Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] czarny dym

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

[A6 C4] czarny dym

Post autor: kamil138 » 05 cze 2009, 20:10

Witam

od jakiegoś czasu moje audi kopci na czarno, sprawdziłem wtryski, turbinę, wymieniłem olej i nic

zauważyłem też że przy małej chłodniczce przed prawym kołem na łączeniu tej chłodnicy z tym grubym wężem pojawił się olej być może to ta nieszczelność jest powodem kopcenia i tu nasuwają się pytania:
co znajduje się w tym wężu i czy mogę go bezpiecznie odkręcić żeby wymienić zacisk na wężu?
czy to jest chłodnica oleju czy intercooler?

(może to są banalne pytania ale nie jestem mechanikiem z zawodu i wolę się spytać)
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 cze 2009, 20:15

To intercooler. Możesz spokojnie (ale delikatnie) tam majstrować na zgaszonym silniku. W tym samochodzie nie mamy chłodnicy oleju a jeżeli tam Ci się olej sączy to słabo świadczy o turbinie :-/
Na 99% to jest problem, więc możesz odetchnąć z ulgą ; ]
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 05 cze 2009, 20:24

dokładnie tak jak kolega wyżej mówi na 99% wina tego węża, tylko pooglądaj dokładnie czy tylko przy opasce jest nieszczelny czy jeszcze gdzieś
PAGÓR
Obrazek

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 05 cze 2009, 20:32

Dzięki koledzy jutro z samego rana biorę się do pracy.

A co konkretnie z tą turbiną może być nie tak? Coś poważnego? Da się to naprawić czy szukać nowej? No i jeszcze jedno pytanie czy jak już naprawię ten wąż to ten olej co mi się tam zbiera nie narobi mi bałaganu? :-|
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 05 cze 2009, 20:56

siemka zgadzam sie z kolegami wyzej niedawno mialem to samo na mocy tez traci? ja mialem dziure ze glowe bylo mozna wsadzic :)
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 cze 2009, 20:59

Kończy się ;)
Nie no, nie znam sprawy ale jak bierze to powoli zaczyna sie kończyć, więc regeneracja (od 500zł jeżeli nie jest najgorzej) albo nowa(duży koszt). Olej zababra Ci cały dolot, no ale nic z tym nie zrobisz. Jak masz za duzo $$$ to możesz z tym coś robić, zazwyczaj 'regeneruje' sie tak, że ejdziesz do zakładu, biorą Twoją(sprawdzają w jakim jest stanie) i dają Ci jakąś zregenerowaną, na to jest oczywiście gwarancja (od 6 miesięcy wzwyż), taka wymiana to z 200zł zazwyczaj.. Mnie też czeka taka operacja ale narazie $$ brak..
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 08 cze 2009, 06:53

No niestety ale po wymianie zacisków sprawdzeniu wszystkiego centymetr po centymetrze problem nie ustąpił :( no i pewnie zostawię ten problem mojemu mechanikowi niech on go uleczy.
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 08 cze 2009, 12:54

Jeśli jeszcze masz katalizator, pozbądź się go w trybie natychmiastowym, napewno nie spełnia już swojej roli i zaburza dynamikę spalin.
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem :(
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
Obrazek
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie ;)

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 13 cze 2009, 15:58

A czy nic się nie stanie jak wymontuje katalizator? Bo jeśli by nie był konieczny to konstruktorzy nie montowali by go w aucie.
:?:
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja