Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[100 c4 2,5 TDI AAT] problem z regulacją początku wtrysku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

[100 c4 2,5 TDI AAT] problem z regulacją początku wtrysku

Post autor: k44761 » 24 maja 2009, 19:00

Witam, dzisiejszej pięknej niedzieli ubzdurałem sobie że po wymianie rozrządu sprawdzę ustawienie początku wtrysku. Podłączyłem VAGa i okazało się, że początek wtrysku wynosi 41 jednostek, czyli jest opóźniony. Radośnie chwyciłem za klucz 13mm, przestawiłem pompę ustawiając 65 jednostek na VAGu.
Tutaj zaczyna się problem, na wykresie TDI Timming nie mogę sprawdzić ustawień, bo VAG wywala błąd "Fuel Temperature out of range".
Czym to może być spowodowane? Autko zachowuje się najnormalniej w świecie, jeździ, zapala, zbiera się przyzwoicie...

Czy ktoś może mi rozpisać co oznacza każdy blok mierzony w grupie 000 basic settings oraz 000, 001, 002 w measurments block? Będę bardzo wdzięczny, a i innym nowym (tak jak ja) userom diesli się to przyda, bo nigdzie na forum nie jest to zebrane?

Dzięki <piwo>
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 24 maja 2009, 19:29

wyzuca ci informacje ze temp.paliwa jest poza zakresem
- tyle to ja wiem :) znam english language :)

Moje pytanie było raczej czy to tak być powinno, czy nie. Jeśli nie to gdzie szukać przyczyny.
TDi timming robiłem po zgaszeniu i odpaleniu gorącego silnika (przyjechałem ze wsi od brata, autko postało 15-20 minut, potem odpaliłem i sprawdzałem).

Gdzie jest czujnik temperatury paliwa? W pompie? W którym bloku sprawdza się jego wskazanie? Jakie być powinno?
Mi w tdi timming pokazuje 198.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 24 maja 2009, 20:07

dzięki. w jakiej części pompy wtryskowej znajdę ten czujnik? czy jego ewentualne uszkodzenie wpływa negatywnie na dawkowanie paliwa (jego większe/mniejsze zużycie)? Zauwazyłem że autko ostatnio więcej pali...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 24 maja 2009, 22:52

Dzięki za pomoc :) O to właśnie chodziło.
Orientujesz się może, skad wziąć sprawny czyjnik? Czy jest to zwykły termistor? Czy coś innego?
U mnie VAG nie łapie błędu tego czujnika, ale wartość w measurments block jest ciągle 255, niezależnie od temperatury paliwka, więc czujniczek do wymiany
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 10:21

Dziękuję raz jeszcze. punkciki poleciały. Jak rozumiem do wymiany zdejmuję tylko górny dekiel z pompy, tam gdzie umiejscowiony jest odpływ paliwa z wtryskiwaczy? czy po wymianie konieczna jest jakaś adaptacja vagiem?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 22:21

Witam. Okazało się że czujniczek jest dobry, był tylko poluzowany. Wszystko już jest ok.
Martwi mnie kolejna rzecz - regulacja dawki wtrysku.
Na VAGu w BS w grupie 000 pozycja 4 mam wartość 4. To chyba sporo za mało, z tego co się orientuję powinno być około 10-15. W jaki sposób ustawić dawkę? Deklem pompy? W którą stronę mam go przesunąć? O ile mniej więcej (choć i tak sprawdzę sobię na VAGu).
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 22:31

bardzo dziękuję

Jestem zobligowany do postawienia dużej ilości browarów przy okazji :)

Zmniejsza się dawkę przesuwając nastawnik do przodu czy do tyłu?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 22:43

ok spoko, jeśli tak mówisz to zostawię to w spokoju. Autko odpala od połowy obrotu wału, kopci tylko jak mu się depnie ostro i pali w cyklu mieszanym około 7-8L ropy, to chyba dobrze?

Jeszcze klika pytań:
1. czy to normalny objaw że świece grzeją tylko poniżej 10 stopni celsjusza czy powinny zawsze grzać
2. po co są czujniki i do czego one służą w poduszkach silnika
3. prędkość maksymalna silnika wynosi niecałe 5000obr/minutę (nawet do 5000 nie dochodzi), czy tak być powinno
4. czy przewód doprowadzający powietrze od Ic do kolektora dolotowego może być lekko w środku wilgotny od oleju?
5. czy przepływomierz da się rozebrać żeby sprawdzić warstwę rezystancyjną? czy te przepływki często padają?

Z góry dzięki
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 23:29

predkosci obrotowej nie sprawdzalem ile wykrece najwyzej jutro ci powiem oczywiscie masz na mysli wolne obroty?
- tak. Po nagrzaniu silnika i wciśnięciu gazu do oporu obroty dochodzą do 4800-4900 i koniec :)
przewod do ic moze byc wilgotny ale to juz sygnalizuje ze turbinka przepuszcza choc niekoniecznie
- przewód jest lekko tłusty w środku, nie wilgotny. Dymu niebieskiego nie ma, oleju nie ubywa...
moze sie wytrzec potencjometr w przeplywomierzu
- tego właśnie się boję. Jak rozumiem trik z przesunięciem ślizgaczy trochę w bok jest możliwy? :)

Co do poprzednich wywodów nt ustawienia dawki wtrysku nastawnikiem, na zaprzyjaźnionym forum napisali, że w AAT dawka ma być pomiędzy 5 a 25, z tym 5 to bardzo bogato, 25 bardzo ubogo. Na potwierdzenie wklejam link:

KLIK!!!

z którego wynika że dla AAT powinno być poniędzy 5 a 25, więc jutro muszę to ustawić.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 26 maja 2009, 20:58

w tych postach jest sprawdzanie grupy 001, której ja nie mam u siebie w sterowniku. mam tylko grupę 000, gdzie w komórce 4 zakres powinien mieścić się od 5-25. To że mam ustawione 15 teraz to nie znaczy, że mam 15mg/skok - tak jakby to było w grupie 001 (2).

Ty piszesz chyba o grupie 001 pozycja 2, której ja niestety nie mam, więc dawkę muszę ustawiać w drugiej pozycji 000 BS.

Mam rację?

[ Dodano: 2009-05-26, 21:14 ]
Chyba wkurzę się na tego TDI, pali to cholerstwo 10L w trybie mieszanym jeżdząc jak emeryt, mój VAG działa bardzo wolno (odświerzanie raz na 4 sekundy), nie mogę sprawdzić ani przepływki, kąt wtrysku pływa nawet do 6-10 jednostek, mam sprzeczne dane dot regulacji dawki paliwa, do 2 tysięcy obrotów kompletnie nie ma przyspieszenia (na piątym biegu przy 1500obr gaz w podłogę i auto zwalnia) trzeba było zostać jednak przy 2.0 16V 140km. paliło tyle samo a wrażenia z jazdy diametralnie inne. to będzie mój ostatni diesel w życiu.
mam go już serdecznie dość.
czy jest jakiś znawca TDI z dolnego śląska który podjąłby się diagnozy tego dziadostwa?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 26 maja 2009, 21:17

Podpinasz vaga, wchodzisz w zakładkę silnk następnie bloki wartości mierzonych grupa 001...
- u mnie NIE MA GRUPY 001. Jest tylko 000 - mam pierwszą wersję sterownika. W drugiej komórce grupy 000 (!!!) mam mieć wartośc z przedziału 5-25. Na tym się bazuję.

Nie rozumiemy się - Twoja teoria jest właściwa pod warunkiem, że masz sterownik 3 generacji, gdzie komputer wylicza Ci dawkę i przedstawia w grupie 001. U mnie - powtarzam - ta grupa nie działa.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 26 maja 2009, 23:12

Andi 2.5 tdi, masz 5 w grupie 000 na pozycji 2? Jeśli tak, to trudno, zmienię tak u siebie jutro. Dzisiaj ustawiłem na 15 i jest lipa, autko w ogole nie jedzie. Na 5 biegu przy 1500obrotów gaz w podłogę, auto zwalnia!!!

Lechu, czy u Ciebie jest tak, że do 2000 obr auto jest strasznie zmulone, a później dostaje kopa i odjeżdza?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 27 maja 2009, 14:14

Lechu pisze:U mnie auto do 2000 sie podnosi jak zwykły diesel 2.5 a od 2000 masz turbinkę także kop jest. Ale ja mam w dowodzie że auta ma 120 KM a model to audi 100 2.5 TD :shock:
No to masz 1T 120KM. Masz/miałeś katalizator? Tylko nie wiem czy w C4 były.. raczej nie. Może miałeś przekładke silnika? Albo początek produkcji?

Teraz o moim jak jest bardzo zimne: do 1300 przyspiesza jak wolnossący, przy 1400 jakby mi ktoś przyczepke podczepił, znacznie spada przyspieszenie i zmienia się glos silnika, jak już z uporem przejdzie 2000 obr to dostaje kopa ale trzeba zmieniać bieg bo auto zimne jak diabli. Jak sie troche tylko nagrzeje, dosłownie po 2-3 km jazdy wszystko sie uspokaja i pracuje normalnie..
Narazie nie mam czasu i kasy by sie w to zagłębiać, podejrzewam nastawnik, niestety tutaj jest potencjometryczny.. :/
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 27 maja 2009, 16:05

Lechu pisze:
Hincó pisze:No to masz 1T 120KM. Masz/miałeś katalizator? Tylko nie wiem czy w C4 były.. raczej nie. Może miałeś przekładke silnika? Albo początek produkcji?
Co oznacza 1T 120 KM ?? Ale coś takiego jak chłodnice powietrza dolotowego mam także ja już z ojcem dawno zgłupieliśmy co to w końcu za silnik. :roll:
Pierwszy TDI'k :)
On był w C3 montowany i od niego się zaczęło, potem poszedł AAT/ABP- 115KM w C4, dali katalizator i niewiadomo co co ograniczyło moc właśnie o 5KM. Potem był już AEL ale to inna historia.
Intercooler IC to kazdy TDI ma, sprawdź oznaczenia na silniku, pod głowicą na bloku silnika od strony kierowcy 3 pierwsze litery albo 2, będzie AAT(lub ABP lub 1T) i jakieś cyferki. Nie przybieraj sobie też do głowy bo ojciec X lat miał wbity inny numer modelu traktora w dowodzie(przestwione cyferki) i dopiero przy sprzedaży wyszło. Potem była zrypka gościowi od przeglądów jak mógł podbijać dowód(a przeglądy fizycznie miały miejsce).. Ale błąd był w urzędzie bo z umowy źle przepisali oznaczenia <ok>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 27 maja 2009, 17:09

u mnie jest AAT na bloku,więc na bank AAT. W dowodzie i dokumentach mam 87KW czyli wlasnie okolo 120km.

Nie to jest istotne.

W aucie BYÂŁ katalizator. Piszę w czasie przeszłym, poniważ od dzisiaj go nie ma. To co zastałem w puszcze katalizatora to obraz nędzy i rozpaczy. Nie można było przedmuchać go dmuchając w jedną stronę ustami !!! Kompletnie całkowicie ZAWALONY sadzą. Zadnego przelotu. Na strukturze katalizującej 1cm sadzy od strony wlotowej. DRAMAT.

Wziąłem łom i młotek i czym prędzej zabrałem się za wybicie całego wkładu. Godzinka roboty, wszystkie ubrania do prania, jak po robicie kichnąłem to jakby 45letni traktor zapalił :)

Jazda próbna - niewielka poprawa.
Pojechałem na obwodnicę i przycisnąłem do 200km/h. Chmury czarnego dymu były coraz mniejsze, aż chyba to wszystko się wydmuchało. Autko śmiga całkowicie dobrze. Wszystko się (póki co) poprawiło, autku wróciło przyspieszenie... Zniknęło dymienie i smród nie przepalonej ropy. Zobaczymy jak pojeżdzę :)

[ Dodano: 2009-06-05, 23:41 ]
No dobra, pojeździłem i pojawił się kolejny problem.
Na stronie:
klik
dla mojego silnika na wolnych obrotach wartości z przepływki (kolumna ostatnia w BS 000) powinny być w przedziale od 41-75.
u mnie na rozgrzanym silniku jest 110-115
wartość rośnie w miarę dodawania gazu płynnie.
jest to powód do przejmowania się? ktoś spotkał się z w/w rozbieżnościami?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja