ale sprawdzalem go pod cisnieniem i raczej nic sie tam nie dzieje.

mart73301

Post autor: mart73301 » 06 sie 2009, 00:03

Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl