Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.6 150KM ABC] brak mocy powyżej 4,8 tys. obr.

Silniki benzynowe
chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

[2.6 150KM ABC] brak mocy powyżej 4,8 tys. obr.

Post autor: chrys7 » 30 lip 2009, 22:54

Temat poruszałem ponad rok temu na forum (link poniżej)

https://a6klub.pl/-a6-c4-quattro-26-vmax170-km-h-w-czym-tkwi-problem-vt1676.htm#23577

Witam po "dłuższej" przerwie (ponad rok od napisania postu i przejechaniu jakichś 55 tys. km).


Posiadam Audi A6 C4 2.6 V6 ABC 110 KW przebieg 260 tys. km (gaz i beznyna tankowane na markowych stacjach).


Wymieniłem kilka detali przy silniku: sondy lambdy (obie), świece (wymieniane co 10 tys. km), założyłem gaz sekwencyjny dobrej firmy (wyeliminowałem brak odpowiedniego ciśnienia paliwa - pompa paliwowa - nosiłem się z zamiarem wymiany). Oleje i filtry (silnik / instalacja gazowa) wymieniane co 10 tys. km..


Objawy jakie są na chwilę obecną:
- na zimnym silniku auto "wkręca" się na obroty bardzo dynamicznie (gaz/benzyna) do 6,5 tys obr. spokojnie rozpędza się do prędkości powyżej 200 km/h (tylko w celach testowych/wydajnościowych)

ALE

- na ciepłym silniku w prawdzie nie zawsze ale bardzo często auto dławi się (i tutaj bardzo ciekawa informacja) w przedziale mniej więcej 4,8 tys obr. do 5,6 tys. obr. - utrata mocy przy 4,8 tys. obr. jest ogromna (bieg nie ma znaczenia 1, 2, 3, 4, 5 - taka sama strata mocy w SPAM do prędkości). Gdy wskazówka obrotów dochodzi do 5,6 tys. auto dostaje drugiego życia :] . Sytuacja jest dość poważna podczas manewrów wyprzedzania (podejście z dystansem) pojazdów uczestniczących w ruchu drogowym (tygodniowo przemierzam około 1000 km).


W silniku który posiadam (zdjęcia we wcześniejszych postach z 2008r.) 2.6 V6 ABC nie ma przepływomierza (rury dolotowe wyglądają na oryginalne, obudowa filtra także). Posiadam również Audi 80 B4 2.0 8v 115 KM ten silnik ma przepływomierz powietrza.


VAGa odpalam średnio raz na miesiąc (błędy usuwam - wymieniając elementy uszkodzone jeżeli takowe są).

Proszę o pomoc i udzielenie wskazówki co jeszcze mogę sprawdzić.

P.S. za tydzień wymieniam kompletne sprzęgło SACHS lub LUK bo się obecne kończy. Szukam silnik na swap'a.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 13:28 przez chrys7, łącznie zmieniany 2 razy.
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 31 lip 2009, 11:15

Witam kolego niewiem czy pomoge ale ja mialem podobne objawy w mojej a6 1.8t auto poprostu po dodaniu ostro gazu przy okolo 4 tys obrotow dlawilo sie i nieszlo jechac.Okazalo sie ze po wyczyszczeniu odmy silnika auto wrocilo do normalnosci pozdrawiam.
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 04 sie 2009, 23:04

W Twoim silniku nie ma przepływomierza tylko czujnik podciśnienia na zimno auto pracuje na bogatszej mieszance i dlatego jest ok byc może ten czujnik czyli MAP SENSOR jest temu winien a może ma on tylko nieszczelność i daje błedne wskazania

chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

Post autor: chrys7 » 07 wrz 2009, 22:33

Witam ponownie.

Zainwestowałem w kilka części:
1] kompletne sprzęgło [LUK],
2] świece NGK,
3] skasowałem nieszczelność MAP SENSORA (dzięki Masełko - faktycznie wężyki 2szt. dochodzące - były trochę luźne) (czy ewentualnie jego nie poprawna funkcjonalność będzie widoczna w logach VAGa?)


Auto po odbiorze od mechanika -> "szatan" :) (niesamowita MOC na każdym biegu) [ciepły/zimny silnik]
...
po przejechaniu około 3 tys. km problem braku MOCy powrócił, efekt jest praktycznie identyczny, czyli w okolicach 5 tys. obr./min. auto ewidentnie słabnie obstawałbym przy tym, iż przestaje przyspieszać (3 bieg 120 km/h ani grama wiecej - gaz/beznyna bez zmian w dynamice).


Zamieszczam poniżej logi z VAGa - proszę o pomoc w ich analizie:

524 Czujnik spalania stukowego 1 -G61
sygnał za mały - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
540 Czujnik spalania stukowego 1 -G66
sygnał za mały - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1257 zawór biegu jałowego - N71
obwód przerwany - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY


Z góry dziękuję za pomoc (jakiekolwiek wskazówki).

W czym może tkwić problem braku mocy? Na co mogę zwrócić uwagę?


Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-09-08, 12:40 ]
Witam.

Dodam, iż na odpiętym MAP SENSORze - auto zachowuje się tak samo (brak mocy).

Może ktoś z kolegów wiem czym powinno skutkować odłączenie w/w elementu (skaczące oborty, większe spalanie), ewentualnie jego awaria?


Pozdrawiam
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 13 wrz 2009, 09:04

Witam a czy nie wkręca się tylko w czsie jazdy czy i przy przygazówce na postoju

chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

Post autor: chrys7 » 23 wrz 2009, 21:20

Witam.

ad. powyższego pytania:

na postoju wkręca się do odcięcia (silnik ciepły/zimny | odpięta/podłączona kostka od MAP SENSORa). Silnik trzyma równo obroty/nie falują 0,8 tys.obr/min .


Pozdrawiam
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 26 wrz 2009, 07:48

ta utrata mocy? w tym czasie silnik pracuje na wszystkich cylindrach czy są przerwy w zapłonach? Sprawdzę jak moja się zachowuje po odpieciu map sensora

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 19 lis 2009, 20:16

koledzy i jak sprawa sie rozwiazala??
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

Post autor: chrys7 » 03 gru 2009, 10:59

Witam.

Postaram się to jakoś w "skrócie ogarnąć".

Jeździłem kilka dni na odpiętym zaworze węgla aktywnego oraz tylko i wyłącznie na benzynie ["odpięty" gaz]. Wykonałem czynności: wypięcie/wpięcie większość wtyczek/złączy. Podokręcałem opaski zaciskowe jakie tylko napotkałem po drodze m.in. na rurze dolotowej: filtr pow. - przepustnica ["lewe" powietrze] oraz na rurkach idących z/do zaworu węgla aktywnego.
Po powyższych "zabiegach" - nie zaobserwowałem spadku/braku mocy powyżej 4,8 tys. obr./min. [auto bez większego wysiłku rozwija prędkość 200 km/h].

... ALE w zamian za to ...

w aucie pojawił się problem falujących obrotów [od 0,8 tys. do 1,5 tys. - szybkie skoki] co ma miejsce zarówno na benzynie jak i gazie [silnik zimny / ciepły*]


Czynności wykonane po wystąpieniu w/w problemu do chwili obecnej przez elektromechanika:

1] wymieniony silnik krokowy [na używany - sprawdzony na przyrządach];
2] wyczyszczona/nastawiona przepustnica [po tych czynnościach tego samego dnia [ciepły silnik] problem falujących obrotów nie występował. Pojawił się oczywiście dnia
następnego];
3] sprawdzony zawór węgla aktywnego - sprawdzony na przyrządach;
4] sprawdzone przewody WN - brak przepięć;

Z czynności serwisowych - wymieniony filtr powietrza MANN, świece NGK.
Jeżeli chodzi o "gazowników" - zmapowano ponownie gaz [efekt ten sam].

Z moich obserwacji - problem falujących obrotów nie występuje na postoju (co może mieć znaczenie).


Błąd na VAGu tylko jeden:
01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71)
36-10 - Open Circuit - Intermittent

czyli błąd który występował w już 2008 roku

1257 Zawór biegu jałowego-N71
obwód przerwany - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY


Jakieś pomysły?

Z góry dziękuję za odpowiedź.


* - przez pojęcie ciepły może i mylnie przyjąłem wartość około 90°C
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

sojer8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:06
Lokalizacja: Koło - Wielkopolska

Post autor: sojer8 » 04 sty 2010, 21:16

Nie wiem czy temat aktualny ale miałem podobny problem z moją a6 c4. Jest to wada sterowników. Ogólnie sterownik powinien sam się zaprogramować poprzez zapalenie auta po resecie i nie ruszanie go do momentu włączenia wentylatorów. Ale wiem że nie zawsze to pomaga. Vag nie pokazuje żadnego błędu ale za pomocą niego można zrobić wszystko. Sam szukałem odpowiedzi kilka dni. Otóż kolego podłącz vaga, wejdż silnik i opcja adaptacje i nastawy podstawowe. adres 1 2 i chyba 3 wybierz (rób to przy rozgrzanym silniku ok. 90stopni) wyłącz zapłon i autko mruczy aż miło. Tylko ty piszesz że wahają się od 0.8 do 1.5 u mnie bylo 1.2-1.5

chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

Post autor: chrys7 » 06 sty 2010, 13:43

Witam.

Dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem.

Problem jest jak najbardziej aktualny warsztaty (elektro/mechanicy) we Wrocławiu i okolicach rozkładają ręce.

Mam jeszcze jedną być może istotną informację:

Obroty "szaleją" bo tak to należy nazwać jak przejedziemy kilka kilometrów (ssanie wyłączone - silnik złapie temp.) - jadąc np. 30 km/h na 2 biegu po naciśnięciu sprzęgła obroty rosną o 0,5 tys. obr./min. po czym spadają do mniej więcej 0,8 tys. i zaczyna się falowanie [od 0,8 tys. do 1,5 tys. - szybkie skoki]. Problem w tym, że jazda na niskich obrotach z powyższym defektem jest praktycznie niemożliwa - efekt szarpanie całym autem.


Pozdrawiam Krystian

Z góry dziękuję za kolejne sugestie lub wskazanie warsztatu w którym mogę liczyć na pomoc w w/w temacie.
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

filon705
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 05 gru 2008, 19:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: filon705 » 07 cze 2010, 00:19

witam mam dokładnie takie samo autko z 97 i miałem te same problemy oddałem do warsztatu elektrycznego i wybebeszyli mi całe auto jak zaczeli sprawdzaći doszli do sterownika a zaczeło sie padania akumlatora po czym po odpaleniu wariowały obroty ,okazało sie ze sterownik brał prąd po odłączeniu wszystkich odbiorników


też wymieniałem krokowca ze 2 razy a wkońcu założyłem spowrotem starego i jak sie okazuje działa , teraz po zgubieniu prądu sam sie dostraja krokowjec po 2 odpaleniu auta

co do pompy paliwa nie wiem czy to ich stała wada ale u siebie wymieniałem dwukrotnie
1 za 400 zł nie pochodziła nawet 6 miesięcy, teraz wsadziłem zamiennik za 70 zł i jak narazie odpukać działa od roku poprawnie.


a sprawdz też czujnik g62 -od temperatury cieczy za prawą głowicą tez mi szwankował przy falowaniu obrotów


kolego chętnie porozmawiałbym na temat vagowania naszego silnika 2,6 bo miałem dosc placenia za podpiecie do kapa i kupiłem sonie interfejsa ,wszystko co znalazłem na te tematy w necie dotyczy praktycznie ropniaków,jakie bloki mozna na nim zrobic i jakie powinny byc wartosci w tych blokach itp.


gg 7361517
filon


a znalazłem zeszyt serwisowy do naszego silnika ale niestety tylko po niemiecku jesli macie jakies dane na ten temat z radoscia bym skorzystał
Ostatnio zmieniony 07 cze 2010, 19:58 przez filon705, łącznie zmieniany 5 razy.

filon705
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 05 gru 2008, 19:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: filon705 » 07 cze 2010, 19:09

ok sory nawet nie widziałem ze wale wielkimi

gkuchar1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:00
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: gkuchar1 » 27 paź 2010, 00:42

Witam
mam nastepujący problem w Audi A6 95r, 2.6 quattro,gaz sekwencja.
podczas jazdy przy redukcji lub wrzuceniu na luz silnik gaśnie, częściej to się dzieje jak jest właczona klima i jazda jest na gazie ale kilka razy zdarzyło się też to na benzynie. Objawia się to tym że obroty spadają np z 3000 na 100, potem falują do 1100 i znowu spadają do 100 i gaśnie, podobnie sytuacja wygląda na biegu wstecznym. tu trzeba naprawdę mocno gazować żeby auto jechało do tyłu przy delikatnym manewrowaniu gazem auto poprostu gaśnie. Czy ktoś miał podobny problem??

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 27 paź 2010, 09:38

gkuchar1, lewe powietrze?silniczek krokowy?nie wiem czy w naszych autkach mozna to sprawdzic vagiem?czy jest mozliwosc polaczenia sie z komputerem silnika i zczytaniem bledow .
jesli piszesz ze to glownie wystepuje na gazie to moze tam tkwi problem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga