[2.5TDI V6 (155KM)] prosba o analize logow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
[2.5TDI V6 (155KM)] prosba o analize logow
witam serdeczenie...od pary tygodni jestem posiadaczem a6 2.5tdi 2001r po lifcie...pare dni tem zakupilem kabel OBDII i przeprowadzilem proby statycne i dynamiczne...pare dni temu skanowanie pokazalo blad 575 czyli cos z turbina, badanie robilem na zimnym silniku. powtorzylem je nastepnego dnia na rozgrzanym silniku i wtedy juz nie wykazalo zadnych bledow ale dla pewnosci prosilbym o przeanalizowanie ponizszych logow...jako ze oprogramowanie sciagnelem z sieci nie moglem po mimo scrackowania przeprowadzic prob w grupie 000...robilem to pierwszy raz w zyciu:) mam nadzieje ze sie udalo
proby statyczne:
001
http://img200.imageshack.us/i/stat01s.jpg/
003
http://img200.imageshack.us/i/stat03m.jpg/
004
http://img200.imageshack.us/i/stat04q.jpg/
011
http://img200.imageshack.us/i/stat11b.jpg/
007 013 014
http://img35.imageshack.us/i/stat07013014.jpg/
018
http://img15.imageshack.us/i/stat018.jpg/
proby dynamiczne:
001
http://img29.imageshack.us/i/dyn001.jpg/
010 011
http://img29.imageshack.us/i/dyn010011.jpg/
003 004 008
http://img29.imageshack.us/i/dyn003004008.jpg/
z gory serdecznie dziekuje
PS dodam tylko ze od czasu do czasu mam problemy z odpalaniem na zimno...wymienilem przeplywki miedzy wtryskami i przewody wracajace z paliwem do pompy tak wiec uklad wydaje sie byc szczelny...moze powyzsze logi cos podpowiedza...pozdrawiam
proby statyczne:
001
http://img200.imageshack.us/i/stat01s.jpg/
003
http://img200.imageshack.us/i/stat03m.jpg/
004
http://img200.imageshack.us/i/stat04q.jpg/
011
http://img200.imageshack.us/i/stat11b.jpg/
007 013 014
http://img35.imageshack.us/i/stat07013014.jpg/
018
http://img15.imageshack.us/i/stat018.jpg/
proby dynamiczne:
001
http://img29.imageshack.us/i/dyn001.jpg/
010 011
http://img29.imageshack.us/i/dyn010011.jpg/
003 004 008
http://img29.imageshack.us/i/dyn003004008.jpg/
z gory serdecznie dziekuje
PS dodam tylko ze od czasu do czasu mam problemy z odpalaniem na zimno...wymienilem przeplywki miedzy wtryskami i przewody wracajace z paliwem do pompy tak wiec uklad wydaje sie byc szczelny...moze powyzsze logi cos podpowiedza...pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 cze 2009, 12:49 przez wallywally, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
dzieki bardzo za szybka odpowiedz...
nie do konca wiem jak przeprowadzic pomiar w grupie 004 BS
-grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START;
nie wiem kiedy nastawnik ustawia sie w pozycji LATE...
zaraz przeszukam forum odnosnie tego niedogrzania...moze jakas powdpowiedz?
podsumowujac musze doprowadzic do pozadku ta temperature i zrobic wszytskie logi od nowa czy jedynie BS 004??? jezeli zrobie ten pomiar juz teraz bez usuniecia problemu temperatury to cos pomoze??
nie do konca wiem jak przeprowadzic pomiar w grupie 004 BS
-grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START;
nie wiem kiedy nastawnik ustawia sie w pozycji LATE...
zaraz przeszukam forum odnosnie tego niedogrzania...moze jakas powdpowiedz?

podsumowujac musze doprowadzic do pozadku ta temperature i zrobic wszytskie logi od nowa czy jedynie BS 004??? jezeli zrobie ten pomiar juz teraz bez usuniecia problemu temperatury to cos pomoze??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
zajme sie tym jak najszybciej...
z tego co wyczytalem to powinienem zaczac od wymiany czujnika G2/G62...? pozniej sprawdzic termostat...a jezeli temperatura silnika zostanie przywrocona dopiero wtedy przeprowadzic [Basic Settings - 04] i zajac sie nastawa kata wtrysku (rozumiem ze ta kwestie bede mogl rozwiazac sam, no oczywiscie po konsultacji z Toba... :lol: )
Piotrze dzieki wielkie za pomoc!!!
z tego co wyczytalem to powinienem zaczac od wymiany czujnika G2/G62...? pozniej sprawdzic termostat...a jezeli temperatura silnika zostanie przywrocona dopiero wtedy przeprowadzic [Basic Settings - 04] i zajac sie nastawa kata wtrysku (rozumiem ze ta kwestie bede mogl rozwiazac sam, no oczywiscie po konsultacji z Toba... :lol: )
Piotrze dzieki wielkie za pomoc!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
a wiec tak...z gory przepraszam za slaba rozdielczosc logow ale nie wiem jak ja polepszyc :roll:
rozgrzalem silnik do temperatury roboczej...nie ma rozbierznosci w wskazanaich temperatur grupy 01 i 17 a czyjnik jak na moje oko wyglada ok, nie ma sladow korozji czy jakis osadow.
proby bs
003
http://img192.imageshack.us/i/bs003w.jpg/
004
http://img364.imageshack.us/i/bs004.jpg/
screenshot do 004
http://img242.imageshack.us/i/capture2y.jpg/
011
http://img364.imageshack.us/i/bs011.jpg/
zrobilem tez logi w probie dynamicznej ale tylko 001 010 011 po czym padla mi bataria w lapku...pozniej dorzuce reszte
dynamiczna 001 010 011
http://img87.imageshack.us/i/001010011.jpg/
mam nadzieje ze teraz bedzie lepiej...aha...przy probie bs 004 podniosly mi sie obroty powyzej 1000/min i migala lampka od swiec zarowych.
rozgrzalem silnik do temperatury roboczej...nie ma rozbierznosci w wskazanaich temperatur grupy 01 i 17 a czyjnik jak na moje oko wyglada ok, nie ma sladow korozji czy jakis osadow.
proby bs
003
http://img192.imageshack.us/i/bs003w.jpg/
004
http://img364.imageshack.us/i/bs004.jpg/
screenshot do 004
http://img242.imageshack.us/i/capture2y.jpg/
011
http://img364.imageshack.us/i/bs011.jpg/
zrobilem tez logi w probie dynamicznej ale tylko 001 010 011 po czym padla mi bataria w lapku...pozniej dorzuce reszte

dynamiczna 001 010 011
http://img87.imageshack.us/i/001010011.jpg/
mam nadzieje ze teraz bedzie lepiej...aha...przy probie bs 004 podniosly mi sie obroty powyzej 1000/min i migala lampka od swiec zarowych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
kąt masz zbyt późny - musisz go przyspieszyć o 3-4 stopnie
EGR jest martwy - albo mocno zabrudzony albo fizycznie zaślepiony
Co do logów dynamicznych to rób je po jednym na raz - wiem że trzeba się najeździć, ale w ten sposób będzie widać dużo "gęstsze" odczyty. Na 1 rzut oka nie widać jakichś nieprawidłowości, ale zaznaczam - dopiero się uczę
OT Piotrze adres @ ci posłałem, mam się czegoś spodziewać??
EOT
EGR jest martwy - albo mocno zabrudzony albo fizycznie zaślepiony
Co do logów dynamicznych to rób je po jednym na raz - wiem że trzeba się najeździć, ale w ten sposób będzie widać dużo "gęstsze" odczyty. Na 1 rzut oka nie widać jakichś nieprawidłowości, ale zaznaczam - dopiero się uczę

OT Piotrze adres @ ci posłałem, mam się czegoś spodziewać??

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
czyli termostat zostawie jak jest i zrobie to za 8tygodni w Polsce. Rozrzad byl zmieniany w serwisie audi 6tys km temu wiec nie bede tyle czekal...no i oczywiscie nic na chama!!!
bledow mi zadnych nie pokazuje ani to na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ale faktycznie wydawalo mi sie ze nie ciagnie tak jak powinien na niskich obrotach, na jedynce to prawie wogole...a na pozostalch dopiero powyzej 2,5tys zaczyna delikatnie wciaskac w fotel :lol:
jesli chodzi zas o nastawienie kata wtryskow i egr to musze sie konkretnie doedukowac bo to dla mnie czarna magia...puki co :roll: poszukam, poczytam i jak cos bede pytal...
trzymam Cie za slowo Piotrze...mam nadzieje ze go nie poznam jak juz skonczymy:) powoli tracilem juz wiare w a6 2,5tdi :lol:
ewentulanie prosilbym w maire mozliwosci o podrzucnie jakis linkow do materialow, które mi to rozjasnia
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
znalazlem cos takiego ale szczerze mowiac nawet nie wiem gdzie to znalesc i jak sie za to zabrac...domyslam sie ze dostep do kola zebatego pompy nie bedzie za dobry...
bledow mi zadnych nie pokazuje ani to na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ale faktycznie wydawalo mi sie ze nie ciagnie tak jak powinien na niskich obrotach, na jedynce to prawie wogole...a na pozostalch dopiero powyzej 2,5tys zaczyna delikatnie wciaskac w fotel :lol:
jesli chodzi zas o nastawienie kata wtryskow i egr to musze sie konkretnie doedukowac bo to dla mnie czarna magia...puki co :roll: poszukam, poczytam i jak cos bede pytal...
trzymam Cie za slowo Piotrze...mam nadzieje ze go nie poznam jak juz skonczymy:) powoli tracilem juz wiare w a6 2,5tdi :lol:
ewentulanie prosilbym w maire mozliwosci o podrzucnie jakis linkow do materialow, które mi to rozjasnia

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
znalazlem cos takiego ale szczerze mowiac nawet nie wiem gdzie to znalesc i jak sie za to zabrac...domyslam sie ze dostep do kola zebatego pompy nie bedzie za dobry...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
Chlopaki dzieki wielkie za zainteresowanie moim problemem...co do wiedzy Piotrusia rowniez jestem pod wielkim wrazeniem, a jeszcze bardziej pozytywnie zaskoczony jestem z jaka checia dzielisz sie nia z innym...
przestudjuje jak najszybciej te posty i w swoim wlasnym interesie, jak i interesie mojego V6 zajme sie tym jak tylko bede mogl...jednakze w tygodniu mam mocno ograniczony czas przez prace
ale jezeli dzis uda mi sie posiasc wystarczajaca wiedze, jutro zrobie podejscie do korekty kata wtrysku...rozumiem ze to jest priorytet? dopiero pozniej przyjdzie pora na EGR...?
pozdrawiam
[ Dodano: 2009-06-08, 19:46 ]
ok :-D mysle ze juz zakumalem sporą wiekszość...jedyne czego do konca nie rozumeim to ten kawalek Twojej wypowiedzi Piotrze:
...Aby prawidłowo przeregulować kąt wtrysku raczej na pewno będziesz zmuszony przełożyć pasek napędu pompy wtryskowej przynajmniej o ząbek ale najpierw sprawdź czy jest miejsce do regulacji bez przekłądania paska....
o ile mam przesunac kolo zgodnie z ruchem wskazowek zegara?
no i moge miec problem z racji piźniętego termostatu z utrzymaniem wystarczajaco dlugo temperatury 85st...musze to jakos uwzglednic w swojej regulacji, prawda? czy regulacje kata wtrysku robie sie przy pracujacym silniku?

przestudjuje jak najszybciej te posty i w swoim wlasnym interesie, jak i interesie mojego V6 zajme sie tym jak tylko bede mogl...jednakze w tygodniu mam mocno ograniczony czas przez prace

pozdrawiam
[ Dodano: 2009-06-08, 19:46 ]
ok :-D mysle ze juz zakumalem sporą wiekszość...jedyne czego do konca nie rozumeim to ten kawalek Twojej wypowiedzi Piotrze:
...Aby prawidłowo przeregulować kąt wtrysku raczej na pewno będziesz zmuszony przełożyć pasek napędu pompy wtryskowej przynajmniej o ząbek ale najpierw sprawdź czy jest miejsce do regulacji bez przekłądania paska....
o ile mam przesunac kolo zgodnie z ruchem wskazowek zegara?
no i moge miec problem z racji piźniętego termostatu z utrzymaniem wystarczajaco dlugo temperatury 85st...musze to jakos uwzglednic w swojej regulacji, prawda? czy regulacje kata wtrysku robie sie przy pracujacym silniku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
ok...jutro po pracy zabieram sie do regulacji...i dam znac jak tylko skoncze...
regulowac na wylaczonym silniku? pozniej poskrecac wszystko, zalozyc oslony i przeprowadzic proby statyczne i bs na rozgrzanym silniku...
? i czy wartos kata wtrysku ma byc ujemna tzn w rubryce ATDC ma pojawic sie "-2" czy 2 a samo ATDC oznacza wartosc ujemna??
regulowac na wylaczonym silniku? pozniej poskrecac wszystko, zalozyc oslony i przeprowadzic proby statyczne i bs na rozgrzanym silniku...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
uzupełniająco i łopatologicznie (z własnego doświadczenia wiem że czasem tak najlepiej):
- na wyłączonym silniku dokopujesz się do koła którym masz kręcić
- popuszczasz śruby regulacyjne i kręcisz kołem o wartość i w kierunku podanym przez Piotrusia
- dokręcasz śruby regulacyjne, zapalasz i rozgrzewasz silnik, jak bedzie miał temperarurę sprawdzasz nastawy kąta w 004 BS
- jesli za bardzo przyspieszyłeś lub jest jeszcze za późno to gasisz silnik doregulowujesz (już będzie łatwiej - wiesz czy twoja pompa jest czuła czy nie
)
- znów odpalasz, rozgrzewasz i sprawdzasz kąt w 004 BS
- ostatnie czynności powtarzasz do skutku aż w okienku pokaże się piekna 2-ójka (no może 1,8
)
- po osiągnięciu wymarzonej wartości możesz sprawdzić dociągnięcie śrub regulacyjnych i poskładać osłony
Może się okazać że regulacji ci zabraknie - koło na otworach regulacyjnych pójdzie już do oporu a ty nie osiągniesz wartości do której dażysz - wtedy trzeba będzie robić manewr z przełożeniem paska napedu pompy o ząbek w czym - mam nadzieję - znów pomoze ci Piotruś
- na wyłączonym silniku dokopujesz się do koła którym masz kręcić
- popuszczasz śruby regulacyjne i kręcisz kołem o wartość i w kierunku podanym przez Piotrusia
- dokręcasz śruby regulacyjne, zapalasz i rozgrzewasz silnik, jak bedzie miał temperarurę sprawdzasz nastawy kąta w 004 BS
- jesli za bardzo przyspieszyłeś lub jest jeszcze za późno to gasisz silnik doregulowujesz (już będzie łatwiej - wiesz czy twoja pompa jest czuła czy nie

- znów odpalasz, rozgrzewasz i sprawdzasz kąt w 004 BS
- ostatnie czynności powtarzasz do skutku aż w okienku pokaże się piekna 2-ójka (no może 1,8

- po osiągnięciu wymarzonej wartości możesz sprawdzić dociągnięcie śrub regulacyjnych i poskładać osłony
Może się okazać że regulacji ci zabraknie - koło na otworach regulacyjnych pójdzie już do oporu a ty nie osiągniesz wartości do której dażysz - wtedy trzeba będzie robić manewr z przełożeniem paska napedu pompy o ząbek w czym - mam nadzieję - znów pomoze ci Piotruś
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
- Lokalizacja: Chester UK
Piotrze czytam czytam i to dokladnie co mi podales do przeorobienia ale czasem lepiej sie wyglupic i zadac retoryczne pytanie niz cos nabroic i poplynac w koszta (trzego mi wogole nie trzeba)...jak pisze kolega Artur "łopatologicznie" czasem najlepiej wytlumaczyc...tym bardzoej ze robie to pierwszy raz i jeszcze do niedawna myslalem ze tego typu operacje i to w oslawionym 2,5tdi to tylko u specjalistow....
mimo wszytsko obiecuje poprawe...lece dzialac..odezwe sie jak skoncze
pozdrawiam
[ Dodano: 2009-06-09, 21:04 ]
wlasnie wrocilem...no i juz wiem ze nie bedzie tak latwo...pomeczylem sie troche z ta oslona ale dalem rade...poluzowalem 3 sruby i przesunelem kolo o jakies 4mm zgodnie e wskazowkami zegara,wiecej sie nie dalo. temperatura silnika przy pomiarze bs 004 wynosila 73st...oto wynik
http://img194.imageshack.us/img194/2327/regulacja.jpg
na moje oko nic sie nie zmienilo, poprzedni pomar przed regulacja byl robiony w temperaturze 83st ale wartosci raczej sa zblizone...
przy takim ustawieniu kata wtrysku zapalila mi sie lampka od kontroli trakcji, auto kompletnie stracilo moc i pojawily sie nastepujace bledy:
http://img40.imageshack.us/i/capture3ugu.jpg/
ostatecznie wrocilem to pierwotnego ustawienia, przynajmnije lampka od trakcji mi sie juz nie pali, nie prubowalem jezdzic wiec nie wiem jak z moca...a po skanowaniu pojawil sie juz tylko jeden blad:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference- Intermittent
krotko mowiac lekko sie podlamalem i mam lekka shize jutro nim do pracy jechac...
a mialo byc tak pieknie... :roll:
a zeby bylo jeszcze ciekawiej to silnik zacyna pracowac momentamimi jak w traktorze, szczegolnie na jedynce przy wyzszych obrotach...jedyne co mi przychodzi na mysl to o czym byla mowa wczesniej czyli przesuniecie paska...tylko jezeli przesuwajac kolo zgodnie ze wskazowkaim zegara wydaje sie byc gorzej niz bylo to co pomoze przesuniecie paska o zabek i dalsza regulacja w tym kierunku?
no i jak zabrac sie za przesuniecie paska??? czy to sie wogle da ustawic?
mimo wszytsko obiecuje poprawe...lece dzialac..odezwe sie jak skoncze
pozdrawiam
[ Dodano: 2009-06-09, 21:04 ]
wlasnie wrocilem...no i juz wiem ze nie bedzie tak latwo...pomeczylem sie troche z ta oslona ale dalem rade...poluzowalem 3 sruby i przesunelem kolo o jakies 4mm zgodnie e wskazowkami zegara,wiecej sie nie dalo. temperatura silnika przy pomiarze bs 004 wynosila 73st...oto wynik
http://img194.imageshack.us/img194/2327/regulacja.jpg
na moje oko nic sie nie zmienilo, poprzedni pomar przed regulacja byl robiony w temperaturze 83st ale wartosci raczej sa zblizone...
przy takim ustawieniu kata wtrysku zapalila mi sie lampka od kontroli trakcji, auto kompletnie stracilo moc i pojawily sie nastepujace bledy:
http://img40.imageshack.us/i/capture3ugu.jpg/
ostatecznie wrocilem to pierwotnego ustawienia, przynajmnije lampka od trakcji mi sie juz nie pali, nie prubowalem jezdzic wiec nie wiem jak z moca...a po skanowaniu pojawil sie juz tylko jeden blad:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference- Intermittent
krotko mowiac lekko sie podlamalem i mam lekka shize jutro nim do pracy jechac...
a mialo byc tak pieknie... :roll:
a zeby bylo jeszcze ciekawiej to silnik zacyna pracowac momentamimi jak w traktorze, szczegolnie na jedynce przy wyzszych obrotach...jedyne co mi przychodzi na mysl to o czym byla mowa wczesniej czyli przesuniecie paska...tylko jezeli przesuwajac kolo zgodnie ze wskazowkaim zegara wydaje sie byc gorzej niz bylo to co pomoze przesuniecie paska o zabek i dalsza regulacja w tym kierunku?
no i jak zabrac sie za przesuniecie paska??? czy to sie wogle da ustawic?