[A6 C5] Licznik kilometrow oszukuje o 10%
[A6 C5] Licznik kilometrow oszukuje o 10%
witam. porównałem odczyty z predkosciomierza z odczytami predkosci z navigacji i sie okazuje ze predkosciomierz pokazuje 110 a navi 100 czy to ma tez wpływ na licznik przejechanych kilometrow? czy tam tez jest przeklamanie?. podkresle ze mam oryginalne opony jak z odzytanego kodu z etykiety i oryginalne felgi
licznik oszukuje w całym zakresie o ok 10%. da sie cos z tym zrobic?
licznik oszukuje w całym zakresie o ok 10%. da sie cos z tym zrobic?
dzieki chłopaki. jak pojade do polski to pojade za kims z ta sama predkoscia i porownamy wskazania. bo juz sie balem ze mi licznik klęknął.
wiem ze juz ktos pytał o zamiane z mpg na kmh ale sugerowano vag. niestety nie mam ani vaga ani laptopa ani reszty zeby sie podpiac do auta a poza tym nie mam tez doswiadczenia. moze ktos wie jak zrobic to bez vaga pokretłami albo coś. dzieki
wiem ze juz ktos pytał o zamiane z mpg na kmh ale sugerowano vag. niestety nie mam ani vaga ani laptopa ani reszty zeby sie podpiac do auta a poza tym nie mam tez doswiadczenia. moze ktos wie jak zrobic to bez vaga pokretłami albo coś. dzieki
Witam.
Ja sprawdzałem wg słupków bo było coś za wolno okazało się że zamiast 100km/h
było 90 km/h.
Trochę mnie to wkurzyło,przy zakładaniu aluminiowych pierścieni cofnąłem o jeden przeskok wskazówkę.Teraz wskazuje dobrze.
100m-między słupkami przy prędk.100 km/h powinno byc 3.6 sek.
kilkukrotne sprawdzenie pokaże wartość odp.
Ja sprawdzałem wg słupków bo było coś za wolno okazało się że zamiast 100km/h
było 90 km/h.
Trochę mnie to wkurzyło,przy zakładaniu aluminiowych pierścieni cofnąłem o jeden przeskok wskazówkę.Teraz wskazuje dobrze.
100m-między słupkami przy prędk.100 km/h powinno byc 3.6 sek.
kilkukrotne sprawdzenie pokaże wartość odp.
mazury
Wrzucę trochę piachu do tej dyskusji bo trochę interesuję się techniczną stroną GPS.
Sygnał GPS ma dokładność 15 metrów (wg podziałki zegara z satelity). Przy dodatkowych sztuczkach można uzyskać dokładność rzędu 3-5 metrów. Ale to wcale nie znaczy, że ich pomiar prędkości jest nieprawidłowy, wręcz przeciwnie. Większość nowoczesnych urządzeń posiada SirfIII (który dzięki aproksymacjom i akcelerometrowi daje dokładność rzędu 1,5-2 metrów, a przy prędkości 80mph dają oczekiwany błąd pomiaru szybkości 2-3mph). Przy prędkości 80mph dopuszczalna tolerancja dla urządzeń pomiarowych w samochodzie to aż 10%!
Dokładność odbiornika sat nav przy mierzeniu szybkości jest dużo większa niż zamontowanych w aucie. Należy zwrócić uwagę jakiego typu odbiornik jest umieszczony w urządzeniu (oprogramowanie nie ma tu nic do rzeczy). Odbiorniki zewnętrzne (np. niektóre Bluetooth do Nokii i zainstalowanej na niej TomTom) potrafią mocno kłamać na ten temat, bardzo dobre odbiorniki mają oryginalne TomTomy, Garminy czy Road Angele (wszystkie wyposażone są w akcelerometer, który potrafi oceniać pozycję bez sygnału z satelitów przez 200-1000 metrów!) co jest pięknie widoczne pod tunelami, górami itp.
Temat swego czasu był mocno wałkowany przez kierowców ciężarówek. Doszli oni do wniosku, że muszą jeździć wg wskazań instrumentu pokładowego, gdyż w razie złapania na kamerę to on jest zarejestrowany na tachometrze i tylko on daje możliwość wybronienia się. Jako pierwsi oni zauważyli również, że niektóre ciężarówki i samochody jadą trochę szybciej niż inne (przy ustawieniu tej samej prędkości na cruise control). Ogólnie wg badań praktycznych liczniki oszukują
Sygnał GPS ma dokładność 15 metrów (wg podziałki zegara z satelity). Przy dodatkowych sztuczkach można uzyskać dokładność rzędu 3-5 metrów. Ale to wcale nie znaczy, że ich pomiar prędkości jest nieprawidłowy, wręcz przeciwnie. Większość nowoczesnych urządzeń posiada SirfIII (który dzięki aproksymacjom i akcelerometrowi daje dokładność rzędu 1,5-2 metrów, a przy prędkości 80mph dają oczekiwany błąd pomiaru szybkości 2-3mph). Przy prędkości 80mph dopuszczalna tolerancja dla urządzeń pomiarowych w samochodzie to aż 10%!
Dokładność odbiornika sat nav przy mierzeniu szybkości jest dużo większa niż zamontowanych w aucie. Należy zwrócić uwagę jakiego typu odbiornik jest umieszczony w urządzeniu (oprogramowanie nie ma tu nic do rzeczy). Odbiorniki zewnętrzne (np. niektóre Bluetooth do Nokii i zainstalowanej na niej TomTom) potrafią mocno kłamać na ten temat, bardzo dobre odbiorniki mają oryginalne TomTomy, Garminy czy Road Angele (wszystkie wyposażone są w akcelerometer, który potrafi oceniać pozycję bez sygnału z satelitów przez 200-1000 metrów!) co jest pięknie widoczne pod tunelami, górami itp.
Temat swego czasu był mocno wałkowany przez kierowców ciężarówek. Doszli oni do wniosku, że muszą jeździć wg wskazań instrumentu pokładowego, gdyż w razie złapania na kamerę to on jest zarejestrowany na tachometrze i tylko on daje możliwość wybronienia się. Jako pierwsi oni zauważyli również, że niektóre ciężarówki i samochody jadą trochę szybciej niż inne (przy ustawieniu tej samej prędkości na cruise control). Ogólnie wg badań praktycznych liczniki oszukują
sebbie
Code so clean you could eat off it!
Code so clean you could eat off it!
dzieki za wyczerpującą odpowiedz. zakładam ze mój navigon 3100 ma ten akcelerometr czy cos tam bo działa w tunelach. ale czasami jak opuszczam rondo albo pojade gdzies indziej niz on mi pokazuje to sie skapnie po ok 3-4 sek i poprawia trase. jedyne co moge zrobic to pojade na dwa auta i sprawdze mniej wiecej. nie chcem płacic mandatów ani sie wlec jak mozna zybciej pojechac. zakładajac ze przez europe bede jechał 120 zamiast 130 to na 1000 km uzbiera sie troche czasu a znowu jak zaufam navi to sie okarze ze mi zdjecie zrobia i wysla.
dzieki pozdrawiam
dzieki pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
na 100% jest to kwestia licznika a nie navi. najczęściej liczniki przekłamują w górę o właśnie 10%. kiedyś słyszałem opinię że jest to zrobione specjalnie dla podbudowania psychiki :-D czyli widzisz że twoje auto jedzie szybciej niż może i jesteś happy
a trochę z innej beczki:
kiedy instalowałem swoje navi miałem w instrukcji informację o podłączeniu kabla z sygnałem prędkości (tak jest w A6 C5. A4 mają info po CAN-ie). służy to do 2 rzeczy.
no1. gala - skalowanie dźwięku w zależności od prędkości
no2. tunele!!! w tunelu nie ma jak zakręcić czy zawrócić więc starczy tylko info z jaką prędkością się jedzie i na mapie widzisz prawie dokładną pozycję.
pozdro
a trochę z innej beczki:
kiedy instalowałem swoje navi miałem w instrukcji informację o podłączeniu kabla z sygnałem prędkości (tak jest w A6 C5. A4 mają info po CAN-ie). służy to do 2 rzeczy.
no1. gala - skalowanie dźwięku w zależności od prędkości
no2. tunele!!! w tunelu nie ma jak zakręcić czy zawrócić więc starczy tylko info z jaką prędkością się jedzie i na mapie widzisz prawie dokładną pozycję.
pozdro
Quattro
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
- Koliber997
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 cze 2008, 11:03
- Lokalizacja: lubuskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga