[A6 C5 ] Problem z climatronic - funkcja econ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:06
- Lokalizacja: Gdynia
[A6 C5 ] Problem z climatronic - funkcja econ
Od jakiegoś czasu mam problem z klimatyzacją. Cały czas świeci się dioda przy econ i oczywiście klima nie pracuje.. jednak w żaden sposób nie mogę tej funkcji wyłączyć... Sądziłem, że przyczyną może być niskie ciśnienie gazu i komputer widząc błąd automatycznie nie dopuszcza do załączenia klimy .. wczoraj jednak uzupełniłem gaz i nic się nie zmieniło, nadal przyciskanie econ nie dało rezultatu-dioda przy econ włączona i klima nie działa... w serwisie podpięli mi auto pod vag'a i nie znależli jakichkolwiek błędów..
Jeśli ktoś sie spotkał z podobnym problemem będę wdzięczny za info..
Jeśli ktoś sie spotkał z podobnym problemem będę wdzięczny za info..
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
econ się świeci = klima nie działakrzyswisnia pisze:Od jakiegoś czasu mam problem z klimatyzacją. Cały czas świeci się dioda przy econ i oczywiście klima nie pracuje.. jednak w żaden sposób nie mogę tej funkcji wyłączyć... Sądziłem, że przyczyną może być niskie ciśnienie gazu
econ się nie ścwieci = klima działa
miałem tak z innymi guzikami klimatronika, to musiałem kilka razy powciskać i tak trochę mocniej, coś się jakby zakurzyło, albo zaśniedziało, ale zadziałało i działa
i zgadza się, że przy braku "gazu" sprężarka się nie załączy, tzn można nacisnąć, na 1-2s zgaśnie econ, ale sam się zapala ponownie
Podpinam się pod temat bo mam ten sam problem. Z tym ze u mnie klima padła sobie w słoneczny dzień. Przełącza się w tryb econ I tyle. Mozna ja zmusić do działania włączając obieg wewnętrzny ale i tak po jakimś czasie (rożnie to z tym czasem bywa) przełącza się na econ. Podjadę do mechanika nabić układ, może to coś pomoże.
Edit: Jak wcisnąłem recycling i górny nawiew pokazało mi się 19 04 ciekawe co to może być
[ Dodano: 2009-05-03, 14:31 ]
Podwójny post ale trudno, okazuje się ze nie załącza się silnik od klimy, być może on tutaj powoduje cale zamieszanie, wybiorę się do mechanika zobaczymy co on mi tam poradzi.
Edit: Jak wcisnąłem recycling i górny nawiew pokazało mi się 19 04 ciekawe co to może być
[ Dodano: 2009-05-03, 14:31 ]
Podwójny post ale trudno, okazuje się ze nie załącza się silnik od klimy, być może on tutaj powoduje cale zamieszanie, wybiorę się do mechanika zobaczymy co on mi tam poradzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:06
- Lokalizacja: Gdynia
rozwiązanie...
Rozwiązanie... wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia G65 - znajduje się z prawej strony samochodu na wysokości reflektora.. można go wykręcić bez obawy utraty gazu, gdyż jest pod nim cos w rodzaju wentyla i słychac tylko delikatne syknięcie...należy tylko wcześniej odłączyć z zaworka wtyczkę aby kabelkow nie urwać.
Dla tych którzy posiadają zaworek o nr: 8z0959123 - ta część juz wycofana.. jej następcą jest 8e0959126c taką informację dostalem u dealera, taką kupiłem i założyłem.. wszsytko dziala jak nalezy. Można ją zamówić także w VW i seat (w skodzie powiedzieli ze tylko u audi).
Co do panela clim,atronika.. aby miec pewność ze problem z wyłączeniem funkcji econ nie leży w panelu spróbowałem włączyć tryb serwisowy.. zadziałał, czyli panel reagował..
Pozdrawiam
Dla tych którzy posiadają zaworek o nr: 8z0959123 - ta część juz wycofana.. jej następcą jest 8e0959126c taką informację dostalem u dealera, taką kupiłem i założyłem.. wszsytko dziala jak nalezy. Można ją zamówić także w VW i seat (w skodzie powiedzieli ze tylko u audi).
Co do panela clim,atronika.. aby miec pewność ze problem z wyłączeniem funkcji econ nie leży w panelu spróbowałem włączyć tryb serwisowy.. zadziałał, czyli panel reagował..
Pozdrawiam
krzyswisnia, mozesz opisac dokladniej wymiane? W zasadzie problem mam ze zlokalizowaniem tego czujnika, co znaczy "na wysokosci reflektora" liczysz rzeczywista wysokosc umieszczenia od podloza, czy moze ze blizej reflektora i z prawej? Moze jakas fotka z dorysowana strzalka??
mam taki sam problem, a dokladniej taki sam jak opisuje ww Hiubik: klime mozna zmusić do działania włączając obieg wewnętrzny (i dziala bez wylaczania dlugo, nie stwierdzilem samoczynnego wylaczania w tym trybie),
mozna tez zmusiac ja do dzialania w trybie auto, wystarczy po wlaczeniu obiegu zamknietego wylaczyc wszystko (przycisk OFF) no i wlaczyc ponownie i zaraz po wlaczeniu wylaczyc zapamietany obieg wewnetrzny. O dziwo wszystko dziala w trybie auto i ECON nie pali sie wcale, ale tutaj juz tylko do pewnego momentu. Zgaduje ze do momentu odczytania wartosci z wyzej wymienianego czujnika. Zgaduje takze, ze wszystko poza tym dziala poprawnie. Moze ktos ma inne zdanie?
Tryb serwisowy pokazuje ten sam blad co u HIUBIK: 19 04.
W kazdym razie jestem ciekaw jak wam poszlo i jak zakonczyla sie naprawa u Hiubika.
mam taki sam problem, a dokladniej taki sam jak opisuje ww Hiubik: klime mozna zmusić do działania włączając obieg wewnętrzny (i dziala bez wylaczania dlugo, nie stwierdzilem samoczynnego wylaczania w tym trybie),
mozna tez zmusiac ja do dzialania w trybie auto, wystarczy po wlaczeniu obiegu zamknietego wylaczyc wszystko (przycisk OFF) no i wlaczyc ponownie i zaraz po wlaczeniu wylaczyc zapamietany obieg wewnetrzny. O dziwo wszystko dziala w trybie auto i ECON nie pali sie wcale, ale tutaj juz tylko do pewnego momentu. Zgaduje ze do momentu odczytania wartosci z wyzej wymienianego czujnika. Zgaduje takze, ze wszystko poza tym dziala poprawnie. Moze ktos ma inne zdanie?
Tryb serwisowy pokazuje ten sam blad co u HIUBIK: 19 04.
W kazdym razie jestem ciekaw jak wam poszlo i jak zakonczyla sie naprawa u Hiubika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:06
- Lokalizacja: Gdynia
Hej ElDraque2
Jesli chodzi o ten czujnik wysokiego ciśnienia klimy to załączam jego fotkę, później może dołączę jego fotkę razem z chłodnicą klimy. Znaleźć jest go prosto.. jeśli spojrzysz na silnik stojąc przodem do silnika to na bocznej sciance chłodnicy klimatyzacji - od strony pasażera(w aucie left hand drive) mniej wiecej na wysokości reflektora - znajdziesz moze 3 cm rurkę (jednolita masa z chlódnicą klimy), do której jest wkręcony ten czujnik. Z lewej strony tego czujnika jest nałożona plastikowa wtyczka od której lecą kabelki.. nic innego z kabelkami z tej strony nie odchodzi wiec szansa na pomyłkę praktycznie nie istnieje. W tej 3 cm rurce znajduje się cos jak wentyl , ale o tym juz wyżej pisałem. Zaworek wkreasz lub wykręcasz łapiąc go bezpośrednio z prawej strony, gdyż nie ma tam zastosowania żadna nakrętka.
Do końca nie jestem pewny, czy u Ciebie jest walnięty czujnik ciśnienia poniewaz klima się załącza czasem.. czujnik może w sumie wariowac, jednak nie sądzę, że włączanie obiegu zamkni etego, czy auto jest z niim w jakis sposób powiązane. Jesli byłby walnięty czujnik tp raczej objawy włączania i wyłączania występowałyby we wszytskich trybach pracy klimy.
Jeśli chodzi o błąd 19 04 to osobiście się z nim nie spotkałem.. ale jesli się czegoś dowiem to napiszę..
Pozdrawiam..
Czujnik można znależć na allegro - czujnik ciśnienia klimatyzacji audi
Do końca nie jestem pewny, czy u Ciebie jest walnięty czujnik ciśnienia poniewaz klima się załącza czasem.. czujnik może w sumie wariowac, jednak nie sądzę, że włączanie obiegu zamkni etego, czy auto jest z niim w jakis sposób powiązane. Jesli byłby walnięty czujnik tp raczej objawy włączania i wyłączania występowałyby we wszytskich trybach pracy klimy.
Jeśli chodzi o błąd 19 04 to osobiście się z nim nie spotkałem.. ale jesli się czegoś dowiem to napiszę..
Pozdrawiam..
Czujnik można znależć na allegro - czujnik ciśnienia klimatyzacji audi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
dziekuje za informacje.
zastanawia mnie fakt , tak jak napisales, ze metoda z ustawienirm obiegu zamknietego wprowadza spezarke w dzialanie (auto jest zalaczone). mozna tez wylaczyc przyciskiem off i po ponownym wlaczeniu wylaczyc obieg zewnetrzny (ktory w tym momencie jest zawsze wlaczony, bo taki stan zapamietuje) i klima przechodzi w pelni funkcjonalny tryb auto, jest to powtarzalne za kazdym razem. Byc moze jest to uszkodzony czujnik i taka kombinacja na panelu robi obejscie i go nie sprawdza.
postaram sie w najblizszym czasie pojechc nas kontrole klimatyzacji i sprawdzic nabicie czynnika, bo czujnik byc moze wskazuje ubytek.
zastanawia mnie fakt , tak jak napisales, ze metoda z ustawienirm obiegu zamknietego wprowadza spezarke w dzialanie (auto jest zalaczone). mozna tez wylaczyc przyciskiem off i po ponownym wlaczeniu wylaczyc obieg zewnetrzny (ktory w tym momencie jest zawsze wlaczony, bo taki stan zapamietuje) i klima przechodzi w pelni funkcjonalny tryb auto, jest to powtarzalne za kazdym razem. Byc moze jest to uszkodzony czujnik i taka kombinacja na panelu robi obejscie i go nie sprawdza.
postaram sie w najblizszym czasie pojechc nas kontrole klimatyzacji i sprawdzic nabicie czynnika, bo czujnik byc moze wskazuje ubytek.
witam
tez mam pytanie w sprawie tej samej klimy
denso 7seu16c
tez mialem problemy z tym econ, podczas jazdy zaczelo mi sie to wlanczac(jedyny sposob na wylaczenie to zgaszenie silnika i odpalenie na nowo ale to dzialalo tylko przez 2minuty i znow ECON)
po 2 dniacvh klima zdechla
bylem u mechanika powiedzial ze trzeba wymienic sprzeglo i najlepiej od razu osuszacz.
oki to wymienilem sprzeglo (jest to zrywne )
osuszacz narazie olalem
ale i tak to nic nie dziala dalej nie chodzi
gaz i cisnienie jest, wentylator od klimy chodzi.
slyszalem cos o jakiejs dyszy rozpreznej ale nie moge tego zlokalizowac u mnie.
program etos pokazuje ze powinienem miec to pod szyba w ruece od nabijania klimy.
ale tam na 100 nie ma bo powinna byc sruba zeby to rozlaczyc a tu. nic nie ma.
a moze tak jak kolega pisze jest to czujnik cisnienia
z tego co kojarze u mnie moze tez byc ale jest z tylu kompresora i od niego ida kable (kostka)do podlaczenia dalej.
z gory dzieki za jakakolwiek pomoc.
tez mam pytanie w sprawie tej samej klimy
denso 7seu16c
tez mialem problemy z tym econ, podczas jazdy zaczelo mi sie to wlanczac(jedyny sposob na wylaczenie to zgaszenie silnika i odpalenie na nowo ale to dzialalo tylko przez 2minuty i znow ECON)
po 2 dniacvh klima zdechla
bylem u mechanika powiedzial ze trzeba wymienic sprzeglo i najlepiej od razu osuszacz.
oki to wymienilem sprzeglo (jest to zrywne )
osuszacz narazie olalem
ale i tak to nic nie dziala dalej nie chodzi
gaz i cisnienie jest, wentylator od klimy chodzi.
slyszalem cos o jakiejs dyszy rozpreznej ale nie moge tego zlokalizowac u mnie.
program etos pokazuje ze powinienem miec to pod szyba w ruece od nabijania klimy.
ale tam na 100 nie ma bo powinna byc sruba zeby to rozlaczyc a tu. nic nie ma.
a moze tak jak kolega pisze jest to czujnik cisnienia
z tego co kojarze u mnie moze tez byc ale jest z tylu kompresora i od niego ida kable (kostka)do podlaczenia dalej.
z gory dzieki za jakakolwiek pomoc.
w moim wypadku wszystko bylo sprawne, okazalo sie, ze pojawily sie bledy w sterowniku i po wykasowaniu wszystko wrocilo do normy. taki dziwny przypadek. awaria zostala usunieta podczas ostatniego spotu w holandii i dotad wszystko dziala, dzieki za pomoc przemcio!
dodam tylko ze blad pojawiajacy sie po wejsciu w tryb serwisowy (19 04) zniknal.
dodam tylko ze blad pojawiajacy sie po wejsciu w tryb serwisowy (19 04) zniknal.