Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDi -99] Odma - stary czy nowy typ.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[A6 C5 2.5 TDi -99] Odma - stary czy nowy typ.

Post autor: slawek » 14 lip 2009, 11:42

Witam serdecznie wszysttkich uzytkowników forum. Kilka razy spotkałem sie z pytaniem czy mozna zalozyc nowy typ odmy w miejsce starej. Otoz stwierdzic trzeba ze mimo prostoty i zadan obu tych elementow w zadnym wypadku nie nalezy tego robic. Powodem jest roznica cisnien oleju. Wnioski poparte sa doswiadczniem, a mianowicie w miejsce starego typu odmy zostal zalozony nowy. Na poczatku jazdy nie ma z tym zadnego problemu. Samochod zachowuje sie normalnie. Jednak z biegiem kilometrow, podejrzewam ze zapelnia sie olejem pojemnik pod seperatorem i nastepuje jego zatkanie w zwiazku z tym zaczyna palic sie kontrolka od smarowania. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu kilku chwil znow mozna jecjhac pare kilometrow, oczywiscie nie katujac silnika, po czym znow wraca tak "uwielbiana" przez wszystkich posiadaczy 2.5 V6 kontrolka. Doswiadczenie to udało sie zrobic dzieki "uprzejmosci" klienta który przychodzac do mnie z prosba o wymiane przyniosł nowy typ i jak to stwierdzil bierze na siebie pelna odpowiedzialnosc za skutki tego "eksperymentu". W sobote samochod poskladany a w poniedzielek klient wrocil z"reklamacja" trzymajac w reku odme jaka powinna byc w jego samochodzi. Mam nadzieje ze owy post posłuzy Wam przyjaciele za jakas doze informacji i w przyszlosci nie bedzie juz watpliwosci, "dlaczego nie to jak mozna by to... "
Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, 12:16 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 14 lip 2009, 19:16

może i tak jest,ale ja powiem szczerze że zrobiłem taką podmiankę i nic się nie dzieje. przelatałem już 15000 i nic. dopiszę jeszcze,że moje AFB sika olejem z dołu,ale tak miało odkąd je zakupiłem. czeka mnie rozbiórka obu misek oleju i przedniego dekla pod rozrządem. co do odmy to nie zauważam żadnych istotnych zmian. był tzw.bandaż. założyłem ten nowszy,plastik. jeździ i nie kaprysi... :mrgreen:

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 15 lip 2009, 09:27

W takim razie moze sie myle z moja ocena, ale jednoznacznie takie bylo objawy. Po zamiania na Taka jaka miala byc wszystko wrocilo do normy. Jesli zabierasz sie za te robote to pytaj smialo. W zeszlym tygodniu to przerabialem wiec jak co to moze uda mi sie pomoc.
Pozdrawiam

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 15 lip 2009, 09:34

nie moze byc nowej w miejsce starej i "Piotruś " sprawe tu wyjasniał
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 15 lip 2009, 17:22

to czemu u mnie wszystko jest ok? czyżby cisza przed burzą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja