Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2,8Q]wymiana rozrząd + szklanki

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
artel49
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:30
Lokalizacja: kraków

[A6 C4 2,8Q]wymiana rozrząd + szklanki

Post autor: artel49 » 25 maja 2009, 22:34

Witam, w sobotę zabieram się za wymianę szklanek popychaczy wraz z uszczelniaczami zaworów, przy okazji zrobię rozrząd. Napiszcie w ktorych miejscach znajdują się znaki na wałkach i wale korbowym?? jak wiadomo będę ściągał wałki dlatego moje pytanie, dzięki za pomoc :lol:

Awatar użytkownika
Colin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 14 sty 2009, 22:35
Lokalizacja: Holandia/Slask

Post autor: Colin » 26 maja 2009, 22:32

artel49, robilem to bardzo dawno i juz nie pamietam ale uwazaj na zebatki paska rozrzadu poniewaz sa one osadzone jedynie na stozku bez jakiegokolwiek klina czy cechy i jest potrzebny przyrzad zeby je pozniej dobrze zalozyc :-/
tak przynajmniej jest w silniku AAH :->
powodzenia
AUDI- TAM GDZIE WOLNOŚć JEST STANDARTEM
chwilowo Golf MK3 2.0
Obrazek

artel49
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:30
Lokalizacja: kraków

Post autor: artel49 » 27 maja 2009, 14:40

dzieki za zainteresowanie, mam nadzieje ze zebatek nie bede sciagal bo i po co, wyjda z calym walkiem, ale bardziej interesuja mnie znaki...

[ Dodano: 2009-05-27, 19:28 ]
już wiem że duże otwory na zebatkach wałków mają być skierowane do wewnątrz, jak tylko ustawić wał?

Awatar użytkownika
Colin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 14 sty 2009, 22:35
Lokalizacja: Holandia/Slask

Post autor: Colin » 27 maja 2009, 19:49

jak sciagniesz te duze kolo z walu to powinna bys cecha na wale i na bloku
jezeli nie znajdziesz to zaznacz sobie i po sprawie :->

z tego co sobie przypominam to cecha na walku rozrzadu jest po drugiej stronie tego walka w postaci naciecia na "czole " walka i tam tez trzeba miec odpowiedniej grubosci blaszke ale nie jestem pewny czy to bylo w tym audi :-?

zebatki sie sciaga jak zobaczysz ze masz tam "spocone "olejem 8-)
to za jedną pracą wymien te uszczelniacze na walkach :->
powodzenia
AUDI- TAM GDZIE WOLNOŚć JEST STANDARTEM
chwilowo Golf MK3 2.0
Obrazek

artel49
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:30
Lokalizacja: kraków

Post autor: artel49 » 27 maja 2009, 22:01

i wlasnie o to mi chodzilo, dzieki

Barryaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 cze 2009, 11:48
Lokalizacja: Stalowa Wola

[A6 C4 2.8 AAH]Jak ustawic rozrzad bez przyrzadu?

Post autor: Barryaudi » 01 lip 2009, 22:24

Witam
Musze z gory przyznac ze to moja wina, poniewaz nie zrobilem sobie znakow na podkladce z otworkami, a kolem.Myslalem ze jest glupo-odporne... a jednak nie jest.
Teraz jak to wszystko zlozyc nie majac przyrzadow.
Wal korbowy na znak, a kola rozrzadu otworami duzymi do wewnatrz w jednej lini?
Wedlug czego?jakiegos linialu?Da sie to zrobic w warunkach garazowych czy czeka mnie serwis?
-
Druga sprawa czy silniki 2,8 AAH mialy rolke napinacza paska rozrzadu z malym amortyzatorem?(czy jak to tam zwal)
-
Trzecia... Wyczytalem w serwisowce do A4 z silnikiem AAH ze po odkreceniu kolektora dolotowego trzeba dokrecic sruby glowicy o 90 stopni ????Gdzie lezy zaleznosc jedno o drugiego?
-
Czwarta W ktorym roku lub przy jakich silnikach(TYP) montowali Ezekatory?
.
Caly czas mowa o silnkiach 2,8
Z gory dziekuje i pozdrawiam

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 05 lip 2009, 07:48

Witam jeśli chodzi Ci o podkładki na wałkach rozrządu to nie da się nic pomylić bo nie są okrągłe w środku a to nimi nie kołem które jest na stożku się sugerujesz nie pamiętam już sprawdź na forum ale większe otwory mają być chyba na zewnątrz na wale też musi być znak a w Twoim silniku nie powinno być amortyzatora rolki kolektor zaś ja u siebie przykręcałem na wyczucie grunt aby tylko szczelnie Na koniec ja mam 2,6 a brat 2,8 aah inie używaliśmy blokady rozrządu a nasze NIUNIE śmigają jak się patrzy <ok>

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 24 lip 2009, 14:23

Koledzy, mam pytanie, czy trzeba rozbierać cały przód aby wymienić rozrząd w AAH czy tylko mechanik mnie nabiera? (czytałem chyba na AKP, że V8 to koniecznie, a V6 ludzie potrafią bez rozbierania bo jest więcej miejsca) Kolejna sprawa, twierdzi że jak rozbierze przód to na 99% będą się nadawały do wymiany rolki paska wieloklinowego, napinacz oraz tłumik drgań paska wieloklinowego a to już koszt około 1tys co mi się średnio widzi... Powiedzcie jak to jest, ktoś z forum na pewno rozrząd robił więc może podzieli się informacjami, za co z góry dziękuję!
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

artel49
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:30
Lokalizacja: kraków

Post autor: artel49 » 24 lip 2009, 15:58

przodu absolutnie nie trzeba rozbierac, co do napinacza paska rozrządu powinno sie wymienić, również powinno wymienić się pompę wody (zalecane), co do rolki paska wieloklinowego osobiście nie wymieniałem gdyż była w stanie idealnym

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 24 lip 2009, 16:28

przeszukałem trochę forum i znalazłem ten opis a6-c4-28-30v-quattro-wymiana-rozrzdu-vt9588.htm

jak widać przód był rozebrany, tylko nie ma informacji na temat który mnie nurtuje.

Kolego artel49 mechanik silnie twierdzi, że jest tam jakaś śruba, którą może wykręcić tylko p rozebraniu przodu samochodu, mechanik ma dobrą opinię w moim regionie, jednak nie ma z nim dyskusji jak mówię aby zrobił to po mojemu
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4

artel49
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 10:30
Lokalizacja: kraków

Post autor: artel49 » 24 lip 2009, 17:11

hehe, no nie wiem, ja ze szwagrem nie dalej jak 2 miesiące temu robliłem rozrząd wraz z zdejmowaniem wałków (wymiana szklanek oraz uszczelniaczy) i wsio bez zdejmowania przodu, nie wiem o której śrubie myśli Twój mechanik
U mnie na koniec roboty okazało się że napinacz paska rozrządu był przykręcony jakąś szjsową śrubą, wkręconą w blok tylko UWAGA 4mm !!! zamiast 2cm awięc poszukiwania śruby w sobotę o 21 przyspożyły trochę problemów. Dobrze, że nie urwała sie podczas jazdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja