Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5TDI V6 (155KM)] prosba o analize logow

Silniki wysokoprężne
wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

[2.5TDI V6 (155KM)] prosba o analize logow

Post autor: wallywally » 07 cze 2009, 10:58

witam serdeczenie...od pary tygodni jestem posiadaczem a6 2.5tdi 2001r po lifcie...pare dni tem zakupilem kabel OBDII i przeprowadzilem proby statycne i dynamiczne...pare dni temu skanowanie pokazalo blad 575 czyli cos z turbina, badanie robilem na zimnym silniku. powtorzylem je nastepnego dnia na rozgrzanym silniku i wtedy juz nie wykazalo zadnych bledow ale dla pewnosci prosilbym o przeanalizowanie ponizszych logow...jako ze oprogramowanie sciagnelem z sieci nie moglem po mimo scrackowania przeprowadzic prob w grupie 000...robilem to pierwszy raz w zyciu:) mam nadzieje ze sie udalo

proby statyczne:
001
http://img200.imageshack.us/i/stat01s.jpg/

003
http://img200.imageshack.us/i/stat03m.jpg/

004
http://img200.imageshack.us/i/stat04q.jpg/

011
http://img200.imageshack.us/i/stat11b.jpg/

007 013 014
http://img35.imageshack.us/i/stat07013014.jpg/

018
http://img15.imageshack.us/i/stat018.jpg/

proby dynamiczne:

001
http://img29.imageshack.us/i/dyn001.jpg/

010 011
http://img29.imageshack.us/i/dyn010011.jpg/

003 004 008
http://img29.imageshack.us/i/dyn003004008.jpg/

z gory serdecznie dziekuje

PS dodam tylko ze od czasu do czasu mam problemy z odpalaniem na zimno...wymienilem przeplywki miedzy wtryskami i przewody wracajace z paliwem do pompy tak wiec uklad wydaje sie byc szczelny...moze powyzsze logi cos podpowiedza...pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 cze 2009, 12:49 przez wallywally, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 07 cze 2009, 11:12

:arrow: kolego popraw proszę temat zgodnie z regulaminem, zastosuj w nim odpowiednie tagi.
PAGÓR
Obrazek

wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: wallywally » 07 cze 2009, 13:04

dzieki bardzo za szybka odpowiedz...
nie do konca wiem jak przeprowadzic pomiar w grupie 004 BS
-grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START;
nie wiem kiedy nastawnik ustawia sie w pozycji LATE...
zaraz przeszukam forum odnosnie tego niedogrzania...moze jakas powdpowiedz? ;-)

podsumowujac musze doprowadzic do pozadku ta temperature i zrobic wszytskie logi od nowa czy jedynie BS 004??? jezeli zrobie ten pomiar juz teraz bez usuniecia problemu temperatury to cos pomoze??

wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: wallywally » 07 cze 2009, 14:43

zajme sie tym jak najszybciej...
z tego co wyczytalem to powinienem zaczac od wymiany czujnika G2/G62...? pozniej sprawdzic termostat...a jezeli temperatura silnika zostanie przywrocona dopiero wtedy przeprowadzic [Basic Settings - 04] i zajac sie nastawa kata wtrysku (rozumiem ze ta kwestie bede mogl rozwiazac sam, no oczywiscie po konsultacji z Toba... :lol: )

Piotrze dzieki wielkie za pomoc!!!

wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: wallywally » 07 cze 2009, 15:21

glupie pytanie ale po przeczytaniu ty wszystkich postow jestem lekko zakrecony i nie wiem gdzie moge znalesc ten czujnik...??? :roll:

dzis np z rana odpalil mi na dotyk...zrobilem jakies 100km, auto psotalo z 5h i teraz juz byl problem z odpaleniem...i tak jest co raz czesciej...

wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: wallywally » 07 cze 2009, 18:21

a wiec tak...z gory przepraszam za slaba rozdielczosc logow ale nie wiem jak ja polepszyc :roll:

rozgrzalem silnik do temperatury roboczej...nie ma rozbierznosci w wskazanaich temperatur grupy 01 i 17 a czyjnik jak na moje oko wyglada ok, nie ma sladow korozji czy jakis osadow.

proby bs
003
http://img192.imageshack.us/i/bs003w.jpg/

004
http://img364.imageshack.us/i/bs004.jpg/

screenshot do 004
http://img242.imageshack.us/i/capture2y.jpg/

011
http://img364.imageshack.us/i/bs011.jpg/

zrobilem tez logi w probie dynamicznej ale tylko 001 010 011 po czym padla mi bataria w lapku...pozniej dorzuce reszte :-/

dynamiczna 001 010 011
http://img87.imageshack.us/i/001010011.jpg/

mam nadzieje ze teraz bedzie lepiej...aha...przy probie bs 004 podniosly mi sie obroty powyzej 1000/min i migala lampka od swiec zarowych.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 07 cze 2009, 21:39

kąt masz zbyt późny - musisz go przyspieszyć o 3-4 stopnie
EGR jest martwy - albo mocno zabrudzony albo fizycznie zaślepiony

Co do logów dynamicznych to rób je po jednym na raz - wiem że trzeba się najeździć, ale w ten sposób będzie widać dużo "gęstsze" odczyty. Na 1 rzut oka nie widać jakichś nieprawidłowości, ale zaznaczam - dopiero się uczę ;-)

OT Piotrze adres @ ci posłałem, mam się czegoś spodziewać?? ;-) EOT

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 07 cze 2009, 22:06

więc coś tam jednak trafiłem <yesyes>

Piotrze, z niczego nie musisz się wywiązywać, reaguję po prostu jak dziecko wiedzące o niespodziance która ma nadejść - wybacz "przebieranie nózkami' <ok>

wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: wallywally » 07 cze 2009, 22:39

czyli termostat zostawie jak jest i zrobie to za 8tygodni w Polsce. Rozrzad byl zmieniany w serwisie audi 6tys km temu wiec nie bede tyle czekal...no i oczywiscie nic na chama!!!

bledow mi zadnych nie pokazuje ani to na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ale faktycznie wydawalo mi sie ze nie ciagnie tak jak powinien na niskich obrotach, na jedynce to prawie wogole...a na pozostalch dopiero powyzej 2,5tys zaczyna delikatnie wciaskac w fotel :lol:

jesli chodzi zas o nastawienie kata wtryskow i egr to musze sie konkretnie doedukowac bo to dla mnie czarna magia...puki co :roll: poszukam, poczytam i jak cos bede pytal...

trzymam Cie za slowo Piotrze...mam nadzieje ze go nie poznam jak juz skonczymy:) powoli tracilem juz wiare w a6 2,5tdi :lol:

ewentulanie prosilbym w maire mozliwosci o podrzucnie jakis linkow do materialow, które mi to rozjasnia ;-)

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
znalazlem cos takiego ale szczerze mowiac nawet nie wiem gdzie to znalesc i jak sie za to zabrac...domyslam sie ze dostep do kola zebatego pompy nie bedzie za dobry...

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 08 cze 2009, 18:55

Witajcie.
Przepraszam Panowie,że się wtrącę,ale wydaje mi się,że BTDC oznacza Przed Górnym Martwym Punktem,natomiast ATDC Za GMP.Tak więc w tym przypadku kąt wtrysku jest za wczesny.Jeśli się mylę to z góry przepraszam.

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 08 cze 2009, 19:39

Witaj Piotruś
Zawsze będziesz dla mnie autorytetem jeśli chodzi o uzdrawianie naszych Audiczek.
I w tym przypadku chylę czoła i stwierdzam,że muszę się jeszcze wiele nauczyć :oops:

wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: wallywally » 08 cze 2009, 20:13

Chlopaki dzieki wielkie za zainteresowanie moim problemem...co do wiedzy Piotrusia rowniez jestem pod wielkim wrazeniem, a jeszcze bardziej pozytywnie zaskoczony jestem z jaka checia dzielisz sie nia z innym... ;-)

przestudjuje jak najszybciej te posty i w swoim wlasnym interesie, jak i interesie mojego V6 zajme sie tym jak tylko bede mogl...jednakze w tygodniu mam mocno ograniczony czas przez prace :-/ ale jezeli dzis uda mi sie posiasc wystarczajaca wiedze, jutro zrobie podejscie do korekty kata wtrysku...rozumiem ze to jest priorytet? dopiero pozniej przyjdzie pora na EGR...?

pozdrawiam

[ Dodano: 2009-06-08, 19:46 ]
ok :-D mysle ze juz zakumalem sporą wiekszość...jedyne czego do konca nie rozumeim to ten kawalek Twojej wypowiedzi Piotrze:
...Aby prawidłowo przeregulować kąt wtrysku raczej na pewno będziesz zmuszony przełożyć pasek napędu pompy wtryskowej przynajmniej o ząbek ale najpierw sprawdź czy jest miejsce do regulacji bez przekłądania paska....
o ile mam przesunac kolo zgodnie z ruchem wskazowek zegara?
no i moge miec problem z racji piźniętego termostatu z utrzymaniem wystarczajaco dlugo temperatury 85st...musze to jakos uwzglednic w swojej regulacji, prawda? czy regulacje kata wtrysku robie sie przy pracujacym silniku?

wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: wallywally » 08 cze 2009, 23:59

ok...jutro po pracy zabieram sie do regulacji...i dam znac jak tylko skoncze...
regulowac na wylaczonym silniku? pozniej poskrecac wszystko, zalozyc oslony i przeprowadzic proby statyczne i bs na rozgrzanym silniku...??? i czy wartos kata wtrysku ma byc ujemna tzn w rubryce ATDC ma pojawic sie "-2" czy 2 a samo ATDC oznacza wartosc ujemna??

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 09 cze 2009, 11:16

uzupełniająco i łopatologicznie (z własnego doświadczenia wiem że czasem tak najlepiej):
- na wyłączonym silniku dokopujesz się do koła którym masz kręcić
- popuszczasz śruby regulacyjne i kręcisz kołem o wartość i w kierunku podanym przez Piotrusia
- dokręcasz śruby regulacyjne, zapalasz i rozgrzewasz silnik, jak bedzie miał temperarurę sprawdzasz nastawy kąta w 004 BS
- jesli za bardzo przyspieszyłeś lub jest jeszcze za późno to gasisz silnik doregulowujesz (już będzie łatwiej - wiesz czy twoja pompa jest czuła czy nie ;-) )
- znów odpalasz, rozgrzewasz i sprawdzasz kąt w 004 BS
- ostatnie czynności powtarzasz do skutku aż w okienku pokaże się piekna 2-ójka (no może 1,8 ;-) )
- po osiągnięciu wymarzonej wartości możesz sprawdzić dociągnięcie śrub regulacyjnych i poskładać osłony
Może się okazać że regulacji ci zabraknie - koło na otworach regulacyjnych pójdzie już do oporu a ty nie osiągniesz wartości do której dażysz - wtedy trzeba będzie robić manewr z przełożeniem paska napedu pompy o ząbek w czym - mam nadzieję - znów pomoze ci Piotruś

wallywally
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 kwie 2009, 20:22
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: wallywally » 09 cze 2009, 18:09

Piotrze czytam czytam i to dokladnie co mi podales do przeorobienia ale czasem lepiej sie wyglupic i zadac retoryczne pytanie niz cos nabroic i poplynac w koszta (trzego mi wogole nie trzeba)...jak pisze kolega Artur "łopatologicznie" czasem najlepiej wytlumaczyc...tym bardzoej ze robie to pierwszy raz i jeszcze do niedawna myslalem ze tego typu operacje i to w oslawionym 2,5tdi to tylko u specjalistow....

mimo wszytsko obiecuje poprawe...lece dzialac..odezwe sie jak skoncze
pozdrawiam

[ Dodano: 2009-06-09, 21:04 ]
wlasnie wrocilem...no i juz wiem ze nie bedzie tak latwo...pomeczylem sie troche z ta oslona ale dalem rade...poluzowalem 3 sruby i przesunelem kolo o jakies 4mm zgodnie e wskazowkami zegara,wiecej sie nie dalo. temperatura silnika przy pomiarze bs 004 wynosila 73st...oto wynik
http://img194.imageshack.us/img194/2327/regulacja.jpg

na moje oko nic sie nie zmienilo, poprzedni pomar przed regulacja byl robiony w temperaturze 83st ale wartosci raczej sa zblizone...
przy takim ustawieniu kata wtrysku zapalila mi sie lampka od kontroli trakcji, auto kompletnie stracilo moc i pojawily sie nastepujace bledy:

http://img40.imageshack.us/i/capture3ugu.jpg/

ostatecznie wrocilem to pierwotnego ustawienia, przynajmnije lampka od trakcji mi sie juz nie pali, nie prubowalem jezdzic wiec nie wiem jak z moca...a po skanowaniu pojawil sie juz tylko jeden blad:

00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference- Intermittent

krotko mowiac lekko sie podlamalem i mam lekka shize jutro nim do pracy jechac...
a mialo byc tak pieknie... :roll:
a zeby bylo jeszcze ciekawiej to silnik zacyna pracowac momentamimi jak w traktorze, szczegolnie na jedynce przy wyzszych obrotach...jedyne co mi przychodzi na mysl to o czym byla mowa wczesniej czyli przesuniecie paska...tylko jezeli przesuwajac kolo zgodnie ze wskazowkaim zegara wydaje sie byc gorzej niz bylo to co pomoze przesuniecie paska o zabek i dalsza regulacja w tym kierunku?
no i jak zabrac sie za przesuniecie paska??? czy to sie wogle da ustawic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja