Witam!!! Mam problem, w mojej bestii, poza tym, że coś z elektryką jest nie tak, padł mi szyberdach. Kupiłem nowy silniczek szyberdachu bo tak mi polecono więc kupiłem i lipa nie działa. Przy sprawdzeniu na krotko, okazuje się że obydwa są dobre, łącznie z układami sterującymi. Polecono mi jeszcze by sprawdzić przekaźnik, który moze być uszkodzony: "cykać, cyka" przekaźnik i słychać go ale za Chiny ludowe nie mogę go znaleźć, wie ktoś może gdzie ten przekaźnik odpowiedzialny za szyberdach może się znajdować? A może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co sie może stać że szyber nie działa, oczywiście zaznaczam, że takie podstawy jak bezpieczniki zostały sprawdzone. Dziekuję z góry za pomoc!!!
Pozdrawiam MartineZ
[A6 C4 Avant 94r. przekaźnik]szyberdach nie działa
- martinez1980
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 20 mar 2009, 15:25
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowogard
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Sprawdź jeszcze bezpiecznik w skrzynce pod maską. Poniżej rysunek, interesuje Cię B5.
Dzisiaj u siebie też uruchamiałem szyberdach (podobne objawy jak u Ciebie), że tylko cykał. Ale to nie jest przekaźnik, z tego co widzę na moich materiałach szyberdach wogóle nie ma przekaźnika, jest tylko elektronika przy silniczku.
Poniżej lista rzeczy które powinieneś sprawdzić:
1) Mechanizm szyberdachu - weź imbusa i sprawdź czy bez większych problemów się otwiera, zamyka i uchyla. Pamiętaj, że śrubę musisz wcisnąć aby go awaryjnie przesuwać. Jak nie wciśniesz to będziesz próbował ciągnąć także ślimak silnika.
2) Zerowanie silnika - zanim silnik sprzęgniesz z mechanizmem powinieneś go wyzerować. Na obudowie modułu masz oczko, i w tym jest w stronę osi dziura, musisz obracać zębatką aż ta dziurka pokryje się z dziurką w czerwonej zębatce. Teraz silnik podłączasz do elektryki, przełącznik ustawiony na zero, włączasz zapłon i się powinien skalibrować. Wyłączasz zapłon i dopiero przykręcasz.
3) Zasilanie i masa - sprawdź instalację elektryczną, czy się nic nie wypaliło oraz co równie ważne czy masa jest dobra.
Wykonanie u mnie powyższych czynności rozwiązało problem cykania i szyberdach chodzi jak ta lala. Mam tylko jeszcze problem z silnikiem i przekładnią, przy ruchu bodajże w prawo pod obciążeniem słychać terkotanie.
PS. Jak masz dwa sprawne moduły silnika to może odsprzedasz jeden w promocyjnej cenie?
Dzisiaj u siebie też uruchamiałem szyberdach (podobne objawy jak u Ciebie), że tylko cykał. Ale to nie jest przekaźnik, z tego co widzę na moich materiałach szyberdach wogóle nie ma przekaźnika, jest tylko elektronika przy silniczku.
Poniżej lista rzeczy które powinieneś sprawdzić:
1) Mechanizm szyberdachu - weź imbusa i sprawdź czy bez większych problemów się otwiera, zamyka i uchyla. Pamiętaj, że śrubę musisz wcisnąć aby go awaryjnie przesuwać. Jak nie wciśniesz to będziesz próbował ciągnąć także ślimak silnika.
2) Zerowanie silnika - zanim silnik sprzęgniesz z mechanizmem powinieneś go wyzerować. Na obudowie modułu masz oczko, i w tym jest w stronę osi dziura, musisz obracać zębatką aż ta dziurka pokryje się z dziurką w czerwonej zębatce. Teraz silnik podłączasz do elektryki, przełącznik ustawiony na zero, włączasz zapłon i się powinien skalibrować. Wyłączasz zapłon i dopiero przykręcasz.
3) Zasilanie i masa - sprawdź instalację elektryczną, czy się nic nie wypaliło oraz co równie ważne czy masa jest dobra.
Wykonanie u mnie powyższych czynności rozwiązało problem cykania i szyberdach chodzi jak ta lala. Mam tylko jeszcze problem z silnikiem i przekładnią, przy ruchu bodajże w prawo pod obciążeniem słychać terkotanie.
PS. Jak masz dwa sprawne moduły silnika to może odsprzedasz jeden w promocyjnej cenie?
- martinez1980
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 20 mar 2009, 15:25
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowogard
- Kontakt:
dzięki wielkie, jutro jadę do kolesia i będziemy rozbierać, przetestujemy obydwa bo prawdopodobnie są obydwa sprawne ale chcę to sprawdzić by ewentualnie tobie bubla nie wcisnąć!!! Nie ma sprawy, sprawdzę poszczególne wytyczne z Twojego doświadczenia i dam Ci znać, przy okazji sprawdzę dwa moduły jeśli będzie ten drugi sprawny, to ci odsprzedam, nie ma problemu. pozdrawiam i dzięki.
- martinez1980
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 20 mar 2009, 15:25
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowogard
- Kontakt:
aaaa my juz z kolegą gadamy no to wiemy więcej przynajmniej przekaźnika nie trzeba szukać
[ Dodano: 2009-05-24, 16:38 ]
klesk1986 dzięki wielkie za pomoc!!!!!!!!!!!!!! sprawę załatwił bezpiecznik pod maską który jakimś cudem zniknął i nie wiem dlaczego jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc wysłanie foty z numerem bezpiecznika i całym opisem czynności niezbędnych do tego by moje okno na świat znowu ożyło :)mam tylko jeszcze pytanko czy wiesz jakiej mocy może ten bezpiecznik oryginalnie powinien być????
[ Dodano: 2009-05-24, 16:38 ]
klesk1986 dzięki wielkie za pomoc!!!!!!!!!!!!!! sprawę załatwił bezpiecznik pod maską który jakimś cudem zniknął i nie wiem dlaczego jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc wysłanie foty z numerem bezpiecznika i całym opisem czynności niezbędnych do tego by moje okno na świat znowu ożyło :)mam tylko jeszcze pytanko czy wiesz jakiej mocy może ten bezpiecznik oryginalnie powinien być????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Witam,
super, że udało mi się pomóc. Aczkolwiek myliłem się w pewnej kwestii, ten "bezpiecznik" pod maską to nie do końca zwykły bezpiecznik. Jest to zabezpieczenie termiczne, które w przypadku przeciążenia (np. zamarznięte elektryczne szyby) rozłącza przeciążony obwód, po czym się znowu załącza, umożliwiając np. ponowną próbę otwarcia szyby.
Niestety nie udało mi się znaleźć w moich materiałach co to ma być za termiczny bezpiecznik, ale poszperałem w necie i... jest to 20A. Jego oznaczenie na schematach to S83. Poniżej link skąd zaczerpnąłem informację:
http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/TypC4/audi_100_elektr_schiebedach_efh_mj1997.pdf
super, że udało mi się pomóc. Aczkolwiek myliłem się w pewnej kwestii, ten "bezpiecznik" pod maską to nie do końca zwykły bezpiecznik. Jest to zabezpieczenie termiczne, które w przypadku przeciążenia (np. zamarznięte elektryczne szyby) rozłącza przeciążony obwód, po czym się znowu załącza, umożliwiając np. ponowną próbę otwarcia szyby.
Niestety nie udało mi się znaleźć w moich materiałach co to ma być za termiczny bezpiecznik, ale poszperałem w necie i... jest to 20A. Jego oznaczenie na schematach to S83. Poniżej link skąd zaczerpnąłem informację:
http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/TypC4/audi_100_elektr_schiebedach_efh_mj1997.pdf
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga