Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.6V6TDI i inne]Uszczelnienie wyciekow z pokrywy zaworow

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
przemek4net
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
Lokalizacja: Wrocław

[2.6V6TDI i inne]Uszczelnienie wyciekow z pokrywy zaworow

Post autor: przemek4net » 23 kwie 2009, 22:05

watek pochodny z:
a6-c5-25-v6-tdi-bfc-czy-w-tym-silniku-t ... 5ecc#95940
oli80 pisze:przemek4net, Czy byłbyś łaskaw :-P omówić dokładniej,pokrywy zaworów
PS,rozwiązania typu silikon nie wchodzą w gre...
censored pisze: Załóż osobny temat lub..
Czesc,
pokrywa zaworow to popularne zrodlo wyciekow w wielu autach. Moze ciec na uszczelce pod nia (pomiedzy glowica a pokrywa) lub w miejscach gdzie przechodza przez nia wtryski (w autach benzynowych -> swiece) - to przejscie jest dosyc nieszczesliwie rozwiazane w vw/audi bo w otwory w pokrywie wmontowano gumki (integralna czesc pokryw). Z biegiem czasu to cieknie i syfi silnik. Rozwiazanie ksiazkowe to odwiedzic ASO, kupic pokrywy po okolo 350PLN/sztuka, wymienic.
Rozwiazanie mniej bolesne (czasowo i kosztowo i risk, ze zacznie ciec po operacji np na rurkach pliwowych itp) to:
- odtluscic dokladnie zaglebienie w pokrywach tak by wtryski jak i te gumki byly czyste (bardzo czyste!)
- posmarowac w miescu styku masa uszczelniajaca (to sie ladnie nazywa uszczelka w plynie, masa uszczelniajaca, z niemieciego dichtungsmasse itp: w praktyce to cos a'la silikon ale chemicznie moze to cos zupelnie innego - nie wiem, nie stresuje sie tym)
- czyms cienkim ale nie ostrym! (to jednak gumki) powpychac delikatnie ten "silikon" tak by czesciowo wszedl miedzy gumke a wtrysk (ale nie pod gumke!)
- zapomniec o temacie

Doladnie tak to zrobilem - jak narazie prawie pol roku nawet sie to nie poci

Uzylem tego:
Obrazek

odtluscilem tym w sprayu (akurat takie cos mialem),
uszczelnialem tym z tej tubki (chyba z 7zyla kosztowalo - jak widac do 300stopni). kolor czarny jezeli to ma znaczenie

mozna pewnie tez rozwiazania mieszane: sciagasz pokrywe i smarujesz gumki (nie wtryski! bo zaladajac pokrywe sciagniesz mase pod pokrywe! - uwaga Piotrusia rzucona kiedys na AKP) i zakladasz pokrywe
Z tego co wiem to masy uszczelniajace sa powszechnie stosowane przez mechanikow i czasem fabrycznie zamiast uszczelek

Pozdrawiam,
Przemek
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny

gilusc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2009, 11:10
Lokalizacja: Będzin

Post autor: gilusc » 27 lip 2009, 16:27

Witam
Tak jak napisałes tak właśnie zrobie, bo mnie szlag trafia
Dziś wrociłem z garazu wszedłem sobie do kanału obejrzałem silnik od spodu i.... jest tak zasyfiony od ropy ze szkoda gadac, nic dziwnego ze gdy go kupowalem był ledwo co umyty.
U mechanika byłem z tym problemem juz dwa razy, za pierwszym razem mowił ze wymieniał węzyki pomiedzy wtryskami, za drugim razem mowił ze wymieniał uszczelki
Jak na moje oko nic nie było robione bo jak były wycieki tak sa dalej, albo po rpostu taka fachura z niego.
Konkretnie to mam problem z 2 wtryskami tj. uszczelkami tymi z przodu czy jak kto woli dolnymi.
Sprobuje według Twojego opisu uszczelnik jedna uszczelke zobaczymy jaki bedzie efekt mam nadzieje ze pomoze, dam znac czy cos pomogło
Pozdrawiam

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 27 lip 2009, 20:02

gilusc pisze:Witam
Tak jak napisałes tak właśnie zrobie, bo mnie szlag trafia
Dziś wrociłem z garazu wszedłem sobie do kanału obejrzałem silnik od spodu i.... jest tak zasyfiony od ropy ze szkoda gadac, nic dziwnego ze gdy go kupowalem był ledwo co umyty.
U mechanika byłem z tym problemem juz dwa razy, za pierwszym razem mowił ze wymieniał węzyki pomiedzy wtryskami, za drugim razem mowił ze wymieniał uszczelki
Jak na moje oko nic nie było robione bo jak były wycieki tak sa dalej, albo po rpostu taka fachura z niego.
Konkretnie to mam problem z 2 wtryskami tj. uszczelkami tymi z przodu czy jak kto woli dolnymi.
Sprobuje według Twojego opisu uszczelnik jedna uszczelke zobaczymy jaki bedzie efekt mam nadzieje ze pomoze, dam znac czy cos pomogło
Pozdrawiam
Skoro masz wycieki ropy to nic ci nie da uszczelnienie pokrywy zaworów. Tam wydostaje sie olej nie ropa. Chyba ze zle zrozumiałem twój post

gilusc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2009, 11:10
Lokalizacja: Będzin

Post autor: gilusc » 27 lip 2009, 20:22

CZyli mowisz ze przez wtryski paliwa podawany jest olej nie paliwo :)
No to zaraz dojdizemy do tego ze Mobil mam lac do baku w ilości 70 litrów heh

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 27 lip 2009, 21:12

kolego ja cie tez zrozumiec nie potrafię ... skoro silnik masz oblany nie olejem a ropą , czyli ON, to tak jak pisali - uszczelnienie pokryw zaworowych ci nic nie da !!

Obrazek

gilusc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2009, 11:10
Lokalizacja: Będzin

Post autor: gilusc » 27 lip 2009, 21:19

wiec powiedz mi znawco tematu co jest podawane przez wtrysk ropa czyli ON, czy olej silnikowy ?

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 27 lip 2009, 21:30

kolego ja znawca nie jestem choc wiem duzo , ale spójrz na temat ...potem ty piszesz , ze tak wlasnie zrobisz co kompletnie nie ma sensu , załóz swój temat, bo dopisanie swojego problemu do tematu gdzie pisze sie o uszczelnieniu pokryw zaworowych jest nie na miejscu ! masz racje wtryskami podaje sie ON i nic innego , wiec uszczelniac mozesz tylko wszystko co jest zwiazane z zasilaniem cylindrów w olej napedowy a pzrez wtrys podawana jest jak ropa tak ON :mrgreen: wkleiłem Ci specjalnie zdjecie , myslalem ze zalapiesz , a Ty sie ciskasz - niepotrzebnie
gilusc pisze:Witam
Tak jak napisałes tak właśnie zrobie,
tak napisales po temacie ktory jest całkiem u góry , wiec chcyba pzryznasz mi racje , ze cos jest nie tak
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

gilusc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2009, 11:10
Lokalizacja: Będzin

Post autor: gilusc » 28 lip 2009, 07:20

temat tematem to sie zgadza jednakze przeczytaj juz opis faceta, pisze o umieszczaniu silikonu pomiedzy " gumką a wtryskiem" słowa tu nie ma o głowicy

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 28 lip 2009, 09:19

no tak , kolega cos zle rozumuje , tamtedy (chyba , ze sie myle ) tez wydostaje sie tylko olej silnikowy, stad kolega o tym pisze i

Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Jakob » 28 lip 2009, 11:20

gilusc pisze: Tak jak napisałes tak właśnie zrobie, bo mnie szlag trafia
Dziś wrociłem z garazu wszedłem sobie do kanału obejrzałem silnik od spodu i.... jest tak zasyfiony od ropy ze szkoda gadac, nic dziwnego ze gdy go kupowalem był ledwo co umyty.
Musisz sprawdzić podkładki miedziane, które zakłada się na śrubę, którą przykręca się przelew do wtrysku. Często na nich puszcza i stąd możesz mieć olej napędowy na silniku. Jeżeli cieknie Ci w miejscu gumowego oringu w pokrywie zaworów to na pewno jest to olej silnikowy.

Pozdrawiam
---------------------------

gilusc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2009, 11:10
Lokalizacja: Będzin

Post autor: gilusc » 28 lip 2009, 13:25

Ok sprawdze te miedziane podkładki bo wiadomo ze to mnie moze wprowadzac w bład jesli olej bedzie spływał z nich do oringow. Jednak jesli wyciek jest przy samych oringach to da rade uszczelnic je tym silikonem do 300 st ?

Jakob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:15
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Jakob » 28 lip 2009, 14:45

Witam.


Jeśli oringi nie są za bardzo sparciałe to owszem można taki zabieg przeprowadzić (tylko i wyłącznie za zakręconej śrubie przelewu). Może pomóc ..... ale wg. mnie to straszne druciarstwo ....

PS: tak też sam zrobiłem w jednym deklu (jeden mam nowy, na drugi odkładam). Na 3 oringi dało uszczelnić się tylko 2. Ale podkreślam - jest to rozwiązanie czasowe i zalatujące typowym druciarstwem. Najlepiej wymienić dekielek na nowy... W przyszłym miesiącu chyba już się wybiorę po ten dekielek do ASO. (ale VW tam mają taniej <ok> )

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja