[A6 C4 2,5 tdi, 116 Ps] kłopoty z zapalaniem zimnego silnika
[A6 C4 2,5 tdi, 116 Ps] kłopoty z zapalaniem zimnego silnika
Mam taki problem z moim staruszkiem: rano, obojętnie jaka temperatura, muszę się zdrowo nakręcić, żeby silnik zaskoczył. Jak już to się stanie, to przez 2-3 sekundy zachowuje się, jakby dostał ataku epilepsji (i chmura dymu ...), po chwili chodzi już normalnie... Gdy go zgaszę i próbuję drugi raz zapalić - odpala normalnie. Zimą, gdy temperatura była poniżej zera zapalał w miarę normalnie???
Jakieś sugestie, oprócz testera...
Jakieś sugestie, oprócz testera...
na początek świece żarowe, wyjmij każdą i podłącz na krótko do 12V (prosto do aku przez przewody). Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku VAGiem n(grupa 000 pozycja 2 BS). Powinien wynosić od 40-70 jednostek VAG, najlepiej ustawić tą górną granicę.
Sprawdź w grupie 000 pozycję 4 na rozgrzanym silniku, powinna wynocic od 8-17 jednostek. Jeśli masz więcej, będzie ciężej zapalał (mała dawka).
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Sprawdź w grupie 000 pozycję 4 na rozgrzanym silniku, powinna wynocic od 8-17 jednostek. Jeśli masz więcej, będzie ciężej zapalał (mała dawka).
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
witam, u mnie jest właśnie problem z tym klinem, póki co nic się nie dzieje ale przy wymianie rozrządu wyszło że otwór w wale jest już trochę wyrobiony. dałem nowe koło rozrządu i jest ok, ale będę musiał to zrobić. Ile dałeś za robociznę (naprawę)?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
witam, jezeli zalozyles nowe kolko na wyrobiony wal
to za jakis czas znow bedzie powtorka z rozrywki
!
Ja poradzilem sobie w ten sposob ze zamowilem kolko
od nowszego R5 a tam jest wiekszy klin,
(naprawde porzadny
!)
wiec wystarczylo podszlifowac wal na wiekszy klin i wszystko
sztywno zostalo spasowane
P.S.
jezeli to zostawisz a auto bedzie coraz gorzej odpalalo,
to po jakims czasie zerwie klin i tloki spotkaja sie z zaworami
PZDR///
to za jakis czas znow bedzie powtorka z rozrywki

Ja poradzilem sobie w ten sposob ze zamowilem kolko
od nowszego R5 a tam jest wiekszy klin,
(naprawde porzadny

wiec wystarczylo podszlifowac wal na wiekszy klin i wszystko
sztywno zostalo spasowane

P.S.
jezeli to zostawisz a auto bedzie coraz gorzej odpalalo,
to po jakims czasie zerwie klin i tloki spotkaja sie z zaworami

PZDR///
ale ze co?? wyciagac wal dawac do regeneracji itd...Hincó pisze:A czasami jedyną opcją naprawy jest regeneracja czopu wału korbowego(stosunkowo niedroga zabawa). Ja dodatkowo zastosowalem podkładke z T4 na której koło sie ma 'uleżeć' i narazie chodzi

to jest dopero roboty

Tak jak pisalem wyzej, wystarczy zmienic kolko rozrzadu
z wiekszym klinem i podszlifowac wal,
i po sprawie.
A ta podkladka to niby w czym ma pomoc??
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Dokładnie.. Tyle może kosztować nieodpowiednia wymiana i złe dokręcenie kółka rozrządu. Ten patent audi nie wyszedł niestety... Jak przykręci się krzywo kółko(tak miałem) będą bicia i powoli się będzie wycierać czop/kółko i czop trzeba napawać+wyrównać, a jak wał jest na wierzchu to szlif i nowe panewki itd.. poprostu strzel se w łęb 
Z większym klinem to też niezła rzeźba, i tak trzeba wał targać bo chyba nie szlifierką sie to ''podszlifuje''
:lol:
Zgadza się potem na znakach wszystko ?
Podkładka w celu niwelacji ewwentualnego bicia, jest dosyć miękka i bardzo cienka

Z większym klinem to też niezła rzeźba, i tak trzeba wał targać bo chyba nie szlifierką sie to ''podszlifuje''

Zgadza się potem na znakach wszystko ?
Podkładka w celu niwelacji ewwentualnego bicia, jest dosyć miękka i bardzo cienka

Hincó pisze:Dokładnie.. Tyle może kosztować nieodpowiednia wymiana i złe dokręcenie kółka rozrządu. Ten patent audi nie wyszedł niestety... Jak przykręci się krzywo kółko(tak miałem) będą bicia i powoli się będzie wycierać czop/kółko i czop trzeba napawać+wyrównać, a jak wał jest na wierzchu to szlif i nowe panewki itd.. poprostu strzel se w łęb
Z większym klinem to też niezła rzeźba, i tak trzeba wał targać bo chyba nie szlifierką sie to ''podszlifuje'':lol:
Zgadza się potem na znakach wszystko ?
Podkładka w celu niwelacji ewwentualnego bicia, jest dosyć miękka i bardzo cienka
Zmiana kolka nie nastrecza wiekszego problemu,
oprocz delikatnej obrobki walu mala frezarka,
nie sciaga sie walu itp....
U mnie rowniez nie bylo problemu z ustawieniem rozrzadu itp... (bo niby dlaczego?? )
kolko jest identyczne a frezujesz doslownie jakies dziesiate milimetra.
Przeciez nie opowiadam bajek, ja tak zrobilem i wszystko bylo tip top.
PZDR///
bardzo dobra rada z tym kółkiem z większym klinem!
proszę Cię o podanie symbolu silnika od którego masz to koło
BTW rozrząd bez problemu się będzie zgrywał, ponieważ ustawisz go na znacznik w skrzyni, wałek rozrządu liniałem a pompę na znaki. kółko i położenie klina nie ma tu nic do rzeczy.
proszę o podanie symbolu silnika z większym klinem
proszę Cię o podanie symbolu silnika od którego masz to koło
BTW rozrząd bez problemu się będzie zgrywał, ponieważ ustawisz go na znacznik w skrzyni, wałek rozrządu liniałem a pompę na znaki. kółko i położenie klina nie ma tu nic do rzeczy.
proszę o podanie symbolu silnika z większym klinem

Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
na dzien dzisiejszy nie pamietam od jakiego to bylo silnika,
kolka byly z ASO audi, jutro zapytam szwagra to mi powie co i jak.
Ale z tego co pamietam to bylo od nowszej R5 TDi.
(chyba od T4) ale jak sie dowiem konkretnie to podam numer czesci.
PZDR///
EDIT:
sprawa wyglada nastepujaco :mrgreen:
wystarczy w serwisie zamawiajac kolko zwrucic uwage na roznice:
stary klin na kolku jest w ksztalcie trapezu a nowy kwadratowy i wiekszy.
obydwa sa do walu od R5 (jeden do starych drugi do nowszych i tyle)
PZDR///
kolka byly z ASO audi, jutro zapytam szwagra to mi powie co i jak.
Ale z tego co pamietam to bylo od nowszej R5 TDi.
(chyba od T4) ale jak sie dowiem konkretnie to podam numer czesci.
PZDR///
EDIT:
sprawa wyglada nastepujaco :mrgreen:
wystarczy w serwisie zamawiajac kolko zwrucic uwage na roznice:
stary klin na kolku jest w ksztalcie trapezu a nowy kwadratowy i wiekszy.
obydwa sa do walu od R5 (jeden do starych drugi do nowszych i tyle)
PZDR///