Jakiś czas temu przerabiałem w swoim A6 z 2005 r. przednie lampy ze zwykłych na bi-xenon. Mam jednak problem z funkcją świateł dziennych. Tzn w pozycji automatycznej nie zapalają mi się żarówki halogenowe w lampach, świecą jedynie postojówki, gdy się ściemni xenony zapalają się automatycznie, natomiast zwykłe żarówki w dalszym ciągu nie świecą. Przeglądając forum natrafiłem na temat, gdzie sugerowano włączenie świateł do jazdy dzienne w MMI CAR SETUP / Exterior Lighting. Z tym, że u mnie nie ma opcji daylight headlight
[A6 C6] Problem ze światłami do jazdy dziennej
-
JoseDiablo
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 12
- Rejestracja: 21 sie 2008, 22:02
- Lokalizacja: Małopolska
[A6 C6] Problem ze światłami do jazdy dziennej
Witam
Jakiś czas temu przerabiałem w swoim A6 z 2005 r. przednie lampy ze zwykłych na bi-xenon. Mam jednak problem z funkcją świateł dziennych. Tzn w pozycji automatycznej nie zapalają mi się żarówki halogenowe w lampach, świecą jedynie postojówki, gdy się ściemni xenony zapalają się automatycznie, natomiast zwykłe żarówki w dalszym ciągu nie świecą. Przeglądając forum natrafiłem na temat, gdzie sugerowano włączenie świateł do jazdy dzienne w MMI CAR SETUP / Exterior Lighting. Z tym, że u mnie nie ma opcji daylight headlight
Czy da się to włączyć VAG-iem tak ,by podczas jazdy w dzień nie świecił xenon a jedynie zwykła żarówka?
Jakiś czas temu przerabiałem w swoim A6 z 2005 r. przednie lampy ze zwykłych na bi-xenon. Mam jednak problem z funkcją świateł dziennych. Tzn w pozycji automatycznej nie zapalają mi się żarówki halogenowe w lampach, świecą jedynie postojówki, gdy się ściemni xenony zapalają się automatycznie, natomiast zwykłe żarówki w dalszym ciągu nie świecą. Przeglądając forum natrafiłem na temat, gdzie sugerowano włączenie świateł do jazdy dzienne w MMI CAR SETUP / Exterior Lighting. Z tym, że u mnie nie ma opcji daylight headlight
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Aud ... ics#Coding
Sprawdź czy masz prawidłowo zakodowane.
Sprawdź czy masz prawidłowo zakodowane.
Widzisz mnie na drodze?Trąb i mrugaj, machaj i krzycz!
-
tmr
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Jeśli xenon zakładał "ktoś" - to istnieje możliwość że lampę założył, skoro komp nie wyświetla błędów - to pewnie przekodował bordnetz, ale być może nie pociągnął kabli do świateł dziennych.
Rozumiem że światła długie masz. Dobrze by było żebyś sprawdził w kodowaniu MMI czy masz "daytime lights on" (lub selectable by mmi), no i żebyś sprawdził w kodowaniu bordnetza czy masz wogóle zarejestrowane xenony.
btw.. w bixenonie nie ma dodatkowej żarówki halogenowej. Ta do jazdy dziennej to P21W z tego co pamiętam, czyli taka jak np. w lampach stop.
Pozdr
_TMr
Rozumiem że światła długie masz. Dobrze by było żebyś sprawdził w kodowaniu MMI czy masz "daytime lights on" (lub selectable by mmi), no i żebyś sprawdził w kodowaniu bordnetza czy masz wogóle zarejestrowane xenony.
btw.. w bixenonie nie ma dodatkowej żarówki halogenowej. Ta do jazdy dziennej to P21W z tego co pamiętam, czyli taka jak np. w lampach stop.
Pozdr
_TMr
-
JoseDiablo
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 12
- Rejestracja: 21 sie 2008, 22:02
- Lokalizacja: Małopolska
rzeczywiście, pisząc o żarówce halogenowej miałem na myśli wskazaną przez Ciebie żarówkę P21W (taka okrągła) mój błądtmr pisze:btw.. w bixenonie nie ma dodatkowej żarówki halogenowej. Ta do jazdy dziennej to P21W z tego co pamiętam, czyli taka jak np. w lampach stop.
zakładałem sam z małą pomocą elektryka, lampy nie były przekodowane stąd wywala błąd przepalonej żarówki, który znika po włączeniu świateł mijania, kable do świateł dziennych są podciągniętetmr pisze:Jeśli xenon zakładał "ktoś" - to istnieje możliwość że lampę założył, skoro komp nie wyświetla błędów - to pewnie przekodował bordnetz, ale być może nie pociągnął kabli do świateł dziennych.
Jako długie świeci oczywiście xenon + właśnie te zarówki odpowiadające światłom do jazdy dziennej P21W, więc nie wiem, czy powinny świecić, czy są źle podłączonetmr pisze:Rozumiem że światła długie masz.
W praktyce wygląda to tak, że w pozycji auto, gdy się ściemnia xenony włączają się automatycznie, natomiast w przypadku gdy światła są narażone na światło dzienne (np. po wyjechaniu z garażu) wywala właśnie błąd przepalonych żarówek.
I teraz nie wiem, czy jest to kwestia złego podłączenia żarówek do jazdy dziennej, czy tylko przekodowania VAG-iem i włączenia ich (rozumiem, że wówczas opcja daylight pojawi się w menu?)
czy po przekodowaniu zniknie błąd przepalonej żarówki występujący w związku z niefabrycznym bi-xenonem?tmr pisze:żebyś sprawdził w kodowaniu bordnetza czy masz wogóle zarejestrowane xenony.
dzięki za schemat kodowaniażeli pisze:http://wiki.ross-tech.com...ctronics#Coding
Sprawdź czy masz prawidłowo zakodowane.
Tak na marginesie zapytam - myślałem nad zderzakiem od S6 z diodami LED w miejscu halogenów. Przerabiał ktoś u siebie? Jeśli tak, to rozumiem, że funkcjonują one jako zamienniki halogenów? jak wygląda kwestia ich adaptacji (pewnie inne wtyczki i konieczność włączenia ich VAG-iem, tak jak w przypadku lamp tylnych z LED-ami ?)
Wielkie dzięki za wyjaśnienia
-
tmr
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
- jest błędne podłączenie bordnetz-lampa. Być może da się to skorygować bez rozbierania przodu samochodu (tylko wtedy jeśli jest zamienione krzyżowo podłączenie przesłony długich i żarówek do jazdy dziennej). Jeśli "elektryk" podłączył lampy bez pociągnięcia kilku nowych kabelków do każdej z lamp - to żeby to ogarnąć - rozbieranie samochodu.JoseDiablo pisze:
Jako długie świeci oczywiście xenon + właśnie te zarówki odpowiadające światłom do jazdy dziennej P21W, więc nie wiem, czy powinny świecić, czy są źle podłączone
Jeśli masz bordnetz z literką B na końcu numeru oprogramowania - nie przekodujesz xenonów. Możesz "na trwałe" usunąć błędy spalonych żarówek dając nastawy fabryczne bordnetza (niektóre z nich są w stanie "nauczyć" się nowych wartości oporu odbiorników).
Jeśli jest tak jak to wygląda - nie próbuj włączać świateł dziennych VAG-iem- owszem, uruchomisz je, ale w trybie świateł dziennych dla żarówki halogenowej (wyższe napięcie serwowane przez bordnetz) - objaw będzie taki, że xenon będzie zapalał się , pomruga i zgaśnie... i tak kilka razy aż uszkodzisz przetwornice.
Co do zderzaka z diodami - w oryginale nieco inne pdłączenie elektryczne do bordnetza. Oczywiście można to obejść robiąc rzeźbę. Ale szkoda.
Pozdr
_TMr
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 11:09 przez tmr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
JoseDiablo
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 12
- Rejestracja: 21 sie 2008, 22:02
- Lokalizacja: Małopolska
rozumiem, a gdzie znajdę ten numer?tmr pisze:Jeśli masz bordnetz z literką B na końcu numeru oprogramowania - nie przekodujesz xenonów.
robiłem to już jakiś cza temu, więc nie pamiętam dokładnie jak to wygląda, z tego co pamiętam musiałem wygospodarować dwa dodatkowe przewody do tych żarówek, bo w wiązce ze zwykłych lamp ich brakowało, ze względu na przetwornicę- jest błędne podłączenie bordnetz-lampa. Być może da się to skorygować bez rozbierania przodu samochodu (tylko wtedy jeśli jest zamienione krzyżowo podłączenie przesłony długich i żarówek do jazdy dziennej).
Jak znajdziesz czas prześlij na priv jak się za to zabrać, będę Ci bardzo wdzięcznytmr pisze:Co do zderzaka z diodami - w oryginale nieco inne pdłączenie elektryczne do bordnetza. Oczywiście można to obejść robiąc rzeźbę. Ale szkoda.
Pewnie i tak nie obędzie się bez rozbierania,najchętniej zabrałbym się za to już po zakupie zderzak od S6
-
tmr
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
... te dwa dodatkowe przewody jeśli są pociągnięte (obsługują plus dziennych i plus solenoidu przesłony) - i są w lampie podłączone tam gdzie trzeba - to będzie oki
- wtedy tylko je we właściwe dziurki w kosteczkach modułu... :lol:
numer bordnetza (chodzi o numer oprogramowania) - jest na samej naklejce bordnetza
Jak znajdę chwilę - podeślę schemat ledów przód
pozdr
_TMr
numer bordnetza (chodzi o numer oprogramowania) - jest na samej naklejce bordnetza
Jak znajdę chwilę - podeślę schemat ledów przód
pozdr
_TMr
-
tmr
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
spróbuj go przekodować dla xenonów - cuda się zdarzają...
Jeśli się nie uda - nie masz co przekładać kabli i tym bardziej uruchamiać świateł dziennych - i tak nic z tych rzeczy działać nie będzie...
Jedyne wyjście (bez rzeźby)- to kupić bordnetza który obsłuży xenony, podłączyć wszystko jak trzeba i udać się do serwisu audi (dopasowanie elementu) - niestety bordnetz ma ochronę komponentu i "samemu" się tu nic nie poradzi.
pozdr
_TMr
Jeśli się nie uda - nie masz co przekładać kabli i tym bardziej uruchamiać świateł dziennych - i tak nic z tych rzeczy działać nie będzie...
Jedyne wyjście (bez rzeźby)- to kupić bordnetza który obsłuży xenony, podłączyć wszystko jak trzeba i udać się do serwisu audi (dopasowanie elementu) - niestety bordnetz ma ochronę komponentu i "samemu" się tu nic nie poradzi.
pozdr
_TMr
-
JoseDiablo
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 12
- Rejestracja: 21 sie 2008, 22:02
- Lokalizacja: Małopolska
-
tmr
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
led z tyłu możesz włączyć :lol:
... na tym polega niekonsekwencja audi.... ale prędzej czy później wypuszczą rewizję blokującą tą możliwość jak znam życie...
btw...: led-y z tyłu kodowane są nie bordnetzem, ale "modułem komfortu" (numerek 46 w vc...).
pozdr
_TMr
aaa... mam ten schemat led-ów z przodu - podeślij na pw maila :lol:
... na tym polega niekonsekwencja audi.... ale prędzej czy później wypuszczą rewizję blokującą tą możliwość jak znam życie...
btw...: led-y z tyłu kodowane są nie bordnetzem, ale "modułem komfortu" (numerek 46 w vc...).
pozdr
_TMr
aaa... mam ten schemat led-ów z przodu - podeślij na pw maila :lol:
-
JoseDiablo
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 12
- Rejestracja: 21 sie 2008, 22:02
- Lokalizacja: Małopolska
Mam jeszcze jedno pytanie - jak powinny być podłączone światła do jazdy dziennej LED z S6 do instalacji elektrycznej?
Jeżeli nie mogę włączyć świateł do jazdy dziennej P21W to jak powinny być podłączone te LED z S6? Równolegle z postojówkami?
Schemat mam, ale kiepski ze mnie elektryk :roll:
Czytałem, że stosuje się schemat podłączenia ich zamiast wspomnianych P21W natomiast P21W zamiast halogenów, aby nie wyświetlało błędu przepalonej żarówki.
Jeżeli nie mogę włączyć świateł do jazdy dziennej P21W to jak powinny być podłączone te LED z S6? Równolegle z postojówkami?
Schemat mam, ale kiepski ze mnie elektryk :roll:
Czytałem, że stosuje się schemat podłączenia ich zamiast wspomnianych P21W natomiast P21W zamiast halogenów, aby nie wyświetlało błędu przepalonej żarówki.
-
tmr
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Stary, i to jest właśnie rzeźbaJoseDiablo pisze:Mam jeszcze jedno pytanie - jak powinny być podłączone światła do jazdy dziennej LED z S6 do instalacji elektrycznej?
Jeżeli nie mogę włączyć świateł do jazdy dziennej P21W to jak powinny być podłączone te LED z S6? Równolegle z postojówkami?
(...) stosuje się schemat podłączenia ich zamiast wspomnianych P21W natomiast P21W zamiast halogenów, aby nie wyświetlało błędu przepalonej żarówki.
Napisz do usera Kobra7 czy nie ma czasem jakiegoś bordnetza ze ściągniętą ochroną komponentu (do xenonów/z afs/ ledami) - wydasz parę złotych (ułamek tego co na owe ledy :lol: ) a będziesz miał:
- długie światła,
- normalne światła do jazdy dziennej,
- zero błędów
- ledy podłączone jak w fabryce
- satysfakcję
Dziadostwa nie rób, bo się napracujesz, a będziesz później żałował. Będziesz miał niedziałające ledy, zero halogenów, jarzące się P21 zamiast długich i taaaakie problemy z ubezpieczalnią w razie (nie daj Boże) najmniejszej stłuczki.
Co do kłopotów z czytaniem schematów elektrycznych które podesłałem - napisz czego konkretnie nie rozumiesz - odpowiem najlepiej jak potrafię :lol:
Pozdr
_TMr
-
JoseDiablo
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 12
- Rejestracja: 21 sie 2008, 22:02
- Lokalizacja: Małopolska
Dzwoniłem do użytkownika Kobra7, będzie szukał optymalnego rozwiązania 
4F0 907 280A http://allegro.pl/item697866857_sterown ... 7280a.html
takie znalazłem na alledrogo. Oprócz xenonu obsłużą również ledy?
4F0 907 279A http://allegro.pl/item697867379_sterown ... 7279a.htmltmr pisze:bordnetza ze ściągniętą ochroną komponentu (do xenonów/z afs/ ledami)
4F0 907 280A http://allegro.pl/item697866857_sterown ... 7280a.html
takie znalazłem na alledrogo. Oprócz xenonu obsłużą również ledy?









