Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 Avant 94r. przekaźnik]szyberdach nie działa

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
martinez1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 20 mar 2009, 15:25
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

[A6 C4 Avant 94r. przekaźnik]szyberdach nie działa

Post autor: martinez1980 » 20 maja 2009, 17:42

Witam!!! Mam problem, w mojej bestii, poza tym, że coś z elektryką jest nie tak, padł mi szyberdach. Kupiłem nowy silniczek szyberdachu bo tak mi polecono więc kupiłem i lipa nie działa. Przy sprawdzeniu na krotko, okazuje się że obydwa są dobre, łącznie z układami sterującymi. Polecono mi jeszcze by sprawdzić przekaźnik, który moze być uszkodzony: "cykać, cyka" przekaźnik i słychać go ale za Chiny ludowe nie mogę go znaleźć, wie ktoś może gdzie ten przekaźnik odpowiedzialny za szyberdach może się znajdować? A może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co sie może stać że szyber nie działa, oczywiście zaznaczam, że takie podstawy jak bezpieczniki zostały sprawdzone. Dziekuję z góry za pomoc!!!

Pozdrawiam MartineZ

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 20 maja 2009, 23:09

Sprawdź jeszcze bezpiecznik w skrzynce pod maską. Poniżej rysunek, interesuje Cię B5.
Obrazek

Dzisiaj u siebie też uruchamiałem szyberdach (podobne objawy jak u Ciebie), że tylko cykał. Ale to nie jest przekaźnik, z tego co widzę na moich materiałach szyberdach wogóle nie ma przekaźnika, jest tylko elektronika przy silniczku.

Poniżej lista rzeczy które powinieneś sprawdzić:
1) Mechanizm szyberdachu - weź imbusa i sprawdź czy bez większych problemów się otwiera, zamyka i uchyla. Pamiętaj, że śrubę musisz wcisnąć aby go awaryjnie przesuwać. Jak nie wciśniesz to będziesz próbował ciągnąć także ślimak silnika.
2) Zerowanie silnika - zanim silnik sprzęgniesz z mechanizmem powinieneś go wyzerować. Na obudowie modułu masz oczko, i w tym jest w stronę osi dziura, musisz obracać zębatką aż ta dziurka pokryje się z dziurką w czerwonej zębatce. Teraz silnik podłączasz do elektryki, przełącznik ustawiony na zero, włączasz zapłon i się powinien skalibrować. Wyłączasz zapłon i dopiero przykręcasz.
3) Zasilanie i masa - sprawdź instalację elektryczną, czy się nic nie wypaliło oraz co równie ważne czy masa jest dobra.

Wykonanie u mnie powyższych czynności rozwiązało problem cykania i szyberdach chodzi jak ta lala. Mam tylko jeszcze problem z silnikiem i przekładnią, przy ruchu bodajże w prawo pod obciążeniem słychać terkotanie.

PS. Jak masz dwa sprawne moduły silnika to może odsprzedasz jeden w promocyjnej cenie?

Awatar użytkownika
martinez1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 20 mar 2009, 15:25
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: martinez1980 » 21 maja 2009, 16:49

dzięki wielkie, jutro jadę do kolesia i będziemy rozbierać, przetestujemy obydwa bo prawdopodobnie są obydwa sprawne ale chcę to sprawdzić by ewentualnie tobie bubla nie wcisnąć!!! Nie ma sprawy, sprawdzę poszczególne wytyczne z Twojego doświadczenia i dam Ci znać, przy okazji sprawdzę dwa moduły jeśli będzie ten drugi sprawny, to ci odsprzedam, nie ma problemu. pozdrawiam i dzięki.

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 21 maja 2009, 19:16

Małe sprostowanie jeszcze, pisałem, że nie ma przekaźnika, ale się myliłem częściowo. Oglądając szyberdachy na allegro zauważyłem, że niektóre zamiast elektroniki przy silniku miały tam przekaźnik.

Awatar użytkownika
martinez1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 20 mar 2009, 15:25
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: martinez1980 » 21 maja 2009, 20:04

aaaa my juz z kolegą :) gadamy :) no to wiemy więcej przynajmniej przekaźnika nie trzeba szukać :)

[ Dodano: 2009-05-24, 16:38 ]
klesk1986 dzięki wielkie za pomoc!!!!!!!!!!!!!! sprawę załatwił bezpiecznik pod maską który jakimś cudem zniknął :/ i nie wiem dlaczego jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc wysłanie foty z numerem bezpiecznika i całym opisem czynności niezbędnych do tego by moje okno na świat znowu ożyło :)mam tylko jeszcze pytanko czy wiesz jakiej mocy może ten bezpiecznik oryginalnie powinien być????

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 24 maja 2009, 22:25

Witam,

super, że udało mi się pomóc. Aczkolwiek myliłem się w pewnej kwestii, ten "bezpiecznik" pod maską to nie do końca zwykły bezpiecznik. Jest to zabezpieczenie termiczne, które w przypadku przeciążenia (np. zamarznięte elektryczne szyby) rozłącza przeciążony obwód, po czym się znowu załącza, umożliwiając np. ponowną próbę otwarcia szyby.

Niestety nie udało mi się znaleźć w moich materiałach co to ma być za termiczny bezpiecznik, ale poszperałem w necie i... jest to 20A. Jego oznaczenie na schematach to S83. Poniżej link skąd zaczerpnąłem informację:
http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/TypC4/audi_100_elektr_schiebedach_efh_mj1997.pdf

stefanmus

Szyberdach

Post autor: stefanmus » 06 kwie 2016, 21:00

Witam . Mam podobny problem tylko w audi a6 c5 . Prosze o pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga