Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 1.8T Dziwny dzwiek

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 27 maja 2009, 05:05

Qris pisze:Jeśli to łańcuszek to jest prosty test... Jedź na wieś na super równą drogę otwórz szyby 3ci bieg i coś koło 3 tyś obrotów puść gwałtownie gaz by zaczął wytracać a potem wbij go w podłogę jeśli cyknie całkiem mocno (usłyszysz bo załączają się zmienne fazy i łańcuch jest obciążonu) to znaczy że napinacz już kończy swój żywot. Można to niwelować uzupełnianiem oleju na max aha sprawdź czy masz całą uszczelkę napinacza...
co cyknie? jak to sie objawia?ja mam podobny problem w 2.7T ze silnik terkocze i obstawiam własnie napinacze (pisze napinacze bo u mnie są 2).

czy ktos z was orientuje sie jak jest z ich zawaryjnością? czy zurzycie polega tylko na rozciągnieciu łańcuszka albo wytarciu ślizgu napinacza?czy uszkodzniu ulega sam napinacz? dowiedziałem sie ze w ASO jest cos takiego jak zestaw naprawczy napinacza i kosztuje cos ok 50zł i obejmuje ślizg+uszczelki

z góry dzieki za odpowiedz
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Pilek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 gru 2008, 14:39
Lokalizacja: Konin

Post autor: Pilek » 27 maja 2009, 12:26

Na 100% jest to turbina u mnie były identyczne objawy po wymianie turbiny jest cisza

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 27 maja 2009, 12:44

u mnie to nie turbina... turba sprawdzane były organoleptycznie oraz na chamowni dmuchaja tak jak zakłada program czyli boost jest utrzymywany na poziomie 1bar. stuki dochodzą z okolic wałków rozrządu
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

gontarzk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 mar 2009, 21:12
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: gontarzk » 27 maja 2009, 19:39

Jeśli to turbo to co polecacie?
Wymiana na nową, regenerowaną czy swoja oddać do regeneracji. Może polecicie jakieś warsztaty w warszawie bądź w bliskich okolicach.

Qris

Post autor: Qris » 29 maja 2009, 10:17

ÂŚlizg napewno się zużywa, napinacz tym bardziej. W końcu to części mechaniczne.
Turbina - wiesz ile razy ludzie z forum odpowiadali na takie pytania? Uzyj szukajki poczytaj.

michao88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 gru 2008, 01:53
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michao88 » 29 cze 2009, 23:46

Witam! U mnie bylo to samo, jestem przekonany na 200% ze to problem z turbina,...
nie chodzi o sama turbine ale o metalowy zaworek ktory sterowany jest podcisnieniem, jesli dodamy wiecej gazu podcisnienie go zamyka i wszystkie spaliny ida na naped turbiny wtedy wlasnie pracuje ona na pelnej wydajnosci. "zaworek" jest umieszczony na ramieniu jesli miedzy ramieniem a zaworkiem powstanie luz -dosc spory, bedzie slyszalny dokladnie taki dzwiek, jak spada z obrotow dostaje drgan i brzeczy... Jesli odkrecisz tubro zaworek bedzie sie znajdowal od strony katalizatora. To na bank to.
Pozdrawiam

tworek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2009, 15:32
Lokalizacja: Heilbronn

Post autor: tworek » 01 paź 2009, 13:41

Zgadzam sie z kolega Michao88 mialem cos takiego w pasacie 1,8t i tez wymienilem lancuch z napinaczem i dzwonilo dalej. Wiec rozkopalismy turbine i sie okazal maly zaworek wypalony ktory jak ma troche luzu dzwonil. Jak juz mialem turbine na wierzchu to oddalem ja do regeneracji i po sprawie :-)

filak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2008, 03:15
Lokalizacja: Plymouth

Post autor: filak » 02 lis 2009, 15:27

witam,

podepne sie pod temat, kilka dni temu zaczely mnie dochodzic dziwne dzwieki, mozna posluchac ponizej:

tu:
youtube 1

i tu:
youtube 2

Nastepnego dnia, cos pogrzechotalo i wszystkie dzwieki zniknely, i pojawil sie znaczacy spadek mocy. Generalnie jak wcisne "do dechy" autko jedzie jakby mialo o 50% mniej BHP.
Mozliwe ze turbo padlo?

pozdr

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Rocznik: 2007
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 02 lis 2009, 16:17

moja diagnoza jest nastepująca... albo turbo nei miało smarowania i sie zatarło, lbo była duza dziura w orurowaniu turba i turbo tez odmówiło posłuszeństwa bo przeładowywało. teraz pozostaje podpiąc komta i sprawdzac co sie dzieje
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

tomasss82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 mar 2009, 14:43
Lokalizacja: biłgoraj

Post autor: tomasss82 » 02 lis 2009, 16:20

Kolego filak na 100% wina turbiny. U kumpla było to samo aż stanęła całkiem.
b3,2.3 ng quattro 88r i
a6 c4 2.6 abc quattro automat

filak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2008, 03:15
Lokalizacja: Plymouth

Post autor: filak » 02 lis 2009, 17:48

tego sie obawialem.
moze mnie jeszcze ktos naprowadzic jak sprawdzic vagiem bledy?
tj jaki kanal etc, standardowo nic nie pokazuje
pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja