a6-c5-25-v6-tdi-bfc-czy-w-tym-silniku-t ... 5ecc#95940
oli80 pisze:przemek4net, Czy byłbyś łaskaw :-P omówić dokładniej,pokrywy zaworów
PS,rozwiązania typu silikon nie wchodzą w gre...
Czesc,censored pisze: Załóż osobny temat lub..
pokrywa zaworow to popularne zrodlo wyciekow w wielu autach. Moze ciec na uszczelce pod nia (pomiedzy glowica a pokrywa) lub w miejscach gdzie przechodza przez nia wtryski (w autach benzynowych -> swiece) - to przejscie jest dosyc nieszczesliwie rozwiazane w vw/audi bo w otwory w pokrywie wmontowano gumki (integralna czesc pokryw). Z biegiem czasu to cieknie i syfi silnik. Rozwiazanie ksiazkowe to odwiedzic ASO, kupic pokrywy po okolo 350PLN/sztuka, wymienic.
Rozwiazanie mniej bolesne (czasowo i kosztowo i risk, ze zacznie ciec po operacji np na rurkach pliwowych itp) to:
- odtluscic dokladnie zaglebienie w pokrywach tak by wtryski jak i te gumki byly czyste (bardzo czyste!)
- posmarowac w miescu styku masa uszczelniajaca (to sie ladnie nazywa uszczelka w plynie, masa uszczelniajaca, z niemieciego dichtungsmasse itp: w praktyce to cos a'la silikon ale chemicznie moze to cos zupelnie innego - nie wiem, nie stresuje sie tym)
- czyms cienkim ale nie ostrym! (to jednak gumki) powpychac delikatnie ten "silikon" tak by czesciowo wszedl miedzy gumke a wtrysk (ale nie pod gumke!)
- zapomniec o temacie
Doladnie tak to zrobilem - jak narazie prawie pol roku nawet sie to nie poci
Uzylem tego:
odtluscilem tym w sprayu (akurat takie cos mialem),
uszczelnialem tym z tej tubki (chyba z 7zyla kosztowalo - jak widac do 300stopni). kolor czarny jezeli to ma znaczenie
mozna pewnie tez rozwiazania mieszane: sciagasz pokrywe i smarujesz gumki (nie wtryski! bo zaladajac pokrywe sciagniesz mase pod pokrywe! - uwaga Piotrusia rzucona kiedys na AKP) i zakladasz pokrywe
Z tego co wiem to masy uszczelniajace sa powszechnie stosowane przez mechanikow i czasem fabrycznie zamiast uszczelek
Pozdrawiam,
Przemek