[A6 C5 ALL] zmiana zawiechy - co i jak
[A6 C5 ALL] zmiana zawiechy - co i jak
Panowie zmieniam zawieszenie przednie i teraz pytanko. Podobno skręcić wahacz któryś trzeba w pozycji w której auto będzie stało. O co chodzi?
Z tego co wiem to wszystkie powinieneś dokręcić tak aby mogły się jeszcze ustawić pod ciężarem auta i dopieero jak jest auto na kołach to podokręcać z kanału (wiem że jest czasami cieżko z dojściem) chodzi o to żeby się poprostu nie pozrywały te gumy, które masz np w górnych wachaczach ( jak wachacz bedzie mocno w dół skierowany i dokręcisz tak zdrowo, to ta tulej w gumie w tej pozycji zostanie a pod ciężarem auta wachacz się ruszy i może się oberwać guma)
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
skrecasz mocno nie na maxa zeby wachacze mogly sie "ulozyc" pozniej robisz delikatna rundke zeby wachacze sie ulozy i dociagaszQris pisze:No spoko to już wyczytałem ale zastanawiam się jak się dostać do śrub przy górnym wahaczu. Myślę by zwalić koła opuścić auto stawiając je na tarczach hamulcowych a je na drewnianych klockach i dociągnąć sruby.
ja bym tak zrobil :0
i pojechal na zbierznosc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
ja robię w ten sposób że podstawiam podnośnik pod zwrotnicę (dokładnie śrubę mocującą sworzeń dolnego przedniego wahacza) i podnoszę auto tak żeby leciutko wstało z kobyłek. wtedy dokręcam wszystkie cztery wahacze na tulejach gumowych, oraz łącznik stabilizatora i mocowanie amorka w wahaczu. Może to nie to samo co rundka i dokręcanie z kanału, ale pozycja wahaczy jest baardzo zbliżona do tej po rundceQris pisze:No spoko to już wyczytałem ale zastanawiam się jak się dostać do śrub przy górnym wahaczu. Myślę by zwalić koła opuścić auto stawiając je na tarczach hamulcowych a je na drewnianych klockach i dociągnąć sruby.
mocowania są dość podatne i jeśli zrobisz to tak jak piszesz - to wahacz już się nie ruszy - pierwszy wiekszy opór na śrubie jak dokrecasz i tulejka wewnętrzna metalowa już jest ustalona wzgledem mocowania - sprawdzałem...alukard pisze:skrecasz mocno nie na maxa zeby wachacze mogly sie "ulozyc" pozniej robisz delikatna rundke zeby wachacze sie ulozy i dociagasz
Czy za wymiane przedniego/przedniego wahacza, górnego 200zł. to jest dobra cena?! Bo podobno to trzeba całe wyciagac wszytsko zeby dojsc do wewnetrznych śrub?! Na mechanice nie znam sie w ogóle więc pytam czy "mój" mechanik ma słuszność w tej cenie. Pamietam że w C3 wymieniałem wahacze za 30zł. :D:D:D:D - oczywiście mowa o robociźnie.
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
z przedniego górnego wahacza śruba wychodzi bez ruszania mc phersona wiec mechanik gruuubo przesadził. Jedyny problem może napotkać w zapieczonej śrubie mocujacej oba sworznie górnych wahaczy ale ona jest na wierzchu i potraktować ją palnikiem - to żaden problemkolega26 pisze:Czy za wymiane przedniego/przedniego wahacza, górnego 200zł. to jest dobra cena?! Bo podobno to trzeba całe wyciagac wszytsko zeby dojsc do wewnetrznych śrub?! Na mechanice nie znam sie w ogóle więc pytam czy "mój" mechanik ma słuszność w tej cenie. Pamietam że w C3 wymieniałem wahacze za 30zł. :D:D:D:D - oczywiście mowa o robociźnie.
Za dużo 50-100zł jeśli nie wywalamy amora a jeśli wywalamy to 120zł max bo to z 40 min roboty max! 3 śruby u góry potem odkręcamy zalane 10 min wcześniej śruby od wahacza wymiana cyk myk nakręcamy nakrętkę przykręcamy amora ze sprężynką by potem opuścić auto przydusić 2-3 razy w celu ułożenia i skręcić.
Bo on mi tam pokazywał i tłumaczył że ta śruba wewnętrzna jest za głęboko i nie da sie jje odkrecic bez sciagania... ?!
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...
witam,arthurr pisze:
z przedniego górnego wahacza śruba wychodzi bez ruszania mc phersona wiec mechanik gruuubo przesadził. Jedyny problem może napotkać w zapieczonej śrubie mocujacej oba sworznie górnych wahaczy ale ona jest na wierzchu i potraktować ją palnikiem - to żaden problem
jezeli chodzi o gorne wahacze to moze sie zdazyc ze sruba od przedniego wahacza
bedzie wlozona od strony nadkola i w tym przypadku
jej nie wyciagniesz, a co za tym idzie nie wyjmiesz wahacza,
bedzie trzeba troche pokombinowac i odkrecic zawieszke od kielicha
PZDR///
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
jest to bardziej niż cenna uwagakiernozA6 pisze:Z tego co wiem to wszystkie powinieneś dokręcić tak aby mogły się jeszcze ustawić pod ciężarem auta i dopieero jak jest auto na kołach to podokręcać z kanału (wiem że jest czasami cieżko z dojściem) chodzi o to żeby się poprostu nie pozrywały te gumy, które masz np w górnych wachaczach ( jak wachacz bedzie mocno w dół skierowany i dokręcisz tak zdrowo, to ta tulej w gumie w tej pozycji zostanie a pod ciężarem auta wachacz się ruszy i może się oberwać guma)
daję głowę, że połowa ludu co sama wymienia wahacze nie wie o tym i dlatego za rok wymienia ponownie,
dodać tylko należy, że np dolny prosty ma specjalny wskaźnik jak go przykręcić, chodzi o ten pionowy co jest również w aucie
tak jest właśnie montowane od "nowości" że tak powiemBartG60 pisze:jezeli chodzi o gorne wahacze to moze sie zdazyc ze sruba od przedniego wahacza
będzie włożona od strony nadkola i w tym przypadku
jej nie wyciągniesz, a co za tym idzie nie wyjmiesz wahacza,
trzeba odkręcać kielich z góry ( jak się nie mylę wówczas również od zwrotnicy tą śrubę - która notabene nie jest najlżej do odkręcenia)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
fabrycznie zawsze śruby górnych wahaczy są wkładane "od zewnątrz" - rozebrałem do tej pory 5 oryginalnych zawieszeń... Ale, racja, jesli jest odwrotnie - odkrecamy na kielichu.
Z tym wskaźnikiem na dolnym tylnym wahaczu to prawda - potwierdzam. ÂŻeby go idealnie załozyc można tam włożyc dopasowany rozmiarem klucz plaski
Z tym wskaźnikiem na dolnym tylnym wahaczu to prawda - potwierdzam. ÂŻeby go idealnie załozyc można tam włożyc dopasowany rozmiarem klucz plaski