Dość dziwne, może zapala się wtedy, gdy będzie taka potrzeba. Ale myśle, że po włączeniu z kokpitu powinna palić się cały czas.didymos33 pisze:Mam problem jak wciskam ASR to nie zapala się lampka ta desce rozdzielczej (ta żółta na liczniku) czy w takim razie ASR działa poprawnie?
[A6 C5]kiedy ASR a kiedy ESP ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Jest tak, że kontrolka nie pali się w normalnym trybie działania czyli "włączony"jajcyk pisze:Dość dziwne, może zapala się wtedy, gdy będzie taka potrzeba. Ale myśle, że po włączeniu z kokpitu powinna palić się cały czas.didymos33 pisze:Mam problem jak wciskam ASR to nie zapala się lampka ta desce rozdzielczej (ta żółta na liczniku) czy w takim razie ASR działa poprawnie?
Zaświeci się w dwóch przypadkach: kiedy wyłączysz ASR ręcznie albo kiedy zadziała podczas ruszania.
Depnij ostro na śliskiej nawierzchni przy ruszaniu i poczujesz jak auto myszkuje i odzyskuje przyczepność (kontrolka miga)
Kiedyś mój brat miał audi a6 2.5 tdi quattro 2001r. fotka się zachowała, więc mam dowód, że ESP też dało się wyłączyć, tyle, że w nowszym modelu.greg25 pisze:nie jestem pewien, a możesz cyknąć fotkę deski? Nie masz przycisku na desce?morfeusz27 pisze:Greg 25, dokleję się do tematu, mam A6C5 Quattro z sierpnia 1997, w kokpicie nie mam żadnego włącznika, ma kontrolę trakcji ale w skrócie inaczej się to nazywa nie ESP czy ASR, nie pamiętam, i w sumie nie wiem, jaki system mam :oops:
ESP na pewno nie masz. ASR może....
A Murzyn to co Ty piszesz to niewielu drajwerów potrafi zrobić taki manewr, dlatego wymyślili ESP
Ostatnio zmieniony 18 mar 2009, 22:11 przez jajcyk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Chyba przesadzasz z interpretacją.Murzyn pisze:Nie kojarze, zeby byly wersje bez wylaczanego ASR/ESP.
Wg mnie ASR jest urzadzeniem niebezpiecznym i wylaczam go prawie zawsze jak zaczyna sie robic slisko.
Wyobrazciesobie taka sytuacje. Jedziemy sliska droga, na za szybkim zakrecie przy odpuszczeniu gazu zaczyna nam sie uslizgiwac tyl, automatycznie wciskamy gaz do podlogi, zeby wyciagnac auto + lekka kontra.
ASR dostaje wtedy informacje o uslizgu przedniej osi, odcina potencjometr gazu i robimy ladny piruet o 360o
ASR nie dostaje informacji o uślizgu osi tylko kół czyli ich obrotu, więc napędza koło, które się nie ślizga.Sprawdziłeś sobie to działanie w zakręcie na śniegu przy np 50km/h?
NIe wiem, może się mylę, ale dla mnie to inaczej wygląda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie też jest przycisk ESP, a po przyciśnięciu wyłącza się tylko ASR :mrgreen:jajcyk pisze:Kiedyś mój brat miał audi a6 2.5 tdi quattro 2001r. fotka się zachowała, więc mam dowód, że ESP też dało się wyłączyć, tyle, że w nowszym modelu.
Nie próbowałem w sumie dłużej przytrzymać, ale z reguły ESP można odłączać tylko w usportowionych bądź w sportowych autkach :-P W niektórych jest jeszcze opcja uśpienia ESP - włącza się tylko w ostateczności. Moim zdaniem w A6 nie da się całkowicie odłączyć ESP, w RS6 pewnie już tak.
Ale nie mam pewności co do tego :-P
panowie po części wszyscy macie racje;
tu na forum juz ktoś pisał w jakimś temacie (być może został utarcony przez serwer) ale ponoć wyłącznik ESP/ASR wyłącza tylko ok 30% aktywności tychże układów,pozostałymi 70% nadal steruje jednostra centralna. <czapa>
tu na forum juz ktoś pisał w jakimś temacie (być może został utarcony przez serwer) ale ponoć wyłącznik ESP/ASR wyłącza tylko ok 30% aktywności tychże układów,pozostałymi 70% nadal steruje jednostra centralna. <czapa>
1,9 TDI -115KM...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
oczywiście jak lampka jest zgaszona to ESP jest "załączone w 100%"... jeździłem GOLFem IV z motorem 2.8l V6 o mocy 204KM i napędem 4x4 (4 motion) i ESP wyłączało się w 90%!! w nowej A6 nie miałem jeszcze okazji wypróbować... :-D
Kody zakładu montażowego (A - Ingolstadt, B - Bruksela, N - Neckarsulm)
małe sprostowanie: jeśli wyłączymy ręcznie to świeci się cały czas lub w przypadku niesprawności ABS.
a w czasie jazdy mruga jeśli układ ESP się załączy.
szcególnie na śniegu to widać ale nie daje zadnej frajdy
testowałem na bezpiecznym terenie, a po wyłaczeniu ESP marzenie :-D (nie mogę doczekać się zimy)
a w czasie jazdy mruga jeśli układ ESP się załączy.
szcególnie na śniegu to widać ale nie daje zadnej frajdy

testowałem na bezpiecznym terenie, a po wyłaczeniu ESP marzenie :-D (nie mogę doczekać się zimy)

censored pisze:ASR to System kontroli trakcji z angielskiego Acceleration Slip Regulation - ( nie od slipów i nie od spania :mrgreen: :-P )
Przeciwdziała poślizgowi kół wywołanym przenoszeniem przez nie napędu w momencie przyspieszania.
Układ wykorzystuje do działania czujniki obrotu kół systemu ABS . Zasada działania jest następująca: jeżeli oba napędzane koła kręcą się szybciej niż te nienapędzane, to zmniejszana jest moc silnika, w skutek czego koła kręcą się wolniej i bez poślizgu. Podobnie jest w przypadku gdy tylko jedno z napędzanych kół porusza się szybciej niż nienapędzane.
Układ przeciwdziała obrotowi kół w miejscu, ułatwia ruszanie pojazdu na śliskiej nawierzchni lub gdy jedno z kół znajdzie się na śliskiej nawierzchni. Ogranicza zużycie paliwa i opon.
Myśle , że wszystkie wersje europejskie miał w C5 juz ASR - na forum pojawiło sie C5 z USA w którym go nie było.
Lepiej szukać z ESP - to całkiem inny system , który Ci moze uratowac tyłek - ESP - hm - raczej nie za bardzo.
Nie będe tu wklejał tekstu ale przeczytaj to i bedziesz juz wszystko wiedział
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)
Poz
Czyli ASR = EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.
Z tym ze EDS nie ogranicza mocy silnika a przyhamowuje kolo obracajace sie szybciej i wystepuje tylko w polaczeniu z ABS (bo korzysta z jego czujnikow).
Sprawdzilem kody na wlepce w moia a6 i nic nie znalazlem o ASR a tylko
1AH = elektroniczna blokada dyferencjału= Abs i eds.
- Wawryn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
koledzy help! :evil:
wyłączyłem ASR,zacząłem kręcić bonie na świeżym śniegu i co ?ABS wyświetlił mi się na 1/2 FIS-a
Vag pokazał:
18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Miałem już raz robiony sterownik ABS ,tą kostkę i koleś powiedział że na 99% już się nie popsuje bo go jakoś przekodował,i nigdy nie miał zwrotu.
Ktoś ogarnia?
:-? :-? :-?
wyłączyłem ASR,zacząłem kręcić bonie na świeżym śniegu i co ?ABS wyświetlił mi się na 1/2 FIS-a
Vag pokazał:
18057 Magistrala CAN ABS - brak sygnału
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Miałem już raz robiony sterownik ABS ,tą kostkę i koleś powiedział że na 99% już się nie popsuje bo go jakoś przekodował,i nigdy nie miał zwrotu.
Ktoś ogarnia?
:-? :-? :-?
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom