Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2,5 tdi, 116 Ps] kłopoty z zapalaniem zimnego silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
11675A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2009, 17:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

[A6 C4 2,5 tdi, 116 Ps] kłopoty z zapalaniem zimnego silnika

Post autor: 11675A » 20 cze 2009, 13:31

Mam taki problem z moim staruszkiem: rano, obojętnie jaka temperatura, muszę się zdrowo nakręcić, żeby silnik zaskoczył. Jak już to się stanie, to przez 2-3 sekundy zachowuje się, jakby dostał ataku epilepsji (i chmura dymu ...), po chwili chodzi już normalnie... Gdy go zgaszę i próbuję drugi raz zapalić - odpala normalnie. Zimą, gdy temperatura była poniżej zera zapalał w miarę normalnie???
Jakieś sugestie, oprócz testera...

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 22 cze 2009, 11:38

na początek świece żarowe, wyjmij każdą i podłącz na krótko do 12V (prosto do aku przez przewody). Sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku VAGiem n(grupa 000 pozycja 2 BS). Powinien wynosić od 40-70 jednostek VAG, najlepiej ustawić tą górną granicę.
Sprawdź w grupie 000 pozycję 4 na rozgrzanym silniku, powinna wynocic od 8-17 jednostek. Jeśli masz więcej, będzie ciężej zapalał (mała dawka).
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

11675A
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2009, 17:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: 11675A » 29 cze 2009, 07:39

Dziękuję za sugestie - zacznę od zapłonu /zapłon nie ruszany około 2 lata.../

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 29 cze 2009, 08:53

Sprawdź przewody powrotu na wtryskach. W tym miejscu może być nieszczelność i układ się zapowietrza. Najlepiej wymień na nowe wtedy będziesz pewien, a koszt nie duży.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 29 cze 2009, 10:07

witam,
kiedys mialem taki problem, ciezko odpalal
a jak zaskoczyl to trzepalo silnikiem i dymil na bialo,
okazalo sie ze przestawial sie kat wtrysku,
W moim przypadku byla to wina malego kolka rozrzadu
(na wale) scinalo klin i zrobil sie luz.



PZDR///

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 29 cze 2009, 11:17

witam, u mnie jest właśnie problem z tym klinem, póki co nic się nie dzieje ale przy wymianie rozrządu wyszło że otwór w wale jest już trochę wyrobiony. dałem nowe koło rozrządu i jest ok, ale będę musiał to zrobić. Ile dałeś za robociznę (naprawę)?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 01 lip 2009, 08:25

witam, jezeli zalozyles nowe kolko na wyrobiony wal
to za jakis czas znow bedzie powtorka z rozrywki !!!
Ja poradzilem sobie w ten sposob ze zamowilem kolko
od nowszego R5 a tam jest wiekszy klin,
(naprawde porzadny !!!)
wiec wystarczylo podszlifowac wal na wiekszy klin i wszystko
sztywno zostalo spasowane <piwo>

P.S.
jezeli to zostawisz a auto bedzie coraz gorzej odpalalo,
to po jakims czasie zerwie klin i tloki spotkaja sie z zaworami <beczy>

PZDR///

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 lip 2009, 11:34

A czasami jedyną opcją naprawy jest regeneracja czopu wału korbowego(stosunkowo niedroga zabawa). Ja dodatkowo zastosowalem podkładke z T4 na której koło sie ma 'uleżeć' i narazie chodzi ;)
Obrazek TDI +

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 01 lip 2009, 19:49

Hincó pisze:A czasami jedyną opcją naprawy jest regeneracja czopu wału korbowego(stosunkowo niedroga zabawa). Ja dodatkowo zastosowalem podkładke z T4 na której koło sie ma 'uleżeć' i narazie chodzi ;)
ale ze co?? wyciagac wal dawac do regeneracji itd... ???
to jest dopero roboty !!!
Tak jak pisalem wyzej, wystarczy zmienic kolko rozrzadu
z wiekszym klinem i podszlifowac wal,
i po sprawie.
A ta podkladka to niby w czym ma pomoc??

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 lip 2009, 21:05

Dokładnie.. Tyle może kosztować nieodpowiednia wymiana i złe dokręcenie kółka rozrządu. Ten patent audi nie wyszedł niestety... Jak przykręci się krzywo kółko(tak miałem) będą bicia i powoli się będzie wycierać czop/kółko i czop trzeba napawać+wyrównać, a jak wał jest na wierzchu to szlif i nowe panewki itd.. poprostu strzel se w łęb ;)
Z większym klinem to też niezła rzeźba, i tak trzeba wał targać bo chyba nie szlifierką sie to ''podszlifuje'' <ok> :lol:
Zgadza się potem na znakach wszystko ?

Podkładka w celu niwelacji ewwentualnego bicia, jest dosyć miękka i bardzo cienka ;)
Obrazek TDI +

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 01 lip 2009, 21:44

Hincó pisze:Dokładnie.. Tyle może kosztować nieodpowiednia wymiana i złe dokręcenie kółka rozrządu. Ten patent audi nie wyszedł niestety... Jak przykręci się krzywo kółko(tak miałem) będą bicia i powoli się będzie wycierać czop/kółko i czop trzeba napawać+wyrównać, a jak wał jest na wierzchu to szlif i nowe panewki itd.. poprostu strzel se w łęb ;)
Z większym klinem to też niezła rzeźba, i tak trzeba wał targać bo chyba nie szlifierką sie to ''podszlifuje'' <ok> :lol:
Zgadza się potem na znakach wszystko ?

Podkładka w celu niwelacji ewwentualnego bicia, jest dosyć miękka i bardzo cienka ;)

Zmiana kolka nie nastrecza wiekszego problemu,
oprocz delikatnej obrobki walu mala frezarka,
nie sciaga sie walu itp....
U mnie rowniez nie bylo problemu z ustawieniem rozrzadu itp... (bo niby dlaczego?? )
kolko jest identyczne a frezujesz doslownie jakies dziesiate milimetra.

Przeciez nie opowiadam bajek, ja tak zrobilem i wszystko bylo tip top.


PZDR///

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 02 lip 2009, 11:46

bardzo dobra rada z tym kółkiem z większym klinem!
proszę Cię o podanie symbolu silnika od którego masz to koło

BTW rozrząd bez problemu się będzie zgrywał, ponieważ ustawisz go na znacznik w skrzyni, wałek rozrządu liniałem a pompę na znaki. kółko i położenie klina nie ma tu nic do rzeczy.

proszę o podanie symbolu silnika z większym klinem :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 03 lip 2009, 23:40

na dzien dzisiejszy nie pamietam od jakiego to bylo silnika,
kolka byly z ASO audi, jutro zapytam szwagra to mi powie co i jak.
Ale z tego co pamietam to bylo od nowszej R5 TDi.
(chyba od T4) ale jak sie dowiem konkretnie to podam numer czesci.


PZDR///

EDIT:
sprawa wyglada nastepujaco :mrgreen:
wystarczy w serwisie zamawiajac kolko zwrucic uwage na roznice:
stary klin na kolku jest w ksztalcie trapezu a nowy kwadratowy i wiekszy.
obydwa sa do walu od R5 (jeden do starych drugi do nowszych i tyle)
PZDR///

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja