Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5] nastawy podstawowe klimatronika - stala wartosc

Elektryka
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 cze 2009, 19:53

birdman pisze:Nie, byl aluminiowy. Jednak jest on umocowany w takim koszyczku ktory ulatwia takie rzeczy.
ciekawe, skoro był aluminiowy to jak mógł zgnić :shock:
a koszyk jest plastikowy, nawet będąc w wodzie, nic by się z nim nie stało, może jednak ktoś Cię naciągnął na koszta :-|

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 26 cze 2009, 21:59

Niebardzo. Sam to widzialem - byla w nim dziurka, taka jakby przetarcie, przezarcie. Po zatkaniu jej palcem przestawalo syczec. Po za tym nowy kosztowal tylko 90zl wiec nie ma tragedi. Problem mam natomiast z wydajnoscia calego ukladu i z dostaniem sie do tego silniczka. Na dodatek nie mam nawet czasu i warunkow zeby samemu sie tym zajac....

[ Dodano: 2009-07-06, 19:04 ]
http://yfrog.com/0qdsc0916kj
Mam takie pytanie. Czy element ktory zaznaczylem na fotce jest sterowany wlasnie tym silniczkiem? Chcialem sie wlasnie dzisiaj do neigo dobrac i zanim rozebralem auto dalej zrobilem nastawy podstawowe i okazalo sie ze ten drucik sie rusza. I sam juz nie wiem o co chodzi... Czy z tej strony jest wiecej silniczkow niz jeden? A moze cale te moje problemy sa spowodowane popsutym panelem klimatronika?

[ Dodano: 2009-07-06, 19:24 ]
Hmmm wyglada na to ze to wlasnie jest od silniczka regulujacego temperature poniewaz rusza sie w momencie gdy zmieniam nastawy na panelu. Wiec skoro to dziala to skad ten blad i dlaczego klima niedomaga?

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 01 sie 2010, 22:10

koledzy jeśli możecie, proszę zerknijcie na mojego posta w temacie https://a6klub.pl/a6-c4-ael-schemat-klimatronika-vt18431.htm
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

szafa357
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 12 paź 2010, 17:06
Lokalizacja: łódź

Post autor: szafa357 » 12 paź 2010, 17:18

olo_gsm jeśli chodzi o fachowca od klimy to jest i to nie drogi łódź ul błoniowa 5 to jest uliczka za praktikerem na jana pawła ( włókniarzy) wjazd od wróblewskiego

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 25 kwie 2011, 01:04

To moze napisze w koncu co bylo przyczyna: zawor rozprezny. Okazalo sie ze byl ona zapchany. Po wymianie klima dzialala pieknie przez caly rok - koszt wymiany to 170z. Jedak po zimie znowu nie dziala... W czwartek jade do warsztatu na przeglad. Mozliwe ze znowu zapchany jest zawor - czyli mam syf w ukladzie. Albo uciekl mi czynnik...

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 25 kwie 2011, 14:59

1) Czy po wymianie tego zaworu rozprężnego błędów nie było ? Czy raczej pozostały bo była to osobna i dodatkowa sprawa.

Osobiście wydaje mi się że silniczek 4B1 820 511 który odpowiada za regulacje klapy temperatury strony kierowcy się blokuje dlatego wyskakuje ten błąd.

2) Udało mi się odkręcić śruby A,B, oraz trudno dostępne oznaczone jako C ale z wielkim trudem płaski kluczem po pół obrotu 2 śruby 1 h)

3) Jak się wyjmuje, czy przesuwa tą blachę żeby dostać do śrub tego silniczka ?

Może coś jeszcze trzeba odkręcić od tej blachy? ponieważ dół udało mi się ruszyć ale od środka w górę trzyma


Aktualnie pokazuje mi poniższe błędy:


2 Faults Found:
01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Ciekawe czy błąd 00604 jest powiązany z nim czy trzeba to rozpatrywać osobno.

Osobiście wydaje mi się że to osobny temat i podejrzewam blokowanie się silniczka (4B1 820 511 D który reguluje przesłonę wlotu świeżego powietrza)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 20:39 przez SCORPI, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
RafalicaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:23
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: RafalicaS » 26 kwie 2011, 19:34

Koledzy a może ktoś poda gdzie szukać tego zaworu rozprężnego??? wiele osób o nim pisze że wymiana pomogła, i po wymianie leci zimne powietrze. A ja też borykam się z mało wydajną klimą i to ze strony pasażera, po stronie kierowcy wyczuwalnie cieplejsze.

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 26 kwie 2011, 20:46

U mnie jest identycznie po stronie kierowcy wyczuwalnie cieplejszy nadmuch i zarazem mocniejszy niż po stronie pasażera gdzie jest słabszy i chłodniejszy.

Wydaje mi się że po wymianie tego silniczka z lewej strony się wszystko wyrówna.

Ponieważ wykonując nastawy podstawowe tylko ten nie udało się wyzerować
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 26 kwie 2011, 20:56

U mnie bledy klapek wystepowaly sporadycznie ale sadzilem ze to one sa przyczyna problemow wlasnie z cwydajnoscia klimy. Po stronie kierowcy powietrze bylo poprsotu gorace a po stronie pasazera chlodne, nawiew pracowal caly czas na maxa. Zawor znajduje sie w moejscu gdzie rurki od klimy wchodza do wnetrza. Wedlu goscia z serwisu jesli zawor sie zapchal to znaczy ze (o ile nie bylo mozliwosci ze syf dostal sie z zewnatrz) trzeba powoli myslec o wymianie kompresora. Powiedzial ze kompreseor moze pochodzic jeszcze pare lat ale rownie dobrze moze pasc dosyc szybko. U mnie po zimie znowu klima sie nie zalacza. W czwartek jade na przeglad to sie okaze.
Tak wiec zanim zaczniecie rozbierac pol auta zeby dobrac sie do tego silniczka polecam sprawdzic ten zawor.

Awatar użytkownika
RafalicaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:23
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: RafalicaS » 27 kwie 2011, 10:11

U mnie po zimie tez się nie załączała, przy nabijaniu klimy odzyskałem 8g! a przed zimą działała do końca, test szczelności pomyślny nabite 575g czynnika. Klima działa tylko słabo jak pisałem wyżej. Błędy miałem jedynie na klapach, ale po sprawdzeniu pokazało że działają. ale nie robił zerowania nastaw. A ja nie mam vag-a ,muszę jechać do fachowca najbliżej do łodzi ul błoniowa.

[ Dodano: 2011-04-27, 10:40 ]
szafa357
nie pomyliłeś się z tą ulicą Błoniowa? nie ma takiej ulicy w łodzi, chodziło Ci chyba o Błońska.

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 27 kwie 2011, 23:27

Jedz tak jak pisalem do firmy Grapow na slaskiej. Najlepiej umow sie najpierw telefonicznie. Ja przerobilem chyba z 7 serwisow klimy w lodzi i szkoda na nie czasu. Wiekszosc tych "serwisow" sprowadza sie do posiadania maszyny do nabijania klimy. Ewentualnie juz lepiej samemu wymienic ten zawor i pojechac nabic klime...

Tak mi sie jeszcze przypomnialo: w tym zaworze to sie tylko jakis filtr wymienia...

Awatar użytkownika
RafalicaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:23
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: RafalicaS » 28 kwie 2011, 21:04

Umówiłem się już na piatek na Błońskiej, i zobaczymy czy pomogą.
Jak nie to pojade do Grapow, jutro podziele się z postrzeżeniami fachowców.

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 29 kwie 2011, 19:14

No i jak tam sytuacja? Naprawili?

Awatar użytkownika
RafalicaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:23
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: RafalicaS » 29 kwie 2011, 19:31

Witam byłem dziś w serwisie klimy na Błońskiej-i oto moje spostrzeżenia.
Po pierwsze automaty które sprawdzają szczelność są nie dokładne, u mnie dziurawy skraplacz!
Po drugie według tego gościa w serwisie w A6-kach tych rocznikach podają cztery wartości,
chodzi mi o ilość czynnika w gramach od 500 do 800 u mnie tydzień temu nabili 575g, a dzisiaj ściągneli 310g, reszta poszła w powietrze.
Facet stwierdził że 575g w tym roczniku to za mało i nabił 800g! i co się okazało klima działa jak malina <rotfl> temperatura na wylocie z kratki pokazywała -1,7 stopni c. <szok> czytałem na forum że 2-3 to max a tu -1,7.
Oczywiście cieszyłem się przez chwile bo czynnik odciągneli, i kazali wymienić skraplacz.
skraplacz niby lepszy 450zł
wymiana 200zł
nabicie 200zł=850zł <szok> <stres>
pozdro

birdman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:53
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: birdman » 29 kwie 2011, 19:57

Czyli masz to co ja :) Mnie w Grapow wczoraj skasowal na 800zl wlasnie za wymiane skraplacza. Nie biez przypadkiem valeo - u mnie padl zaraz po gwaracji (gwarancji ma 12 miesiecy). Teraz zalozylem nissensa - 24 miesiace gwarancji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja