https://a6klub.pl/-a6-c4-quattro-26-vmax170-km-h-w-czym-tkwi-problem-vt1676.htm#23577
Witam po "dłuższej" przerwie (ponad rok od napisania postu i przejechaniu jakichś 55 tys. km).
Posiadam Audi A6 C4 2.6 V6 ABC 110 KW przebieg 260 tys. km (gaz i beznyna tankowane na markowych stacjach).
Wymieniłem kilka detali przy silniku: sondy lambdy (obie), świece (wymieniane co 10 tys. km), założyłem gaz sekwencyjny dobrej firmy (wyeliminowałem brak odpowiedniego ciśnienia paliwa - pompa paliwowa - nosiłem się z zamiarem wymiany). Oleje i filtry (silnik / instalacja gazowa) wymieniane co 10 tys. km..
Objawy jakie są na chwilę obecną:
- na zimnym silniku auto "wkręca" się na obroty bardzo dynamicznie (gaz/benzyna) do 6,5 tys obr. spokojnie rozpędza się do prędkości powyżej 200 km/h (tylko w celach testowych/wydajnościowych)
ALE
- na ciepłym silniku w prawdzie nie zawsze ale bardzo często auto dławi się (i tutaj bardzo ciekawa informacja) w przedziale mniej więcej 4,8 tys obr. do 5,6 tys. obr. - utrata mocy przy 4,8 tys. obr. jest ogromna (bieg nie ma znaczenia 1, 2, 3, 4, 5 - taka sama strata mocy w SPAM do prędkości). Gdy wskazówka obrotów dochodzi do 5,6 tys. auto dostaje drugiego życia
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
W silniku który posiadam (zdjęcia we wcześniejszych postach z 2008r.) 2.6 V6 ABC nie ma przepływomierza (rury dolotowe wyglądają na oryginalne, obudowa filtra także). Posiadam również Audi 80 B4 2.0 8v 115 KM ten silnik ma przepływomierz powietrza.
VAGa odpalam średnio raz na miesiąc (błędy usuwam - wymieniając elementy uszkodzone jeżeli takowe są).
Proszę o pomoc i udzielenie wskazówki co jeszcze mogę sprawdzić.
P.S. za tydzień wymieniam kompletne sprzęgło SACHS lub LUK bo się obecne kończy. Szukam silnik na swap'a.
Pozdrawiam