[ BAU 2.5 179 KM] Zawór EGR
[C5 2.5TDI AFB]Zawór EGR
Witam. Czy moze ktoś sie orientuje czy zawór EGR jest rozbieralny (tylko proszę nie mówić, że wszystko można rozebrać) tak by go bezpiecznie później złożyć. Jakieś wskazówki.Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2009, 10:36 przez qbas62, łącznie zmieniany 1 raz.
[C5 2.5TDI AFB] "Gruszka" przy turbo
Witam. Czy zepsuta gruszka może być przyczyną że silnik nie wchodzi na obroty, brak mocy. Przy uruchomieniu silnika jak i przygazówce sztanga ani drgnie. Fachowiec orzekł że chyba zepsuta membrana.
Witam. I chyba tak jest jak pisze oli80. Zaraz kończe robote i do mechaniora. Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-07-05, 17:01 ]
Witam. Już mam po kłopocie. W sumie to sam zrobiłem. Mechanior wymienił mi gruszkę przy turbo, i co, i nic. Wcześniej na forum czytałem o tych zaworach co są przy grodzi jakieś tan N, więc pomyślałem a co mi tam szkodzi. Wyciągnąłem jeden a tam taka dyszka całkowicie zapchana. Przeczyściłem. Wyciągnąłem drugi aż tak nie był zapchany ale przeczyściłem, przedmuchałem i zamontowałem. I co po uruchomieniu aż mi serce podskoczyło z radości, wkręca się aż miło. Nie ma jak to forum. Czytasz i masz. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-07-05, 17:01 ]
Witam. Już mam po kłopocie. W sumie to sam zrobiłem. Mechanior wymienił mi gruszkę przy turbo, i co, i nic. Wcześniej na forum czytałem o tych zaworach co są przy grodzi jakieś tan N, więc pomyślałem a co mi tam szkodzi. Wyciągnąłem jeden a tam taka dyszka całkowicie zapchana. Przeczyściłem. Wyciągnąłem drugi aż tak nie był zapchany ale przeczyściłem, przedmuchałem i zamontowałem. I co po uruchomieniu aż mi serce podskoczyło z radości, wkręca się aż miło. Nie ma jak to forum. Czytasz i masz. Pozdrawiam.
Chciałbym wyczyscić w swojej A6 EGR. Dzis przy wymianie termostatu przygladałem sie jak to tam wyglada. Raczej ciezko podejśc jakimś kluczem zeby to odkręcić. Od czego trzeba zacząć żeby dostac sie do zaworu, co i jak pokolei odkręcić???
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 lut 2012, 17:58
- Lokalizacja: Lubelskie
Witam mam tytanko czy to jest zawór egr i jakie są objawy jego zapchania bo słyszałem ze przez zapchanie auto tego zaworu auto jest mułowate. do w moim audi jest tak ze auto kręci do konca obroty ale trochę wolno i jego osiągi wskazują ze ma około 100 koni ponieważ mam problem z wyprzedzaniem passata b5 1.9TDi 90 km i czy mozna go przeczyścić i czym
z góry dzięki i pozdrawiam
z góry dzięki i pozdrawiam

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
[ BAU 2.5 179 KM] Zawór EGR
witam mam pytanie odnośnie EGR bo zauważyłem ze na tej górnej "kopułce" co wchodzi wężyk podciśnienia mam okopcone w dwóch miejscach na osłonie turbiny i na prawym kolektorze? ta kopułka możne być nieszczelna? jest to jakoś rozbieralne? może trzeba go wyczyścić czy lepiej wymienić na nowy?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Re: Zawór EGR
Witam.repek92 pisze:witam mam pytanie odnośnie EGR bo zauważyłem ze na tej górnej "kopułce" co wchodzi wężyk podciśnienia mam okopcone w dwóch miejscach na osłonie turbiny i na prawym kolektorze? ta kopułka możne być nieszczelna? jest to jakoś rozbieralne? może trzeba go wyczyścić czy lepiej wymienić na nowy?
Tak kolego jest to rozbieralne.To zależy już od Ciebie, czy chce Ci się w tym grzebać, czy lepiej nowy założyć i mieć spokojną głowę, ale tanim kosztem na początek przeczyść cały zawór i sprawdź czy otwiera się i zamyka bez problemu, a jak Ci to nic nie da to pomyśl wtedy o wymianie. U mnie pomogło czyszczenie i jest ok wszystko śmiga i jest czysto<okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Odświeżę trochę temat zna ktoś parametry w VCDS dla EGR? Miałem błąd związany z EGR wymienilem bo mój był nie szczelny. Po wymianie dalej ten błąd przekroczono zakres regulacji. W VCDS w grupie 003 dla EGR są podane procenty 40-75 w takim zakresie powinien działać? Ja na biegu jałowym mam 26,8
Lektorzy, nagrania: multifonika.net