[C5 2.8] Jaka instalacja i jakie spalanie LPG?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
a tu Ci walne proste obliczenia
przez pół roku wlałem w niego 2500litrów gazu zbieram sobie punkty i stąd wiem
2500litrów gazu powiedzmy 2zł za litr = 5000zł
2500litrów benzyny 4,5za litr = 11250zł
2 lata i samochód sie zwraca.[/quote]
a paliwa spali dwa razy mnie niż gazu proste wyliczenie zatem
gaz - 5000 (czesta wymiana swiec itd) koszt calkowity rowny kosztowi paliwa
paliwo - 11000/2 =6000
stwierdzenie gaz jest nieopłacalny
przez pół roku wlałem w niego 2500litrów gazu zbieram sobie punkty i stąd wiem
2500litrów gazu powiedzmy 2zł za litr = 5000zł
2500litrów benzyny 4,5za litr = 11250zł
2 lata i samochód sie zwraca.[/quote]
a paliwa spali dwa razy mnie niż gazu proste wyliczenie zatem
gaz - 5000 (czesta wymiana swiec itd) koszt calkowity rowny kosztowi paliwa
paliwo - 11000/2 =6000
stwierdzenie gaz jest nieopłacalny
Moja niunia posiada:
stag-300
reduktor tomasetto
elektrozawory valtek 3ohm (poprzednio miałem matrixy ale zmieniłem na te ponieważ w kraju mamy gaz bardzo brudny i szybko się przepaliły. Obecne są trochę wolniejsze ale pracują bardzo dobrze nie zapętlają się na wolnych obrotach).
Koszt to 3000pln.
Spalanie? hmmmm. Podobne jak na bęzynie +2l.
stag-300
reduktor tomasetto
elektrozawory valtek 3ohm (poprzednio miałem matrixy ale zmieniłem na te ponieważ w kraju mamy gaz bardzo brudny i szybko się przepaliły. Obecne są trochę wolniejsze ale pracują bardzo dobrze nie zapętlają się na wolnych obrotach).
Koszt to 3000pln.
Spalanie? hmmmm. Podobne jak na bęzynie +2l.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Elektronika dobra. Wymiana Matrixów na Valteki to bardzo dziwna wymiana, zazwyczaj wymianiają na odwrót bo Valteki to szajs. Na wolnych obrotach no raczej nie maja prawa się zapentlać a jedynie nie wyrabiać z krutkimi czasami.szwagier pisze:Moja niunia posiada:
stag-300
reduktor tomasetto
elektrozawory valtek 3ohm (poprzednio miałem matrixy ale zmieniłem na te ponieważ w kraju mamy gaz bardzo brudny i szybko się przepaliły. Obecne są trochę wolniejsze ale pracują bardzo dobrze nie zapętlają się na wolnych obrotach).
Koszt to 3000pln.
Spalanie? hmmmm. Podobne jak na bęzynie +2l.
Zostaje reduktor do prześwietlenia. Podaj jakie masz ciśnienie przu max bucie a jakie przy cut off to okaże się czy reduktor się dobrze sprawuje.
[A6 C5 2.8Q] Instalacja LPG - która najlepsza?
Witam
Rozwazam montaz lpg i według gazownika mam do wyboru jakiegos bolka za 3300
albo 4500 omega jakie macie załozone
Rozwazam montaz lpg i według gazownika mam do wyboru jakiegos bolka za 3300
albo 4500 omega jakie macie załozone
Ostatnio zmieniony 06 lip 2009, 22:46 przez szef2416, łącznie zmieniany 1 raz.
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
fassi1, widzę że dość intensywnie badałeś temat instalacji LPG do tego silnika.
Czy spotkałeś się z opiniami, że często mimo poprawnie wykonanej instalacji i dobrze dobranych elementów, jakość działania pozostawia wiele do życzenia?
Podobno winę za to ponosi wada konstrukcyjna tego silnika, która powoduje że z upływem czasu dwa z sześciu cylindrów dość mocno tracą kompresję.
Czy spotkałeś się z opiniami, że często mimo poprawnie wykonanej instalacji i dobrze dobranych elementów, jakość działania pozostawia wiele do życzenia?
Podobno winę za to ponosi wada konstrukcyjna tego silnika, która powoduje że z upływem czasu dwa z sześciu cylindrów dość mocno tracą kompresję.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja swoje auto naprawdę dość intensywnie badałem włącznie z kompresją w cylindrach a jest to ta sama konstrukcja co 2.8 (mam na myśli tylko silnik) tylko że inna pojemność.emr pisze:fassi1, widzę że dość intensywnie badałeś temat instalacji LPG do tego silnika.
Czy spotkałeś się z opiniami, że często mimo poprawnie wykonanej instalacji i dobrze dobranych elementów, jakość działania pozostawia wiele do życzenia?
Podobno winę za to ponosi wada konstrukcyjna tego silnika, która powoduje że z upływem czasu dwa z sześciu cylindrów dość mocno tracą kompresję.
Po półtora roku jeżdżenia na LPG mam praktycznie to samo sprężanie na wszystkich cylindrach z niewielkim odhyłkiem co jest normalne.
Z tego co czytam na tym forum to silniki 2.4 i 2.8 to dobre konstrukcje.
Od pierwszego dnia jak przyłączyłem się do tego forum obserwuję problemy tych silników i w większości są to problemy z: układem zapłonowym, elektroniką (czujniki, sondy lambda itp.),
wypalonymi katalizatorami, układem odpowietrzenia silnika no i poceniem się silnika.
Z twoją opinią pierwszy raz się spotykam.
Chyba że powodem jest źle zamontowana i wyregulowana instalka LPG i silnik jeździ na ubogo co powoduje wyższą temp. spalania a to już dla silnika nie jest niczym dobrym i po pewnym czasie zabraknie kompresji <smuty>
Wielu użytkowników LPG nie ma o tym pojęcia i twierdzą że ich auta dobrze chodzą na gazie i nie mają żadnych problemów i chwalą takie czy inne produkty, tylko że nie wiedzą że od często ich silnik chodzi na ubogo
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Możesz rozwinąć ten wątek.Ciekawi mnie to ponieważ moje auto dobrze chodzi na gazie.Twierdzisz że ludziom którym auto dobrze chodzi na gazie jeżdżą przekonani że wszystko gra, a jest odwrotnie.Jak to możliwe żeby auto dobrze chodziło a mimo to chodziło na ubogo?Czy to wogóle jest możliwe i logiczne?fassi1 pisze:Wielu użytkowników LPG nie ma o tym pojęcia i twierdzą że ich auta dobrze chodzą na gazie i nie mają żadnych problemów i chwalą takie czy inne produkty, tylko że nie wiedzą że od często ich silnik chodzi na ubogo
usunieto
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Powody mogą być następujące:stasiuszef pisze:Możesz rozwinąć ten wątek.Ciekawi mnie to ponieważ moje auto dobrze chodzi na gazie.Twierdzisz że ludziom którym auto dobrze chodzi na gazie jeżdżą przekonani że wszystko gra, a jest odwrotnie.Jak to możliwe żeby auto dobrze chodziło a mimo to chodziło na ubogo?Czy to wogóle jest możliwe i logiczne?fassi1 pisze:Wielu użytkowników LPG nie ma o tym pojęcia i twierdzą że ich auta dobrze chodzą na gazie i nie mają żadnych problemów i chwalą takie czy inne produkty, tylko że nie wiedzą że od często ich silnik chodzi na ubogo
1.niewyrabiający ciśnieniowo reduktor
Przy jeździe na wyższych obrotach (ostre przyspieszania, wyprzedzania, dobra trasa i głębsze wciśnięcia pedału gazu itp.) zgłaszaja większe zapotrzebowanie na gaz a reduktor nie daje rady i z ciśnienia 1 ma spadek na 0.6 lub nawet 0.5, do tego jak nie ma załączonych korekt na ciśnienie gazu to już jak znalazł mamy ubogo a wystarczy poobserwować oscyloskop jak w tym momencie reaguje sonda lambda, przy konkretnym wciśnięciu gazu powinna cały czas pokazywać napięcie około 0.9 .
2.pseudo dobre i szybkie wtryskiwacze
mogą nie wyrobić z krótkimi czasami otwarcia na jałowym biegu a przy dłuższych czasach mogą się zapętlać (wtrysk jeszcze otwarty a juz przychodzi impuls do następnego otwarcia).
W tych przypadkach mamy lekki spadek mocy na gazie a czasem nawet nie wyczuwalny, najlepiej pojechać na hamownie i wykres wszytko pokaże w każdym zakresie obrotów.
3.niepokrywające się mapy benzyny i gazu w pewnych zakresach podciśnienia.
Są gazownicy, którzy po dobraniu dysz wtryskiwaczy robią kalibrację i ustawiają bieg jałowy wykonując wszystko na postoju i na tym kończą regulacje.
Po takiej regulacji nie ma opcji żeby mapa benzyny i gazu się zeszła wiec w pewnych zakresach możemy jechać na ubogo a w pewnych na bogato.
Mapy mogą się pokrywać ale nie oznacza to że jest dobrze. Jeśli są robione na szybko i przy niższych obrotach i niższych obciążeniach w stylu jazdy niedzielnej to przy wyższych obrotach i większych obciążeniach nie wiadomo co się będzie działo bo silnik nie został zmapowany. W czasie jazdy na ciepłym silniku wielkiej różnicy nie odczujemy, poza jedynie górnymi obrotami (patrz punkt 2 i 3).
4.brak korekt na temperaturę gazu lub źle działające.
Gaz zmienia swoją gęstość w miarę wzrostu temperatury więc na zimnym jest go potrzeba mniej a w miarę wzrostu jego temp. dawkowanie powinno wzrastać. Pewne sterowniki mają tą funkcję ale robią to źle i nie precyzyjnie więc dawkowanie nie jest skuteczne (np. sterownik ZENIT). Są gazownicy którzy nie potrafią ogarnąć trochę matematyki i procentów więc nie potrafią dostroić korekt.
Poza tym większość czujników temp. wbudowanych w listwe wtryskową są bezwładne bo nagrzewają się od listwy wtryskowej a tym samym nie mierzą faktycznej temp. gazu (potwierdzone testami ludzi w branży, ja tez testowałem).
Zanim dowiedziałem się o tym wszystkim tez myślałem że mam dobrą instalację poza małym niedomaganiem. Szczerze to sporo czasu poświęciłem żeby posiąść tą wiedzę i sporo czasu przejeździłem z laptopem w aucie żeby się przekonać.
Reklamy i dane producentów na temat ich reduktorów, wtryskiwaczy itp. wcale nie muszą być prawdą i często nie są. Czytałem wiele testów ludzi w fachu i prawda jest inna, sam oczy wywaliłem jak przetestowałem swój reduktor, nie miał nic wspólnego z zapewnieniami producenta.
Nie jestem gazownikiem ale postanowiłem sam to ogarnąć żeby nie musieć jeździć do gazownika z byle czym lub z wymianami filtrów
Na szczęście są producenci i gazownicy którzy robią dobra robotę i takich należy wyszukiwać i polecać a przed pozostałymi nawzajem sie ostrzegać.
Ale się rozpisałem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga