Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A5 C5 2.0 LPG]znikajacy olej silnikowy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 29 maja 2008, 13:36

no tez mi siue wydaje ze cos za duzo tego oleju ci bierze
i pytanie z innej beczki czy mnie oczy niemyla ze wstawiles gaz do 2.0b,i to jeszcze jezdzi nieszkoda ci bylo bo mnie sie wydaje ze to za maly motor do gazu :-? :roll:

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

znikający olej

Post autor: fire » 29 maja 2008, 14:03

Czyli który wariant POLECACIE???
1.
2.
3.

Co byscie poczynili na moim miejscu? Zmienili tylko sam olej?

[ Dodano: 2008-05-29, 14:47 ]
Co do LPG nie ma różnicy - wcale!Jeździ identycznie jak na benzynce a dziś przy tych wariackich cenach gdzie ropa jest juz droższa od PB to wielki plus!
fire

macieja910

Post autor: macieja910 » 29 maja 2008, 15:08

Ja bym Ci polecil pierwszy sposob. Bo durgi sposob zeby nic nie ruszac i zalac olej mineralny :shock: to napewno jest dobry sposob. Mineralny olej zasyfi Ci silnik tzw. szlamem. Co do trzeciego sposobu to nigdy nie wiadomo czy STP zadziala i jakos nie wydaje mi sie zeby to bylo zalatwienie problemu. A co dooleju mobil to polecam ten olej :-)

may
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 18 sty 2008, 19:55
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: may » 29 maja 2008, 21:35

Powiem Ci ze prawdopodobnie poprzedni wlasciciel mojej a6 lal mineralny (nie bylo to pewne gdyz sciagalem auto z belgi niby 200 000). Pojechalem do olejarzy i stwierdzili ze skoro 200 000 to lejemy polsyntetyk. I od tego momentu zaczelo mi kapac niby zmienialem uszczelki pod pokrywami - troszke zmiejszylo sie ale nadal silnik sie poci od spodu i mechanicy nie widza skad - trzeba by wyciagnac silnik (zrobie to dopiero gdy bede robil rozrzad poki co dolewam.
Kolejna rzecz jaka zrobie za 3000 km to zmieniam olej na minerala moze to pomoze

Aha i nie dodawaj nic do silnika to tylko sztuczne plyny!
Ja bym na twoim miejsu wybral wariant 1 najbardziej pewne
Ostatnio zmieniony 29 maja 2008, 21:40 przez may, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacek

macieja910

Post autor: macieja910 » 29 maja 2008, 21:39

may u mnie od poczatku uzytkowania byl lany syntetyk i nic nie kapie :-) A mam 211 tys przejechane

Robert
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 24 lut 2008, 22:17
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Robert » 29 maja 2008, 21:48

kolego May dziś robiłem rozrząd i znalazłem usterkę uszczelniacz na wale przedni od niego cały silnik był zasyfiony od spodu tak profilaktycznie go wymień ja wymieniłem wszystko paski napinacz pompa wody rolki :lol: :lol: :lol:

Marconi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2008, 00:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marconi » 02 cze 2008, 18:19

Witam serdecznie !

Jestem użytkownikiem A6 Avant właśnie z tym motorem 2.0 ( przede wszystkim mało kto wie ale ten silnik jest 20V a nie jak napisałeś 16V ). Auto moje również jest z 2003 roku ,przebieg 115.000 od początku serwisowane w ASO. Wiem że te silniki potrafią "brać" olej i to nawet do 4l od wymiany do wymiany ( w skrajnych przypadkach - podobno najgorsze były partie silników z Węgier ).Jeśli chodzi o moją Audicę to jeździ na Castrolu Edge 5W30. Wymiana co 15tys. ÂŚrednio dolewam około 2 litrów na 15tys. Wszyscy zgodnie mówią że ten typ tak ma.

Z auta jestem bardzo zadowolony. W mieście spala około 10 , 10.5 a w trasie przy konkretnej jeździe 8.5 l. Bardzo fajny i elastyczny motor.

p.s. Dzisiaj rozmawiałem z kolegą ( aso ) który twierdzi że jeśli tak bierze dużo oleju to najlepiej wymienić uszczelniacze na zaworach.

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

znikajacy olej silnikowy [A5 C5 2.0 LPG]

Post autor: fire » 07 cze 2008, 08:31

Po chwili przerwy coś napiszę - i znów oczekuję na zainteresowanie tematem i jakieś porady!!!

Więc tak dolaliśmy 450 ml STP - i tu zdziwienie - silnik zmniejszył chęci na olej - obecnie ok 500 ml/1000 km. ( olej zostawiłem syntetyk Castrola na którym jeżdzilem) - kto podpowie co w takim razie czynić dalej.
Za wszystkie poprzednie rady z góry dziękuję!!!!
I liczę na następne!
Zastanawiam się nadal nad wariantem nr1.
WYMIANA USZCZELNIACZY I ZMIANA NA PółSYNTETYK MOBIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-I CHYBA TAK ZROBIę.

POZDRAWIAM
fire

tomeks6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 sty 2008, 12:50
Lokalizacja: dolnoślą;skie

olejjjjj

Post autor: tomeks6 » 08 cze 2008, 20:27

witam,posiadam s6 z lpg. na liczniku 125000 km.czyli nie duzo,jest autentyk. czasem spalil litr na 1000 czaem kpl NIC,przynajmniej nie zauwzalnie na bagnecie.rozmwialem z kolega mechanikiem i zwrocil mi uwage,czy nie zdarza mu sie nie palic na wszystkie cylindry. a faktycznie zdarza mu sie. jak dlugo jezdze na gazie to na zimnym silniku nie pracuje rowno na benzynie,przezuca cylindry i jest marnie,pozniej mu przechodzi.po podlaczeniu do vaga podal blad-wtryskiwacze benzyny ciagle otwarte. juz pisalem posta o tym,w kazdym razie nalalem vervy i plynu do czyszczenia wtryskiwaczy i mu przeszlo.od tego czasu przeszlo rowniez znikanie oleju.wydaje mi sie,ze jadac bardzo delikatnie na benzynie np po trasie mozna nie zwrocic uwagi a silnik moze nie palic na wszystkie cylindry i wtedy moze "zaciagac"olej tym cylindrem.
w kazdym razie u mnie pomoglo.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rufffus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:58
Lokalizacja: Łódź

Znikający olej = silnik do wymiany

Post autor: rufffus » 22 cze 2008, 12:10

Witam kolego!

Otóż już Ci odpisuje na pytanie i niestety nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości. :-|

Jeżeli jeszcze nie zacząłeś grzebać przy silniku to nie dotykaj go w ogóle! Ja miałem identyczny problem co Ty. Cała zabawa kosztowała mnie już około 8 000 PLN i oczywiście skończyło się na wymianie całego silnika... Zdążyłem wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych, zmienić kilka razy olej na różne (niby dobre, drogie oleje...). Prawda jest taka, że silniki ALT są grzebnięte konstrukcyjnie i jeśli trafiłeś "pechowy" motor to masz delikatny problem. ÂŻeby nie było, że to ja akurat mam niefart i sieję panikę na forum: mój stary silnik wystawiłem na allegro (jako uszkodzony, nie zamierzałem nikogo oszukiwać co na allegro jest BARDZO popularne). Dzwoniło do mnie parę osób, które przy swoich silnikach zrobiły już wszystko co się dało (łącznie z wymianą pierścieni, uszczelniaczy, cewek itp). I oczywiście nic to nie dało...

Po wymianie silnika mam na razie (odpukać) spokój. Wszystko śmiga pięknie, poziom oleju trzyma się przy górnej kresce i nie spada. A dodam tylko, że stary motor w ostatniej fazie swojego żywota wpierzał - i tu uwaga - 3L oleju na 1000 km!

Napiszę jeszcze trochę detali na PW ale z mojego bolesnego doświadczenia - jeżeli jeszcze nic nie zainwestowałeś w ten motor to odpuść i kup drugi.

przywitaj się w dziale"Powitania"
Ostatnio zmieniony 22 cze 2008, 12:46 przez rufffus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 22 cze 2008, 13:09

rufffus pisze:jeżeli jeszcze nic nie zainwestowałeś w ten motor to odpuść i kup drugi.
tylko dla niego kupic silnik to juz bedzie problem nie kazdy ma do sprzedania 4.2 motor

Awatar użytkownika
rufffus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rufffus » 22 cze 2008, 13:16

kylo99 pisze:
rufffus pisze:jeżeli jeszcze nic nie zainwestowałeś w ten motor to odpuść i kup drugi.
tylko dla niego kupic silnik to juz bedzie problem nie kazdy ma do sprzedania 4.2 motor
Nie 4.2 tylko 2.0 20v ALT. I dodam jedynie, że jest to chyba najrzadszy motor jaki występował w tych autach i "coś" o tym wiem, że nie każdy ma taki motor do sprzedania (a nawet jak ma to swój zarżnięty - tyle, że oczywiście pali głupa, że wszytko jest ok)...

Po prostu chcę podkreślić, że z obserwacji mojej i kilku innych osób ( w tym także serwisantów ASO ) wynika jasno - kasa wywalona na remonty tego silnika to kasa wyrzucona w błoto.

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 22 cze 2008, 13:28

rufffus pisze:
kylo99 pisze:
rufffus pisze:jeżeli jeszcze nic nie zainwestowałeś w ten motor to odpuść i kup drugi.
tylko dla niego kupic silnik to juz bedzie problem nie kazdy ma do sprzedania 4.2 motor
Nie 4.2 tylko 2.0 20v ALT. I dodam jedynie, że jest to chyba najrzadszy motor jaki występował w tych autach i "coś" o tym wiem, że nie każdy ma taki motor do sprzedania (a nawet jak ma to swój zarżnięty - tyle, że oczywiście pali głupa, że wszytko jest ok)...

Po prostu chcę podkreślić, że z obserwacji mojej i kilku innych osób ( w tym także serwisantów ASO ) wynika jasno - kasa wywalona na remonty tego silnika to kasa wyrzucona w błoto.
czytaj dokladniej,chodzilo mi ze kolega ma 4.2 motor 340 kucy i proponujesz mu kupic silnik to przeciez 2.0 niewstawi.
kolega ma 4.2 benzyna+lpg 8-)

Awatar użytkownika
rufffus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rufffus » 22 cze 2008, 13:33

kylo99 pisze:
rufffus pisze:
kylo99 pisze: tylko dla niego kupic silnik to juz bedzie problem nie kazdy ma do sprzedania 4.2 motor
Nie 4.2 tylko 2.0 20v ALT. I dodam jedynie, że jest to chyba najrzadszy motor jaki występował w tych autach i "coś" o tym wiem, że nie każdy ma taki motor do sprzedania (a nawet jak ma to swój zarżnięty - tyle, że oczywiście pali głupa, że wszytko jest ok)...

Po prostu chcę podkreślić, że z obserwacji mojej i kilku innych osób ( w tym także serwisantów ASO ) wynika jasno - kasa wywalona na remonty tego silnika to kasa wyrzucona w błoto.
czytaj dokladniej,chodzilo mi ze kolega ma 4.2 motor 340 kucy i proponujesz mu kupic silnik to przeciez 2.0 niewstawi.
kolega ma 4.2 benzyna+lpg 8-)
Wiem, że powinienem to napisać na PW ale... wejdź na 1wszą stronę tego wątku i sprawdź:
-kto założył temat i prosi o pomoc i radę
-jakim jeździ autem z jakim silnikiem
A później daj znać i usuniemy nasze "zaśmiecające" posty ;-)

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 22 cze 2008, 13:37

to było napisac komu odpowiadasz bo wyszło na to ze odpowiedziales koledze przed tobą,on sie przywital i ty z nim tez hehe ;-)
bo temu koledze ktory zaczał wyszlo na to ze niema az takiego problemu ze dolewa 0,5 litra na 1000km
u ciebie bylo inaczej bo zales trzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga