[A6 C5] swap silnika z 2.4 na 2.7 biturbo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 333
- Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
- Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie
[A6 C5] swap silnika z 2.4 na 2.7 biturbo
Cześć Koledzy :-P
Potrzebuje waszej pomocy mianowicie...w mojej malej brakuje mi mocy znudzilo sie to co bylo i...a nie ma mowy o jej sprzedazy wiec zostaje mi opcja SWAPA jedyny silnik jaki przychodzi mi do glowy to 2.7bi i teraz moje pytania czy jesli na samym poczatku zakupilbym ten silnik z elektyka i komputerem to moglbym podlaczyc go pod moja manualna skrzynke zniosla by to slyszalem ze 2.4 2.8 i 2.7bi sa blizniaczo podobne ?narazie brak funduszy na kpl tylny naped i skrzynie quattro..i zastanawiam sie czy moglbym narazie zmienic sam silnik i czy byloby to bardzo klopotliwe ? chyba nie potrzebowalym silnika z osprzetem co ??wszystko chyba pasuje jak to jest co mkusialbym zakupic by wszytsko gralo??prosze was o szybka pomoc i wszelkiego rodzaju uwagi na ten temat :-D bo chcialbym do konca sierpnia miec 2.7 pod maska jesli sie uda
Potrzebuje waszej pomocy mianowicie...w mojej malej brakuje mi mocy znudzilo sie to co bylo i...a nie ma mowy o jej sprzedazy wiec zostaje mi opcja SWAPA jedyny silnik jaki przychodzi mi do glowy to 2.7bi i teraz moje pytania czy jesli na samym poczatku zakupilbym ten silnik z elektyka i komputerem to moglbym podlaczyc go pod moja manualna skrzynke zniosla by to slyszalem ze 2.4 2.8 i 2.7bi sa blizniaczo podobne ?narazie brak funduszy na kpl tylny naped i skrzynie quattro..i zastanawiam sie czy moglbym narazie zmienic sam silnik i czy byloby to bardzo klopotliwe ? chyba nie potrzebowalym silnika z osprzetem co ??wszystko chyba pasuje jak to jest co mkusialbym zakupic by wszytsko gralo??prosze was o szybka pomoc i wszelkiego rodzaju uwagi na ten temat :-D bo chcialbym do konca sierpnia miec 2.7 pod maska jesli sie uda
Ostatnio zmieniony 07 cze 2009, 22:30 przez radek_s4, łącznie zmieniany 2 razy.
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
swap to ciezka sprawa silnik tylko z osprzetem!! elektryka wiadomo - watpie ze samemu przezucisz zaduzo czarów:) tam jest
Ze skrzynią napewno sie zejdzie. i powinna to wytrzymac gorzej polosie
jak nie masz budy w quattro to zycze powodzenia w przerobce:) - zaloze sie ze lepiej kupic cala nowa bude chocby gołą :P
wiadomo wszystko sie da:)
a czemu jej nie sprzedasz?
to jest najszybsze i najtansze rozwiazanie. kupujac 2,7 bi masz pewnosc co do wytzymalosci wszystkich elemntow a wyposazenie tez gorsze nie bedzie. Albo zamien sie.
Ze skrzynią napewno sie zejdzie. i powinna to wytrzymac gorzej polosie
jak nie masz budy w quattro to zycze powodzenia w przerobce:) - zaloze sie ze lepiej kupic cala nowa bude chocby gołą :P
wiadomo wszystko sie da:)
a czemu jej nie sprzedasz?
to jest najszybsze i najtansze rozwiazanie. kupujac 2,7 bi masz pewnosc co do wytzymalosci wszystkich elemntow a wyposazenie tez gorsze nie bedzie. Albo zamien sie.
Forum https://a8team.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 333
- Rejestracja: 22 paź 2008, 21:59
- Lokalizacja: Gdańsk/Pomorskie
Wiem co mam ... włozylem kupe kasy w nia i glupio byloby sie jej pozbyc a szukanie kolejnej dziewiczej szóstki to znowu sporo czasu zanim znajde w takim stanie ... a jeśli chciałbym zostac przy wersji na oske to chyba bez rozkrecania silnika (mam na mysli chip tuning itp.) czyli przy mocy ok 250KM sprzeglo i skrzynka dalyby rade?Półosie mozna zmienic z jakiegos innego motoru?moze z 2.8?
< Nigdy nie jedż szybciej ..
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >
.. niż Twój anioł stróż potrafi latać >
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
skrzynia da rady bez obaw:) chipa wytrzymie ale sprzeglo zakladasz od 2.7 bi takiw arunek. zakladajac taki silnik na oske PRZEDNIA OSKE mam pytanie czy ty nie jestes moze samobojca??:) nie wyrobisz na opony no chyba ze po 1wszym zakrecie sie skonczy....
nie wiem czy jezdziles kiedys autem 200 koni na oske? tym sie nieda jezdzic a frajdy zadnej wsumie pierwsze 3 biegi non stop poslizg......
przemysl to. teraz czy nie lepiej poszukac miesiac fajnej 2,7 bi niz tu 3 miesiace lezec pod autem?
t lepiej rozwaz kupno 2giego
nie wiem czy jezdziles kiedys autem 200 koni na oske? tym sie nieda jezdzic a frajdy zadnej wsumie pierwsze 3 biegi non stop poslizg......
przemysl to. teraz czy nie lepiej poszukac miesiac fajnej 2,7 bi niz tu 3 miesiace lezec pod autem?
t lepiej rozwaz kupno 2giego
Forum https://a8team.pl
Prosze Cie nie pisz takich wypowiedzi o "jebnięciu". A6 2.7T limuzyna FWD 230KM (przed liftingiem) ma 7.5s do 100 lub 7.1s w wersji quattro przy momencie 310 Nm bedacym plaskim od 1500 do 4800 obr/min, natomiast 2.5 TDI limuzyna 180KM ma 8.8s do 100 przy momencie 370 Nm w zakresie od 1500 do 2500 obr/min, a potem gwaltownie spada. Z tym, ze momentu obrotowego diesla i benzyny nie mozna porownywac bezposrednio, bo diesel ma inna skrzynie biegow i momentu na kola z silnika trafia o 1/3 mniej niz w benzynie.goly191 pisze:to chyba ekonomiczniej kupić 2.5tdi 180PS
<font color='red'><b>censored</b></font> pewnie podobne
Takze porownanie danych technicznych jest proste:
roznica przyspieszenia do 100: 1.3-1.7s a to naprawde nie jest malo
porownanie momentow obrotowych: 310Nm(1500-4800 obr/min) vs. 370Nm*2/3 (1500-2500obr/min)= 310Nm(1500-4800 obr/min) vs. 244Nm (1500-2500obr/min) -> roznica: 66Nm plus duza roznica zakresu obrotow przy ktorych silnik generuje ten moment
Jezeli bysmy porownywali 2.5 TDI z 2.7T 250KM (poliftingowe) to roznica jest jeszcze bardziej miazdzaca na korzysc 2.7T.
Spalanie: tutaj roznice sa oczywiscie widoczne szczegolnie w trasie lub podczas bootowania, z tym ze i banan na twarzy jest duzo wiekszy przy bootowaniu 2.7T. Podczas spokojnej jazdy po miescie mozna miec w 2.7T spalanie zblizone do 2.5TDI, z tym, ze 2.7T bardziej kusi .
Koszty utrzymania silnika w nalezytej kondycji w przypadku 2.7T nie beda wieksze niz koszty utrzymania 2.5 TDI w nalezytej kondycji, a nawet moga byc duzo nizsze i jego utrzymanie moze byc duzo mniej klopotliwe - bo to jest udana konstrukcja bez wad technicznych.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie szalej nie szalejDetail pisze:momentu obrotowego diesla i benzyny nie mozna porownywac bezposrednio, bo diesel ma inna skrzynie biegow i momentu na kola z silnika trafia o 1/3 mniej niz w benzynie.
aby było bardziej sprawiedliwie dało by się 2.5tdi 204PS i wtedy już nie byłoby śmiesznie
porównanie, które napisałeś jest w sumie niczym w porównaniu do rzeczywistości, każdy wie jakie diesle mają odejście, a ile jest z "danych", tego 2.7 ratuje x2 turbina
ale na dłuższej trasie dajmy z 500km benzyna zawsze mięknie, diesel idzie tak samo
tu już przesadziłeś, wiec zerknijmy do danychDetail pisze:Podczas spokojnej jazdy po miescie mozna miec w 2.7T spalanie zblizone do 2.5TDI
2.5tdi miasto 11,2
2.7bit miasto 16,5
faktycznie zbliżone wartości :shock:
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
kolego nigdy nie jezdziłeś 2,7 bi chyba jesli 2,7 bi wymięknie to przesiadam sie do maluszka:) Diesel pierdnie przy benzynce benzyna jest stworzona do szybkiej i dynamicznej jazdy. nie bez powodu ma majwieksza moc na sameh gorze a disiel na dole.
Forum https://a8team.pl
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
tak było za komuny, ale się skończyładziq111 pisze:benzyna jest stworzona do szybkiej i dynamicznej jazdy. nie bez powodu ma majwieksza moc na sameh gorze a disiel na dole.
a jak myślisz, z tą "górą" to co :?: silnikowi to nic nie robi przy 6000obr/min :?: no już to widzę :shock:
zresztą wystarczy poczytać ile wytrzymują silniki benzenowe, a ile diesla, więc doczytać radzę, lub popytać "dobrych" mechaników
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
dobra kazdy wie swoje.
ja robie za autami wiem oco chodzi. ale kto kupuje diesla zeby non toper jezdzil 5 tyś obr?
a 2,7 bi jak tych obrotow niema to nie jedzie.
ja też benzyne turbo doładowaną i od 3 tyś sie zbiera a moc max. 5900 obr.
pozatym nie wiem oco ci konkretnie chodzi bo zarowno przy silnikach diesla sie psuje osprzet jak i benzynowych..... niemorzna stwierdzic ktory silnik lepszy. ja mialem golfa w rodzinie 1 1.3 benzyna 1mln 110 tyś km a przez ostatnie ponad 200 tyś zagazowany i chodzil do samego końca faktem bylo ze raz mial zmienione pierscionki robiona glowice i zalozony nowy gażnik -- diesle tez maja problemy to jakis wtrysk to pompa to głowica itd itd. koszt naprawy benzynowego jest kilkukrotnie nizszy od diesla...
jedynie co przemawia za dieslem to spalanie i nic wiecej. wieczny klekot wibracje wieksze aku swiece zarowe mozna by wpizdu wymieniac. popatrz na te forum i poczytaj wypowiedzi o dieslach w 90% przypadkow kazdy ma cos przynim do zrobienia.
benzynowych jest mniej:P ale moze ze wzgledu nato ze kazdy kupuje diesla.
Niezniszczalne silniki skonczyly sie w 80 latach......
porwnanie silnik diesla mercedesa beczki 3.0d chodza do dzis
podobnie benzyna amerykańska duzy silnik mala moc = niezniszczalnosc...
dzis jest maly silnik duza moc i ciagly klopot.
ja robie za autami wiem oco chodzi. ale kto kupuje diesla zeby non toper jezdzil 5 tyś obr?
a 2,7 bi jak tych obrotow niema to nie jedzie.
ja też benzyne turbo doładowaną i od 3 tyś sie zbiera a moc max. 5900 obr.
pozatym nie wiem oco ci konkretnie chodzi bo zarowno przy silnikach diesla sie psuje osprzet jak i benzynowych..... niemorzna stwierdzic ktory silnik lepszy. ja mialem golfa w rodzinie 1 1.3 benzyna 1mln 110 tyś km a przez ostatnie ponad 200 tyś zagazowany i chodzil do samego końca faktem bylo ze raz mial zmienione pierscionki robiona glowice i zalozony nowy gażnik -- diesle tez maja problemy to jakis wtrysk to pompa to głowica itd itd. koszt naprawy benzynowego jest kilkukrotnie nizszy od diesla...
jedynie co przemawia za dieslem to spalanie i nic wiecej. wieczny klekot wibracje wieksze aku swiece zarowe mozna by wpizdu wymieniac. popatrz na te forum i poczytaj wypowiedzi o dieslach w 90% przypadkow kazdy ma cos przynim do zrobienia.
benzynowych jest mniej:P ale moze ze wzgledu nato ze kazdy kupuje diesla.
Niezniszczalne silniki skonczyly sie w 80 latach......
porwnanie silnik diesla mercedesa beczki 3.0d chodza do dzis
podobnie benzyna amerykańska duzy silnik mala moc = niezniszczalnosc...
dzis jest maly silnik duza moc i ciagly klopot.
Forum https://a8team.pl
to zeby bylo sprawiedliwie to 2.7T 250KM po chipie ma 300-305KM i w dalszym ciaglu 2.5 TDI nie ma szans, chociaz zapewniam Cie, ze nawet nominalne 2.7T zostawia z tylu 2.5 TDI 204 KM. diesel ma odejscie, ale to jest zludne wrazenie, bo wystarczy zmierzyc mu przyspieszenie. To niby odejscie robi moment, ktory jest wiekszy niz w malych benzynach. 2.7T czy innymi wiekszymi silnikami nie potrzeba naokraglo wajchowac biegami zeby samochod jechal dosyc dynamicznie bo tam moment jest duzy. Zreszta widze, ze kolega jechal 2.5 TDI i nie jechal 2.7T i to sa jego domysly a nie empiryczne odczucia. Kazdy ma prawo do swojego zdania i opinii . Jezeli bysmy porownywali doladowanego diesla z niedoladowana benzyna o tej samej pojemnosci co diesel to diesel rzeczywiscie moglby miec wieksze odejscie lub wiekszy moment na kolach, ale jakby ta benzyna byla doladowana to juz wyniki sie zmieniaja.goly191 pisze: aby było bardziej sprawiedliwie dało by się 2.5tdi 204PS i wtedy już nie byłoby śmiesznie
porównanie, które napisałeś jest w sumie niczym w porównaniu do rzeczywistości, każdy wie jakie diesle mają odejście,
Co do spalania w miescie to zdrowe 2.7T przy spokojnej jezdzie pali 12.5-13litrow a 2.5 TDI 10-13 w zaleznosci od kondycji samochodu, takze roznica nie jest miazdzaca. Ale dyskutowac o spalaniu nie ma co, bo diesel z pewnoscia wygrywa.
I zgadzam sie, ze przewaga 2.7T jest zastosowanie dwoch turbin, bo to wlasnie decyduje o plaskim przebiegu momentu prawie w caly zakresie i o niewielkim spalaniu w porownaniu do jednostek wolnossacych prezentujacych podobne parametry. Zreszta z tego zrobil sie offtopic i kolejna dyskusja czy diesel czy benzyna na ktora nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Pozdrawiam.