[A6 C4 2,8Q]wymiana rozrząd + szklanki
[A6 C4 2,8Q]wymiana rozrząd + szklanki
Witam, w sobotę zabieram się za wymianę szklanek popychaczy wraz z uszczelniaczami zaworów, przy okazji zrobię rozrząd. Napiszcie w ktorych miejscach znajdują się znaki na wałkach i wale korbowym?? jak wiadomo będę ściągał wałki dlatego moje pytanie, dzięki za pomoc :lol:
jak sciagniesz te duze kolo z walu to powinna bys cecha na wale i na bloku
jezeli nie znajdziesz to zaznacz sobie i po sprawie
z tego co sobie przypominam to cecha na walku rozrzadu jest po drugiej stronie tego walka w postaci naciecia na "czole " walka i tam tez trzeba miec odpowiedniej grubosci blaszke ale nie jestem pewny czy to bylo w tym audi :-?
zebatki sie sciaga jak zobaczysz ze masz tam "spocone "olejem 8-)
to za jedną pracą wymien te uszczelniacze na walkach
powodzenia
jezeli nie znajdziesz to zaznacz sobie i po sprawie

z tego co sobie przypominam to cecha na walku rozrzadu jest po drugiej stronie tego walka w postaci naciecia na "czole " walka i tam tez trzeba miec odpowiedniej grubosci blaszke ale nie jestem pewny czy to bylo w tym audi :-?
zebatki sie sciaga jak zobaczysz ze masz tam "spocone "olejem 8-)
to za jedną pracą wymien te uszczelniacze na walkach

powodzenia
[A6 C4 2.8 AAH]Jak ustawic rozrzad bez przyrzadu?
Witam
Musze z gory przyznac ze to moja wina, poniewaz nie zrobilem sobie znakow na podkladce z otworkami, a kolem.Myslalem ze jest glupo-odporne... a jednak nie jest.
Teraz jak to wszystko zlozyc nie majac przyrzadow.
Wal korbowy na znak, a kola rozrzadu otworami duzymi do wewnatrz w jednej lini?
Wedlug czego?jakiegos linialu?Da sie to zrobic w warunkach garazowych czy czeka mnie serwis?
-
Druga sprawa czy silniki 2,8 AAH mialy rolke napinacza paska rozrzadu z malym amortyzatorem?(czy jak to tam zwal)
-
Trzecia... Wyczytalem w serwisowce do A4 z silnikiem AAH ze po odkreceniu kolektora dolotowego trzeba dokrecic sruby glowicy o 90 stopni
??Gdzie lezy zaleznosc jedno o drugiego?
-
Czwarta W ktorym roku lub przy jakich silnikach(TYP) montowali Ezekatory?
.
Caly czas mowa o silnkiach 2,8
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Musze z gory przyznac ze to moja wina, poniewaz nie zrobilem sobie znakow na podkladce z otworkami, a kolem.Myslalem ze jest glupo-odporne... a jednak nie jest.
Teraz jak to wszystko zlozyc nie majac przyrzadow.
Wal korbowy na znak, a kola rozrzadu otworami duzymi do wewnatrz w jednej lini?
Wedlug czego?jakiegos linialu?Da sie to zrobic w warunkach garazowych czy czeka mnie serwis?
-
Druga sprawa czy silniki 2,8 AAH mialy rolke napinacza paska rozrzadu z malym amortyzatorem?(czy jak to tam zwal)
-
Trzecia... Wyczytalem w serwisowce do A4 z silnikiem AAH ze po odkreceniu kolektora dolotowego trzeba dokrecic sruby glowicy o 90 stopni

-
Czwarta W ktorym roku lub przy jakich silnikach(TYP) montowali Ezekatory?
.
Caly czas mowa o silnkiach 2,8
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Witam jeśli chodzi Ci o podkładki na wałkach rozrządu to nie da się nic pomylić bo nie są okrągłe w środku a to nimi nie kołem które jest na stożku się sugerujesz nie pamiętam już sprawdź na forum ale większe otwory mają być chyba na zewnątrz na wale też musi być znak a w Twoim silniku nie powinno być amortyzatora rolki kolektor zaś ja u siebie przykręcałem na wyczucie grunt aby tylko szczelnie Na koniec ja mam 2,6 a brat 2,8 aah inie używaliśmy blokady rozrządu a nasze NIUNIE śmigają jak się patrzy 

Koledzy, mam pytanie, czy trzeba rozbierać cały przód aby wymienić rozrząd w AAH czy tylko mechanik mnie nabiera? (czytałem chyba na AKP, że V8 to koniecznie, a V6 ludzie potrafią bez rozbierania bo jest więcej miejsca) Kolejna sprawa, twierdzi że jak rozbierze przód to na 99% będą się nadawały do wymiany rolki paska wieloklinowego, napinacz oraz tłumik drgań paska wieloklinowego a to już koszt około 1tys co mi się średnio widzi... Powiedzcie jak to jest, ktoś z forum na pewno rozrząd robił więc może podzieli się informacjami, za co z góry dziękuję!
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
przeszukałem trochę forum i znalazłem ten opis a6-c4-28-30v-quattro-wymiana-rozrzdu-vt9588.htm
jak widać przód był rozebrany, tylko nie ma informacji na temat który mnie nurtuje.
Kolego artel49 mechanik silnie twierdzi, że jest tam jakaś śruba, którą może wykręcić tylko p rozebraniu przodu samochodu, mechanik ma dobrą opinię w moim regionie, jednak nie ma z nim dyskusji jak mówię aby zrobił to po mojemu
jak widać przód był rozebrany, tylko nie ma informacji na temat który mnie nurtuje.
Kolego artel49 mechanik silnie twierdzi, że jest tam jakaś śruba, którą może wykręcić tylko p rozebraniu przodu samochodu, mechanik ma dobrą opinię w moim regionie, jednak nie ma z nim dyskusji jak mówię aby zrobił to po mojemu
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
hehe, no nie wiem, ja ze szwagrem nie dalej jak 2 miesiące temu robliłem rozrząd wraz z zdejmowaniem wałków (wymiana szklanek oraz uszczelniaczy) i wsio bez zdejmowania przodu, nie wiem o której śrubie myśli Twój mechanik
U mnie na koniec roboty okazało się że napinacz paska rozrządu był przykręcony jakąś szjsową śrubą, wkręconą w blok tylko UWAGA 4mm
! zamiast 2cm awięc poszukiwania śruby w sobotę o 21 przyspożyły trochę problemów. Dobrze, że nie urwała sie podczas jazdy...
U mnie na koniec roboty okazało się że napinacz paska rozrządu był przykręcony jakąś szjsową śrubą, wkręconą w blok tylko UWAGA 4mm
