Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ALL] zmiana zawiechy - co i jak

Zawieszenie
Qris

[A6 C5 ALL] zmiana zawiechy - co i jak

Post autor: Qris » 23 cze 2009, 23:30

Panowie zmieniam zawieszenie przednie i teraz pytanko. Podobno skręcić wahacz któryś trzeba w pozycji w której auto będzie stało. O co chodzi?

kiernozA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 01 cze 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiernozA6 » 24 cze 2009, 01:34

Z tego co wiem to wszystkie powinieneś dokręcić tak aby mogły się jeszcze ustawić pod ciężarem auta i dopieero jak jest auto na kołach to podokręcać z kanału (wiem że jest czasami cieżko z dojściem) chodzi o to żeby się poprostu nie pozrywały te gumy, które masz np w górnych wachaczach ( jak wachacz bedzie mocno w dół skierowany i dokręcisz tak zdrowo, to ta tulej w gumie w tej pozycji zostanie a pod ciężarem auta wachacz się ruszy i może się oberwać guma)

Qris

Post autor: Qris » 24 cze 2009, 01:55

No spoko to już wyczytałem ale zastanawiam się jak się dostać do śrub przy górnym wahaczu. Myślę by zwalić koła opuścić auto stawiając je na tarczach hamulcowych a je na drewnianych klockach i dociągnąć sruby.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 24 cze 2009, 09:38

Qris pisze:No spoko to już wyczytałem ale zastanawiam się jak się dostać do śrub przy górnym wahaczu. Myślę by zwalić koła opuścić auto stawiając je na tarczach hamulcowych a je na drewnianych klockach i dociągnąć sruby.
skrecasz mocno nie na maxa zeby wachacze mogly sie "ulozyc" pozniej robisz delikatna rundke zeby wachacze sie ulozy i dociagasz

ja bym tak zrobil :0
i pojechal na zbierznosc <ok>

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 24 cze 2009, 11:08

Qris pisze:No spoko to już wyczytałem ale zastanawiam się jak się dostać do śrub przy górnym wahaczu. Myślę by zwalić koła opuścić auto stawiając je na tarczach hamulcowych a je na drewnianych klockach i dociągnąć sruby.
ja robię w ten sposób że podstawiam podnośnik pod zwrotnicę (dokładnie śrubę mocującą sworzeń dolnego przedniego wahacza) i podnoszę auto tak żeby leciutko wstało z kobyłek. wtedy dokręcam wszystkie cztery wahacze na tulejach gumowych, oraz łącznik stabilizatora i mocowanie amorka w wahaczu. Może to nie to samo co rundka i dokręcanie z kanału, ale pozycja wahaczy jest baardzo zbliżona do tej po rundce ;-)
alukard pisze:skrecasz mocno nie na maxa zeby wachacze mogly sie "ulozyc" pozniej robisz delikatna rundke zeby wachacze sie ulozy i dociagasz
mocowania są dość podatne i jeśli zrobisz to tak jak piszesz - to wahacz już się nie ruszy - pierwszy wiekszy opór na śrubie jak dokrecasz i tulejka wewnętrzna metalowa już jest ustalona wzgledem mocowania - sprawdzałem...

Qris

Post autor: Qris » 25 cze 2009, 00:04

Zrobiłem wszystko dziś i mam na sprzedaż dwa ładne dolne wahacze ori LMO poliftowe używane bez luzów perfect stan.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 25 cze 2009, 00:58

Czy za wymiane przedniego/przedniego wahacza, górnego 200zł. to jest dobra cena?! Bo podobno to trzeba całe wyciagac wszytsko zeby dojsc do wewnetrznych śrub?! Na mechanice nie znam sie w ogóle więc pytam czy "mój" mechanik ma słuszność w tej cenie. Pamietam że w C3 wymieniałem wahacze za 30zł. :D:D:D:D - oczywiście mowa o robociźnie.
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 25 cze 2009, 01:06

kolega26 pisze:Czy za wymiane przedniego/przedniego wahacza, górnego 200zł. to jest dobra cena?! Bo podobno to trzeba całe wyciagac wszytsko zeby dojsc do wewnetrznych śrub?! Na mechanice nie znam sie w ogóle więc pytam czy "mój" mechanik ma słuszność w tej cenie. Pamietam że w C3 wymieniałem wahacze za 30zł. :D:D:D:D - oczywiście mowa o robociźnie.
z przedniego górnego wahacza śruba wychodzi bez ruszania mc phersona wiec mechanik gruuubo przesadził. Jedyny problem może napotkać w zapieczonej śrubie mocujacej oba sworznie górnych wahaczy ale ona jest na wierzchu i potraktować ją palnikiem - to żaden problem

Qris

Post autor: Qris » 25 cze 2009, 01:31

Za dużo 50-100zł jeśli nie wywalamy amora a jeśli wywalamy to 120zł max bo to z 40 min roboty max! 3 śruby u góry potem odkręcamy zalane 10 min wcześniej śruby od wahacza wymiana cyk myk nakręcamy nakrętkę przykręcamy amora ze sprężynką by potem opuścić auto przydusić 2-3 razy w celu ułożenia i skręcić.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 25 cze 2009, 12:24

Bo on mi tam pokazywał i tłumaczył że ta śruba wewnętrzna jest za głęboko i nie da sie jje odkrecic bez sciagania... ?!
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 25 cze 2009, 12:46

olej mechanika i zrób to sobie sam jesli pusci sruba mocująca sworznie. to naprawdę żadna filozofia. A potem podjedź do mechanika ze starym wahaczem w garsci i zaproponuj mu podwykonawstwo...

Qris

Post autor: Qris » 25 cze 2009, 19:48

nie no, śruby z góry puszczą super potem 2wie zalewasz wd 13stki odkęcasz i wahacze masz w łapce oba w kielichu.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 26 cze 2009, 16:59

arthurr pisze:
z przedniego górnego wahacza śruba wychodzi bez ruszania mc phersona wiec mechanik gruuubo przesadził. Jedyny problem może napotkać w zapieczonej śrubie mocujacej oba sworznie górnych wahaczy ale ona jest na wierzchu i potraktować ją palnikiem - to żaden problem
witam,
jezeli chodzi o gorne wahacze to moze sie zdazyc ze sruba od przedniego wahacza
bedzie wlozona od strony nadkola i w tym przypadku
jej nie wyciagniesz, a co za tym idzie nie wyjmiesz wahacza,
bedzie trzeba troche pokombinowac i odkrecic zawieszke od kielicha <piwo>

PZDR///

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 cze 2009, 20:02

kiernozA6 pisze:Z tego co wiem to wszystkie powinieneś dokręcić tak aby mogły się jeszcze ustawić pod ciężarem auta i dopieero jak jest auto na kołach to podokręcać z kanału (wiem że jest czasami cieżko z dojściem) chodzi o to żeby się poprostu nie pozrywały te gumy, które masz np w górnych wachaczach ( jak wachacz bedzie mocno w dół skierowany i dokręcisz tak zdrowo, to ta tulej w gumie w tej pozycji zostanie a pod ciężarem auta wachacz się ruszy i może się oberwać guma)
jest to bardziej niż cenna uwaga
daję głowę, że połowa ludu co sama wymienia wahacze nie wie o tym i dlatego za rok wymienia ponownie,
dodać tylko należy, że np dolny prosty ma specjalny wskaźnik jak go przykręcić, chodzi o ten pionowy co jest również w aucie
BartG60 pisze:jezeli chodzi o gorne wahacze to moze sie zdazyc ze sruba od przedniego wahacza
będzie włożona od strony nadkola i w tym przypadku
jej nie wyciągniesz, a co za tym idzie nie wyjmiesz wahacza,
tak jest właśnie montowane od "nowości" że tak powiem
trzeba odkręcać kielich z góry ( jak się nie mylę wówczas również od zwrotnicy tą śrubę - która notabene nie jest najlżej do odkręcenia)

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 27 cze 2009, 15:21

fabrycznie zawsze śruby górnych wahaczy są wkładane "od zewnątrz" - rozebrałem do tej pory 5 oryginalnych zawieszeń... Ale, racja, jesli jest odwrotnie - odkrecamy na kielichu.

Z tym wskaźnikiem na dolnym tylnym wahaczu to prawda - potwierdzam. ÂŻeby go idealnie załozyc można tam włożyc dopasowany rozmiarem klucz plaski

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl